Dat wil je nietquote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:48 schreef LamstraalASD het volgende:
Ik kan je wel tips geven maar ik ben altijd al blij als mijn vlees niet zwart is.
Ik zou tekenen voor een stukje leer
Zo doe ik het altijd... volgens mij was die karbonade gewoon niet goed ofzo...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:57 schreef Evik het volgende:
Je moet het stukje vlees eerst op hoog vuur dichtschroeien, daarna op laag vuur door laten sudderen. Door het snelle schroeien blijft er genoeg vocht in he vlees.
Zorg ook voor genoeg vocht in de pan (olijfolie of boter).
Ik neem altijd een grillpan. Veel lekkerder en minder vet.
Voor schouderkarbonade?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:00 schreef SP het volgende:
2x3 minuten bakken is mee dan voldoende, 15 minuten maakt het vanzelfsprekend zo taai....
Hey, dit wist ik ook niet. Gewoon lekker vochtig houden en met de deksel op de pan enzo?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Okay, Schouderkarbonade is een stukje vlees wat iets meer aandacht vraagt, na het bruinen voor de smaak stoof je een schouderkarbonade ca 45-60 minuten.
Jep, flesje kriekenbier erbij ofzo, en dan lekker laten sudderen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hey, dit wist ik ook niet. Gewoon lekker vochtig houden en met de deksel op de pan enzo?
Er stond op de verpakking 10-15 minuten bakken in de pan... lekker bereidingsadvies dan...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, flesje kriekenbier erbij ofzo, en dan lekker laten sudderen.
Hoe langer, hoe lekkerder.
Schrijf ze een boze brief.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:59 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Er stond op de verpakking 10-15 minuten bakken in de pan... lekker bereidingsadvies dan...![]()
Je bent waarschijnlijk in de war met ribkarbonade of haaskarbonade. Verder, wat Piet al zeiquote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:00 schreef SP het volgende:
2x3 minuten bakken is mee dan voldoende, 15 minuten maakt het vanzelfsprekend zo taai....
Hmmm, gehakt rauw? Tartaar wel en biefstuk ook, nouja, bijna rauw danquote:Op donderdag 9 augustus 2007 04:22 schreef popolon het volgende:
Er bestaan zoveel verschillende berijdingswijzes voor vlees, je wordt er krankjorum van.
Ik doe alles op gevoel, gaat 't fout de eerste keer dan weet je dat voor de volgende.
Biefstuk eet ik 't liefst rauw, net zoals gehakt. Dat heeft helemaal geen vuur nodig.![]()
Vers rauw gehakt is het best wat er is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 04:33 schreef Morwen het volgende:
[..]
Hmmm, gehakt rauw? Tartaar wel en biefstuk ook, nouja, bijna rauw dan![]()
Uien, die was ik vergeten, uien maken je vlees ook malsquote:Op donderdag 9 augustus 2007 04:44 schreef Stereotomy het volgende:
Schouderkarbonade mals stoven is inderdaad een goed idee. Ik gebruik altijd Silvo kruidenmix () en aanbraden met boter, uien erbij. Als de schouderkarbonade aan beide kanten bruin is, water erbij en deksel op de pan. Lekker mals laten worden.
De uien-jus die je daarvan krijgt is werkelijk oh zo lekker door de rijst of over de aardappels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |