abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52249304
ey jongens,

Sinds vorige week heb ik erg veel last van slaap problemen, ik slaap in een nacht niet of maar een paar uurtjes ik wordt erg gek van. Vannacht heb ik weer niet geslapen. Ik loop de hele dag dan ook met een angstig gevoel rond voor 'savonds om dan weer te moeten slapen. Het gekke is dat dit ik hiervoor nooit echt problemen had, ik sliep eigeijk meteen en sliep dan een uurtje of 8. Het is begonnen vorige week op vakantie en wat ik ook doe ik blijf wakker.

Ik heb geprobeerd me zelf uit te putten enzevoort maar het helpt niet. Ook eet ik nu veel minder dan dat ik hiervoor doe. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dokter voor vanmiddag maar vroeg me af of jullie ook zulke ervaringen hebben en hoe deze hebben opgelost
pi_52249355
Is er misschien iets gebeurd, waardoor je stress hebt?
Het klinkt in ieder geval wel zo, aangezien je het hebt over een angstig gevoel.

Mogelijkheden:
- Sporten heeft een goede werking op je nachtrust
- Als het niet weggaat, kun je bijv. eens Valeriaan proberen. Bij de Etos hebben ze een aantal natuurlijke producten die je met nachtrust kunnen helpen
- Nagaan wat voor oorzaak het precies heeft en kijk wat je eraan kan doen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:24:14 #3
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_52249369
Ga een eind fietsen of lopen voordat je gaat slapen. Of drink een alcoholische versnapering...

Is er iets gebeurt de laatste tijd wat dit probleem kan veroorzaken?
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:59:13 #4
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_52250078
kom ik weer...: brainsessions van ad visser
pi_52250295
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:19 schreef Amaranth het volgende:
ey jongens,

Sinds vorige week heb ik erg veel last van slaap problemen, ik slaap in een nacht niet of maar een paar uurtjes ik wordt erg gek van. Vannacht heb ik weer niet geslapen. Ik loop de hele dag dan ook met een angstig gevoel rond voor 'savonds om dan weer te moeten slapen. Het gekke is dat dit ik hiervoor nooit echt problemen had, ik sliep eigeijk meteen en sliep dan een uurtje of 8. Het is begonnen vorige week op vakantie en wat ik ook doe ik blijf wakker.

Ik heb geprobeerd me zelf uit te putten enzevoort maar het helpt niet. Ook eet ik nu veel minder dan dat ik hiervoor doe. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dokter voor vanmiddag maar vroeg me af of jullie ook zulke ervaringen hebben en hoe deze hebben opgelost
1) niet (of heel weinig) alcohol drinken
2) niet teveel drinken (ivm wc)
3) steeds rond dezelfde tijd naar bed gaan
4) geen tv of compu een uurtje voor slaaptijd
5) maak een vast ritueeltje: half uurtje lezen met een glaasje drinken (wijntje ofzo) dan tandjes poetsen (of douchen ofzo) regelmaatregelmaatregelmaat! dan heeft je lijf op vaste tijden in de gaten dat het tijd is om te gaan slapen

edit: ik doe zelf 's avonds een kopje sleepytime thee, 's winters met lekker een scheutje rum & honing erin
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52250329
Warm bad voor het slapen gaan.
pi_52250706
Ik denk idd dat het stress is, ik focus me veel te veel op te willen slapen maar als ik aan iets anders denk blijf ik er onderbewust aan denken. Ik heb ondertussen valeriaan geprobeerd maar merk eigelijk maar weinig verschil daarmee. Het is een soort visuele cirkel waar ik opeens in terecht ben gekomen.

Ik ga inderdaad proberen volgens een vast ritueel te gaan werken. Is het versntadig om bij de dokter o slaap pilen te vragen of kan ik dit beter niet doen?
pi_52251003
Je zegt het zelf al een beetje, je moet om te beginnen proberen je er niet zo druk over te maken (ja ik weet dat dat heel makkelijk gezegd is). Hou jezelf voor dat het niet zo erg is om een tijdje weinig te slapen, zeker als je jong bent. En zorg dat je bed geen nare plek wordt waarin je ligt te woelen en te draaien. Dus als je toch niet kunt slapen: ofwel licht aan en lekker een leuk boek gaan lezen, ofwel eruit en iets anders gaan doen.

Wat veel mensen helpt is trouwens voor het slapen gaan een warm bad (als je dat hebt) of een warm voetbad te nemen. Ontspanningsoefeningen zijn enorm nuttig maar vooral denken: het geeft niet zo erg als ik een keertje niet slaap.

Ik denk niet dat de dokter je zomaar slaappillen gaat voorschrijven aangezien je de klachten nog maar kort hebt, maar misschien een lichte ontspanner zoals oxazepam?
mooi he, alles
pi_52251173
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:28 schreef Amaranth het volgende:
Ik denk idd dat het stress is, ik focus me veel te veel op te willen slapen maar als ik aan iets anders denk blijf ik er onderbewust aan denken. Ik heb ondertussen valeriaan geprobeerd maar merk eigelijk maar weinig verschil daarmee. Het is een soort visuele cirkel waar ik opeens in terecht ben gekomen.

Ik ga inderdaad proberen volgens een vast ritueel te gaan werken. Is het versntadig om bij de dokter o slaap pilen te vragen of kan ik dit beter niet doen?
probeer het eerst eens zonder. ik heb ze zelf weleens gehad (lichte 'inslapers') die an sich wel hielpen, maar het lost niks structureel op
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52251214
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:28 schreef Amaranth het volgende:
Het is een soort visuele cirkel waar ik opeens in terecht ben gekomen.
Irritant als je de hele tijd tegen zo'n cirkel aan moet kijken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52256289
Kom je wel genoeg buiten ?
The world has enough for everyone\'s need, but not for everyone\'s greed
pi_52256521
Ik ben ook een slechte slaper de laatste tijd; maar druk maken of ik wel/niet slaap doe ik niet meer; als ik echt lang wakker lig, dan ga ik er even uit om iets ontspannends te doen (boek lezen) en probeer het na een uurtje weer opnieuw.
Je zou ook iets van Dormeasan kunnen proberen (op natuurlijke basis).
pi_52257488
ik kom niet zoveel heel veel buiten, misschien 30 min per dag. Het rare is dat voordat ik op vakantie ging eigelijk helemaal nergens over te klagen had. Leuke vriendin, leuke dingen etc dus ik snap niet zo goed waarom het nu zo omgeslagen is.
pi_52257633
Ik heb dat ook gehad en neem nu zo nu en dan rooibos thee voor het slapen!
Bent dan zo weg!
pi_52258705
vaker naar buiten dus ...
The world has enough for everyone\'s need, but not for everyone\'s greed
pi_52259012
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:57 schreef sm-meester het volgende:
vaker naar buiten dus ...
en als je de tijd hebt je regelmatig even flink in het zweet sporten, kan ook heel goed werken.
mooi he, alles
pi_52288304
Ben erg moe.... heb vannacht weer slecht geslapen denk 3 uurtjes van 6 uur tot 9 uur ofzo. Ik heb net gewerkt en voel me echt als een wrak. Ben gister bij de dokter geweest aar die wilde geen medicijnen voorschrijven. Weet niet hoelang ik dit nog ga volhuoden :
pi_52290396
Ik ken het, kut is dat.
Probeer niet meer steeds te denken "ik moet nu slapen" maar denk " ik lig lekker te ontspannen en te relaxen, ", en geniet daar van, dat helpt mij soms.
pi_52305981
Nou ik heb dan eindelijk een nacht redelijk goed geslapen. Ik sliep samen met me zus in 1 kamer echter sliep zij al binnen 5 minuten! Ik ben dan ook ergens anders gaan liggen met de tv zachtjes aan. Ik viel eigelijk gelijk in slaap doordat de tv mijn gedachte wel overstemde. Ik heb iets van 8 a 9 uur geslapen waarbij ik de laatste uren wel 2 of 3x wakker was geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')