wha
![]()
wat leuk dat er zoveel uitgebreide reacties zijn
![]()
(en geen enkele basher
![]()
)
weer even een reactie dus
![]()
het is van mijn kant ook niet dat ik me 'zorgen maak' om mijn al dan niet aanwezigzijnde kinderwens hoor
![]()
ik vraag me gewoon af: dacht iedereen er op mijn leeftijd hier ook zo over (ik? kinderen? nooooit!!) en ben je inmiddels blij in verwachting van de 3e, of is het bij jou nooit veranderd en ben je nog steeds happy kinderloos/-vrij hoe men het ook wil noemen
![]()
de laatste 2 jaar heb ik full-time gewerkt en heb dus ervaren hoe het 'volwassen leven' is: 8 uur braaf op kantoor, half 5 weer los en dan moe zijn..
![]()
als ik dan 's terugkijk op die 2 jaar denk ik: en als ik daar ook nog een kind in had moeten frummelen, dan was ik wrsch de inzinking nabij, ookal doe je een kind opvoeden toch niet alleen.
En ik denk dat het daar ook wel ligt. Ik ben geen ultieme carrierevrouw, maar wil wel verder komen in mn werk, door hard te werken. Ik ga in september weer voltijd studeren om zo met mijn HBO papiertje de baan te vinden die ik leuk vind. Mijn vriend is ook bijna afgestudeerd en we zien allebei uit naar een goede leuke (en wrsch ook fulltime) baan.
Als ik zo langs creches en kinderopvangen loop denk ik altijd: ALS ALS ALS ik ooit kinderen heb, dan gaan ze niet naar een creche! Nooit, want ik heb zoiets van: als ik bewust voor kinderen kies, dan heb ik daar rekening mee te houden en dan moet ik er voor ze zijn, thuis. Heel burgerlijk dan weer, maar dat is mijn idee van een moeder (en vader). Dus dat zou beide part-time worden zodat kindlief niet naar de opvang hoeft.
(opvang vind ik iets anders als je alleenstaande moeder bent door overlijden van partner of scheiding, je moet nu eenmaal rondkomen en ook financieel voor je kind kunnen zorgen.)
Weet ook niet of het 'm zit in mijn leefwijze. Ok, ik ben 22 maar om nou te zeggen een feestbeest
![]()
met enige regelmaat een avondje weg, jointje af en toe maar verder vooral lekker met een drankje op de bank met mn lief en/of wat vrienden en dan ouwehoeren of filmpje kijken. Weet ook niet of dat gaat veranderen als ik ga studeren weer, want eigenlijk heb ik da ook in het jaar dat ik wel studeerde in Leiden niet..
![]()
Wat betreft wat lily zegt over het praten over kinderen.
Ik luister altijd aandachtig naar de verhalen van anderen over hun kinderen, speel met ze, lach met ze, houd ze vast en 9 van de 10 keer vinden ze mij ook nog kei-leuk
![]()
Maar er is idd een verschil tussen het even over de kinderen hebben, of het nergens anders meer over hebben dan de kinderen
![]()
mensen die alleen nog oog daarvoor hebben en hun eigen verhaal willen doen.
Natuurlijk, als 't kroost net is geboren, eerste kind, eerste alles, geweldig, maar soms gaat 't wel echt te ver.. dat als ze op visite komen je dan eigenlijk alleen maar kinderverhalen hoort en de rest in het niet valt of gewoon uberaupt niet ter sprake komt