Klinkt leuk, maar ik kan me bij die opdrachten weinig voorstellen zo, geef eens een voorbeeld welke onderwerpen er vorige keer waren wil je?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:36 schreef Xilantof het volgende:
't Is echt een uitdaging dit!
Een uur per foto lijkt veel, maar dat valt écht vies tegen. Creatief denken met de opgegeven onderwerpen is heel belangrijk, maar ontzettend moeilijk. 't Zijn echt de meest vreemde onderwerpen die je krijgt.
Een leuke uitdaging, En je moet inderdaad met iemand lopen om 't uit te kunnen houden.
ah!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:54 schreef RubberDuckey het volgende:
In de OP staat een linkje naar zijn foto`s
Zoals je in dat linkje ziet zijn 't echt vage onderwerpenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:12 schreef Petre het volgende:
[..]
ah!Ik dacht naar zijn fotoboek oid
* Petre gaat zich schamen.
Je mag idd gewoon tussendoor wissen. maar je moet ze wél in volgorde inleveren.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:13 schreef Dickies het volgende:
1 foto per thema wil zeggen dat je niks mag verwijderen en het eerste shot gelijk goed moet zijn? Op de site staat dat ze kijken naar de 'order of the filenames' oid maar boeit dan niet als ik bv. van IMG_23 naar IMG_56 ga :p
Ik wil ook wel meedoen, mits ik een partner kan vinden.
Ok, topquote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:14 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Je mag idd gewoon tussendoor wissen. maar je moet ze wél in volgorde inleveren.
Er zijn prijzen als in: je foto('s) geëxposeerd in een tentoonstellingshal van een museum volgens mij. Iets in die trend in elk geval.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:46 schreef Orealo het volgende:
Tof, ik wil dit jaar misschien ook mee gaan doen!
Entree is 17,50.. maar kan je er ook nog iets mee winnen?
Is een partner verplicht?
Maw, mag mijn vriendin (zonder camera) gewoon mee met mij? en naar de hotspots e.d.?
Looking for a partner?quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:26 schreef chris89 het volgende:
Dit lijkt me wel super spannend zeg. 24 uur lang foto's maken!
Je neemt gewoon 1 foto, maar je bent met 2 om een thema uit te denken bij een bepaald onderwerp.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:15 schreef kvdv het volgende:
Oeh! Dit is gaaf... lijkt me erg leuk om aan mee te doen!
Hoe werkt het als je met een partner samenwerkt? Moet je dan per thema allebei een foto inleveren, of gewoon de thema's verdelen onder elkaar?
Inderdaadquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 07:06 schreef Orealo het volgende:
Plus, je hoeft niet de hele nacht alleen door rotterdam te struinen!
Gewoon jpg schieten. Niets geen bewerken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:57 schreef HMaster-II het volgende:
Het lijkt mij ook wel leuk om mee te doen. Moet dan wel een wandelpartner hebben.
Even een vraag. Hoe zit het met de foto's inleveren? Want de meesten zullen wel in RAW of NEF schieten. Waar kan je je foto's dan verwerken?
Maar zou je kunnen cheaten en in 1 uur de foto's kunnen schieten?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:39 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Gewoon jpg schieten. Niets geen bewerken.
Bij inleveren aan het einde van de rit moeten er 24 foto's op je kaartje staan (in volgorde van de opdrachten) die zij er afplukken...
Nope...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:10 schreef roooosje het volgende:
En hoe werkt het met 24 foto's in 24 uur uur? Wanneer krijg je de thema's enzo? Per uur dan?
Oeh leukleukquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:42 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Nope...
Je begint om 7 uur volgens mij ('s ochtends). Dan krijg je een briefje met 4 opdrachten. En daar heb je 4 uur de tijd voor. Dus om 13 uur moet je bij een volgend "checkpoint" zijn. Daar is koffie/thee en iedereen weer. Dus even gezellig hangen en dan op pad met de volgende 4 opdrachten. En dan om 18 uur weer verzamelen... etc
![]()
Kay tnx...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:39 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Gewoon jpg schieten. Niets geen bewerken.
Bij inleveren aan het einde van de rit moeten er 24 foto's op je kaartje staan (in volgorde van de opdrachten) die zij er afplukken...
Ik sta nog in twijfel modus. Maar lijkt me leukquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:47 schreef Ynske het volgende:
Als ik vrij heb, zou ik wel met je mee willen gaan HM, mits jij dat ook wilt
anders wil ik ook wel met je mee hoor hamsterquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:00 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik sta nog in twijfel modus. Maar lijkt me leuk
Afstand is even lopen, maar was naar mijn herinnering wel goed te doenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:32 schreef roooosje het volgende:
Ik ga stiiekem toch proberen om vrij te regelen. Maar zit er veel afstand tussen de checkpoints, dus wandel je je helemaal suf?
vouwfiets meenemenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:32 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Afstand is even lopen, maar was naar mijn herinnering wel goed te doen
Veel lopen zul je sowieso "moeten".
Fiets is echt wel handig. Je bent flexibeler als je naar bepaalde lokaties wilt die bij je idee passen.quote:
zelfs een fiets zonder remmenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:44 schreef Xilantof het volgende:
Fiets is echt wel handig. Je bent flexibeler als je naar bepaalde lokaties wilt die bij je idee passen.
Zonder fiets (en dus "beperkte lokaties") kunnen we stimulerend zijn voor je creativiteit...
Ik ook, 2x 1200 mAh en de originele accu, 720 mAh is die geloof ik.quote:
Als je het goed doet schiet je voor de marathon 24 fotos ja... dat wil niet zeggen dat ik nog wat extra geheugen bij heb voor al het andere leuke schietbarequote:Op maandag 10 september 2007 06:07 schreef Xilantof het volgende:
Waarom zoveel accu's?
Als je het goed doet schiet je maar 24 foto's
Stel je hebt voor elk onderwerp 10 proefshots nodig, dat betekend 240 foto's. Dat is toch best op 1 accu te doen?
Klopt. Maar vergis je niet. Een uur per foto is écht niet lang...quote:Op maandag 10 september 2007 16:10 schreef kvdv het volgende:
[..]
Als je het goed doet schiet je voor de marathon 24 fotos ja... dat wil niet zeggen dat ik nog wat extra geheugen bij heb voor al het andere leuke schietbare![]()
wat is daar minder aanquote:Op woensdag 12 september 2007 12:47 schreef kvdv het volgende:
Take your 24 pictures in line of order of the themes.
At the end of the 24 houres you deliver 24 pictures.
The photos should be taken in line of order of the themes, the photos can not be shuffeled or rearranged.
It is not allowed to have different/other photos inbetween this serie.
For digital cameras, it is not allowed to shuffle or rename the photos.
The jury will look at this photos in line of order of the filename.
Das wel minder...
Ja dat is waar... maar wel jammer als je een foutje maakt en dus niet de foto zo hebt gekregen zoals je 'm wilde.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat is daar minder aan
dat maakt t nu toch juist tot de uitdaging
nee zo is t niet, je mag zegmaar voor opdracht 1 ook foto 25 gebruiken en dus 1-24 wegdoenquote:Op woensdag 12 september 2007 12:52 schreef kvdv het volgende:
[..]
Ja dat is waar... maar wel jammer als je een foutje maakt en dus niet de foto zo hebt gekregen zoals je 'm wilde.
Ah ok...quote:Op woensdag 12 september 2007 12:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee zo is t niet, je mag zegmaar voor opdracht 1 ook foto 25 gebruiken en dus 1-24 wegdoen
als je voor opdracht 2 maar een foto hebt die hoger dan nr 25 ligt gebruikt
Weleens gehoord van Marktplaats of wegwerp camera's? Kosten niks en je kan er foto's meemaken.quote:
quote:Op woensdag 12 september 2007 13:05 schreef iSwets het volgende:
[..]
Weleens gehoord van Marktplaats of wegwerp camera's? Kosten niks en je kan er foto's meemaken.
Anders pak je maar je mobiel. Die heeft tegenwoordig ook een cameraJe kan dus best meedoen.
Oh ja... ik kan niet want..... geen zin an![]()
Dan ben ik in het Kennedy Space Centre te Floridaquote:Op woensdag 12 september 2007 19:44 schreef ..bennie het volgende:
Hmm, 20 oktober kan ik volgens mij wel.
quote:Op woensdag 12 september 2007 19:48 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dan ben ik in het Kennedy Space Centre te Florida
Floridaquote:Op woensdag 12 september 2007 19:48 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dan ben ik in het Kennedy Space Centre te Florida
en dan nu dus het geluk dat ik gebeld hebquote:
Mijn dank is groot(s)quote:Op woensdag 12 september 2007 22:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
en dan nu dus het geluk dat ik gebeld heb![]()
Ik moet eens leren om eerst het einde van een topic te lezenquote:Op woensdag 12 september 2007 19:38 schreef Ynske het volgende:
Helaas een mindere mededeling!
Net gebeld omdat ik nog altijd geen bevestiging had gekregen met de organisatie.
Zij gaven me aan dat de marathon 5 weken verplaatst is naar 20 oktober. Hier word deze week nog bericht over gegeven gaf Corja de Bruin aan.
Hier baal ik natuurlijk ontzettend van, jullie natuurlijk ook.
Ik vond t wel zo netjes om jullie dit ook door te geven
quote:Beste deelnemers en belangstellenden van de Fotomarathon,
Het spijt mij mee te moeten delen dat we de Fotomarathon van zaterdag 22 september moeten verzetten naar zaterdag 20 oktober. De reden hiervoor is dat we niet kunnen beschikken over de geplande hotspot (centrale locatie van waaruit de activiteiten worden gecoördineerd). We vinden het erg vervelend om dit op het laatste moment te moeten doen, vooral ook omdat we weten dat veel mensen moeite hebben gedaan om er tijd voor vrij te maken. We vragen begrip voor de situatie en hopen - natuurlijk - dat jullie op 20 oktober kunnen meedoen. Het wordt weer net zo'n uitdaging als vorig jaar!
Als je vragen hebt stuur mij dan een e-mail of bel me op het onderstaande nummer.
Vriendelijke groeten,
Harm-Jan ***
Fotomarathon Rotterdam 2007
Hopelijk kan ik nog gaan, maar 't lijkt mij dan ook een stukje frisser... 20 oktoberquote:Op vrijdag 14 september 2007 21:31 schreef G-SaS het volgende:
20 oktober? ik ga s even denken, lijkt me wel heel koel
Ik zou echt heel erg graag willen. Maar ik ben zelf aan het verhuizen. Echte... Daar baal ik van want ik 't echt een creatieve uitdaging.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:03 schreef kvdv het volgende:
*kick*
Gaan er nog mensen van Fok! volgende week ?
Heb er wel zin in, maar of ik zelf ga is nog niet zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |