Ik ben alleen niet met jullie eens dat je daarom kan stellen dat de meeste ouders hun kinderen slecht opvoeden. Ik denk echt dat een groot deel van de mensen daarin hun best doen en er ook in slagen. Slaan zie ik persoonlijk niet echt als een normale oplossing. Ik heb mijn hele leven geen enkele tik gehad en ben altijd een heel rustig en net meisje geweest (al zeg ik t zelf
![]()
).
Maargoed, je beeldvorming hangt ws ook heel erg af van de omgeving waar je woont. Bij een bekende van me is een basisschool vlakbij gebouwd en daarom weet ik hoe gruwelijk irritant dat gegil kan zijn. En dat is idd niet gewoon spelen zoals dat vroeger gebeurde. Ik woon heerlijk rustig, alleen langsfietsende schooljeugd en nooit gezeik. Kleine kinderen van mijn vrienden worden wel gewoon gecorrigeerd als ze gillen of zich op andere wijze niet netjes gedragen, ik zou eerder raar staan te kijken als ze dat niet doen. De 16-18 jarigen die ik zelf ken helemaal geen rare breezers zijn, maar normale, gezellige lui op havo/vwo met redelijk steady verkeringen. Vergeleken met de beeldvorming die er heerst lijkt het of elke 16 jarige al minstens 3 jaar constant zuipt, rondsext voor breezers en te dom voor woorden is.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.