Ik was een echte meeloper, dus eigenlijk te braaf.
Wat wij als klas gedaan hebben:
- in de brugklas de tekenleraar totaal overspannen gekregen en ook al is hij weer terug gekomen, het is altijd ene vreemde man gebleven.
- Wij hadden op een warme dag het een na laatste uur tekenen en het laatste uur een proefwerkbiologie. We hadden natuurlijk geen zin om tot 15.10u op school te zitten. Dus na enig overleg zijn we voordat de leraar er was bij het tekenlokaal weg gelopen en zijn we naar de biologieleraar ,meneer S, (die ook onze mentor was) gegaan met de mededeling dat tekenen verviel en of we het proefwerk nu gelijk konden maken. Dat was geen probleem.
Tot de volgende dag de conrector heel boos een les binnen kwam stuiven. Het kon absoluut niet wat we geflikt hadden en hij besloot met:" Voor straf krijgen jullie woensdag een onverwachte SO Duits en dat telt dubbel.Nog vragen?"
Klasgenoot van mij steekt zijn vinger op.
Conrector:"Ja?"
Klasgenoot:"Het is niet echt onverwacht zo, meneer."
Conrector:
![]()
en gaat weg
De dag daarna hadden we weer les van onze mentor(meneer S.) toen de conrector binnenkwam met de mededeling dat het verwachte onverwacht SO niet door ging want meneer S. vond dat hij er ook wel schuld aan had door ons zonder enig overleg dat proefwerk eerder te laten maken.
En de conrector ging weer.
Wij:
![]()
"Hoera voor S.!!!"
Zijn reactie:
![]()
"Ach ja, je moet wat over hebben voor je klas, hè"
- In de tekenles bij eerder genoemde tekenleraar elkaar achterna zitten met deobussen en aanstekers en elkaar eerst bekogelen met natte sponzen die al gauw werden vervangen door glazen water.
Reactie leraar na een minuut of twintig:"Jongens , doen jullie wel voorzichtig?", waarna hij weer verder ging met tekenen.
En nou vergeet ik nog wat:
We hadden voor maatschappijleer en aardrijkskunde een vervanger en die sliste verschrikkelijk.
De verbazing van de man werd groot toen er achter in de klas vier meiden in pyama chips zaten te vreten en op het moment dat de man begon te praten deed heel de klas een regenjas aan of zetten ze een paraplu op.
Hij liep de klas uit en is zeker een kwartier weg gebleven.