abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52221610
ik ging vanochtend naar m'n werk, Enschede naar zwolle, en voordat ik ook maar tien minuten in de auto zat, ging het al mis:

ik reed op een voorrangsweg buiten de bebouwde kom, en stak met m'n auto een kruispunt over. en opeens zie ik zo een kind, van 13 á 14, voor me op het baanvak de weg op schieten. ik vol in de rem, maar doordat het regende gleed ik meer dan dat ik remde.

ik heb dat kind dus op een haar na (plusminus 0.5m) gemist, met een snelheid van 20 á 30 km/u (ik was druk bezig met remmen en kijken of ik 'm ontweek, dus heb niet de teller in de gaten gehouden op dat moment)

ik denk dat hij me niet heeft gezien, of überhaupt niet mijn kant op heeft gekeken, omdat er een vrachtwagen afsloeg ... en ik zat dus achter die vrachtwagen.

hij heeft flink geluk gehad door die afslaande vrachtwagen, want je mag 80km/u op die weg, maar ik reed nog maar 50km/u toen ik de vrachtwagen voorbij kon.

ik had 'm gemist, en hij reed snel weg ... dus ik ben maar doorgereden. maar wat ben ik me daar geschrokken, en ik heb de volle 70km naar m'n werk met een brok in m'n keel gereden.

linkje naar google maps van dat kruispunt.

plaatje, voor de n00bsch:
  PR/Manusje van alles donderdag 9 augustus 2007 @ 10:47:21 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52221663
Tering, je zou hem maar wel geraakt hebben.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:47:40 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_52221668
mooie paint!
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:47:46 #4
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_52221673
Arme ziel Ze zouden het moeten verbieden, kinderen op straat!
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_52221678
Die kutkoters moeten eens leren kijken voordat ze zomaar een weg oversteken of oprijden
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_52221801
en ik had 'm wel gezien toen hij op een afstandje over dat fietspad aan kwam rijden ... maar ik heb er geen moment aan gedacht dat hij de weg op zou rijden. opeens was hij gewoon midden op mijn pad.

ik dacht dat deze auto ABS had, maar daar heb ik niks van gemerkt, ik gleed gewoon.
pi_52221910
wees maar blij dat het goed is afgelopen...beter dan dat je moet denken als als
pi_52221940
Je hebt hem toch wel flink laten schrikken door op je claxon te gaan hangen he?
pi_52221984
Volgende keer beter je best doen dus
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_52222059
Heeft dat kind echt geluk zeg
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_52222292
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef ruud.nl het volgende:
denk dat tie van schrik niets gedaan heeft
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_52222334
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:11 schreef Demellie het volgende:

[..]

denk dat tie van schrik niets gedaan heeft
klopt...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:25:03 #13
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_52222629
Lucky you
Lucky kid

Ik heb t ook wel eens meegemaakt... Dan denk je echt ff... aaaaaaargh dar gaat we!!!

Ik zeg: ROTONDES!!!
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_52222802
Er zijn wel meer mensen die denken dat er geen auto's rechtdoor gaan als de auto er voor afslaat. Niet zo slim.
Their eyes opaque.
pi_52222856
Zat je misschien niet te dicht achter die vrachtwagen?
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_52223032
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:33 schreef El_Rolando het volgende:
Zat je misschien niet te dicht achter die vrachtwagen?
nee, ik kwam aanrijden met 80km/u, om zonder al te veel te moeten remmen heb ik de wagen uit laten rollen tot 50km/u. zodat ik zonder te stoppen zodra de achterkant van de vrachtwagen van mijn rijstrook af was (vrachtwagens nemen een ruime bocht, en komen af en toe iets over jouw rijstrook) door kon rijden.

ik was dus pas dicht bij de vrachtwagen toen hij de hoek al om ging ...

maar het kan wel kloppen dat hij me niet goed heeft gezien doordat ik uit een flauwe bocht naar links kwam,

maar dan nog zou hij me gezien kunnen hebben, als hij niet op het laatst pas keek, omdat ik hem wel heb gezien toen hij nog een aantal meters verwijderd was van het kruispunt.
pi_52223154
Mooie paint, kut kind!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:45:06 #18
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_52223191
Hij had gewoon niet over moeten steken als je een vrachtwagen ziet...

tenminste.. als ik voor mezelf spreek.. een auto kun je wel omheen kijken.. een vrachtwagen niet, ik wacht dan liever 3 tellen dan dat ik kanonnenvoer wordt.
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_52223216
Mooie paint, maar waar wou die fietser heen fietsen? Toch niet zo weer de weg op he
pi_52223337
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:45 schreef Kikker_kermit het volgende:
Mooie paint, maar waar wou die fietser heen fietsen? Toch niet zo weer de weg op he
volgens mij als ik het op google maps dat kruispunt zo zie, moet je die zijstraat (waar de vrachtwagen ook heen reed) langs de weg fietspaden hebben.
pi_52223436
Ohh oke
pi_52223536
Maak je niet druk. Er zijn kinderen genoeg.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_52223582
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:55 schreef Spacehamster het volgende:
Maak je niet druk. Er zijn kinderen genoeg.
jammer genoeg wel,met hun irritante gegil
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_52223721
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef ruud.nl het volgende:
Waardoor hij van schrik zijn stuur omgooit en alsnog onder je auto terecht komt
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:02:40 #25
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_52223746
Goede paint 14.gif. Verder wel geluk dat je hem niet hebt geraakt. Geeft een teringzooi hoor .
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_52223774
Ik heb het ook een keer gehad vroeger toen ik 17 was, met de scooter. Kind komt aangerend bij de stoplichten, er zat nog een trotoir tussen dus ik zag hem al rennen, horizontaal tenopzichte van mijn verticale fietspad. Dus ik zag het al aan komen, reed met een gangetje of 40 ik in de remmen, al die mensen gillen (ze dachten dat ik m ging raken, ik zelf ook overigens). Kind was een jaar of 5.. dus dat was zeker ziekenhuis danwel erger geweest als ik hem zou raken . Remde slippend over het fietspad, piepende banden en stopte echt 10 cm voor zn hoofd

Hij zo "sorry"
Lambo of Rekt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:04:52 #27
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_52223812
Shit man, die paints worden steeds beter
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_52223865
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:03 schreef EggsTC het volgende:
...

Hij zo "sorry"
da's nog netjes.

de mijne keek niet op of om, hij ging er gewoon snel vandoor ... en hij moet het zeker wel gemerkt hebben als er een auto op een halve meter met (flink) piepende remmen langs je heen komt glijden ... tenzij hij een iPod aan had staan
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:19:31 #29
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52224254
damn!! ik weet hoe dat voelt

twee weken geleden reden wij op de A50 richting Ekkersrijt (e'hoven) we gingen naar de IKEA (ja! ) en dan moet je dus bij Ekkersrijt rechtsaf. Er stond een flinke file voor rechtdoorgaand verkeer, bijna allemaal vrachtwagens. Op een gegeven moment komt onze uitvoegstrook voor rechtsaf, die is helemaal vrij en het licht staat op groen. Mijn vriend rijdt dus gewoon lekker door langs die muur van vrachtauto's om het groene licht nog ff mee te pikken (nee niet achterlijk hard, hij is een relaxte chauffeur) zijn we bijna bij de bocht, doemt er ineens voor de voorste vrachtwagen een oude vent in een electrische rolstoel op!!! We moesten vol in de ankers en hebben hem op een haartje na gemist. Die kerel kijkt ook nog eens beledigd naar ons...WTF??!! Zijn licht KAN NIET groen geweest zijn...dan was de onze wel rood geweest....Mén...we zijn zo geschrokken we hebben eerst maar ff een kopje koffie en een sigaretje gerookt om bij te komen. Je zal toch maar net niet hebben kunnen stoppen en zo'n man doodrijden invalide kon niet, dat was die al
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_52224361
Zijn dat haaientanden? op de foto?
Je komt op de googlefoto rechts aanrijden, dan heb je haaientanden (logisch) maar dan lijken de 1e rij vlakken bij het fietspad ook haaientanden... net voorbij het fietspad lijken het weer vierkante blokken (Op de andere helft van de weg die het fiestpad kruist is het ook weer contra, ofwel daar heeft de fietser voorrang als er iemand van links de foto in komt rijden)

Sowieso had de fietser beter op moeten letten, en de haaientanden lijken me onwaarschijnlijk, maar om eerlijk te zijn, lijkt de vorm van de witte vlekken net voor het fietspad anders dan net na het fietspad...

Hmmm... dit is ook al niet duidelijker http://imageatlas.globexplorer.com/ImageAtlas/view.do?group=aerodata&lon=6.833472&lat=52.221263&zoom_level=13

[ Bericht 18% gewijzigd door jack4ya op 09-08-2007 12:28:15 ]
pi_52224371
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:19 schreef Puckzzz het volgende:

twee weken geleden reden wij op de A50 richting Ekkersrijt (e'hoven) we gingen naar de IKEA (ja! ) en dan moet je dus bij Ekkersrijt rechtsaf. Er stond een flinke file voor rechtdoorgaand verkeer, bijna allemaal vrachtwagens. Op een gegeven moment komt onze uitvoegstrook voor rechtsaf, die is helemaal vrij en het licht staat op groen. Mijn vriend rijdt dus gewoon lekker door langs die muur van vrachtauto's om het groene licht nog ff mee te pikken (nee niet achterlijk hard, hij is een relaxte chauffeur) zijn we bijna bij de bocht, doemt er ineens voor de voorste vrachtwagen een oude vent in een electrische rolstoel op!!! We moesten vol in de ankers en hebben hem op een haartje na gemist. Die kerel kijkt ook nog eens beledigd naar ons...WTF??!! Zijn licht KAN NIET groen geweest zijn...dan was de onze wel rood geweest....Mén...we zijn zo geschrokken we hebben eerst maar ff een kopje koffie en een sigaretje gerookt om bij te komen. Je zal toch maar net niet hebben kunnen stoppen en zo'n man doodrijden invalide kon niet, dat was die al
ik heb echt de hele rest van de reis beelden in m'n kop gehad van een fiets die door de lucht vloog nadat ik 'm geraakt zou hebben.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:27:06 #32
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52224470
ik zag eigenlijk alleen maar die beledigde kop van die oude vent, dat maakte me erg kwaad. hoe kan hij zo stom (dement) zijn om zonder op of om kijken zo'n ontiegelijk drukke kruising op te rijden.

nog steeds kan ik er met mijn kop niet bij...doordat die vrachtwagens daar allemaal voor rood stonden te wachten was ons overzicht over die kruising compleet weg. hijzal wel gedacht hebben dat ons licht ook op rood stond ofzo, want hij zal de rijstrook net zo goed niet hebben kunnen zien.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_52225087
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:45 schreef immortalsean het volgende:
ik ging vanochtend naar m'n werk, Enschede naar zwolle, en voordat ik ook maar tien minuten in de auto zat, ging het al mis:

ik reed op een voorrangsweg buiten de bebouwde kom, en stak met m'n auto een kruispunt over. en opeens zie ik zo een kind, van 13 á 14, voor me op het baanvak de weg op schieten. ik vol in de rem, maar doordat het regende gleed ik meer dan dat ik remde.

ik heb dat kind dus op een haar na (plusminus 0.5m) gemist, met een snelheid van 20 á 30 km/u (ik was druk bezig met remmen en kijken of ik 'm ontweek, dus heb niet de teller in de gaten gehouden op dat moment)

ik denk dat hij me niet heeft gezien, of überhaupt niet mijn kant op heeft gekeken, omdat er een vrachtwagen afsloeg ... en ik zat dus achter die vrachtwagen.

hij heeft flink geluk gehad door die afslaande vrachtwagen, want je mag 80km/u op die weg, maar ik reed nog maar 50km/u toen ik de vrachtwagen voorbij kon.

ik had 'm gemist, en hij reed snel weg ... dus ik ben maar doorgereden. maar wat ben ik me daar geschrokken, en ik heb de volle 70km naar m'n werk met een brok in m'n keel gereden.

linkje naar google maps van dat kruispunt.

plaatje, voor de n00bsch:
[afbeelding]
Volgens mij moet je op kruispunten je snelheid aanpassen... meestal naar 50km/u

en als je achter een vrachtwagen ziet en het kruispunt niet kunt overzien moet je sowieso al bedenken dat het misschien slimmer is om je snelheid aan te passen.

Mijn rijinstructeur zei altijd, een goede chauffeur kenmerkt zich door te weten wanneer hij gas moet LOSLATEN ipv gasgeven.

Ohja, goed dat je dat kind niet aangereden hebt en dat kutkind moet ook gewoon opletten natuurlijk
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_52225359
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

en als je achter een vrachtwagen ziet en het kruispunt niet kunt overzien moet je sowieso al bedenken dat het misschien slimmer is om je snelheid aan te passen.

Mijn rijinstructeur zei altijd, een goede chauffeur kenmerkt zich door te weten wanneer hij gas moet LOSLATEN ipv gasgeven.

Ohja, goed dat je dat kind niet aangereden hebt en dat kutkind moet ook gewoon opletten natuurlijk
Inderdaad, en als ik die situatie op google maps bekijk is juist dat fietspad duidelijk zichtbaar vanaf de weg, je had dat kind al tientallen meters aan kunnen zien komen.
Reed je echt zo langzaam?
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52225399
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:47 schreef Metro2005 het volgende:
...

...
ik had dat kind lang van tevoren gezien, alleen ik had never nooit verwacht dat hij de voorrangsweg op zou rijden, dus ik keek of de vrachtwagen niet opeens ging remmen ofzoiets terwijl z'n achterkant nog boven mijn rijstrook hing. ik heb dus niet speciaal opgelet of dat kind wel stopte.

en je hoeft bij kruispunten op een voorrangsweg niet snelheid in te houden, wat ik overigens door die vrachtwagen wel heb moeten doen ... dat hoeft alleen bij gelijkwaardige kruispunten die ook nog eens een onoverzichtelijk rechter zijstraat hebben.
pi_52225455
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:56 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Inderdaad, en als ik die situatie op google maps bekijk is juist dat fietspad duidelijk zichtbaar vanaf de weg, je had dat kind al tientallen meters aan kunnen zien komen.
Reed je echt zo langzaam?
ik had gewoon totaal niet verwacht dat dat kind de voorrangsweg op zou rijden.

en ik reed echt maximaal 50km/u door die vrachtwagen.
pi_52225592
Dat kind zag een fietsersoversteekplaats, anticiperen betekent dat als je een fietser een oversteekplaats ziet naderen, dat je je snelheid matigt en je voelsprieten omhoog steekt.

Wellicht had je gelijk volgens de regels, maar als ik moet kiezen tussen een automobilist die door wil rijden en een kind op de fiets... dan verwacht ik allereerst van de automobilist volwassen gedrag, en van een kind weet ik dat ze onvoorspelbaar zijn.
pi_52225648
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:04 schreef Roquefort het volgende:
Dat kind zag een fietsersoversteekplaats, anticiperen betekent dat als je een fietser een oversteekplaats ziet naderen, dat je je snelheid matigt en je voelsprieten omhoog steekt.

Wellicht had je gelijk volgens de regels, maar als ik moet kiezen tussen een automobilist die door wil rijden en een kind op de fiets... dan verwacht ik allereerst van de automobilist volwassen gedrag, en van een kind weet ik dat ze onvoorspelbaar zijn.
ja maar, dat verwacht je toch niet van een kind van 13 á 14 ... tuurlijk ik heb op die leeftijd ook wel eens door rood gereden en onder spoorbomen door ... maar heb altijd gekeken of er wat aankwam eerst.
pi_52225735
* profiel gecheckt *

Ah, deze automobilist is 18 en klaagt over een 13/14-jarige op de fiets.
Beide partijen zullen in de loop der tijd nog wel wat meer ervaring opdoen.

Mooie ervaring dus, je weet nu dat niet alle verkeersdeelnemers even voorspelbaar zijn, vandaar dat je rij-instructeur zo hamerde op dat anticiperen en alle mogelijke kanten opkijken.
pi_52225902
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:09 schreef Roquefort het volgende:
* profiel gecheckt *

Ah, deze automobilist is 18 en klaagt over een 13/14-jarige op de fiets.
Beide partijen zullen in de loop der tijd nog wel wat meer ervaring opdoen.

Mooie ervaring dus, je weet nu dat niet alle verkeersdeelnemers even voorspelbaar zijn, vandaar dat je rij-instructeur zo hamerde op dat anticiperen en alle mogelijke kanten opkijken.
ja, en ik weet nu ook wat glijden in de regen is
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:19:16 #41
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_52225989
quote:

Jezus man, jij bent zeker zo'n figuur dat alles recht praat wat krom is. Laat me raden, jij vindt zeker ook dat mensen die zich niet fatsoenlijk gedragen 'slachtoffers van de maatschappij zijn'.

Hij heeft zich gewoon aan de regels gehouden, sterker nog hij had al snelheid geminderd. Daarnaast neemt dat kind net zo goed deel aan het verkeer als TS en mag van hem verwacht worden dat hij de verkeersregels kent.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_52226311
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:19 schreef Puckzzz het volgende:

Ik ken wel een aantal verkeersituaties vlakbij mijn huis waar je als afslaande automobilist voorrang moet geven aan overstekende voetgangers. Jouw licht staat dan op groen, maar dat van de voetgangers (en fietsers) die rechtdoor moeten ook. Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor en alles. Dat is alleen wel midden in de stad. Vergelijkbare situatie? Of kwam de man in rolstoel van links oversteken?
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_52226379
quote:

Ik verwacht dat kinderen op een fiets die deel nemen aan het verkeer de regels kennen en dat de ouder deze hem of haar heeft geleerd.

Dat kind was fout. TS heeft gelijk.
pi_52226640
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:30 schreef SuperMocio het volgende:

[..]

Ik ken wel een aantal verkeersituaties vlakbij mijn huis waar je als afslaande automobilist voorrang moet geven aan overstekende voetgangers. Jouw licht staat dan op groen, maar die van de voetgangers (en fietsers) ook. Dat is alleen wel midden in de stad. Vergelijkbare situatie?
is dat niet voor als ze recht door gaan op dezelfde weg als jou, en jij afslaat?

wat puckzzz volgens mij bedoelt is dat er haaks op haar weg iemand overstak.
pi_52226686
Pcies, ik zat later ook nog ff te denken, en heb de boel ff aangepast.
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_52227419
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:19 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jezus man, jij bent zeker zo'n figuur dat alles recht praat wat krom is. Laat me raden, jij vindt zeker ook dat mensen die zich niet fatsoenlijk gedragen 'slachtoffers van de maatschappij zijn'.

Hij heeft zich gewoon aan de regels gehouden, sterker nog hij had al snelheid geminderd. Daarnaast neemt dat kind net zo goed deel aan het verkeer als TS en mag van hem verwacht worden dat hij de verkeersregels kent.
Juh, ik ben blij dat er niemand gewond is geraakt en kan me van beide zijden de situatie voorstellen.

Dat jij mij nu als persoon afzeikt kan ik verder prima mee leven, raadt en fantaseer er maar lekker op los.
Ik ben geen enkel figuur van wat je schrijft, ik ben stinkende kaas en ik heb ermee leren leven dat kinderen onvoorspelbare wezens zijn.
pi_52227497
WAT EEN KANKERKIND!
pi_52227747
Damn je hebt echt geluk goos.
Maar als ik zo de weg op kijk soms vragen sommige kinderen ook gewoon naar een confrontatie met een bumper...

(door rood rijden, hard rijden, zigzaggen, naast fietspad, geen handen uitsteken etc)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:40:28 #49
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52228522
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:41 schreef immortalsean het volgende:

[..]

is dat niet voor als ze recht door gaan op dezelfde weg als jou, en jij afslaat?

wat puckzzz volgens mij bedoelt is dat er haaks op haar weg iemand overstak.
ik heb ook maar ff een schets gemaakt, misschien is het nu duidelijker. dat grijze zijn dus allemaal rijbanen, het is een heel erg grote kruising van een snelweg, volgens mij ben ik zelfs nog banen vergeten.

dat rode zijn de vrachtwagens, het gele zijn wij, datroze is de idiote bejaarde die oversteekt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:42:52 #50
187450 Versteendepeer
Steenhard en fruitig.
pi_52228605
quote:
ik heb dat kind dus op een haar na (plusminus 0.5m) gemist
Lange haren had die dan ofniet?
De peer heeft over het algemeen een groene kleur met soms een rode blos, een zachte schil die eenvoudig te verwijderen is, en sappig en zacht vruchtvlees. Ik echter ben versteend en keihard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')