Love itquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:24 schreef Gripper het volgende:
pas op, lang verhaal!
Wat maakt dat je daaraan twijfelt?quote:Ik heb dus gisteravond maar even gevraagd of dit voortaan op doordeweekse dagen voor 12 uur zou kunnen, tenslotte moet ik gewoon werken, ook al heeft zij zomervakantie. Ze zou bijvoorbeeld de oven kunnen aanzetten, dan boven gaan kletsen, en dr pizza ophalen als die klaar is. Zij blij, ik blij. Wat ze in het weekend doet vind ik niet erg, dan kan ik uitslapen.
Affijn, ik vond dat ik het vrij netjes heb gevraagd, en heel onredelijk is het ook niet. Toch?
Zoals ik uit de voorgaande tekst en deze alinea proef, kijkt ze tegen je op. Zoals je haar ook omschrijft en ziet, even op jouw perspectief vertrouwende, staat ze onzeker in het leven, beperkt zichzelf heel veel (eetpatroon, leefpatroon en klampt zich vast cq. beschermt een de sociale contacten die ze heeft)quote:Dat gesprek greep ze meteen aan om te vermelden dat ze het niet leuk vond dat ik haar altijd zo aansprak op van alles, en dat ze had gehoord van een andere huisgenote dat ik geen zin meer had om vanuit mn grenzeloze naastenliefde nog langer dingen voor haar te doen, omdat er toch nooit iets van eigen initiatief vanuit haar voor terugkomt. En dat vond ze vervelend enzo, en ze wilde weten wat ze dan kon doen, want ze wil graag veranderen zodat ik dr wel aardig vind.
Dat is jouw mening, is niets mis mee. Je zou je ook af kunnen vragen waarom je het niet eerder geuit hebt? Wat hield je tegen?quote:Toen heb ik maar eens gezegd wat me al tijden bezighoudt: "Nou M, jij bent gewoon niet mijn favoriete huisgenote. En da's niet erg, we hoeven geen dikke vrienden te zijn, als we maar een beetje kunnen samenleven, meer hoeft van mij niet. Voor mij moet je niet veranderen, dat doe ik ook niet voor jou. Als we geen huisgenoten waren, was je nooit een vriendin van me geworden, dus nu word je het ook niet"
Neuj.. denk niet dat dat de reden is. En ik denk ook niet dat jij dat vermoeden hebt.quote:En nu huilt ze al sinds gisteravond... Arm ding, dacht natuurlijk dat dr eerste studentenhuis een plek zou zijn waar iedereen elkaar knuffelt enzo, iets teveel flairs en yes'sen gelezen...
Nogmaals, waarom twijfel je daaraan? Vanwege bovenstaande reactie? (dat idee krijg ik nl.).quote:Maar de hamvraag: was het nou lomp van mij om dat zo te zeggen? Ik heb d'r bubble gebroken, da's duidelijk genoeg, maar je moet toch een keer de waarheid [..]
Hier stopte ik met lezen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:24 schreef Gripper het volgende:
pas op, lang verhaal!
Misschien is dat het probleem. Dat de rest haar ook niet mot en dat ze de behulpzaamheid van TS heeft uitgelegd als dat hij haar wel mag. En dan gaat ze nu naar "iedereen heeft een hekel hier aan mij". Dat is natuurlijk ook niet prettig...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:15 schreef Nosh het volgende:
Is er iemand in huis die het wel met haar kan vinden? Kijk of die wél haar wat praktische tips mee kan geven, zonder dat ze instort en opgevangen moet worden door haar loverboy.
Omdat er niets mis mee is om op goede voet te staan met je huisgenoten. Zolang je van elkaar geen last hebt/elkaar niet ziet is het mooi. Maar je kan als je wil elkaar behoorlijk verneuken als huisgenoten zijnde, en daar zit je ook niet op te wachten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:14 schreef draaijer het volgende:
Als ze niet lekker is, waarom zou je het dan willen goedmaken. Let it go.
Negeren is de beste methode. Hoe groot is de kans dat een nieuwe huisgenoot erger is dan deze.. Negeren en wegsturen. Goedmaken is voor mietjesquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Omdat er niets mis mee is om op goede voet te staan met je huisgenoten. Zolang je van elkaar geen last hebt/elkaar niet ziet is het mooi. Maar je kan als je wil elkaar behoorlijk verneuken als huisgenoten zijnde, en daar zit je ook niet op te wachten.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Negeren is de beste methode. Hoe groot is de kans dat een nieuwe huisgenoot erger is dan deze.. Negeren en wegsturen. Goedmaken is voor mietjes
Wij wonen hier met 16 man (we hebben een redelijk groot en luxe huis) en met een groep van 10 trekken we op: om en om koken, vaatwasser inruimen en 's avonds thee/koffie drinken en daarna gaan de mannen aan t bierquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:32 schreef OldJeller het volgende:
Zolang je er maar zelf boven staat en zorgt dat het overwaait en jullie verder elkaar nauwelijks zien/spreken. Je hoeft niet altijd vriendjes te zijn met huisgenoten, die ideeën van elke dag samen eten zijn.
Tuurlijk, die 2 jongens zijn mn beste maten van de middelbare schoolquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:57 schreef katerwater het volgende:
Kun je overigens wel goed overweg met de andere kamergenoten? Ga je soms uit met hen/iets drinken/film/whatever...?
Beetje naieve vraag misschien, maar waarom is dat eigenlijk geen goede oplossing? Het lijkt mij toch heel makkelijk haar niet kwaadbedoelde gedrag te negeren, en je eigen plan te trekken. Dan komt de boodschap vanzelf wel aan. En je weet nooit of ze later niet toch nog een leuk persoon wordt. Mensen blijven niet altijd hetzelfde. Door haar nu een persoonlijke preek te geven sluit je eigenlijk iedere positieve afloop uit.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:34 schreef MNR het volgende:
[verhaal]
Voor nu kies ik ervoor om niets te doen. Dat is ook niet de beste oplossing.. maar ik ben er gewoon nog niet uit.
Het voelt hypocriet.. en daar houd ik niet van, daarom ben ik liever eerlijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:28 schreef the_mind het volgende:
Beetje naieve vraag misschien, maar waarom is dat eigenlijk geen goede oplossing? Het lijkt mij toch heel makkelijk haar niet kwaadbedoelde gedrag te negeren, en je eigen plan te trekken. Dan komt de boodschap vanzelf wel aan. En je weet nooit of ze later niet toch nog een leuk persoon wordt. Mensen blijven niet altijd hetzelfde. Door haar nu een persoonlijke preek te geven sluit je eigenlijk iedere positieve afloop uit.
Als je goed had gelezen, flapdrol, dan had je gezien dat de persoon waar dit topic over gaat zelf nog het minst sociale gedrag vertoond. Na een jaar sympathiek doen en met allerlei handigheidjes aankomen die haar het leven op kamers wat makkelijker kunnen maken, ben ik het nu wel zat om anderen te helpen. Ik word er nl. zelf inderdaad niet beter van. Is dat wat jij bedoelt met sociaal egoisme? Sociaal doen, maar als je ziet dat dat nergens toe leidt op den duur toch voor jezelf kiezen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:39 schreef the_mind het volgende:
Tja. Een cursus sociaal egoisme zou trouwens wel goed zijn voor sommige horken in dit topic (niet dat jij dat bent, MNR, ik heb het over de TS). Stel jezelf af en toe eens de vraag: "Hoe helpt het mij als ik iemand anders help?" (toegepast op een concrete situatie) Het is vrij krachtige techniek om wat minder horkerig te worden en daar zelf nog beter van te worden ook.En ook draaijer heeft er misschien wat aan, want het idee komt van een of andere planningscursus die ik voor mijn werk moest volgen.
quote:
Dat zij nu ligt te huilen, daar is hij niet verantwoordelijk voor, vind ik. Hij had idd misschien bepaalde dingen achterwege kunnen laten, of anders kunnen zeggen, maar dat zij zo heftig op de situatie reageert, daar is ze zelf verantwoordelijk voor, vind ik.quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:35 schreef the_mind het volgende:Ach jongen, dan doe je het toch lekker niet. Nu heb je een huilende huisgenote. Net of dat zo leuk is.
Hij is zelf al niet duidelijk naar haar toe geweest vanaf het begin. Wie biedt er nu aan om iemands band te plakken als je een hekel aan die persoon hebt? Ik vind dat hij dus wel enige verantwoordelijkheid draagt. Wat je verder zegt klopt wel, maar het is de vraag of een persoonlijke preek de beste methode is om het probleem op te lossen. Overigens kan het ook nog zijn dat de TS zwaar narcistisch is, graag speelt met mensen en veel plezier beleeft aan alle aandacht die hij nu op Fok! krijgt...quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:53 schreef MNR het volgende:
Dat zij nu ligt te huilen, daar is hij niet verantwoordelijk voor, vind ik. Hij had idd misschien bepaalde dingen achterwege kunnen laten, of anders kunnen zeggen, maar dat zij zo heftig op de situatie reageert, daar is ze zelf verantwoordelijk voor, vind ik.
Bovendien is op je tenen lopen in zo'n situatie ook niet bepaald bevorderlijk voor de frustratie die je in je hebt.
quote:Nav wat je gepost hebt, heb ik besloten om maar heel afstandelijk met haar om te gaan. Iedere toenaderingspoging die ze doet zal ik pas een paar dagen later beantwoorden of op reageren. Zo houd ik toch de afstand die ik graag wil en voelt zij zich ook niet mega afgewezen maar ziet ze ook in (dat hoop ik te bereiken) dat het tussen ons slechts 'zakelijk' is. Je komt elkaar toch dagelijks tegen..
Dus, the_mind, dat heeft ze aan jou te danken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |