Hoe diep zijn we gezakt, ik moet met een foto en papiertje zeggen wie ik ben, echt zo jammer,jullie regering maakt dit Nederland echt niet leuker.quote:AMSTERDAM - Voor het huis van staatssecretaris voor Vreemdelingenzaken Nebahat Albayrak (PvdA) is vanavond gedemonstreerd tegen misbruik van de Vreemdelingenwet.
De laatste tijd zou de wet steeds vaker worden gebruikt om mensen te dwingen hun identiteit kenbaar te maken, claimen de actievoerders.
Activisten
Het 'misbruik' van de wet zou veel worden gebruikt tegen opgepakte activisten. Zo zit volgens de Werkgroep Stop Deportaties, dat de actie van vanavond organiseerde, sinds vrijdag een vrouw vast na acties bij Kamp Zeist tegen het vreemdelingenbeleid.
Volgens de werkgroep is het onacceptabel dat mensen die zich weigeren te identificeren voor onbepaalde tijd worden opgesloten onder het mom van de Vreemdelingenwet.
Petitie
De staatssecretaris bleek niet in de gelegenheid om een petitie tegen de Vreemdelingenwet in ontvangst te nemen. De tien actievoerders spijkerden het document daarop vast aan de gevel van haar huis in Rotterdam. Politieagenten hielden de demonstranten in de gaten, maar hoefden niet in actie te komen.
Bron:Nu.nl
Ik ga niet flamen, je hebt totaal gelijk, dit wilde je toch horen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:58 schreef Michelle84 het volgende:
De triestelingen zijn deze extreemlinkse rebellen die niet gewoon op het Binnenhof in Den Haag gaan demonstreren, maar voor het huis van Albayrak. Geen wonder dat ze niet naar buiten kwam.
Die werkgroep, waar waarschijnlijk minder dan 10 leden aangesloten zijn, grijpt alles aan om de Vreemdelingenwet te bekritiseren. Die opgepakte vrouw komt vast uit eigen gelederen. In Nederland moet je je gewoon kunnen identificeren. Wat die vrouw bij Kamp Zeist deed, is ook onduidelijk. Maar had ze zich geidentificeerd, dan zat ze nu gewoon thuis. En wil je je linkse ideeën uitdragen door te weigeren je aan de wet te houden, dan word je vastgezet.
Neuh, ik kom uit de jaren 70, vragen jullie fijne mensen maar is af, waarom het zo ver is gekomen, domme leraren we pakken iedereen. Heel jammer.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:03 schreef Michelle84 het volgende:
Ik geef slechts mijn mening, voel je vrij om daar op te reageren...
Jij staat er niet, ik sta er niet einde.Wij moeten straks taks krijgen, om door een poort te gaan, jullie soort hebben mijn wereld een ramp gemaakt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:08 schreef Michelle84 het volgende:
Protesteren kan ook op het Binnenhof in Den Haag. Protesteren kan ook zonder te rebelleren en moedwillig vastgezet worden om een statement te maken.
Anarchisten zijn niet welkom in Amerikaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:14 schreef newsman het volgende:
Zet me maar uit, misschien word ik een zwerver in Amerika.
Tja, dat ben ik niet, maar ja ik vind rechten voor een mens wel belangrijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:19 schreef Michelle84 het volgende:
[..]
Anarchisten zijn niet welkom in Amerika
Je hebt recht op zwijgplicht, niet zeuren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:25 schreef Michelle84 het volgende:
Als inwoner van Nederland ben je verplicht je aan de wet te houden. Dus moet je jezelf kunnen identificeren. Protesteren mag, maar op een normale manier.
Trouwens hoop, dat je hier niet in diensttijd zit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:25 schreef Michelle84 het volgende:
Als inwoner van Nederland ben je verplicht je aan de wet te houden. Dus moet je jezelf kunnen identificeren. Protesteren mag, maar op een normale manier.
Dramaqueenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:11 schreef newsman het volgende:
[..]
Jij staat er niet, ik sta er niet einde.Wij moeten straks taks krijgen, om door een poort te gaan, jullie soort hebben mijn wereld een ramp gemaakt.
Daar heb je ook een identificatieplicht, en jij zal als buitenlander misschien ook wel in de vreemdelingenbewaring komen aldaar.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:14 schreef newsman het volgende:
Zet me maar uit, misschien word ik een zwerver in Amerika.
Het recht om te moeten zwijgen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:26 schreef newsman het volgende:
[..]
Je hebt recht op zwijgplicht, niet zeuren.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |