ik ging vanochtend naar m'n werk, Enschede naar zwolle, en voordat ik ook maar tien minuten in de auto zat, ging het al mis:
ik reed op een voorrangsweg buiten de bebouwde kom, en stak met m'n auto een kruispunt over. en opeens zie ik zo een kind, van 13 á 14, voor me op het baanvak de weg op schieten. ik vol in de rem, maar doordat het regende gleed ik meer dan dat ik remde.
ik heb dat kind dus op een haar na (plusminus 0.5m) gemist, met een snelheid van 20 á 30 km/u (ik was druk bezig met remmen en kijken of ik 'm ontweek, dus heb niet de teller in de gaten gehouden op dat moment)ik denk dat hij me niet heeft gezien, of überhaupt niet mijn kant op heeft gekeken, omdat er een vrachtwagen afsloeg ... en ik zat dus achter die vrachtwagen.
hij heeft flink geluk gehad door die afslaande vrachtwagen, want je mag 80km/u op die weg, maar ik reed nog maar 50km/u toen ik de vrachtwagen voorbij kon.
ik had 'm gemist, en hij reed snel weg ... dus ik ben maar doorgereden. maar wat ben ik me daar geschrokken, en ik heb de volle 70km naar m'n werk met een brok in m'n keel gereden.
linkje naar google maps van dat kruispunt.plaatje, voor de n00bsch: