En:quote:We mogen niet dezelfde fout maken als bepaalde fundamentalistische landen zoals S-A die de bijbel verbieden
(...)
In de praktijk moeten we natuurlijk er alles voor doen om ervoor te zorgen dat diegenen die zich niet bekennen tot het fundamentalisme, dat die uiteindelijk niet in die hoek geduwd worden door onbezonne, wat onverstandige, maatregelen zoals het verbieden van de Koran
(...)
Een van de essentiele rechten van Europa is juist die vrijheid van meningsuiting en ook de vrijheid van godsdienstbeleving en ik denk dat hij daar net iets te ver in gaat
(...)
De Koran verbieden zal alleen maar een omgekeerd effect hebben.
(...)
Ik doe niet mee aan dat soort flauwe vergelijkingen (over de vergelijking met Mein Kampf).
(...)
Ik heb de indruk dat de man radicaliseert en uiteindelijk alle islamieten over een kam scheert, dat vind ik niet verstandig.
(...)
We moeten opletten dat we niet alles en iedereen tegen ons in het harnas jagen, daar hebben we geen baat bij op dit moment denk ik.
(...)
Ik denk dat we moeten proberen om alle krachten wakker te schudden in Europa om te waarschuwen voor de Islamisering en door antuurlijk te radicaliseren en te provoceren creeer je meer tegenstanders ook in eigen rangen dan strikt noodzakelijk dus ik vind het geen goede strategie
Daardoor marginaliseer je jezelf, dat lijkt mij geen goede strategie te zijn.
Wilders isoleert zich steeds meer van verwante politici, net als Verdonk, Hirsi Ali, Eerdmans, Spruyt ook al forse kritiek hebben geleverd over de radicalisatie van Wilders. Gelukkig heeft hij zijn 8 koppige ja-knikclan nog.quote:BRUSSEL (ANP) - Filip Dewinter, de voorman van Vlaams Belang, ziet niets in een verbod op de Koran. Dit zei hij tijdens een interview met Netwerk in reactie op de oproep van Wilders om het omstreden boek te verbieden.
In het televisieprogramma, dat woensdagavond wordt uitgezonden, zegt Dewinter dat de vrijheid van meningsuiting prevaleert. ,,De vrije meningsuiting is een Europese verworvenheid die we niet op de helling mogen zetten omwille van de fundamentalistische islam die haat en verderf predikt tegen alles wat niet-islamitisch is'', legt Dewinter uit. Hij vindt de Koran overigens ,,een onverdraagzaam boek''.
Dewinter is al jaren politiek leider van de rechts-nationalistische politieke partij Vlaams Belang, die voorheen Vlaams Blok heette. In een aanvullende reactie tegenover het ANP stelde Dewinter dat Wilders het Vlaams Belang voorbijstreeft. ,,Wilders gaat verder dan wij in de strategie en de methode'', aldus Dewinter. ,,Ik volg hem niet.''
Nutteloos voorstel
Dewinter voorspelt dat een verbod op de Koran het tegengestelde effect zal sorteren. ,,Dit komt als een boemerang terecht. Moslims zullen juist meer radicaliseren'', denkt Dewinter. Hij vindt het bovendien ,,volstrekt naïef'' te denken dat het boek inderdaad uitgeroeid kan worden. ,,Alle islamitische landen zullen het als hun heilige plicht beschouwen dat boek hierheen te halen'', meent de Vlaamse politicus. ,,Een nutteloos voorstel.''
Dewinter zei vertrouwen te hebben in het oordeelsvermogen van iedere burger. ,,Laat eenieder de Koran lezen, lees Duivelsverzen van Rushdie of Kuifje in Afrika en oordeel zelf'', filosofeerde de Vlaming. ,,Ik houd niet van dit soort betutteling.''
Hoewel Wilders en Dewinter volgens de Belg dezelfde politieke doeleinden voorstaan, hebben ze nog nooit contact gehad. ,,Het cynische is dat Wilders geen contact met ons wil, omdat hij ons te extreem vindt'', smaalde Dewinter.
http://www.trouw.nl/laats(...)Koran_niet_verbieden
Och de baan van fractievoorzitter van een extreem rechtse partij raak je niet zomaar kwijtquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:30 schreef nozem het volgende:
Pakweg 10 jaar geleden zou Wilders door dit soort uitspraken zijn baan kwijtgeraakt zijn.
Vind ik vrij ernstig als je bedenkt dat 90% van de Wildersstemmer hebben aangegeven toch op hem te blijven stemmen. Dat betekent dus dat we een hoop debielen in Nederland hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef remlof het volgende:
Whehe Wilders heeft zich nu definitief rechts van De Winter gepositioneerd. Knap!
Vind je dat nou echt zo verrassend?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vind ik vrij ernstig als je bedenkt dat 90% van de Wildersstemmer hebben aangegeven toch op hem te blijven stemmen. Dat betekent dus dat we een hoop debielen in Nederland hebben.
Daar schrok ik het nog het hardste van. En dan is er geen zicht op het electoraat dat voorheen niet op Wilders heeft gestemd. Ik denk dat hij weer geweldig stijgt in de peilingen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vind ik vrij ernstig als je bedenkt dat 90% van de Wildersstemmer hebben aangegeven toch op hem te blijven stemmen. Dat betekent dus dat we een hoop debielen in Nederland hebben.
Dat is inderdaad vrij ernstig... Toch hoop ik dat juist dit soort dingen de kiezer doet beseffen dat Wilders geen serieuze optie is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom is Wilders geen serieuze optie? Jullie praten elkaar wel allemaal na hierzo.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij ernstig... Toch hoop ik dat juist dit soort dingen de kiezer doet beseffen dat Wilders geen serieuze optie is.
Die stemmers schijnen vooral onder de rivieren te leven en dan ook nog op het platteland. Een BSE-uitbraak zou een uitkomst kunnen zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar schrok ik het nog het hardste van. En dan is er geen zicht op het electoraat dat voorheen niet op Wilders heeft gestemd. Ik denk dat hij weer geweldig stijgt in de peilingen.
Nee, waarom denk je dat?quote:ps doe jij aan wielrennen?
quote:Joseph Stalin 1879 - 1953
Adolf Hitler 1889 - 1945
Mao Zedong 1893 - 1976
Geert Wilders 1963 - 2007
Beide.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:55 schreef Lyrebird het volgende:
Zou Sidekick dan echt een visionair zijn, of hebben we hier te maken met wishful thinking?
[..]
Dat vraag ik me af, waarschijnlijk vindt Dewinter precies hetzelfde, maar is hij toch nog wat graadjes intelligenter om dit niet op zo'n manier (of zo'n vroeg stadium) uit te brengenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef remlof het volgende:
Whehe Wilders heeft zich nu definitief rechts van De Winter gepositioneerd. Knap!
Als ik echt een visionair zou zijn dan stond ik wel in dat rijtje in plaats van Wilders. Dat stond ik ook even, maar ere wie ere toekomt, uiteindelijk, he?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:55 schreef Lyrebird het volgende:
Zou Sidekick dan echt een visionair zijn, of hebben we hier te maken met wishful thinking?
[..]
Inhoudelijk verschillen ze nauwelijks, maar de manier van politiek voeren, de toon van het debat zegt imho ook veel over diens positie.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:07 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af, waarschijnlijk vindt Dewinter precies hetzelfde, maar is hij toch nog wat graadjes intelligenter om dit niet op zo'n manier (of zo'n vroeg stadium) uit te brengen
Ik vond die andere, verbeterde toch veel beterquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als ik echt een visionair zou zijn dan stond ik wel in dat rijtje in plaats van Wilders. Dat stond ik ook even, maar ere wie ere toekomt, uiteindelijk, he?
Hoog links interlectueel niveau, weet je toch?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:53 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Waarom is Wilders geen serieuze optie? Jullie praten elkaar wel allemaal na hierzo.
Nou onwijs.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:13 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Hoog links interlectueel niveau, weet je toch?
* Het_hupt mompelt over tunnelvisies, demoniseren, etc. Je snapt het plaatje welquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:19 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Nou onwijs.
Ik durf te wedden dat er hier niemand is die mij kan uitleggen waarom Geert Wilders absoluut geen serieuze optie is. Alsof het zo'n drama is om zo'n jostiboek als de Koran te verbieden. Andere boeken zijn in het verleden ook gewoon verboden (geweest), en daar is ook nooit een Derde Wereldoorlog over uitgebroken. Als dat in dit geval wel gebeurt, dan heeft Wilders eigenlijk gewoon helemaal gelijk wat betreft moslims...
Ik vrees dat Wilders zijn eigen doodvonnis getekend heeft, maar daar hoef je geen visionair voor te zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |