abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52264760
Allereerst, ik heb ook een huisgenote die koste wat kost wil dat ik haar aardig vind. Herkenning dus. Ik pik even een aantal dingen uit je post die me opvallen.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:24 schreef Gripper het volgende:
pas op, lang verhaal!
Love it
quote:
Ik heb dus gisteravond maar even gevraagd of dit voortaan op doordeweekse dagen voor 12 uur zou kunnen, tenslotte moet ik gewoon werken, ook al heeft zij zomervakantie. Ze zou bijvoorbeeld de oven kunnen aanzetten, dan boven gaan kletsen, en dr pizza ophalen als die klaar is. Zij blij, ik blij. Wat ze in het weekend doet vind ik niet erg, dan kan ik uitslapen.
Affijn, ik vond dat ik het vrij netjes heb gevraagd, en heel onredelijk is het ook niet. Toch?
Wat maakt dat je daaraan twijfelt?
quote:
Dat gesprek greep ze meteen aan om te vermelden dat ze het niet leuk vond dat ik haar altijd zo aansprak op van alles, en dat ze had gehoord van een andere huisgenote dat ik geen zin meer had om vanuit mn grenzeloze naastenliefde nog langer dingen voor haar te doen, omdat er toch nooit iets van eigen initiatief vanuit haar voor terugkomt. En dat vond ze vervelend enzo, en ze wilde weten wat ze dan kon doen, want ze wil graag veranderen zodat ik dr wel aardig vind.
Zoals ik uit de voorgaande tekst en deze alinea proef, kijkt ze tegen je op. Zoals je haar ook omschrijft en ziet, even op jouw perspectief vertrouwende, staat ze onzeker in het leven, beperkt zichzelf heel veel (eetpatroon, leefpatroon en klampt zich vast cq. beschermt een de sociale contacten die ze heeft)
quote:
Toen heb ik maar eens gezegd wat me al tijden bezighoudt: "Nou M, jij bent gewoon niet mijn favoriete huisgenote. En da's niet erg, we hoeven geen dikke vrienden te zijn, als we maar een beetje kunnen samenleven, meer hoeft van mij niet. Voor mij moet je niet veranderen, dat doe ik ook niet voor jou. Als we geen huisgenoten waren, was je nooit een vriendin van me geworden, dus nu word je het ook niet"
Dat is jouw mening, is niets mis mee. Je zou je ook af kunnen vragen waarom je het niet eerder geuit hebt? Wat hield je tegen?
quote:
En nu huilt ze al sinds gisteravond... Arm ding, dacht natuurlijk dat dr eerste studentenhuis een plek zou zijn waar iedereen elkaar knuffelt enzo, iets teveel flairs en yes'sen gelezen...
Neuj.. denk niet dat dat de reden is. En ik denk ook niet dat jij dat vermoeden hebt.
quote:
Maar de hamvraag: was het nou lomp van mij om dat zo te zeggen? Ik heb d'r bubble gebroken, da's duidelijk genoeg, maar je moet toch een keer de waarheid [..]
Nogmaals, waarom twijfel je daaraan? Vanwege bovenstaande reactie? (dat idee krijg ik nl.).

Als je het mij vraagt, komt de situatie als volgt over: zij voelt zich niet happy (3 weken in de maand ziek zal ws licht overdreven zijn, maar het is wel een signaal. Daarnaast weinig slapen geeft ook bepaalde signalen af.). Waarschijnlijk vindt ze het heel fijn dat jij haar helpt met haar band plakken e.d. Ze stelt je gezelschap vast op prijs. Hoe aanhankelijk is ze, is de vraag.
Het gaat er niet om wat er in het verleden zich afgespeeld heeft, maar je hebt haar in bepaalde manier gevoed door iedere je je 'good will' te tonen. Dat is geen slechte eigenschap, maar als je op je tenen gaat lopen... mag je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het niet helemaal in evenwicht is.

Hoe dan ook, alles bij elkaar lijkt het erop dat ze zich altijd heel beschermd tegen 'de waarheid'. Ze kan niet tegen persoonlijke kritiek? Bond je daarna in, als zij in de verdediging schoot?

Ik ga je niet vertellen of je lomp gereageerd hebt of niet. Dat is aan jou.

Heb in ieder geval ook zo'n huisgenote en zij heeft ook een bord voor haar hoofd.. Succes met de situatie daar. Hoop dat ik je nog iets mee heb kunnen geven

(en dan zeg jij iets over een lange post )
You're never fully dressed until you wear a smile
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:50:56 #102
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_52264940
TS, botte hufter!
Serious: prima actie. Wat een huillie.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_52266182
leuk verhaal
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_52282679
Een mooie spreuk voor TS:

A skunk is better company than a person who prides himself on being "frank".
pi_52282869
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:24 schreef Gripper het volgende:
pas op, lang verhaal!
Hier stopte ik met lezen.

Je had dat deel van 'je zou nooit een vriendin van mij worden' niet hoeven te zeggen, dat kan je dan tegen zoveel mensen zeggen. Is totaal irrelevant. Je had gewoon even een gesprek moeten hebben over de regels in jullie huis, zodat je elkaar niet stoort/in de weg zit.
Je hebt het erger gemaakt dan het is. Dat jullie nooit vrienden zouden worden werd vast wel duidelijk zonder dat expliciet te zeggen en daar ging het ook niet om, het ging erom dat je last van haar gedrag had.
pi_52284193
Dat mens is gewoon onzeker en is zogenaamd een 'gevoelig' meisje. Gewoon lekker door blijven rammen daarmee, ze rot vanzelf wel weer op naar een andere plek waar ze haar ook niet mogen. Kan ze daar verder huilen. Klinkt echt als een breezerslet trouwens (ongezond eten, Turkse loverboys, asociaal gedrag, aanstellen).
pi_52284264
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:15 schreef Nosh het volgende:

Is er iemand in huis die het wel met haar kan vinden? Kijk of die wél haar wat praktische tips mee kan geven, zonder dat ze instort en opgevangen moet worden door haar loverboy.
Misschien is dat het probleem. Dat de rest haar ook niet mot en dat ze de behulpzaamheid van TS heeft uitgelegd als dat hij haar wel mag. En dan gaat ze nu naar "iedereen heeft een hekel hier aan mij". Dat is natuurlijk ook niet prettig...

Doet me denken aan een onderhuurstertje in het huis waar ik indertijd zat. Was een beetje een teruggetrokken meisje, Gothic (FWIW), overigens niet onaantrekkelijk itt kennelijk deze dame... Nou was ik de huisoudste en dus degene waarbij ze met vanalles aanklopte. Geen probleem verder, het was niet alsof ik altijd druk aan de studie zat, maar op zeker moment had ze iets gesloopt in de badkamer. Geen idee meer wat, maar het was 50 gulden oid en wie sloopt betaald. Dat was overigens aan haar medegedeeld door de overige bewoners.

Ze kwam bij mij haar beklag doen, vond dat de kosten gedeeld moesten worden. Toen ik het daar niet mee eens was is het met haar ook niet meer echt goedgekomen in het huis.

Levenservaring wijzer geworden. Het zal wel goed zijn gekomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_52284565
Als ze niet lekker is, waarom zou je het dan willen goedmaken. Let it go.
pi_52284718
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:14 schreef draaijer het volgende:
Als ze niet lekker is, waarom zou je het dan willen goedmaken. Let it go.
Omdat er niets mis mee is om op goede voet te staan met je huisgenoten. Zolang je van elkaar geen last hebt/elkaar niet ziet is het mooi. Maar je kan als je wil elkaar behoorlijk verneuken als huisgenoten zijnde, en daar zit je ook niet op te wachten.
pi_52284751
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:23 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Omdat er niets mis mee is om op goede voet te staan met je huisgenoten. Zolang je van elkaar geen last hebt/elkaar niet ziet is het mooi. Maar je kan als je wil elkaar behoorlijk verneuken als huisgenoten zijnde, en daar zit je ook niet op te wachten.
Negeren is de beste methode. Hoe groot is de kans dat een nieuwe huisgenoot erger is dan deze.. Negeren en wegsturen. Goedmaken is voor mietjes
pi_52284863
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Negeren is de beste methode. Hoe groot is de kans dat een nieuwe huisgenoot erger is dan deze.. Negeren en wegsturen. Goedmaken is voor mietjes

Zolang je er maar zelf boven staat en zorgt dat het overwaait en jullie verder elkaar nauwelijks zien/spreken. Je hoeft niet altijd vriendjes te zijn met huisgenoten, die ideeën van elke dag samen eten zijn.
pi_52285329
Kun je overigens wel goed overweg met de andere kamergenoten? Ga je soms uit met hen/iets drinken/film/whatever...?
pi_52288191
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:32 schreef OldJeller het volgende:
Zolang je er maar zelf boven staat en zorgt dat het overwaait en jullie verder elkaar nauwelijks zien/spreken. Je hoeft niet altijd vriendjes te zijn met huisgenoten, die ideeën van elke dag samen eten zijn.
Wij wonen hier met 16 man (we hebben een redelijk groot en luxe huis) en met een groep van 10 trekken we op: om en om koken, vaatwasser inruimen en 's avonds thee/koffie drinken en daarna gaan de mannen aan t bier

Het is zo gegroeid en het is supergezellig, het is gewoon een soort vriendenkring, maar dan in huis. Tussen die 10 mensen zit 1 meid met wie het echt niet klikt. Dat was al vanaf dag 1 zo. Nu heb ik tijdens de vakantie haar NRC-NEXT apart gelegd (ze betaalt hiervoor en zou het zelf ook prettig vinden als iemand dat voor me zou doen). Het was gewoon beleefdheid van me, niets meer, niets minder.

Nu wil ze opeens weer heel aardig gevonden door mij. Ze denkt na 1 aardig gebaar van mij dat ik opeens 180 graden gedraaid ben tov haar. Dat is dus niet zo. Maar nu zoekt ze wel weer toenadering en ik vind het lastig.. want aan de ene kant wil ik haar gevoelens niet kwetsen, maar ik wil ook niet meegaan in haar we-zijn-weer-aardig-en-dikke-vriendinnen. Het is echt wel lastig om daar de guldenmiddenweg in te vinden. Want als ik er niet op inga, trekt ze zich dat heel persoonlijk aan, maar als ik er wel op inga dan geef ik een boodschap af die niet klopt.

Voor nu kies ik ervoor om niets te doen. Dat is ook niet de beste oplossing.. maar ik ben er gewoon nog niet uit.

Snap TS wel.

[Edit] nu ik er even bij stil sta, snap ik het al. Denk dat het beter is om vooraf duidelijk te zijn, en van tevoren even zorgvuldig uitkiezen. Dat is wat ik ga doen iig.

[ Bericht 3% gewijzigd door MNR op 11-08-2007 19:02:28 ]
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:39:42 #114
331 Merel
Be here now.
pi_52288294
Ze is vast verliefd
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_52288820
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:57 schreef katerwater het volgende:
Kun je overigens wel goed overweg met de andere kamergenoten? Ga je soms uit met hen/iets drinken/film/whatever...?
Tuurlijk, die 2 jongens zijn mn beste maten van de middelbare school
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_52289373
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:34 schreef MNR het volgende:

[verhaal]

Voor nu kies ik ervoor om niets te doen. Dat is ook niet de beste oplossing.. maar ik ben er gewoon nog niet uit.
Beetje naieve vraag misschien, maar waarom is dat eigenlijk geen goede oplossing? Het lijkt mij toch heel makkelijk haar niet kwaadbedoelde gedrag te negeren, en je eigen plan te trekken. Dan komt de boodschap vanzelf wel aan. En je weet nooit of ze later niet toch nog een leuk persoon wordt. Mensen blijven niet altijd hetzelfde. Door haar nu een persoonlijke preek te geven sluit je eigenlijk iedere positieve afloop uit.
pi_52289821
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:28 schreef the_mind het volgende:
Beetje naieve vraag misschien, maar waarom is dat eigenlijk geen goede oplossing? Het lijkt mij toch heel makkelijk haar niet kwaadbedoelde gedrag te negeren, en je eigen plan te trekken. Dan komt de boodschap vanzelf wel aan. En je weet nooit of ze later niet toch nog een leuk persoon wordt. Mensen blijven niet altijd hetzelfde. Door haar nu een persoonlijke preek te geven sluit je eigenlijk iedere positieve afloop uit.
Het voelt hypocriet.. en daar houd ik niet van, daarom ben ik liever eerlijk.

Aan de andere kant heb je misschien ook wel gelijk in wat je zegt. Zoals ik al zei, ik vind t lastig. En als jij dan zoiets aandraagt, vind ik het nog lastiger worden (zal er nog eens over nadenken).
pi_52292354
Tja. Een cursus sociaal egoisme zou trouwens wel goed zijn voor sommige horken in dit topic (niet dat jij dat bent, MNR, ik heb het over de TS). Stel jezelf af en toe eens de vraag: "Hoe helpt het mij als ik iemand anders help?" (toegepast op een concrete situatie) Het is vrij krachtige techniek om wat minder horkerig te worden en daar zelf nog beter van te worden ook. En ook draaijer heeft er misschien wat aan, want het idee komt van een of andere planningscursus die ik voor mijn werk moest volgen.
pi_52302470
Oke, we hebben het over een studentenhuis waar 3 van de 5 werken? Euh... move on?! Ik begon me ook op een gegeven moment te ergeren aan dat soort dingen, maar dat was voor mij alleen het teken dat ik te oud werd voor 'op kamers wonen' en geen reden om de rest op hun 'infantiele gedrag' aan te gaan spreken. Wat Roquefort zeg dus.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:56:23 #120
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_52305342
Als ze niet lekker is maakt het niet uit..

...
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_52305872
daar ging de kans op een trio...

met pizza natuurlijk
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_52321521
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:39 schreef the_mind het volgende:
Tja. Een cursus sociaal egoisme zou trouwens wel goed zijn voor sommige horken in dit topic (niet dat jij dat bent, MNR, ik heb het over de TS). Stel jezelf af en toe eens de vraag: "Hoe helpt het mij als ik iemand anders help?" (toegepast op een concrete situatie) Het is vrij krachtige techniek om wat minder horkerig te worden en daar zelf nog beter van te worden ook. En ook draaijer heeft er misschien wat aan, want het idee komt van een of andere planningscursus die ik voor mijn werk moest volgen.
Als je goed had gelezen, flapdrol, dan had je gezien dat de persoon waar dit topic over gaat zelf nog het minst sociale gedrag vertoond. Na een jaar sympathiek doen en met allerlei handigheidjes aankomen die haar het leven op kamers wat makkelijker kunnen maken, ben ik het nu wel zat om anderen te helpen. Ik word er nl. zelf inderdaad niet beter van. Is dat wat jij bedoelt met sociaal egoisme? Sociaal doen, maar als je ziet dat dat nergens toe leidt op den duur toch voor jezelf kiezen?

Nou, dat doe ik dan prima.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_52322313
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 08:30 schreef Gripper het volgende:
[verhaal]

Nou, dat doe ik dan prima.
Ach jongen, dan doe je het toch lekker niet. Nu heb je een huilende huisgenote. Net of dat zo leuk is.
pi_52322653
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:35 schreef the_mind het volgende:
Ach jongen, dan doe je het toch lekker niet. Nu heb je een huilende huisgenote. Net of dat zo leuk is.
Dat zij nu ligt te huilen, daar is hij niet verantwoordelijk voor, vind ik. Hij had idd misschien bepaalde dingen achterwege kunnen laten, of anders kunnen zeggen, maar dat zij zo heftig op de situatie reageert, daar is ze zelf verantwoordelijk voor, vind ik.
Bovendien is op je tenen lopen in zo'n situatie ook niet bepaald bevorderlijk voor de frustratie die je in je hebt.

Nav wat je gepost hebt, heb ik besloten om maar heel afstandelijk met haar om te gaan. Iedere toenaderingspoging die ze doet zal ik pas een paar dagen later beantwoorden of op reageren. Zo houd ik toch de afstand die ik graag wil en voelt zij zich ook niet mega afgewezen maar ziet ze ook in (dat hoop ik te bereiken) dat het tussen ons slechts 'zakelijk' is. Je komt elkaar toch dagelijks tegen..

Dus, the_mind, dat heeft ze aan jou te danken
pi_52323300
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:53 schreef MNR het volgende:

Dat zij nu ligt te huilen, daar is hij niet verantwoordelijk voor, vind ik. Hij had idd misschien bepaalde dingen achterwege kunnen laten, of anders kunnen zeggen, maar dat zij zo heftig op de situatie reageert, daar is ze zelf verantwoordelijk voor, vind ik.
Bovendien is op je tenen lopen in zo'n situatie ook niet bepaald bevorderlijk voor de frustratie die je in je hebt.
Hij is zelf al niet duidelijk naar haar toe geweest vanaf het begin. Wie biedt er nu aan om iemands band te plakken als je een hekel aan die persoon hebt? Ik vind dat hij dus wel enige verantwoordelijkheid draagt. Wat je verder zegt klopt wel, maar het is de vraag of een persoonlijke preek de beste methode is om het probleem op te lossen. Overigens kan het ook nog zijn dat de TS zwaar narcistisch is, graag speelt met mensen en veel plezier beleeft aan alle aandacht die hij nu op Fok! krijgt...
quote:
Nav wat je gepost hebt, heb ik besloten om maar heel afstandelijk met haar om te gaan. Iedere toenaderingspoging die ze doet zal ik pas een paar dagen later beantwoorden of op reageren. Zo houd ik toch de afstand die ik graag wil en voelt zij zich ook niet mega afgewezen maar ziet ze ook in (dat hoop ik te bereiken) dat het tussen ons slechts 'zakelijk' is. Je komt elkaar toch dagelijks tegen..

Dus, the_mind, dat heeft ze aan jou te danken
Lijkt me een goede oplossing MNR.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')