Precies, dat betekent dus dat er niets aan het peil verandert.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:59 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit, hoe het kan als je hier in de polder in je tuin een kuil graaf van 3 meter je opeens een zwembad hebt? Juist omdat het grondwater onder hoge druk staat stroomt die kuil steeds weer vol als je niet pomt.
Er staan nog wel meer typfoutjes in.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:25 schreef wonderer het volgende:
Schud je dat zo even uit je mouw, of had je een voorbeeld? Ziet er professioneel uit. Alleen "potcode" moet je nog even veranderen
Zo'n brief is niet zo vreemd hoor als je buren iets gaan bouwen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:52 schreef MatiCe het volgende:
Ik weet niet hoe ernstig de situatie is, maar om je buren meteen zo'n brief kado te doen... Bevordert de sfeer niet echt lijkt me. Heb je ze uberhaubt al gesproken?
Nee (nog niet).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 06:55 schreef DennisMoore het volgende:
Al zand in de aggregaat?
Bron: http://in.acht.weken.een.(...)ypotheek-actueel.nl/quote:Voor een kelder is een reguliere bouwvergunning nodig, met daarin allerlei constructieve eisen die door de gemeente worden getoetst. Ook als je een kelder wilt onder een vergunningsvrije uitbouw of serre, moet voor de ondergrondse ruimte wel een vergunning worden aangevraagd. Voor het bouwen van een kelder zijn allerlei gegevens nodig over de maximale grondwaterstand, de grondslag (is het veen, zand of klei?) en de belasting van het bouwwerk dat eventueel bovenop de kelder komt. Een gemeente kan een grondsondering noodzakelijk achten om te beoordelen of de ondergrond stabiel genoeg is om het gebouw op te zetten, of dat er eerst heipalen in moeten
De vergunningsprocedure voor het aanvragen van zogenoemde bronbemaling bij de provincie duurt minimaal zes tot negen maanden. „Dat is voor de meeste opdrachtgevers een bijna onoverkomelijk bezwaar. Als het wegpompen van grondwater onder een wettelijke norm blijft, kan het in een paar weken geregeld zijn.”
quote:Betreft: Bouwexploit / Aansprakelijkheidstelling
Ondergetekende, Ik dus, eigenaar van het onroerend goed gelegen aan de Straatnaam nr. 1 te Woonplaats, postcode 1234 AA, bestaande uit een tussenwoning,
deelt mede aan, Hun dus, eigenaar van het onroerend goed gelegen aan de Straatnaam nr. 2 te Woonplaats hierna te noemen: de opdrachtgever,
dat hij vernomen heeft dat opdrachtgever voornemens is en al in uitvoering heeft gebracht:Het graven van een bouwput onder het onroerend goed gelegen aan de Straatnaam nr. 2 te Woonplaats; Het uitvoeren van bronbemaling in de omgeving van het onroerend goed gelegen aan de Straatnaam nr. 2 te Woonplaats; Het construeren van een kelder onder het onroerend goed gelegen aan de Straatnaam nr. 2 te Woonplaats.
Dat de kans aanwezig is dan ten gevolge van bovengenoemde werkzaamheden verdere schade aan eigendommen van ondergetekende zal optreden.
Ondergetekende stelt hierbij de opdrachtgever aansprakelijk voor de al ontstane schade en alle aan de eigendommen van ondergetekende, welke ontstaan zijn tot aan dagtekening. Ondergetekende verzoekt dringend per omgaande doch uiterlijk voor 17 augustus 2007 schriftelijk mede te delen of de opdrachtgever en/of diens verzekeringsnemer bereid is om met ondergetekende een afspraak te maken om de schade aan de eigendommen van ondergetekende op te nemen.
Ondergetekende stelt vanaf dagtekening de opdrachtgever aansprakelijk voor verdere schade die zal ontstaan tijdens en als gevolg van voornoemde werkzaamheden, ook al zal deze schade pas na beėindiging hiervan aan het licht treden.
Ondergetekende verzoekt dringend per omgaande doch uiterlijk voor 17 augustus 2007 schriftelijk mede te delen of de opdrachtgever bereid is op korte termijn, in tegenwoordigheid van een onafhankelijk derde/deskundige, gezamenlijk de toestand van de opstallen op te nemen, in een schouwrapport vast te leggen en controle maatregelen overeen te komen, alles in opdracht en voor rekening van opdrachtgever.
Ondergetekende zal, indien binnen de gestelde termijn geen, dan wel een afwijzende reactie volgt, zijn belangen overdragen aan zijn juridische adviseurs.
Uiteraard spreekt ondergetekende de wens uit dat een en ander in goed onderling overleg opgelost kan worden.
Hoogachtend,
(Handtekening)
Mijn naam
Moet je hierbij ook niet vermelden dat de kans bestaat dat er al schade ontstaan is?quote:Dat de kans aanwezig is dan ten gevolge van bovengenoemde werkzaamheden verdere schade aan eigendommen van ondergetekende zal optreden.
Staat er onder?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:14 schreef Boost het volgende:
[..]
Moet je hierbij ook niet vermelden dat de kans bestaat dat er al schade ontstaan is?
Voor de rest....tvp
quote:Ondergetekende stelt hierbij de opdrachtgever aansprakelijk voor de al ontstane schade en alle aan de eigendommen van ondergetekende, welke ontstaan zijn tot aan dagtekening. Ondergetekende verzoekt dringend per omgaande doch uiterlijk voor 17 augustus 2007 schriftelijk mede te delen of de opdrachtgever en/of diens verzekeringsnemer bereid is om met ondergetekende een afspraak te maken om de schade aan de eigendommen van ondergetekende op te nemen.
Doe ik ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:44 schreef simmu het volgende:
moet je niet ook aansprakelijk stellen voor toekomstige schade opgelopen doordat ze toch doorgaan?
quote:Ondergetekende stelt vanaf dagtekening de opdrachtgever aansprakelijk voor verdere schade die zal ontstaan tijdens en als gevolg van voornoemde werkzaamheden, ook al zal deze schade pas na beėindiging hiervan aan het licht treden.
Waarom niet en wat maakt het uit dat het een kopie is? (Wat het overigens niet is. Het is een template die ik grondig heb verbouwd)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:13 schreef Quaap het volgende:
Ik zou de brief zo niet versturen, ik zou hem gewoon zelf schrijven. De brief die je nu hanteert is duidelijk een kopie. Gewoon een briefje sturen waarin je de situatie beschrijft en ze bij voorbaat aansprakelijk stelt.
Ik ben het met je eens dat de gemeente het zich er te gemakkelijk vanaf maakt. Maar doorvoor is het ook natuurlijk de gemeente he?quote:Ook de gemeentje maakt zich er te gemakkelijk vanaf. Het verlenen van een vergunning is één, maar het handhaven is twee. De gemeente is bevoegd om de bouw stil te leggen. Als er al meedere huizen zijn die schade op hebben gelopen dan lijkt me dat een goede reden.
Het waterschap kan opzich niks doen. Wel zetten hun hun vraagtekens bij de duur van de bronbemaling. Deze duurt al zo'n 2,5 maanden.quote:Informeer ook bij het waterschap, zij kunnen je ook verder helpen.
Anders zie je niet zoveel.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:04 schreef CasB het volgende:
Konden die plaatjes niet groter?
Nee dat dacht ik dus ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:03 schreef Marsepein het volgende:
Ik had de foto's niet gezien.... dit is wel bronbemaling. Vreemd dat het dan zakt, want juist dan mag het geen invloed hebben op de grondwaterstand.
Bij Provincie Noord Brabant ook zoiets...quote:Bij Watersschap Veluwe
Voor het lozen van water van een bronbemaling is soms een vergunning nodig. Gaat het om minder dan 70m3 per uur gedurende een periode korter dan 6 maanden, dan kunt u volstaan met een melding. In andere gevallen hebt u een vergunning nodig.
Als ik het zo zie is er een registratieplicht (meldingsplicht) dus moeten er een complete beschrijving zijn ingeleverd met de plannen (hoeveelheden enzo.. geen idee of je erachter kunt komen hoelang ze bezig zullen zijn).quote:melding maken minimaal 1 maand (4 weken) van tevoren. De algemene regels gelden bij onttrekking van 10m3 per uur tot maximaal 50.000m3 per maand en niet langer dan 6 maanden.
Lozingen van het water moeten gemeld worden bij beheerder van het oppervlakte water (waterschap) of als het naar riolering gaat naar de gemeente.
opdrachtgever en verzekeringsnemer zijn dezelfde persoon.quote:Ondergetekende verzoekt dringend per omgaande doch uiterlijk voor 17 augustus 2007 schriftelijk mede te delen of de opdrachtgever en/of diens verzekeringsnemer bereid is om met
Oh, oeps.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
opdrachtgever en verzekeringsnemer zijn dezelfde persoon.
Je had verzekeraar of desnoods 'verzekeringsmaatschappij' moeten gebruiken. (in schadeverzekeringen werkt het anders als in 'hypotheekgever en hypotheeknemer')
Ehm, ja dat is misschien een probleem aangezien ik hier nog maar 4 weken woon en ze daarvoor al bezig waren met de bouw. Misschien kan ik nog foto's opvragen die door de makelaar destijds zijn gemaakt. (Hoewel daar niet zoveel op te zien zal zijn.)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:48 schreef HarryP het volgende:
De foto's geven een duidelijk beeld dat het niet over een klein putje gaat waar ze af en toe een emmertje water uit scheppen.
Dus blijf foto's maken. Heb je ook foto's van ervoor?
Nee, hooguit wat stank overlast (buiten aan de voorkant)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:31 schreef wonderer het volgende:
Afgezien van dat verzakken, heb je niet enorme last van die pompen (lawaai etc?)?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |