Ik heb ook niks tegen moslims, ik heb wat tegen extremisten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Mee eens, maar er komt nog wel een tijd dat ook die extremisten politiebescherming nodig hebben....en wat die clan betreft....Ik vond die kerk al aardig vol hoor. Vond ze dus wel degelijk eng...net als die Imams die al die haat prediken. Ik ga alleen niet meteen elke moslim vreemd aankijken.
Denk dat ze dan beter ons als westerling vreemd aan kunnen gaan kijken....Ik zie op de FP anders aardig extremistische niet-gelovige uitspraken die gelijkwaardig zijn aan die van die op zichzelfgeilende Imams. Die kunnen er net zo goed voor zorgen dat er argwanend naar de blanke autochtoon gekeken wordt.
Ik vlak dus die Engelse Moskee niet uit hoor, maar zo vlak ik ook de hater van Moslims/Christenen niet uit...of sommige kerken die haat prediken.....enz enz.
ik denk dat je dat even in zijn context moet plaatsen .. die kreet komt namelijk voornamelijk uit gebieden waarin westerse troepen, voor de zoveelste keer binnen de laatste eeuw alleen al, zich uit eigenbelang bemoeien met de interne aangelegenheden van dat land ..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:48 schreef popolon het volgende:
Al vind ik het oproepen tot moord en het vernietigen van de westerse wereld toch wel wat zorgwekkend.
Eh.....nee, die kreten komen uit diverse moskeeen in Engeland dus, en ook uit sommige moskeeen in Nederland. Dat ze in landen waar oorlog is worden geuit kan ik nog enigzins begrijpen, maar dat ze ook in ons midden worden geuit vind ik een iets serieuzere zaak.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:34 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat je dat even in zijn context moet plaatsen .. die kreet komt namelijk voornamelijk uit gebieden waarin westerse troepen, voor de zoveelste keer binnen de laatste eeuw alleen al, zich uit eigenbelang bemoeien met de interne aangelegenheden van dat land ..
en als je daarbij bedenkt dat het gros van de armere bevolking in die streken nog steeds ongeletterd is en niet zoals wij toegang heeft tot een keur van media met een breed spectrum aan informatie, en cq veel makkelijker te manipuleren is ..
Dat er een paar moslims gek doen betekend voor mij ook niet dat ik alle moslims gek aan kijk. Ik woon hier in Thailand en daar zijn ook moslims, het restaurantje waar ik eigenlijk het meeste kom (dagelijks) wordt gerund door een moslima ik kom daar omdat daar het beste eten is. Zolang mensen gewoon normaal doen heb ik geen problemen met ze. Maar als ik dit soort uitwassen zie maak ik me best wel zorgen. Dan kunnen gewone moslims nog 10 keer zeggen het valt wel meer maar ik vraag me dat gewoon af. Als zij nu ook actief zouden meehelpen dit soort extremisten aan te pakken zou dat gevoel een stuk beter zijn. Je ziet niet veel Nederlanders achter de kaalkopjes aanlopen om het zo maar te zeggen Er wordt zelfs opelijk afkeur over uitgesproken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Mee eens, maar er komt nog wel een tijd dat ook die extremisten politiebescherming nodig hebben....en wat die clan betreft....Ik vond die kerk al aardig vol hoor. Vond ze dus wel degelijk eng...net als die Imams die al die haat prediken. Ik ga alleen niet meteen elke moslim vreemd aankijken.
Denk dat ze dan beter ons als westerling vreemd aan kunnen gaan kijken....Ik zie op de FP anders aardig extremistische niet-gelovige uitspraken die gelijkwaardig zijn aan die van die op zichzelfgeilende Imams. Die kunnen er net zo goed voor zorgen dat er argwanend naar de blanke autochtoon gekeken wordt.
Ik vlak dus die Engelse Moskee niet uit hoor, maar zo vlak ik ook de hater van Moslims/Christenen niet uit...of sommige kerken die haat prediken.....enz enz.
En die prediken ook wereldheerschappij, jihad, ergo blazen zichzelf en anderen op om hun zogenaamde heilige doel te bereiken?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Echt wel. Vooral in Amerika en Afrika heb je hele rare christelijke stromingen en sektes.
Zit er een maximale houdbaarheidsdatum aan? Men beweert toch dat de koran ongewijzigd is sinds de eerste uitgave en daar is ook geen houdbaarsheidsdatum in opgenomen. Vandaar dat er plenty idioten nog rondlopen die het letterlijk opvatten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Volgens mij is dat al maanden oud...
klopt, ze komen nu ook uit sommige moskeeën, maar gek genoeg pas de laatste jaren, sinds de tijd dat wij westerlingen besloten hebben iedere islamiet in deze streken te bestempelen als potentiële terrorist, en sindsdien westerse troepen diverse islamitische landen "bevrijden" ..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eh.....nee, die kreten komen uit diverse moskeeen in Engeland dus, en ook uit sommige moskeeen in Nederland. Dat ze in landen waar oorlog is worden geuit kan ik nog enigzins begrijpen, maar dat ze ook in ons midden worden geuit vind ik een iets serieuzere zaak.
Niks context dus.
Dat is echt niet iets van de laatste paar jaar. dit speelt al minstens 20 jaar. Toen konden ze het echter ongestoord doen. Nu worden ze meer in de gaten gehouden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:23 schreef moussie het volgende:
[..]
klopt, ze komen nu ook uit sommige moskeeën, maar gek genoeg pas de laatste jaren, sinds de tijd dat wij westerlingen besloten hebben iedere islamiet in deze streken te bestempelen als potentiële terrorist, en sindsdien westerse troepen diverse islamitische landen "bevrijden" ..
die vind je in staphorst niet eensquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:28 schreef Dementor het volgende:
Vind maar eens een kerk in Nederland waarin ze openlijk preken dat je homo's van een berg mag gooien.
Volgens mij betekent kuffar gewoon ongelovige of ongelovigen. Nou is het wel slecht om ongelovig te zijn, maar of het als scheldwoord gebruikt wordt, betwijfel ik toch.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een scheldwoord, Super7fighter
wat een onzin .. 20 jaar geleden maakten moslimmeisjes ruzie met hun ouders omdat ze dat "achterlijke" hoofddoek niet op wilden, tegenwoordig dragen velen het vrijwillig, puur uit protestquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is echt niet iets van de laatste paar jaar. dit speelt al minstens 20 jaar. Toen konden ze het echter ongestoord doen. Nu worden ze meer in de gaten gehouden.
Kafir betekent letterlijk iemand die iets verbergt, zoals een boer (wordt in de Koran gebruikt), die zijn zaden in de aarde bedekt en verbergt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een scheldwoord, Super7fighter
de negatieve uitleg die wij aan dat woord verbinden heeft mi te maken met het feit dat een verbastering ervan, kaffer, in Zuid-Afrika gebruikt werd om negers aan te duiden en door ons gezien word als een racistisch scheldwoord, evenals het amerikaanse equivalent : niggerquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Volgens mij betekent kuffar gewoon ongelovige of ongelovigen. Nou is het wel slecht om ongelovig te zijn, maar of het als scheldwoord gebruikt wordt, betwijfel ik toch.
In elk geval: wie gelooft dit soort filmpjes nou blindelings? Laat inderdaad mensen die goed de taal beheersen en het geloof kennen zelf eens gaan kijken en dan rustig verslag doen.
Alles voor een hoger doel hè.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:54 schreef MikeLowrey het volgende:
grappig dat ze westerlingen zo haten maar wel ff in de Uk wonen en Engels praten.![]()
![]()
Nee, die prediken de wereldheerschappij en blazen anderen op om hun zogenaamde doel te bereiken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 06:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En die prediken ook wereldheerschappij, jihad, ergo blazen zichzelf en anderen op om hun zogenaamde heilige doel te bereiken?
Helaas moet ik je teleurstellen. Kuffar is inderdaad ongelovige, maar het wordt zelden of nooit als normaal gebruikt. Er is een link uit 2001 waarin gestudeerde Marokkanen een belangrijk punt hadden:quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Volgens mij betekent kuffar gewoon ongelovige of ongelovigen. Nou is het wel slecht om ongelovig te zijn, maar of het als scheldwoord gebruikt wordt, betwijfel ik toch.
In elk geval: wie gelooft dit soort filmpjes nou blindelings? Laat inderdaad mensen die goed de taal beheersen en het geloof kennen zelf eens gaan kijken en dan rustig verslag doen.
Ik geloof heus wel in het goede van de mens en weet dat er ook genoeg haters zijn die de Islam gebruiken om de moslim in een slecht daglicht te stellen. Maar ik ga mijn ogen niet sluiten voor verspreiders van haat. En nee, ik scheer niemand over één kam, want er zijn ook mensen die niet geloven en ook een hele dosis haat bij zich hebben.quote:Wat ik denk is dat het hoog tijd wordt dat we als Marokkanen in Nederland eens afstappen van het traditionele ANARCHISTISCHE (ra gell heda ou der heda1) denken en we ons eens strak gaan organiseren zoals de Turken dat doen!
Verder is het zo dat onze ouders eens moeten beseffen dat het gros van hun kinderen hier in Nederland een toekomst wil en zal opbouwen en dat het voor hen dus van wezenlijk belang is dat ze hun kinderen op die taak moeten voorbereiden door betrokkenheid in de Nederlandse samenleving te stimuleren en niet door te zeggen: “Ra bled el kuffar heda, sir sraq ou sir qtel wa ‘ibadalah2’”, maar vooral de positieve kanten van ons Nederland gaan inzien en erkennen.
Wat betreft kennis van het Arabisch overschat je me met je citaten. Ik ken een beetje Iraans en weet dat kfr ongelovig of ongelovige betekent.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:25 schreef paddy het volgende:
[..]
Helaas moet ik je teleurstellen. Kuffar is inderdaad ongelovige, maar het wordt zelden of nooit als normaal gebruikt. Er is een link uit 2001 waarin gestudeerde Marokkanen een belangrijk punt hadden:
[..]
Ik geloof heus wel in het goede van de mens en weet dat er ook genoeg haters zijn die de Islam gebruiken om de moslim in een slecht daglicht te stellen. Maar ik ga mijn ogen niet sluiten voor verspreiders van haat. En nee, ik scheer niemand over één kam, want er zijn ook mensen die niet geloven en ook een hele dosis haat bij zich hebben.
Ja tuurlijk, het is hoe dan ook altijd de schuld van het westen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:23 schreef moussie het volgende:
[..]
klopt, ze komen nu ook uit sommige moskeeën, maar gek genoeg pas de laatste jaren, sinds de tijd dat wij westerlingen besloten hebben iedere islamiet in deze streken te bestempelen als potentiële terrorist, en sindsdien westerse troepen diverse islamitische landen "bevrijden" ..
Vrijwillig en uit protest zijn wat mij betreft tegenstellingen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:48 schreef moussie het volgende:
[..]
wat een onzin .. 20 jaar geleden maakten moslimmeisjes ruzie met hun ouders omdat ze dat "achterlijke" hoofddoek niet op wilden, tegenwoordig dragen velen het vrijwillig, puur uit protest
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |