abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52254610
re-ampen heet dat, schijnt best handig te zijn, en heel flexibel. Je stuurt dan in je studio je signaal uit door de daar aanwezige versterkers. Zo hoef je dus niet alles opnieuw in te spelen als het geluid niet helemaal goed bevalt maar kan je uitgebreid experimenteren met verschillende versterkers en microfoon -plaatsingen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:50:58 #52
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52254740
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:31 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ej Nasdaqbastardo, kun je niet hier of in het studio apparatuur topic een dagboekje ofzo bijhouden met foto's enzo, lijkt me iig ontzettend leuk om te volgen en om te kijken hoe je die plaat produced! Kan ik ook nog wat leren enzo
Dat zou ik zeker kunnen doen ja, maar let wel dat er (op een microfoon die ik nog moet kopen na) weinig geschikte equipment in voor zal komen (en jij weet er sowieso al veel meer van dan ik ). Geïmproviseerde cheapo-solutions en digitale trucage (guitarrig, cubase)... maargoed, dat is misschien ook wel leuk om te zien. Hoe knutsel je een plaat inelkaar zonder gear .

Zodra ik iets leuks heb zal ik wat schrijven en een paar fototjes schieten!

Een label zie ik niet zo zitten, of het moet echt puur alleen voor de distributie zijn. Maar ook dat is allemaal toekomstmuziek, eerst maar even een plaat in elkaar knutselen. Het begin staat al vast, thrash in 5/4 | 11/8 | 6/4 | 7/4

edit: Oh ja, voor de sound van m'n explorer hoop ik nog een EMG85 te bemachtigen. Dus als iemand wil ruilen, ik heb 1×EMG81 in de aanbieding . M'n strat krijgt nog GFS humbuckers dus wellicht kan ik daar tzt ook bruikbare geluiden mee maken. Lijkt me wel stoer, ene track opgenomen met een mahonie plank en de andere met zo'n lindehout strat.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:56:28 #53
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52254902
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:34 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je kan je gitaargeluid en bas natuurlijk droog inspelen dan hoef je het alleen nog maar door de amp heen te laten spelen en op te nemen.
Maarja dat kan dus alleen als je drums ook precies in dat ritme zitten dus dan zou je of die drums moeten programmeren of ze heeeel goed met een clicktrack mee moeten laten spelen.
Het lijkt me nou niet echt de meest handige methode eigenlijk.
Ja klopt... hebben wij ook moeten ondervinden toen wij alles apart hebben opgenomen
Je kan de drummer eerst op laten nemen natuurlijk en op basis daarvan alles inspelen... zo hebben wij het ook gedaan...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:59:38 #54
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52254985
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Dat zou ik zeker kunnen doen ja, maar let wel dat er (op een microfoon die ik nog moet kopen na) weinig geschikte equipment in voor zal komen (en jij weet er sowieso al veel meer van dan ik ). Geïmproviseerde cheapo-solutions en digitale trucage (guitarrig, cubase)... maargoed, dat is misschien ook wel leuk om te zien. Hoe knutsel je een plaat inelkaar zonder gear .

Een label zie ik niet zo zitten, of het moet echt puur alleen voor de distributie zijn. Maar ook dat is allemaal toekomstmuziek, eerst maar even een plaat in elkaar knutselen. Het begin staat al vast, thrash in 5/4 | 11/8 | 6/4 | 7/4

edit: Oh ja, voor de sound van m'n explorer hoop ik nog een EMG85 te bemachtigen. Dus als iemand wil ruilen, ik heb 1×EMG81 in de aanbieding . M'n strat krijgt nog GFS humbuckers dus wellicht kan ik daar tzt ook bruikbare geluiden mee maken. Lijkt me wel stoer, ene track opgenomen met een mahonie plank en de andere met zo'n lindehout strat.
Wat ik nog wel zou willen is een goede mic pre-amp... die zijn alleen prijzig
pi_52254995
vtp

Hoelang spelen jullie al gitaar, en hebben jullie lessen genomen oid?
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:04:22 #56
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52255110
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:59 schreef DeHovenier het volgende:
vtp

Ik speel iets van 7 jaar gitaar, nooit les genomen (wat ik eigenlijk wel jammer vind, van de ene kant). Vroeger wel 2 jaar op keyboardles gezeten, dus daar heb ik een beetje de basics geleerd. Daarna nog 2 jaar gedrumd... uiteindelijk op gitaar uitgekomen dus... en in september zangles heb het nodig maar erkenning van het probleem is de eerste stap
pi_52255316
k. Ik denk erover om ook gitaar te leren spelen, maar bij de VAK (woon in Delft) kost gitaarles 700 euro per jaar voor per week een half uurtje
pi_52255352
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:59 schreef DeHovenier het volgende:
vtp

euhm.... ff rekenen
12 jaar ofzo?
nooit les gehad, en kan nog steeds niet spelen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:16:13 #59
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52255460
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef DeHovenier het volgende:
k. Ik denk erover om ook gitaar te leren spelen, maar bij de VAK (woon in Delft) kost gitaarles 700 euro per jaar voor per week een half uurtje
Gitaarles is over het algemeen al niet goedkoop, maar dat is zeker een soort school? Die zijn vaak namelijk nóg duurder, op internet staan vast advertenties van mensen die in je omgeving prive lesgeven.

Als je een goeie leraar hebt is les het geld waard
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:17:30 #60
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52255505
quote:
't Is best prijzig ja! Vaak kan je het bij een bekende van een vriend van de buurman van de neef van je tante's labrador kapper voor een zachter prijsje doen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:19:55 #61
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_52255583
quote:
Je kan het cultureel centrum proberen van de TU in Delft 60 euro per half jaar ofzo, nouja 60 euro voor 12 weken ofzo en dan 45 min per les
  FOK!fotograaf vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:21:57 #62
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_52255643
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:27 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Gitaren bieren poolen vrouwen
meteen je hobby's op volgorde van belangrijkheid opgesomd
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_52255742
ah, frauubitch komt pas op de laatste plaats? slecht hoor dribbel_!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:28:41 #64
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52255838
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:21 schreef fraubitch het volgende:

[..]

meteen je hobby's op volgorde van belangrijkheid opgesomd
Gewoon er voor zorgen dat je een vrouwlijke bassist hebt, die een beetje doorzuipt en niet moeilijk doet over een avondje stappen... worked for me

Maar hé... weet iemand toevallig een goede pre-amp voor mic's? Aangezien ik me ook meer op vocalen wil gaan concentreren lijkt het me handig om ook dingen op te nemen en terug te luisteren. Ik zie pre-amps met buizen en zonder buizen... wat is een beetje een goed model voor een thuis-gebruik-en-ik-wil-niet-teveel-uitgeven-mic-pre-amp? Zeg om en nabij de 300,-
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:33:14 #65
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52255965
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:46 schreef Cynic het volgende:
re-ampen heet dat, schijnt best handig te zijn, en heel flexibel. Je stuurt dan in je studio je signaal uit door de daar aanwezige versterkers. Zo hoef je dus niet alles opnieuw in te spelen als het geluid niet helemaal goed bevalt maar kan je uitgebreid experimenteren met verschillende versterkers en microfoon -plaatsingen.
ik doe zelf niet anders. de flexibiliteit weegt zeker op tegen het moeilijkere opnameproces. Ook hoeft het 'talent' er dan niet eeuwig bij te zijn om sounds te maken. Het voordeel wat ik heb is dat ik via mijn versterker een droog geluid kan opnemen terwijl tijdens het opnemen zelf wel full charge met alle effecten gespeeld kan worden.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Niks zo leuk als met weinig middelen iets moois maken ik ben iig benieuwd naar het proces! keep us informed!
pi_52256025
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Gewoon er voor zorgen dat je een vrouwlijke bassist hebt, die een beetje doorzuipt en niet moeilijk doet over een avondje stappen... worked for me
Sounds like me lol
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:37:08 #67
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52256105
quote:

Maar hé... weet iemand toevallig een goede pre-amp voor mic's? Aangezien ik me ook meer op vocalen wil gaan concentreren lijkt het me handig om ook dingen op te nemen en terug te luisteren. Ik zie pre-amps met buizen en zonder buizen... wat is een beetje een goed model voor een thuis-gebruik-en-ik-wil-niet-teveel-uitgeven-mic-pre-amp? Zeg om en nabij de 300,-
Om en nabij de 300 euro is niet echt iets te vinden wat significant beter is dan een pre-amp van zeg 150 euro 9vind ik). Het echte verschil begin je pas te merken zo vanaf de 450 euro. In die categorie kun je een groove tubes brick kopen en dat is een enorm handig ding, want het kan ook als DI gebruikt worden en is een goede cleane buizen pre-amp met ballen! ook de constructie is heel goed en road-proof. Een van de weinige pre-amps in deze prijscategorie die zich kan meten met de duurdere modellen.

Wat voor mic heb je trouwens?
pi_52256109
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:19 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je kan het cultureel centrum proberen van de TU in Delft 60 euro per half jaar ofzo, nouja 60 euro voor 12 weken ofzo en dan 45 min per les
Dat klinkt beter, maar moet je dan een student zijn van de TU om daarvan gebruik te maken?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:37:46 #69
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52256120
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:35 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Sounds like me lol
en nu hebben we een andere bassist (you do the math )
en nee... niet van team gewisseld
  FOK!fotograaf vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:38:28 #70
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_52256161
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:25 schreef Aresdreams het volgende:
ah, frauubitch komt pas op de laatste plaats? slecht hoor dribbel_!
ja aai me
  FOK!fotograaf vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:39:46 #71
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_52256209
quote:

[..]

ah, vandaar dat ie me aan het bassen en bieren probeert te krijgen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:41:52 #72
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52256275
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:37 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Om en nabij de 300 euro is niet echt iets te vinden wat significant beter is dan een pre-amp van zeg 150 euro 9vind ik). Het echte verschil begin je pas te merken zo vanaf de 450 euro. In die categorie kun je een groove tubes brick kopen en dat is een enorm handig ding, want het kan ook als DI gebruikt worden en is een goede cleane buizen pre-amp met ballen! ook de constructie is heel goed en road-proof. Een van de weinige pre-amps in deze prijscategorie die zich kan meten met de duurdere modellen.

Wat voor mic heb je trouwens?
Thanks, ik weet dus 0,0 iets af van mic pre-amps... ik zag eentje van focusrite maar de teksten van fabrikanten zijn niet objectief, dus daar kan je niet echt op vertrouwen. Deze heeft wel een SPDIF uitgang en mijn laptop een SPDIF ingang, dus misschien wel makkelijk... Is het net zo bij gitaren dat buizen mic pre-amps duidelijk beter resultaat leveren dan goede solid state pre-amps?

oh ja... een shure sm-58
pi_52256333
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Gitaarles is over het algemeen al niet goedkoop, maar dat is zeker een soort school? Die zijn vaak namelijk nóg duurder, op internet staan vast advertenties van mensen die in je omgeving prive lesgeven.

Als je een goeie leraar hebt is les het geld waard
Het is idd een soort school. er worden allerlei cursussen en les gegeven in kunst (schilderen, tekenen, boetseren enz.) muziek en dans. Ik ben ook op internet aan het zoeken voor gitaarleraren. Ik heb liever een goede leraar die me een goede basis legt in het gitaarspelen en muziek algemeen die een beetje prijzig is, dan een goedkope leraar die me weinig kan leren.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:56:36 #74
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52256705
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:41 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Thanks, ik weet dus 0,0 iets af van mic pre-amps... ik zag eentje van focusrite maar de teksten van fabrikanten zijn niet objectief, dus daar kan je niet echt op vertrouwen. Deze heeft wel een SPDIF uitgang en mijn laptop een SPDIF ingang, dus misschien wel makkelijk... Is het net zo bij gitaren dat buizen mic pre-amps duidelijk beter resultaat leveren dan goede solid state pre-amps?

oh ja... een shure sm-58
Een focusrite trakmaster is ook een prima ding hoor, zeker als je echt niet meer dan 300 euro wilt uitgeven. Je moet alleen wel begrijpen dat focusrite platinumseries een goede middenmoter is terwijl die groove tubes brick echt professioneel is. BTW de brick is 550 en niet 450 das een typfout........

meer informatie over pre-amps en wat ze nu doen:

www.tweakheadz.com/microphone_preamps.htm
pi_52256724
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:41 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

oh ja... een shure sm-58
da's wel meer een live-microfoon, als je echt zang wil gaan opnemen is denk ik een condensator mic beter?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')