abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52288443
Traditie. Om kindertjes te baren en groot te brengen hoef je geen heel groot licht te zijn, om het geld te regelen waarmee vrouw en kind in een leuk huisje kunnen wonen en te vreten hebben, al ietsje meer.

De aubergine is nog niet gaar
pi_52288762
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:37 schreef thaleia het volgende:
Maar ook dat is niet op wetenschappelijk onderzoek gebaseerd
Ik heb anders nog wel een studieboek sociale psychologie waarin het wel (ongeveer) zo beweerd wordt, . Komt er op neer dat mannen verhoudingsgewijs uiterlijk wat belangrijker vinden dan intelligentie, en voor vrouwen geldt het net andersom. Vrouwen zijn ook wat meer op status van de partner gericht dan mannen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_52289041
Vroeger, toen de aarde nog plat was, zat je gebakken als je b.v. piloot was. Je kon de meid onderhouden en had dus zegen van de familie.
Nu, vinden veel vrouwen het nog steeds belangrijk wat een man doet, maar minder dan voorheen, zeker als ze zelf gestudeerd/een goed baan hebben.
Maar dan zoek je weer iemand op eigen niveau en dan eindigen ze misschien tóch met een man met een goede baan.
Jeetje, wat cliché.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:25:14 #254
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52289309
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:02 schreef Frezer het volgende:

Ik heb anders nog wel een studieboek sociale psychologie waarin het wel (ongeveer) zo beweerd wordt, . Komt er op neer dat mannen verhoudingsgewijs uiterlijk wat belangrijker vinden dan intelligentie, en voor vrouwen geldt het net andersom. Vrouwen zijn ook wat meer op status van de partner gericht dan mannen.
verhoudingsgewijs zal het absoluut kloppen ja daar twijfel ik niet aan...mannen zijn gewoon esthetischer ingesteld dan vrouwen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_52289589
Esthetisch.. heb t gewoon even in de Van Dale opgezocht
Maar ben nu niet minder intelligent, ben in ontwikkeling

En al die vragen, ik denk dat ik daar heel onbewust mee bezig ben. 1 Ding weet ik wel: mijn ultieme fantasie/visualatie ziet er op dit moment zo uit: volgend jaar zomer, op vakantie in de Maladiven, in een huisje staand op palen in het water, met echt een leuke vent! Ja.... dat zie ik wel zitten *droomt weg*

[ Bericht 1% gewijzigd door MNR op 11-08-2007 19:46:22 ]
You're never fully dressed until you wear a smile
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:39:59 #256
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52289651
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:37 schreef MNR het volgende:
Esthetisch.. heb t gewoon even in de Van Dale opgezocht
Maar ben nu niet minder intelligent, ben in ontwikkeling
het gaat om de bereidheid te leren, uiteraard!

en ach, ons mannen maakt het (volgens wetenschappelijk onderzoek, kennelijk) toch niet uit....als je er maar schattig bij glimlacht!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_52290033
Ik snap ineens waarom ik altijd zo graag een vriend wilde. Ik had weinig vrienden en ik wilde graag bevestiging over mijn gedachtengang. Nu ga ik er vanuit dat mijn gedachtengang over het algemeen wel goed zit. Toch wil ik vandaag best wel een relatie. Ik denk dat ik maar eens de minpunten van een relatie op een rijtje ga zetten.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:03:03 #258
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52290202
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:55 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik snap ineens waarom ik altijd zo graag een vriend wilde. Ik had weinig vrienden en ik wilde graag bevestiging over mijn gedachtengang. Nu ga ik er vanuit dat mijn gedachtengang over het algemeen wel goed zit. Toch wil ik vandaag best wel een relatie. Ik denk dat ik maar eens de minpunten van een relatie op een rijtje ga zetten.
Misschien een heel raar idee, maar misschien meer vrienden? Of zijn die er nu wel genoeg?
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_52290278
Ik heb nu genoeg mensen om me heen. Maar ja, straks zit ik natuurlijk wel in mijn uppie in België, maar wie weet maak ik wel vrienden op de fok-meet in Brussel.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:09:34 #260
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52290344
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:06 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik heb nu genoeg mensen om me heen. Maar ja, straks zit ik natuurlijk wel in mijn uppie in België, maar wie weet maak ik wel vrienden op de fok-meet in Brussel.
Wat ga je doen in Brussel? Mijn ervaring is juist wanneer je alleen erop uit trekt naar een nieuwe stad je binnen de kortste keren mensen leert kennen. Zeker omdat je zelf zegt dat je spontaan bent.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_52290419
Studeren, beetje een laatbloeier op dat gebied. Op de universiteit zal ik wel snel mensen leren kennen. En ik word daar constant lastig gevallen door marokkanen. Misschien moet ik het moslimmasterplan toch weer opvatten .

Oh, ik weet nu ook waarom ik vandaag liever een relatie heb. Ik verveel me en ik ga niet eens stappen vanavond (net als de afgelopen 4 weken).
pi_52290638
Vrouwen hoor je daar heel vaak over 'boehoe, ik wil een vriend'. Altijd aanhankelijk zijn.
Als man wil je van tijd tot tijd gewoon sex en ga je weer verder met je leven; je hoeft niet altijd een vriendin.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:34:53 #263
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52290894
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:57 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Geen werk, geen familie, geen zware discussie onderwerpen.
Als je dergelijke onderwerpen aanpakt en aan de hand daarvan een grap maakt/anecdote vertelt die met je huidige onderwerp te maken heeft, tsja dan is het anders.

Als je zo'n date even gewoon als één van je beste vrienden ziet, kan je over alles en nog wat converseren ipv een houterig, ongemakkelijk.. 'Zó.. jij zit dus eh.. in de reisbranche... .... ..... .... nog eh, .... ... negatieve reisadviezen uitgegeven de laatste tijd?'.
Ik geloof dat wij van verschillende planeten komen want ik kan je echt niet volgen. Het mag niet over werk, familie of zware discussie onderwerpen gaan. Politiek, nieuws, religie en sport vallen dus ook al af.
Je moet een date als 1 van je beste vrienden zien maar dan dus zonder de onderwerpen waar je het met vrienden wel over hebt...

Waar heb jij het dan over op een date?? Toekomstplannen lijkt me ook nogal zwaar, kindertijd heeft te veel met familie te maken, dagelijks leven valt al snel onder studie / werk... Ik val in herhaling maar waar heb je het dan wel over???

Over hoe schattig d'r konijn is en over hoe d'r beste vriendin relatieproblemen heeft? Of over welk rosébier ze lekkerder vindt? Over of ze d'r ondergoed liever bij de H&M of bij de Livera koopt??

Zo leer je iemand toch helemaal niet kennen?!? Tuurlijk moet het geen geforceerd vraaggesprek / intervieuw worden, maar als alle onderwerpen die je levensvisies en je karakter bepalen taboe zijn lijkt het mij nutteloos te worden. Dat je er dan ook na 5 dates achter mag komen dat iemand visies heeft waar je compleet op afknapt, maar waar eerder niet over gesproken mocht worden

Ik denk dat we van verschillende planeten komen...
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:36:13 #264
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52290929
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:22 schreef OldJeller het volgende:
Vrouwen hoor je daar heel vaak over 'boehoe, ik wil een vriend'. Altijd aanhankelijk zijn.
Als man wil je van tijd tot tijd gewoon sex en ga je weer verder met je leven; je hoeft niet altijd een vriendin.
Zolang ze bij hun mama wonen ja. Zodra ze het huis uit zijn wisselen ze het liefste de ene vriendin voor de andere in zodat er voor hun gezorgd wordt

jaja, generalisatie bla bla, maar wel hoe ik het in mijn omgeving zie gebeuren
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_52291062
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:22 schreef OldJeller het volgende:
Dat eerste is idd ultiem onaantrekkelijk in een vrouw. Desalniettemin wil ik best wel een relatie en ben ik nog nooit opzoek geweest naar seks alleen om de seks, dus met je tweede punt ben ik het niet echt eens.

@ Woeps: hobby zoeken.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_52291117
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:36 schreef Lips het volgende:

[..]

Zolang ze bij hun mama wonen ja. Zodra ze het huis uit zijn wisselen ze het liefste de ene vriendin voor de andere in zodat er voor hun gezorgd wordt

Nou ja, als dat matcht met de aandachtvragende zorgzame dames die verder toch niks te doen hebben is dat prima natuurlijk.
pi_52291294
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:34 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik geloof dat wij van verschillende planeten komen

Ik denk dat we van verschillende planeten komen...
Je hebt wel een sterk vermoeden volgens mij.

Als ik met een vriend of vriendin wat ga drinken breng ik niet direct het laatste nieuws aan bod om daar eens even lekker over te gaan discussiëren en de politiek te evolueren.
Een date voor jou heeft overduidelijk de functie om te bekijken of iemand je partner kan zijn of niet. Echt niet iedereen waarmee ik gedate heb had ik als vriendin willen hebben, sterker nog dat was bij sommigen al uitgesloten alvorens de date.
Dus interesseert het me vrij weinig wat iemand doet, welke partij zij steunt en hoe haar ouders heten op een eerste date. Ja, je bent er wel in geïnteresseerd en misschien komt het even ter sprake, werk/familie/politiek, maar gewoon spontaan en niet omdat dat de hele tijd al in mijn gedachte dwaalde.
Als ik het bij een eerste date niet kan uithouden met iemand zonder discussies en gespreksonderwerpen die je op het nieuws voorbij ziet komen, dan zegt dat wel weer genoeg voor mij. Misschien een fijne vrouw, maar niet leuk, kan ik me niet mee vermaken.
Discussies kan ik met iedereen voeren, hoef ik niet met iemand op te kunnen schieten.
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:36 schreef Lips het volgende:

[..]

Waar moet voor gezorgd worden? Een vrouw kan niet standaard meer goed koken, en de was draaien en strijken is ook niet een onmogelijke taak.
Het is juist fijn op jezelf zo af en toe met een sleep over tussen de relaties door. Van de ene relatie naar de andere, ik pas daarvoor.
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:42 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat eerste is idd ultiem onaantrekkelijk in een vrouw. Desalniettemin wil ik best wel een relatie en ben ik nog nooit opzoek geweest naar seks alleen om de seks, dus met je tweede punt ben ik het niet echt eens.
Als je op zoek gaat kan je je beter direct op een datingsite o.i.d. inschrijven. Je zoekt niet, je komt het tegen (tenzij scharrel) en dát maakt het ook weer leuk.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:03:01 #268
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52291502
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:53 schreef OldJeller het volgende:
Je hebt wel een sterk vermoeden volgens mij.
Kan je nagaan
quote:
Als ik met een vriend of vriendin wat ga drinken breng ik niet direct het laatste nieuws aan bod om daar eens even lekker over te gaan discussiëren en de politiek te evolueren.
Een date voor jou heeft overduidelijk de functie om te bekijken of iemand je partner kan zijn of niet. Echt niet iedereen waarmee ik gedate heb had ik als vriendin willen hebben, sterker nog dat was bij sommigen al uitgesloten alvorens de date.
Dus interesseert het me vrij weinig wat iemand doet, welke partij zij steunt en hoe haar ouders heten op een eerste date. Ja, je bent er wel in geïnteresseerd en misschien komt het even ter sprake, werk/familie/politiek, maar gewoon spontaan en niet omdat dat de hele tijd al in mijn gedachte dwaalde.
Als ik het bij een eerste date niet kan uithouden met iemand zonder discussies en gespreksonderwerpen die je op het nieuws voorbij ziet komen, dan zegt dat wel weer genoeg voor mij. Misschien een fijne vrouw, maar niet leuk, kan ik me niet mee vermaken.
Discussies kan ik met iedereen voeren, hoef ik niet met iemand op te kunnen schieten.
Ok, dan kwam de manier waarop je het verwoorde anders over dan hoe je het blijkbaar bedoelt.

Een date heeft voor mij absoluut niet altijd de functie te kijken of iemand m'n partner kan zijn (of eigenlijk ook wel, maar er moet nogal wat gebeuren wil ik iets een date noemen, ik noem het altijd samen iets drinken). Of ik met het oog op een relatie of met het oog op misschien nog eens 'vriendschappelijk iets drinken' een afspraak inga maakt voor mij niet veel verschil. Ik ben van nature heel erg geinteresseerd in wat mensen doen, waarom ze het doen en hoe ze het doen. Mensen, hun levens en hun ideeën vind ik interessant dus ik zal sneller over voor jou zware onderwerpen praten.

Zoals ik schreef hoeft een gesprek niet als een intervieuw te verlopen, maar ik krijg het idee dat zodra 'serieuze onderwerpen' aan bod komen, jij het meteen als een vraaggesprek ziet. Praten over je leven en alles wat daar mee samen hangt hoeft niet automatisch een discussie te zijn hoor!
Miauw
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:07:44 #269
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52291601
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:53 schreef OldJeller het volgende:
Waar moet voor gezorgd worden? Een vrouw kan niet standaard meer goed koken, en de was draaien en strijken is ook niet een onmogelijke taak.
Het is juist fijn op jezelf zo af en toe met een sleep over tussen de relaties door. Van de ene relatie naar de andere, ik pas daarvoor.
Ho, ik vergat een stukje.

Zoals ik al schreef is mijn ervaring dat mannen niet goed voor zichzelf kunnen zorgen en dat ze het ook wel makkelijk vinden als een vrouw dat doet.
Tuurlijk kunnen ze ook zelf magnetronvoer warm maken, een witte blouse blauw maken en brandgaten strijken maar zodra ze verkouden worden breekt de paniek uit en wordt iedereen opgetrommeld om met kopjes thee en zakdoeken aan te komen zetten want dan zijn ze zo zielig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is echt dat ik in mijn omgeving merk dat mannen die samengewoond hebben slecht voor zichzelf kunnen zorgen en slecht alleen kunnen zijn. De ene relatie is amper over (of de scheiding nog niet uitgesproken) of de volgende is al geboekt.
Miauw
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:18:42 #270
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52291840
dank voor de spoiler
pi_52291855
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:03 schreef Lips het volgende:

[..]

Ok, dan kwam de manier waarop je het verwoorde anders over dan hoe je het blijkbaar bedoelt.

Een date heeft voor mij absoluut niet altijd de functie te kijken of iemand m'n partner kan zijn (of eigenlijk ook wel, maar er moet nogal wat gebeuren wil ik iets een date noemen, ik noem het altijd samen iets drinken). Of ik met het oog op een relatie of met het oog op misschien nog eens 'vriendschappelijk iets drinken' een afspraak inga maakt voor mij niet veel verschil. Ik ben van nature heel erg geinteresseerd in wat mensen doen, waarom ze het doen en hoe ze het doen. Mensen, hun levens en hun ideeën vind ik interessant dus ik zal sneller over voor jou zware onderwerpen praten.

Zoals ik schreef hoeft een gesprek niet als een intervieuw te verlopen, maar ik krijg het idee dat zodra 'serieuze onderwerpen' aan bod komen, jij het meteen als een vraaggesprek ziet. Praten over je leven en alles wat daar mee samen hangt hoeft niet automatisch een discussie te zijn hoor!
Interessant zijn is dan ook een belangrijke feature, zeker, helemaal mee eens. Maar met een eerste date wordt daar misschien een beetje over gesproken, maar niet bijster veel.
Hmm, het ligt echt aan de persoon waarmee je wat gaat drinken, bij de één is het een stuk serieuzer en interessanter en bij de ander heb je constant plezier, heb je nauwelijks 20 zinnen gewisseld en lig je bij elkaar in bed aan het eind van de avond.
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:07 schreef Lips het volgende:

[..]

Ho, ik vergat een stukje.

Zoals ik al schreef is mijn ervaring dat mannen niet goed voor zichzelf kunnen zorgen en dat ze het ook wel makkelijk vinden als een vrouw dat doet.
Tuurlijk kunnen ze ook zelf magnetronvoer warm maken, een witte blouse blauw maken en brandgaten strijken maar zodra ze verkouden worden breekt de paniek uit en wordt iedereen opgetrommeld om met kopjes thee en zakdoeken aan te komen zetten want dan zijn ze zo zielig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat dacht ik al. Ik laat je maar even met deze generaliserende gedachte.
quote:
Het is echt dat ik in mijn omgeving merk dat mannen die samengewoond hebben slecht voor zichzelf kunnen zorgen en slecht alleen kunnen zijn. De ene relatie is amper over (of de scheiding nog niet uitgesproken) of de volgende is al geboekt.
Zegt iets over jouw omgeving dan.
pi_52291895
Strijken is zo 2006

Een man die zelf niet goed voor zijn was, vaat e.d. kan zorgen. Mja.. dat vind ik eigenlijk een afknapper.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_52291922
huh op een date lijstjes met je goede eigenschappen voorleggen... het is toch geen sollicitatie ?
pi_52291949
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:21 schreef MNR het volgende:
Strijken is zo 2006

Een man die zelf niet goed voor zijn was, vaat e.d. kan zorgen. Mja.. dat vind ik eigenlijk een afknapper.
Dat nonchalante, 'hij doet het maar lekker zelf', heb ik vaker gehoord. Eventjes beamen en uiteindelijk is wel duidelijk wie achter de strijkplank staat.
pi_52292002
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:21 schreef MNR het volgende:
Strijken is zo 2006
Oh, ik heb het dit jaar anders ook al gedaan. Kutwerk
quote:
WTF is er moeilijk aan de was en aan de vaat?

De wasmachine doet de was en de vaat is een kwestie van een teil, afwasborstel ,afwasmiddel, water en een theedoek. (of een vaatwasser natuurlijk)

Een beetje man kan dat zelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door RealZeus op 11-08-2007 21:32:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')