abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52213913
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:59 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit, hoe het kan als je hier in de polder in je tuin een kuil graaf van 3 meter je opeens een zwembad hebt? Juist omdat het grondwater onder hoge druk staat stroomt die kuil steeds weer vol als je niet pomt.
Precies, dat betekent dus dat er niets aan het peil verandert.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:23:36 #52
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_52213937
Ohja.
Ik heb nog even snel in de kruipruimte gekeken, en voor zover ik zo snel kon zien is het aardig droog daar beneden!
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:25:26 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52214015
Schud je dat zo even uit je mouw, of had je een voorbeeld? Ziet er professioneel uit. Alleen "potcode" moet je nog even veranderen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:29:13 #54
61660 Lariekoek
pi_52214177
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:25 schreef wonderer het volgende:
Schud je dat zo even uit je mouw, of had je een voorbeeld? Ziet er professioneel uit. Alleen "potcode" moet je nog even veranderen
Er staan nog wel meer typfoutjes in.
En, nee dat schud ik niet zo 1 2 3 uit mijn mouw.
pi_52214996
Ik weet niet hoe ernstig de situatie is, maar om je buren meteen zo'n brief kado te doen... Bevordert de sfeer niet echt lijkt me. Heb je ze uberhaubt al gesproken?
pi_52217812
Leuk briefje.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 02:16:09 #57
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_52218084
Bel anders je verzekeringmaatschappij op, deze onderneemt echt wel actie tegen de veroorzaker dunkt mij.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 06:45:36 #58
61660 Lariekoek
pi_52219169
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:52 schreef MatiCe het volgende:
Ik weet niet hoe ernstig de situatie is, maar om je buren meteen zo'n brief kado te doen... Bevordert de sfeer niet echt lijkt me. Heb je ze uberhaubt al gesproken?
Zo'n brief is niet zo vreemd hoor als je buren iets gaan bouwen?
Ik hoef geen vrienden met mijn buren te worden, bovendien wonen ze toch niet direct naast me.
Hun zeggen min of meer: "Ja die schade krijg je toch niet vergoed en wij gaan je niet helpen met het zoeken naar een oplossing".
pi_52219179
Al zand in de aggregaat?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 07:34:38 #60
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_52219268
Als ze nu al aangeven dat ze nooit iets zullen vergoeden is het juis goed om direct al zulke brieven te sturen met de hele straat. Weet het tuig meteen waar ze aan toe zijn
Dum de dum
  donderdag 9 augustus 2007 @ 08:30:10 #61
61660 Lariekoek
pi_52219513
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 06:55 schreef DennisMoore het volgende:
Al zand in de aggregaat?
Nee (nog niet).
  donderdag 9 augustus 2007 @ 08:53:13 #62
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_52219729
Even een tvp..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 09:09:20 #63
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52219919
Bel je rechtsbijstand eerst eens even. Je kunt die brief volgens mij veel beter door hun op laten stellen. En vergeet vooral niet om foto's en metingen te doen, zo snel mogelijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52220252
tvp
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:24:55 #65
61660 Lariekoek
pi_52221193
Ok rechtsbijstand gebelt..

Hun advies was om de opdrachtgever, schriftelijk, aansprakelijk te stellen voor de reeds onstane schade en voor de schade die nog kan ontstaan. Hun een week te geven om te reageren en wanneer ze niet reageren, of het afwijzen, hun in te schakelen.

Ik heb nog even wat gezocht op het internet en kwam daar het volgende tegen:
quote:
Voor een kelder is een reguliere bouwvergunning nodig, met daarin allerlei constructieve eisen die door de gemeente worden getoetst. Ook als je een kelder wilt onder een vergunningsvrije uitbouw of serre, moet voor de ondergrondse ruimte wel een vergunning worden aangevraagd. Voor het bouwen van een kelder zijn allerlei gegevens nodig over de maximale grondwaterstand, de grondslag (is het veen, zand of klei?) en de belasting van het bouwwerk dat eventueel bovenop de kelder komt. Een gemeente kan een grondsondering noodzakelijk achten om te beoordelen of de ondergrond stabiel genoeg is om het gebouw op te zetten, of dat er eerst heipalen in moeten

De vergunningsprocedure voor het aanvragen van zogenoemde bronbemaling bij de provincie duurt minimaal zes tot negen maanden. „Dat is voor de meeste opdrachtgevers een bijna onoverkomelijk bezwaar. Als het wegpompen van grondwater onder een wettelijke norm blijft, kan het in een paar weken geregeld zijn.”
Bron: http://in.acht.weken.een.(...)ypotheek-actueel.nl/
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:04:24 #66
61660 Lariekoek
pi_52223798
De volgende brief wil ik nu aangetekend versturen. Iemand nog suggesties/verbeteringen?
(Prive gegevens heb ik natuurlijk weggelaten)
quote:
Betreft: Bouwexploit / Aansprakelijkheidstelling

Ondergetekende, Ik dus, eigenaar van het onroerend goed gelegen aan de Straatnaam nr. 1 te Woonplaats, postcode 1234 AA, bestaande uit een tussenwoning,

deelt mede aan, Hun dus, eigenaar van het onroerend goed gelegen aan de Straatnaam nr. 2 te Woonplaats hierna te noemen: de opdrachtgever,

dat hij vernomen heeft dat opdrachtgever voornemens is en al in uitvoering heeft gebracht:

• Het graven van een bouwput onder het onroerend goed gelegen aan de Straatnaam nr. 2 te Woonplaats;
  • Het uitvoeren van bronbemaling in de omgeving van het onroerend goed gelegen aan de Straatnaam nr. 2 te Woonplaats;
  • Het construeren van een kelder onder het onroerend goed gelegen aan de Straatnaam nr. 2 te Woonplaats.

Dat de kans aanwezig is dan ten gevolge van bovengenoemde werkzaamheden verdere schade aan eigendommen van ondergetekende zal optreden.

Ondergetekende stelt hierbij de opdrachtgever aansprakelijk voor de al ontstane schade en alle aan de eigendommen van ondergetekende, welke ontstaan zijn tot aan dagtekening. Ondergetekende verzoekt dringend per omgaande doch uiterlijk voor 17 augustus 2007 schriftelijk mede te delen of de opdrachtgever en/of diens verzekeringsnemer bereid is om met ondergetekende een afspraak te maken om de schade aan de eigendommen van ondergetekende op te nemen.

Ondergetekende stelt vanaf dagtekening de opdrachtgever aansprakelijk voor verdere schade die zal ontstaan tijdens en als gevolg van voornoemde werkzaamheden, ook al zal deze schade pas na beėindiging hiervan aan het licht treden.

Ondergetekende verzoekt dringend per omgaande doch uiterlijk voor 17 augustus 2007 schriftelijk mede te delen of de opdrachtgever bereid is op korte termijn, in tegenwoordigheid van een onafhankelijk derde/deskundige, gezamenlijk de toestand van de opstallen op te nemen, in een schouwrapport vast te leggen en controle maatregelen overeen te komen, alles in opdracht en voor rekening van opdrachtgever.

Ondergetekende zal, indien binnen de gestelde termijn geen, dan wel een afwijzende reactie volgt, zijn belangen overdragen aan zijn juridische adviseurs.

Uiteraard spreekt ondergetekende de wens uit dat een en ander in goed onderling overleg opgelost kan worden.

Hoogachtend,

(Handtekening)

Mijn naam
  • la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
    pi_52223989
    Mooie brief.
    Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 12:11:26 #68
    61660 Lariekoek
    pi_52224016
    Is de termijn die ik stel (tot 17 augustus) een beetje redelijk?
    pi_52224075
    Ik zou de brief zo niet versturen, ik zou hem gewoon zelf schrijven. De brief die je nu hanteert is duidelijk een kopie. Gewoon een briefje sturen waarin je de situatie beschrijft en ze bij voorbaat aansprakelijk stelt.

Ook de gemeentje maakt zich er te gemakkelijk vanaf. Het verlenen van een vergunning is één, maar het handhaven is twee. De gemeente is bevoegd om de bouw stil te leggen. Als er al meedere huizen zijn die schade op hebben gelopen dan lijkt me dat een goede reden.

Informeer ook bij het waterschap, zij kunnen je ook verder helpen.

Misschien kan je samen met je achterburen een mooie brief opstellen, zij zitten met hetzelfde probleem!
    pi_52224114
    quote:
    Dat de kans aanwezig is dan ten gevolge van bovengenoemde werkzaamheden verdere schade aan eigendommen van ondergetekende zal optreden.
    Moet je hierbij ook niet vermelden dat de kans bestaat dat er al schade ontstaan is?

Voor de rest....tvp
    Live to ride, ride with your heart
      donderdag 9 augustus 2007 @ 12:20:00 #71
    61660 Lariekoek
    pi_52224268
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 12:14 schreef Boost het volgende:

[..]

Moet je hierbij ook niet vermelden dat de kans bestaat dat er al schade ontstaan is?

Voor de rest....tvp
    Staat er onder?
    quote:
    Ondergetekende stelt hierbij de opdrachtgever aansprakelijk voor de al ontstane schade en alle aan de eigendommen van ondergetekende, welke ontstaan zijn tot aan dagtekening. Ondergetekende verzoekt dringend per omgaande doch uiterlijk voor 17 augustus 2007 schriftelijk mede te delen of de opdrachtgever en/of diens verzekeringsnemer bereid is om met ondergetekende een afspraak te maken om de schade aan de eigendommen van ondergetekende op te nemen.
    pi_52224455
    ja ok, dat had ik inderdaad ook gezien, maar dan zou ik de zin gewoon weghalen...voegt dan immers niets toe behalve verwarring...in die zin zeg je namelijk eigenlijk dat er evt schade kan ontstaan, maar dat dit nog niet gebeurd is....(althans zo lees ik het)

In het 2e deel kom je daar dan weer op terug en zeg je dat je ze wel aansprakelijk stelt voor de schade die er evt al is....

vandaar mijn opmerking
    Live to ride, ride with your heart
      donderdag 9 augustus 2007 @ 12:28:13 #73
    61660 Lariekoek
    pi_52224498
    Ja je hebt gelijk. Staat er nu een beetje dubbelop in.
    Ik heb die regel verwijderd.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 13:33:37 #74
    61660 Lariekoek
    pi_52226402
    Brief is inmiddels verstuurd.
    Afwachten dus maar.
    pi_52226814
    Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen
    pi_52230467
    moet je niet ook aansprakelijk stellen voor toekomstige schade opgelopen doordat ze toch doorgaan?
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
      donderdag 9 augustus 2007 @ 17:20:58 #77
    61660 Lariekoek
    pi_52233400
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 15:44 schreef simmu het volgende:
    moet je niet ook aansprakelijk stellen voor toekomstige schade opgelopen doordat ze toch doorgaan?
    Doe ik ook.
    quote:
    Ondergetekende stelt vanaf dagtekening de opdrachtgever aansprakelijk voor verdere schade die zal ontstaan tijdens en als gevolg van voornoemde werkzaamheden, ook al zal deze schade pas na beėindiging hiervan aan het licht treden.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 17:26:11 #78
    61660 Lariekoek
    pi_52233575
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 12:13 schreef Quaap het volgende:
    Ik zou de brief zo niet versturen, ik zou hem gewoon zelf schrijven. De brief die je nu hanteert is duidelijk een kopie. Gewoon een briefje sturen waarin je de situatie beschrijft en ze bij voorbaat aansprakelijk stelt.
    Waarom niet en wat maakt het uit dat het een kopie is? (Wat het overigens niet is. Het is een template die ik grondig heb verbouwd)
    quote:
    Ook de gemeentje maakt zich er te gemakkelijk vanaf. Het verlenen van een vergunning is één, maar het handhaven is twee. De gemeente is bevoegd om de bouw stil te leggen. Als er al meedere huizen zijn die schade op hebben gelopen dan lijkt me dat een goede reden.
    Ik ben het met je eens dat de gemeente het zich er te gemakkelijk vanaf maakt. Maar doorvoor is het ook natuurlijk de gemeente he? De bouw stil laten leggen zou wel kunnen maar dat zal moeten gaan via een bestuursrechter. Vooralsnog wacht ik eerst maar even hun reactie af op de brief en kijk daarna samen met de rechtsbijstand en de buurtbewoners welke stappen we nog meer kunnen ondernemen.
    quote:
    Informeer ook bij het waterschap, zij kunnen je ook verder helpen.
    Het waterschap kan opzich niks doen. Wel zetten hun hun vraagtekens bij de duur van de bronbemaling. Deze duurt al zo'n 2,5 maanden.

Ben er inmiddels wel achter dat je voor bronbemaling in de meeste gevallen wel een aparte vergunning nodig hebt. Hierover ga ik morgen nog eens informeren bij de gemeente en/of de provincie.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 21:06:56 #79
    61660 Lariekoek
      donderdag 9 augustus 2007 @ 21:15:04 #80
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52239412
    flickr.com. Ook handig als offsite-backup.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_52240862
    1 ding eventjes: In je brief heb je het over bronbemaling, maar voor zover ik me niet vergis kan het bij bronbemaling juist niet gebeuren dat e.e.a. zakt, juist omdat er wordt afgezet door ik dacht damwandprofielen.

Hier is het gewoon pompen, en geen bronbemaling.

Ik had de foto's niet gezien.... dit is wel bronbemaling. Vreemd dat het dan zakt, want juist dan mag het geen invloed hebben op de grondwaterstand.
    pi_52240902
    Konden die plaatjes niet groter?
      donderdag 9 augustus 2007 @ 22:21:01 #83
    61660 Lariekoek
    pi_52241422
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 22:04 schreef CasB het volgende:
    Konden die plaatjes niet groter?
    Anders zie je niet zoveel.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 22:21:45 #84
    61660 Lariekoek
    pi_52241443
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 22:03 schreef Marsepein het volgende:

Ik had de foto's niet gezien.... dit is wel bronbemaling. Vreemd dat het dan zakt, want juist dan mag het geen invloed hebben op de grondwaterstand.
    Nee dat dacht ik dus ook.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 22:54:06 #85
    47543 Eronymus
    [DPC]Fokschaap
    pi_52242558
    Bronbemaling is bedoeld om lokaal een lagere grondwaterstand te creeren, vaak om een bouwput vrij te houden. In dit geval om de kelder te kunnen aanleggen. Het grondwater zal in de directe omgeving licht dalen, hoeveel is afhankelijk van hoe groot de ontrekking is.

Het water dat onttrokken word word weer aangevuld door het grondwater in de omgeving. Je krijgt dus een grondwaterverloop van normale hoogte naar de lagere grondwaterstand bij het onttrekkingspunt. Dus hoe dichter bij de ontrekking hoe groter de daling.

Zo duidelijk?
    <Mčt twie dobbelstein dertien oage goeje>
      donderdag 9 augustus 2007 @ 23:02:38 #86
    61660 Lariekoek
    pi_52242841

Weet je toevallig hoe het zit met vergunningen die nodig zijn om te mogen bronbemalen Eronymus?
      donderdag 9 augustus 2007 @ 23:29:32 #87
    47543 Eronymus
    [DPC]Fokschaap
    pi_52243674
    Nou daar weet ik niet veel van... Dacht dat voor grondwater onttrekking wel een vergunning nodig is.

Zie net dat het niet in alle gevallen nodig is maar dat er op z'n minst een melding gemaakt moet worden.
    Dit zal waarschijnlijk afhankelijk zijn van de hoeveelheid, de duur, enz.

quote:
    Bij Watersschap Veluwe
    Voor het lozen van water van een bronbemaling is soms een vergunning nodig. Gaat het om minder dan 70m3 per uur gedurende een periode korter dan 6 maanden, dan kunt u volstaan met een melding. In andere gevallen hebt u een vergunning nodig.
    Bij Provincie Noord Brabant ook zoiets...
    quote:
    melding maken minimaal 1 maand (4 weken) van tevoren. De algemene regels gelden bij onttrekking van 10m3 per uur tot maximaal 50.000m3 per maand en niet langer dan 6 maanden.
    Lozingen van het water moeten gemeld worden bij beheerder van het oppervlakte water (waterschap) of als het naar riolering gaat naar de gemeente.
    Als ik het zo zie is er een registratieplicht (meldingsplicht) dus moeten er een complete beschrijving zijn ingeleverd met de plannen (hoeveelheden enzo.. geen idee of je erachter kunt komen hoelang ze bezig zullen zijn).

Trouwens het grondwater word geregeld door de provincie en het oppervlaktewater door waterschap!
    <Mčt twie dobbelstein dertien oage goeje>
    pi_52249944
    Normaal gesproken zou de bouwputconstructie zoals op de foto geen problemen moeten geven met een bemaling. Als de damwand echter niet doorgezet is tot in een waterafsluitende (klei-)laag stroomt het grondwater gewoon onder de damwanden door de put in. Vandaar dat dat ding ook al 2,5 maand staat te draaien, ze krijgen die put gewoon niet droog! Het kan ook zijn dat de damwand zo lek als een mandje is, maar dit is op de foto niet te zien.

Punt is dus dat ze niet vergunningsplichtig waren omdat er volgens het ontwerp maar heel weinig grondwater hoefde te worden onttrokken. Maar omdat het ontwerp fout is of er in de uitvoering wat fout is gegaan, wordt er veel meer water onttrokken dan gepland. De gemeente zou, gezien de verzakkingen in de buurt, de bouw direct stil moeten leggen en de aannemer moeten verplichten met een betere methode te werken (retourbemaling of langere damwandplanken).

Ik vraag me af of de aannemer hier alleen verantwoordelijk voor is. De gemeente heeft ook duidelijk gefaald bij het toezicht houden op de werkzaamheden.
    you can waste a whole lifetime, trying to be,
    what you think is expected of you, but you'll never be free
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:24:13 #89
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_52250611
    quote:
    Ondergetekende verzoekt dringend per omgaande doch uiterlijk voor 17 augustus 2007 schriftelijk mede te delen of de opdrachtgever en/of diens verzekeringsnemer bereid is om met
    opdrachtgever en verzekeringsnemer zijn dezelfde persoon.
    Je had verzekeraar of desnoods 'verzekeringsmaatschappij' moeten gebruiken. (in schadeverzekeringen werkt het anders als in 'hypotheekgever en hypotheeknemer')
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:47:34 #90
    61660 Lariekoek
    pi_52251163
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 10:24 schreef E.T. het volgende:

[..]

opdrachtgever en verzekeringsnemer zijn dezelfde persoon.
    Je had verzekeraar of desnoods 'verzekeringsmaatschappij' moeten gebruiken. (in schadeverzekeringen werkt het anders als in 'hypotheekgever en hypotheeknemer')
    Oh, oeps.
    Te laat.
    pi_52251195
    De foto's geven een duidelijk beeld dat het niet over een klein putje gaat waar ze af en toe een emmertje water uit scheppen.
    Dus blijf foto's maken. Heb je ook foto's van ervoor?

Verder zou ik die brief gewoon versturen is wel erg formeel maar het is ook een echt probleem.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:50:51 #92
    61660 Lariekoek
    pi_52251252
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 10:48 schreef HarryP het volgende:
    De foto's geven een duidelijk beeld dat het niet over een klein putje gaat waar ze af en toe een emmertje water uit scheppen.
    Dus blijf foto's maken. Heb je ook foto's van ervoor?
    Ehm, ja dat is misschien een probleem aangezien ik hier nog maar 4 weken woon en ze daarvoor al bezig waren met de bouw. Misschien kan ik nog foto's opvragen die door de makelaar destijds zijn gemaakt. (Hoewel daar niet zoveel op te zien zal zijn.)
    pi_52253342
    De naaste buren hebben meestal het meeste last van bemaling, zeker met een damwand.
    Het is immers zo dat het water onder de damwand doorwil en hierdoor het water het meeste zakt aan de andere kant dus bij de buren, het is immers geen oppervlaktewater wat geleidelijk zakt.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_52255257
    Hoe komt het dat je zelf een brief schrijft?
    Dat zou ik bij de verzekeraar neerleggen.

* heeft zelf ooit brief geschreven met foutje en hing tot aan de rechter toe en kreeg ongelijk.
    --> lesje geleerd.
    ** andere situatie: verzekeraar wilde wel optreden.
    Alleen als de buren daarvan (ook) profijt hadden, werd dat verrekend
    .
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:19:18 #95
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52255556
    Die brief door iemand anders laten opstellen is geen garantie dat het wel goed gaat hoor

En gaan procederen omdat je tussenpersoon het verkloot heeft is ook tof. Wint-ie namelijk altijd op tijdrekken, emotionele uitputting en andere vertragingstactieken.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:03:53 #96
    173440 Jas_Verstoppen
    Positive drinking
    pi_52260676
    Lekkere buren zijn dat... is niet zomaar effe een verbouwing, straat afgezet, hele boel aan het verzakken :| En zal nog wel ff doorgaan met inklinken ook...
    Er zit een haar in mijn glas
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:31:07 #97
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52261411
    Afgezien van dat verzakken, heb je niet enorme last van die pompen (lawaai etc?)?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:27:44 #98
    61660 Lariekoek
    pi_52262918
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 16:31 schreef wonderer het volgende:
    Afgezien van dat verzakken, heb je niet enorme last van die pompen (lawaai etc?)?
    Nee, hooguit wat stank overlast (buiten aan de voorkant)
    Wij slapen gelukkig ook aan de achterkant.

Anders had ik dat ding echt allang zelf uitgezet.
      donderdag 23 augustus 2007 @ 07:56:40 #99
    61660 Lariekoek
    pi_52612350
    Kleine update:

Ik wacht nog steeds op een antwoord van de aannemer. Ga vanavond maar even langs...

Gister kreeg ik van andere buren een brief, die de bewuste buurman, voordat de bouw begon rond gestuurd is in de buurt. Hierin staat letterlijk dat schade aan de omgeving, nadat de bouwwerkzaamheden zijn afgerond, hersteld zullen worden.
    pi_52615375
    Nou dat klinkt hoopgevend van die brief! Gewoon goed blijven documenteren van alle verzakkingen en andere schade. Denk echt dat die buurman nog wel eens heel heel erg gaat schrikken als ie de rekening gepresenteerd krijgt.
    One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')