abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:26:05 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52209734
Deel zoveel van de proefballon van Wilders om de Koran te verbieden.

En ditmaal beginnend met kritiek uit zijn eigen hoek, Filip Dewinter, in een radiointerview met BNR:
quote:
We mogen niet dezelfde fout maken als bepaalde fundamentalistische landen zoals S-A die de bijbel verbieden

(...)

In de praktijk moeten we natuurlijk er alles voor doen om ervoor te zorgen dat diegenen die zich niet bekennen tot het fundamentalisme, dat die uiteindelijk niet in die hoek geduwd worden door onbezonne, wat onverstandige, maatregelen zoals het verbieden van de Koran

(...)

Een van de essentiele rechten van Europa is juist die vrijheid van meningsuiting en ook de vrijheid van godsdienstbeleving en ik denk dat hij daar net iets te ver in gaat

(...)

De Koran verbieden zal alleen maar een omgekeerd effect hebben.

(...)

Ik doe niet mee aan dat soort flauwe vergelijkingen (over de vergelijking met Mein Kampf).

(...)

Ik heb de indruk dat de man radicaliseert en uiteindelijk alle islamieten over een kam scheert, dat vind ik niet verstandig.

(...)

We moeten opletten dat we niet alles en iedereen tegen ons in het harnas jagen, daar hebben we geen baat bij op dit moment denk ik.

(...)

Ik denk dat we moeten proberen om alle krachten wakker te schudden in Europa om te waarschuwen voor de Islamisering en door antuurlijk te radicaliseren en te provoceren creeer je meer tegenstanders ook in eigen rangen dan strikt noodzakelijk dus ik vind het geen goede strategie

Daardoor marginaliseer je jezelf, dat lijkt mij geen goede strategie te zijn.
En:
quote:
BRUSSEL (ANP) - Filip Dewinter, de voorman van Vlaams Belang, ziet niets in een verbod op de Koran. Dit zei hij tijdens een interview met Netwerk in reactie op de oproep van Wilders om het omstreden boek te verbieden.
In het televisieprogramma, dat woensdagavond wordt uitgezonden, zegt Dewinter dat de vrijheid van meningsuiting prevaleert. ,,De vrije meningsuiting is een Europese verworvenheid die we niet op de helling mogen zetten omwille van de fundamentalistische islam die haat en verderf predikt tegen alles wat niet-islamitisch is'', legt Dewinter uit. Hij vindt de Koran overigens ,,een onverdraagzaam boek''.

Dewinter is al jaren politiek leider van de rechts-nationalistische politieke partij Vlaams Belang, die voorheen Vlaams Blok heette. In een aanvullende reactie tegenover het ANP stelde Dewinter dat Wilders het Vlaams Belang voorbijstreeft. ,,Wilders gaat verder dan wij in de strategie en de methode'', aldus Dewinter. ,,Ik volg hem niet.''

Nutteloos voorstel

Dewinter voorspelt dat een verbod op de Koran het tegengestelde effect zal sorteren. ,,Dit komt als een boemerang terecht. Moslims zullen juist meer radicaliseren'', denkt Dewinter. Hij vindt het bovendien ,,volstrekt naïef'' te denken dat het boek inderdaad uitgeroeid kan worden. ,,Alle islamitische landen zullen het als hun heilige plicht beschouwen dat boek hierheen te halen'', meent de Vlaamse politicus. ,,Een nutteloos voorstel.''

Dewinter zei vertrouwen te hebben in het oordeelsvermogen van iedere burger. ,,Laat eenieder de Koran lezen, lees Duivelsverzen van Rushdie of Kuifje in Afrika en oordeel zelf'', filosofeerde de Vlaming. ,,Ik houd niet van dit soort betutteling.''

Hoewel Wilders en Dewinter volgens de Belg dezelfde politieke doeleinden voorstaan, hebben ze nog nooit contact gehad. ,,Het cynische is dat Wilders geen contact met ons wil, omdat hij ons te extreem vindt'', smaalde Dewinter.

http://www.trouw.nl/laats(...)Koran_niet_verbieden
Wilders isoleert zich steeds meer van verwante politici, net als Verdonk, Hirsi Ali, Eerdmans, Spruyt ook al forse kritiek hebben geleverd over de radicalisatie van Wilders. Gelukkig heeft hij zijn 8 koppige ja-knikclan nog.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52209840
Als zelfs racist DeWinter al kritiek heeft op Wilders, dan weten we wel hoe laat het is .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52209901
Pakweg 10 jaar geleden zou Wilders door dit soort uitspraken zijn baan kwijtgeraakt zijn.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:31:46 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52209939
Als de Winter je vindt radicaliseren moet je je misschien toch nog maar eens achter de oren krabben
pi_52210034
Verschil moet er nu eenmaal zijn.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:40:41 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_52210210
Whehe Wilders heeft zich nu definitief rechts van De Winter gepositioneerd. Knap!
pi_52210343
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:30 schreef nozem het volgende:
Pakweg 10 jaar geleden zou Wilders door dit soort uitspraken zijn baan kwijtgeraakt zijn.
Och de baan van fractievoorzitter van een extreem rechtse partij raak je niet zomaar kwijt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52210369
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef remlof het volgende:
Whehe Wilders heeft zich nu definitief rechts van De Winter gepositioneerd. Knap!
Vind ik vrij ernstig als je bedenkt dat 90% van de Wildersstemmer hebben aangegeven toch op hem te blijven stemmen. Dat betekent dus dat we een hoop debielen in Nederland hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52210422
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vind ik vrij ernstig als je bedenkt dat 90% van de Wildersstemmer hebben aangegeven toch op hem te blijven stemmen. Dat betekent dus dat we een hoop debielen in Nederland hebben.
Vind je dat nou echt zo verrassend?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52210426
quote:

[..]

Daar schrok ik het nog het hardste van. En dan is er geen zicht op het electoraat dat voorheen niet op Wilders heeft gestemd. Ik denk dat hij weer geweldig stijgt in de peilingen.

ps doe jij aan wielrennen?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:48:48 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_52210469
quote:

[..]

Dat is inderdaad vrij ernstig... Toch hoop ik dat juist dit soort dingen de kiezer doet beseffen dat Wilders geen serieuze optie is.
pi_52210590
DeWinter wil ook een wit voetje halen, dat bruine is hij een beetje zat.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52210626
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij ernstig... Toch hoop ik dat juist dit soort dingen de kiezer doet beseffen dat Wilders geen serieuze optie is.
Waarom is Wilders geen serieuze optie? Jullie praten elkaar wel allemaal na hierzo.
pi_52210681
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar schrok ik het nog het hardste van. En dan is er geen zicht op het electoraat dat voorheen niet op Wilders heeft gestemd. Ik denk dat hij weer geweldig stijgt in de peilingen.
Die stemmers schijnen vooral onder de rivieren te leven en dan ook nog op het platteland. Een BSE-uitbraak zou een uitkomst kunnen zijn.
quote:
ps doe jij aan wielrennen?
Nee, waarom denk je dat?

Heb wel aan sport gedaan maar geen wielrennen. Ik volg het wel
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52210683
Zou Sidekick dan echt een visionair zijn, of hebben we hier te maken met wishful thinking?
quote:
Joseph Stalin 1879 - 1953
Adolf Hitler 1889 - 1945
Mao Zedong 1893 - 1976
Geert Wilders 1963 - 2007
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_52210763
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:55 schreef Lyrebird het volgende:
Zou Sidekick dan echt een visionair zijn, of hebben we hier te maken met wishful thinking?
[..]
Beide.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:07:11 #17
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52211166
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef remlof het volgende:
Dat vraag ik me af, waarschijnlijk vindt Dewinter precies hetzelfde, maar is hij toch nog wat graadjes intelligenter om dit niet op zo'n manier (of zo'n vroeg stadium) uit te brengen
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:08:14 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52211199
quote:
[..]
Als ik echt een visionair zou zijn dan stond ik wel in dat rijtje in plaats van Wilders. Dat stond ik ook even, maar ere wie ere toekomt, uiteindelijk, he?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:11:02 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52211284
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:07 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af, waarschijnlijk vindt Dewinter precies hetzelfde, maar is hij toch nog wat graadjes intelligenter om dit niet op zo'n manier (of zo'n vroeg stadium) uit te brengen
Inhoudelijk verschillen ze nauwelijks, maar de manier van politiek voeren, de toon van het debat zegt imho ook veel over diens positie.
pi_52211362
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als ik echt een visionair zou zijn dan stond ik wel in dat rijtje in plaats van Wilders. Dat stond ik ook even, maar ere wie ere toekomt, uiteindelijk, he?
Ik vond die andere, verbeterde toch veel beter

helaas heb je hem weer veranderd.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52211382
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:53 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Waarom is Wilders geen serieuze optie? Jullie praten elkaar wel allemaal na hierzo.
Hoog links interlectueel niveau, weet je toch?
pi_52211607
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:13 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Hoog links interlectueel niveau, weet je toch?
Nou onwijs.

Ik durf te wedden dat er hier niemand is die mij kan uitleggen waarom Geert Wilders absoluut geen serieuze optie is. Alsof het zo'n drama is om zo'n jostiboek als de Koran te verbieden. Andere boeken zijn in het verleden ook gewoon verboden (geweest), en daar is ook nooit een Derde Wereldoorlog over uitgebroken. Als dat in dit geval wel gebeurt, dan heeft Wilders eigenlijk gewoon helemaal gelijk wat betreft moslims...
pi_52211755
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:19 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nou onwijs.

Ik durf te wedden dat er hier niemand is die mij kan uitleggen waarom Geert Wilders absoluut geen serieuze optie is. Alsof het zo'n drama is om zo'n jostiboek als de Koran te verbieden. Andere boeken zijn in het verleden ook gewoon verboden (geweest), en daar is ook nooit een Derde Wereldoorlog over uitgebroken. Als dat in dit geval wel gebeurt, dan heeft Wilders eigenlijk gewoon helemaal gelijk wat betreft moslims...
* Het_hupt mompelt over tunnelvisies, demoniseren, etc. Je snapt het plaatje wel
pi_52211759
quote:
[..]
Ik vrees dat Wilders zijn eigen doodvonnis getekend heeft, maar daar hoef je geen visionair voor te zijn.
pi_52211820
wilders is weinig radicaler dan de SP een paar jaar geleden was. het enige verschil is het centrale thema. je kunt wel zeggen dat wilders een eikel is omdat hij vindt dat moslims een verderfelijke invloed hebben op de samenleving, maar mijns inziens heeft hij daarin geen ongelijk. het enige probleem is dat zijn oplossingen geen zin hebben, omdat je als je zijn endlosung zou uitvoeren, je weinig meer af zou zitten van nazi duitsland. dit zelfde geldt voor de uitvoering van het gedachtengoed van de SP enkele jaren geleden.

kennelijk is het met de SP toch nog 'goed' gekomen, dus blijkbaar is extremisme iets wat nogal snel vergeten wordt in enkele jaren, en kan wilders prima alsnog een 'serieus' alternatief worden.

het vlaams blok is ook niet in 1 dag gekomen waar ze nu zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')