abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:36:10 #226
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52929506
Ik heb beide boeken. Met het werkboek kun je echt aan de slag en dingen uit proberen (alhoewel ik het soms maar een raadselachtige indeling vind hebben... Het is net een puzzel!) en het grote boek is als de bijbel. Soms kun je er hele verhalen in lezen en soms ligt het te verstoffen in de kast.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_52932155
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:36 schreef Neuk het volgende:
Ik heb beide boeken. Met het werkboek kun je echt aan de slag en dingen uit proberen (alhoewel ik het soms maar een raadselachtige indeling vind hebben... Het is net een puzzel!) en het grote boek is als de bijbel. Soms kun je er hele verhalen in lezen en soms ligt het te verstoffen in de kast.
Dan ga ik vandaag maar eens die bijbel aanschaffen
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:53:05 #228
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52935029
Jaja.... ook ík moet er weer aan geloven. PV gaat weer naar school. De pabo om precies te zijn. Twee avonden per week en om de week een zaterdagochtend. Keihard werken wordt het. Gisteravond introductie gehad, was gezellig en ik was om 00:30 uur thuis Dat krijg je als je voor Domstad kiest. Maargoed.... het went wel. Pfoeee..... straks ben ik moeder én student-juf.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:39:45 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52936912
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 09:26 schreef marlieske het volgende:

[..]

Dan ga ik vandaag maar eens die bijbel aanschaffen
zeker doen. Ik was erg blij met de tip (ook van Neuk, geloof ik). Werkboek heb ik zelf niet, omdat ik niet zo'n ster ben in alles bij te houden.

PV wat gaaaaaaaaaaf. Ik zou zo graag ook willen, maar dat gaat voorlopig nog niet lukken. Ik hou me voor nu bij het worden van leesouder op school.
Vanavond introductie voor groep 1. Ja, is laat, maar vorig jaar zag ik het niet zitten. Fleur was toen koud 3 jaar en dan had ik al naar school gemoeten om kennis te maken. dat was wel erg confronterend.
pi_52958168
Misschien op een dag, Chaca...

Ik heb hulp en advies nodig. Onze knul gilt hier de boel bij elkaar. Zo erg dat ik overweeg met oordoppen door het leven te gaan. Hij gilt om alles: van opwinding en van ongeduld, frustratie, boosheid, verdriet als iets niet lukt, niet mag of als ik even wegloop. Hij gilt om aandacht.
Hij wéét dat bepaalde dingen niet mogen en toch doet hij ze. Ik maak weinig indruk op hem, papa echter wel. Zodra hij zijn stem verheft of een kort 'nee' of 'uh' gebruikt en vooral zijn boze blik, dan trilt het onderlipje en gehoorzaamt hij. Dit maakt mij onzeker. Hij maakt nu ook zelf de geluiden als hij iets doet wat niet mag, wat op zich wel grappig is.
Hij daagt me echt uit en ik reageer nog steeds consequent, maar ik heb het idee dat het niet werkt. Zeker als ik zie dat het bij zijn vader veel makkelijker gaat. Komt dat omdat ik vaker met Kendahl ben, dan zijn vader?

Tips, eventueel boeken, artikelen, websites zijn welkom.!
pi_52958306
(over je modtopic vraag) Ik had dat dus wel in het dreumestopic gezet

Want dat is écht een dreumesprobleem, gillen, uitproberen, trillende onderlipjes en dramatische-op-de-grond-stort taferelen en ouders die de oordoppen allang hebben ingeslagen maar ze toch maar niet indoen , want je zou net die ene vaas niet horen vallen.
Variety is the spice of life
pi_52958402
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:07 schreef nebelung het volgende:
(over je modtopic vraag) Ik had dat dus wel in het dreumestopic gezet

Want dat is écht een dreumesprobleem, gillen, uitproberen, trillende onderlipjes en dramatische-op-de-grond-stort taferelen en ouders die de oordoppen allang hebben ingeslagen maar ze toch maar niet indoen , want je zou net die ene vaas niet horen vallen.
Dan zet ik het daar ook nog even neer
pi_52997953
Deze moeder vind het zo verschrikkelijk snel gaan dat eerste jaar. Onze meis is vandaag 10 maanden oud en een echte dreumes aan het worden.

Suus hoe gaat het nu met jou en je meiden?

PV succes met het gillen en ik denk dat het ook gewoon uitproberen is en als je consequent blijft dan werpt het vanzelf vruchten af. Hier in ieder geval wel.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52999698
Wat is dat toch met mensen ? Heb ik g*dverdepiep 2 meiden op de wereld gezet en maar zeiken over mijn gewicht. Ja, er is nog 12 kilo extra KP...maar datzelfde lijf heeft het allemaal maar mooi even geflikt...Zo brutaal vind ik dat.

(zit mij af en toe ook in de weg, maar dat is meestal in combinatie met hormonenaanval en dan besef ik me ook nog dat ik onwijs trots mag zijn op mijn lijf en hoe het gaat hier in huis)

Klaagmodus uit
pi_52999911
jézus, daar kom je inderdaad met je verstand niet bij... dat men zich wel eens met jouw lijf gaat bemoeien!

Ik heb vanmorgen ilse naar het kdv gebracht voor de oefenochtend,
gek om te merken dat ik er echt een brok van in mijn keel had!
Mijn lieve zachte lekker-ruikende moppie daar doodmoe met betraande oogjes in een vreemd bedje
Ik ga haar over een uurtje weer ophalen gelukkig, even lekker knuffelen dan!

Verder ging het hier de afgelopen 2weken erg goed,
ben wat daagjes aan het werk geweest en dat voelde heerlijk! Thuis was daarmee ook stuk fijner dan toen het nog een aaneenschakeling van 'vrije tijd' was.
Maaaar, verdomme vanmorgen weer zo'n rot-paniek
Vin is een weekend weg en ging vanmorgen om half7 de deur uit.
Ik zat met ilse in bed en opeens vloog het me weer aan.
Gelukkig helpen de ademhalingsoefeningen wel en kon ik mijn emoties beetje onder controle houden.

Ik voorzag al wel problemen met het alleen zijn, dus er was al afgesproken dat mijn vader vanaf morgen hier zou zijn.
Net maar gebeld en de lieve schat komt nu vanmiddag of vanavond al.
Meteen weer rust in mijn lijf! géén hele dag alleen...hele avond alleen...hele nacht alleen.

Suus, hoe is het met jou?

Mibos, en of het snel gaat!
vind je dat alleen maar heel jammer..of zie je ook de leuke kant er van ?
pi_53000024
Oh jeetje, Marit. Dat het je dan zo kan overkomen, zeg. Wel goed dat je hulp inschakelt en erg fijn dat je vader vandaag al komt. Geeft inderdaad zoveel meer lucht als je weet dat hulp onderweg is.
En Ilse al aan het oefenen op het kdv, dat lijkt mij ook gek. Komt vast goed!

Succes dit weekend, zet hem op en maak er wat gezelligs van !
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 september 2007 @ 10:40:37 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53000149
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:39 schreef chacama het volgende:

[..]

zeker doen. Ik was erg blij met de tip (ook van Neuk, geloof ik). Werkboek heb ik zelf niet, omdat ik niet zo'n ster ben in alles bij te houden.

PV wat gaaaaaaaaaaf. Ik zou zo graag ook willen, maar dat gaat voorlopig nog niet lukken. Ik hou me voor nu bij het worden van leesouder op school.
Vanavond introductie voor groep 1. Ja, is laat, maar vorig jaar zag ik het niet zitten. Fleur was toen koud 3 jaar en dan had ik al naar school gemoeten om kennis te maken. dat was wel erg confronterend.
We zijn toch wel een beetje verschillend Isa was 2,5 toen we zijn gaan kennismaken

Marit
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53000462
Knuffel voor iedereen die het kan gebruiken!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53000807
Marit nee hoor ik kijk daar niet met een jammer gevoel op terug. Ik vond haar heel afhankelijk lief en leuk en knuffelig maar nu word het een meis die heel de wereld wil ontdekken en niet van knuffelen of iets wil weten als het haar niet uitkomt omdat ze ineens je veters veel spannender vind. Ze wordt wat onafhankelijker en ik heb daar geen moeite mee. Het baby-gezichtje gaat er ineens vanaf en ze krijgt nu echte haartjes geen dons meer. Ze gaat ineens veranderen ook in haar gezichtje en ze is zo lieffff....

Krijg helaas nooit geen foto's naar hier anders zou ik blijven spammen hihi
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:02:20 #240
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53002079
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:19 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
...maar datzelfde lijf heeft het allemaal maar mooi even geflikt...
Dat dus!

Marit, wat fijn voor je dat je vader vandaag al komt. Knap hoor, om in die paniekaanval je ademhalingsoefeningen te doen.
En goed dat je werk weer zo bevalt.

Viefke, weet je al meer over je moeder en het huisje?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53002218
KP gewoon laten kletsen. Jij hebt toch twee mooie meiden op de wereld gezet en hun niet.
pi_53003568
Het is toch raar hoe de wereld dan in elkaar zit...Ik begin nooit over mijn gewicht, anderen doen dat gewoon voor je....je zal er maar echt ff doorheen zitten ofzo. Tis gewoon irritant.

Ik ga zometeen naar een huis kijken. Meiden parkeer ik ff bij de buurvrouw. Jammer dat ze weg moet vanmiddag, anders had ik ze ff wat langer laten staan...was ik ff stiekem wat voor mezelf gaan doen, haha..
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:26:11 #243
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53004081
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

We zijn toch wel een beetje verschillend Isa was 2,5 toen we zijn gaan kennismaken

Marit
Gelukkig maar Fleur zat toen al in de fase ik wil geen 4 worden......een echte psz-kindje. Ze is afgelopen week zelfs nog even met d'r peuterjuf gaan kroelen

Marit wat super dat je het onder controlle hebt gehouden voor jou!!

KP, laat ze maar kletsen. Iedereen weet het beter, maar jij hebt het geflikt. Huis????? vertel!!!

Vivi, is er al meer bekend?

Suzanna, trek je het nog? Ben je er al uit gekund?

Mibos, 10 maanden. Wat een mijlpaal he. Die kleine frutsels die in guppies aan het veranderen zijn. Heerlijk dat 'onze' grietjes het zooooooo lekker doen.

Moonah, hoe is het bij jou? Inmiddels al weer bijna een maand aan de slag....gaat het goed?

Bovenstaande en uiteraard ook alle andere mama's
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:23:00 #244
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53005556
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:19 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wat is dat toch met mensen ? Heb ik g*dverdepiep 2 meiden op de wereld gezet en maar zeiken over mijn gewicht. Ja, er is nog 12 kilo extra KP...maar datzelfde lijf heeft het allemaal maar mooi even geflikt...Zo brutaal vind ik dat.

(zit mij af en toe ook in de weg, maar dat is meestal in combinatie met hormonenaanval en dan besef ik me ook nog dat ik onwijs trots mag zijn op mijn lijf en hoe het gaat hier in huis)

Klaagmodus uit
Wat kunnen mensen toch lomp zijn en een groot bord voor hun kop hebben!
Gelukkig krijg ik geen vervelende opmerkingen over hangbuiken, dikke poten of wat dan ook. Daar zit ik enkel zelf over te klagen
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:39:28 #245
45621 Suzanna
Mama van...
pi_53006059
Mibos, Marit en Chacama, lief dat jullie naar me vragen. Gaat hier best wel weer, Noa is naar de peuterspeelzaal geweest vanochtend en dan heb ik even wat 'bewegingsruimte'. In plaats van dingen voor mezelf ga ik dan extra hard aan de slag maar dat geeft ook wel een voldaan gevoel.

Ik ben er vorige week wel één keer uit geweest, met de drie meiden naar de speeltuin. Mede door hulp van Sugar op MSN die me aanmoedigde...anders was ik waarschijnlijk niet eens gegaan, het was regenachtig. wat ben ik toch een muts. Maar, ik heb het gedaan. Deze week had ik maandag mijn moeder, en was ik te moe om weg te gaan, en dinsdag had mijn man een vrije dag en zijn we met de meiden naar 'Ballorig' geweest, wat hebben ze genoten! Zelfs Julia, want die houdt wel van kindjes om haar heen. Heerlijk hoor, ze genoten echt.
Maar het gaat wel weer wat beter eigenlijk. Ben niet meer zo labielig en weet mezelf meer te verzetten, en dat scheelt een hóóp. Ik denk dat ik vanmiddag weer weg ga met de kinderen...gewoon lekker naar de speeltuin.

K_P wat vervelend dat mensen opmerkingen plaatsen zeg... ... Dat vind ik echt niet kunnen. Wat voor mensen zijn dat dan? Vriendinnen? Ik zou ze dumpen... bah. Echt naar vind ik dat.

Marit, wat naar dat je toch weer een paniekaanval had. Maar ik kan het me wel voorstellen hoor, ik zie het nooit zitten om een hele dag (ochtend, middag én avond) alleen te zijn met mijn kinderen. Beetje overweldigend gevoel, meer dat dan dat het echt niet goed zou gaan.
Soms gebeurt het wél maar dan zit ik vaak ook niet lekker in m'n vel. Mijn man is een keer een weekend weggeweest en toen heb ik mijn moeder gevraagd om te komen...
pi_53006805
Suus wat fijn dat het weer lekkerder lijkt te gaan lopen en inderdaad inpakken en naar de speeltuin ook met een beetje naar weer kan dat heus en dat blijkt.
pi_53011029
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:39 schreef Suzanna het volgende:

K_P wat vervelend dat mensen opmerkingen plaatsen zeg... ... Dat vind ik echt niet kunnen. Wat voor mensen zijn dat dan? Vriendinnen? Ik zou ze dumpen... bah. Echt naar vind ik dat.
Nee, niet de vriendinnen. Gewoon een collega, de buurvrouw...van dat "soort" mensen. Die iets verder van je af af staan dan vriendinnnen/familie.
Maakt het wel makkelijker om te negeren, trouwens, maar het blijft een irritant gegeven.

Fijn te lezen dat je je wat beter voelt!
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:34:37 #248
45621 Suzanna
Mama van...
pi_53014652
Ja, ik vind het echt idioot dat mensen daar opmerkingen over gaan maken. Ze zouden je juist moed in moeten praten als je er zelf mee zou zitten. Maar als jij er al niet mee zit, dan hebben zij er al helemaal niets mee te maken. Gelukkig kan je er wel goed mee omgaan. Gewoon negeren idd!

Mibos, idd...ik vond het een hele overwinning van mezelf (misschien stom maar zo voelde het gewoon) en toch was het gewoon gezellig en leuk. Ik heb echt heerlijke kinderen.
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:32:37 #249
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53017811
KP: ik snap helemaal wat je bedoelt. Mensen zijn lomp maar denken vooral niet na. Mijn pa zei 3 dagen na de bevalling 'er kan er nog wel 1 uit komen, zo dik ben je nog!'
Ik geloof trouwens dat de enige die echt een probleem heeft met de kilo's die ik er nog aan heb zitten ik zelf ben...

Suzanna: tijd voor een nieuwe foto
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:35:47 #250
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53019643
Zo zoals de meesten misschien al opgevallen was, lijkt het dus echt beter met mezelf te gaan
zo voelt het ook
Ik bruis van de frisse energie, sta met een lach op, ga met een tevreden gevoel naar bed.
ik heb hobbies, klus fanatiek mee met de carnavals vereniging,
Kijk giga uit naar mijn nieuwe baan en de verantwoordelijkheden
kontackt met mijn vader hersteld zich wonderbaarlijk
Geniet weer van de dag, kan weer genieten van simpele dingen als een huishouden.

Vraag me niet waar dit ineens zo vandaan komt, maar geloof mij ik heb de knop omgegooid en wil genieten, plezier maken wat van het leven maken, nemen zoals het komt.

Dus ja ik voel me prima
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')