Eerder bericht in Trouw:quote:Tienerseks kan je duur komen te staan
08-08-2007 | Door: Saskia Bosch
Proces tegen Marco Weiss is hervat. Hoe verging het andere amoureuze tieners?
Na een wekenlange schorsing wordt vandaag in het Turkse Antalya het proces tegen de 17-jarige Marco Weiss hervat. De Duitse scholier beleefde naar hij dacht een vakantieliefde met een 15-jarig Engels meisje. Ze bleek echter 13 en haar moeder deed aangifte. Sindsdien zit Marco Weiss in een Turkse cel.
Volgens de Duitse media zou vandaag wel eens een cruciale dag kunnen worden in het proces. Weiss is al aangeklaagd wegens kindermisbruik. Daar zou de Turkse officier van justitie vandaag verkrachting aan kunnen toevoegen. De arts die het meisje onderzocht, heeft overigens vandaag in de rechtszaal verklaard dat er volgens hem geen sprake is geweest van verkrachting.
Tienerliefde
Marco Weiss is niet de enige tiener die na een seksuele escapade in de problemen is gekomen.
Zo kreeg de 17-jarige Amerikaan Genarlow Wilson vorig jaar tien jaar cel omdat hij orale seks had met een 15-jarig meisje. Dat het meisje had ingestemd met de seks, hielp hem niet. In de staat Georgia moet je minstens 16 jaar zijn om seks te mogen hebben.
Ook de 18-jarige scholier Marcus Dixon werd tot tien jaar gevangenisstraf veroordeeld omdat hij seks had gehad met zijn 15-jarige vriendin. In 2004, nadat Dixon 15 maanden in de gevangenis had gezeten, draaide het Hooggerechtshof van Georgia de veroordeling terug en kwam Dixon op vrije voeten.
In 1996 werd een 18-jarige Turkse ober gearresteerd omdat hij seks had gehad met een 13-jarig Engels meisje. Het jonge paar was middels een islamitische ceremonie getrouwd, met toestemming van de ouders van het meisje. De ober werd veroordeeld wegens seks met een minderjarige, maar hoefde uiteindelijk alleen een boete ter waarde van 7 euro te betalen. Het meisje keerde een jaar later terug naar Engeland en beviel van een jongetje.
Leeftijdsgrens
De leeftijd waarop het toegestaan is om seks te hebben, verschilt per land. Voor de meeste landen geldt dat de leeftijd tussen de 14 en 16 jaar ligt. In Nederland ligt de grens bij 16 jaar. Japan is een uitschieter naar beneden met 13 jaar. In Egypte daarentegen mogen vrouwen pas seks hebben als ze 21 zijn. Voor Egyptische mannen is er geen minimum-leeftijd.
Sommige landen maken ook onderscheid tussen hetero- of homoseks. In Indonesië mogen heterovrouwen vanaf hun 19e seksuele relaties hebben en heteromannen vanaf hun 16e. Homo’s mogen pas vanaf hun 18e seksueel actief worden.
http://www.dag.nl/Nieuws/Artikelpagina-Nieuws.htm?contentid=26024
Dit geval kun je niet vergelijken met de Loverboy's is NL.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:47 schreef Super7fighter het volgende:
De aanpak van loverboys is in Turkije gewoon veel strenger.![]()
Dat klopt. Misschien vol?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:04 schreef Drugshond het volgende:
Hier was toch al eerder een topic van
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:07 schreef MdMa98 het volgende:
ik zeg: het meisje is fout
ik zeg: die moeder is fout
ik zeg: turkije uit de EU
ik zeg: liegen als minderjarige is fout, dus straffen
doe eens niet zo lullig joh! je kan namelijk soms wel intelligent uit de hoek komen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:47 schreef Super7fighter het volgende:
De aanpak van loverboys is in Turkije gewoon veel strenger.![]()
Idd hopen dat hij dat doet. Zijn leven is verwoest door haar dubieuze actie.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:02 schreef opgebaarde het volgende:
Verder, belachelijk natuurlijk. Dat hij vrijgesproken mag worden en dat hij dan die moeder succesvol aanklaagt
Nee want in het achterlijke Georgia moet een kleuter van 15 jaar worden beschermd tegen mannen van 17 jaar. Dat er dan slechts 2 jaar leeftijdsverschil is telt niet in wetgeving rondom seksualiteit die helemaal doorschiet waardoor een kind van 17 tien jaar achter de tralies moet. Dat is geen bescherming van kinderen meer maar criminele onderdrukking.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:41 schreef GambinoT het volgende:
Zo kreeg de 17-jarige Amerikaan Genarlow Wilson vorig jaar tien jaar cel omdat hij orale seks had met een 15-jarig meisje. Dat het meisje had ingestemd met de seks, hielp hem niet. In de staat Georgia moet je minstens 16 jaar zijn om seks te mogen hebben.
Als het meisje 15 is, en je 16 moet zijn voor sex, hoor het meisje ook vast te zitten?
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:06 schreef haydear het volgende:
IK ZEG: EIGEN SCHULD, DIKKE BULT!
Laat dit maar een wijze les zijn voor hem en voor degene die denkt dat hij/zij zomaar in een ander land zich kan misdragen! Dat hebben vele volkeren zoals de Russen, maar ook de Nederlanders! Zuipen en dan je pik achter na lopen...mooi niet! Van mij mag die jongen wel een paar jaar safe achter de traliers daar in Turkije. Persoonlijk zie ik deze kwestie los van (vermoedelijke) toetreding van Turkiije in de EU. In elke land moeten dit soort kwesties hardhandig aangepakt worden en naar mijn inziens mag Nederland hier een voorbeeld aan nemen; altijd maar met belachelijke taakstraffen smijten...:)![]()
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
BIZAR:
[..]
E
Het bewijs dat Turkije niet in de EU hoort.
Ben ik even blij dat ik in Nederland woon.quote:In Egypte daarentegen mogen vrouwen pas seks hebben als ze 21 zijn
Ze zijn toch allebei hardstikke fout? Dan ook samen een straf. Zij wist ook dat het niet mocht.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:02 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Nee want in het achterlijke Georgia moet een kleuter van 15 jaar worden beschermd tegen mannen van 17 jaar. Dat er dan slechts 2 jaar leeftijdsverschil is telt niet in wetgeving rondom seksualiteit die helemaal doorschiet waardoor een kind van 17 tien jaar achter de tralies moet. Dat is geen bescherming van kinderen meer maar criminele onderdrukking.
Waarom? Niks mis mee toch.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik in Nederland woon.
Eens. Jij bent echt een volslagen mongoolquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Wat een mongolen zitten er hier ook![]()
Misschien was het dus toch niet geheel vrijwillig.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:23 schreef tong80 het volgende:
Ik zie zijn foto. Hoe lelijk moet dat meisje wel niet zijn geweest ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |