Altijd als ik op studenbaan.nl of een soortgelijke website kijk zie ik van dit soort advertenties staan (Zie onder). Jezelf inschrijven als 'vrijwiliger' om bepaalde medicatie te testen waar je vervolgens een vergoeding voor krijgt. Nu lijkt mij dit helemaal niks maar ik ben wel nieuwsgierig.
Zijn er mensen die dit wel eens hebben gedaan? En.. natuurlijk hoe risivol is het? Je wordt er voor betaald maar ik neem aan dat wetgeving in Nederland het niet toe zou staan als je vervolgens dood op de grond neervalt
![]()
.
Ik wil het dus niet zelf gaan doen, maar toch ben ik benieuwd.. er wordt namelijk flink voor betaald.
quote:
Deelnemers geneesmiddelen onderzoek (1400 euro)
Bedrijf: Xendo
Dienstverband: Part time baan
Soort werk: Overig
Werklocatie: Groningen
Xendo Drug Development
Xendo is een onafhankelijk instituut dat de veiligheid, verdraagbaarheid en werking van nieuwe geneesmiddelen onderzoekt. Wij zoeken daarvoor mannelijke gezonde vrijwilligers die tegen een vergoeding willen meewerken.
Te onderzoeken middel
Een nieuw middel dat mogelijk in de toekomst gebruikt gaat worden bij de behandeling van patiënten met astma.
Aard van het onderzoek
Dit onderzoek zal plaatsvinden om de veiligheid en verdraagbaarheid van het middel te onderzoeken. Een ander deel van dit onderzoek is het bepalen van de concentraties van het middel en de afbraakproducten in bloed en urine.
Periode van onderzoek
Om te bepalen of u geschikt bent voor deelname aan dit onderzoek vindt er eerst een medische voorkeuring plaats. Het onderzoek bestaat uit 3 periodes, waarbij u tijdens elke periode 4 dagen (3 nachten) in het klinisch onderzoekscentrum te Groningen zult verblijven, waarna 1 ambulante visite zal plaatsvinden. Zeven dagen na de laatste medicatie in de laatste periode zal er een nakeuring plaatsvinden.
Data van het onderzoek
Groep 1a
19 - 22 augustus in de kliniek en 23 augustus ambulant
03 - 06 september in de kliniek en 7 september ambulant
17 - 20 september in de kliniek en 21 september ambulant
Groep 1b
21 - 24 augustus in de kliniek en 25 augustus ambulant
5 - 8 september in de kliniek en 9 september ambulant
19 - 22 september in de kliniek en 23 september ambulant
Groep 2a
27 - 30 augustus in de kliniek en 31 augustus ambulant
10 - 13 september in de kliniek en 14 september ambulant
24 - 27 september in de kliniek en 28 september ambulant
Groep 2b
29 - 1 september in de kliniek en 2 september ambulant
12 - 15 september in de kliniek en 16 september ambulant
26 - 29 september in de kliniek en 30 september ambulant
Functie eisen
Deelnemers
Voor deze studie zoeken wij gezonde mannen, die een leeftijd hebben van 18 t/m 55 jaar. U mag deelnemen aan deze studie indien u niet rookt of een gematigde roker bent (maximaal 4 sigaretten per dag) en bereid bent gedurende de gehele onderzoeksperiode te stoppen met roken.
Overig
Vergoedingen
Elke vrijwilliger ontvangt na afronding van de gehele studie een vergoeding van ¤ 1.400,-. De reiskosten worden vergoed op basis van ¤ 0,19 per kilometer, ongeacht het vervoermiddel.