abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52187232
Alonso mag weg na seizoen
Door Maikel (WeebI) op dinsdag 7 augustus 2007 14:17
Bron: The Times

McLaren Mercedes-teambaas Ron Dennis heeft Fernando Alonso verteld dat hij aan het eind van dit seizoen mag vertrekken als zijn situatie met teamgenoot Lewis Hamilton niet verbetert.

De geruchtenmolen draait op volle toeren sinds Alonso bestraft werd na de kwalificatie van de GP van Hongarije. De Spanjaard werd hierbij vijf plaatsen teruggezet, nadat hij Hamilton vermeend had opgehouden in de pits, waardoor de Brit niet genoeg tijd meer had om aan zijn snelle ronde te beginnen. Volgens The Times mag Alonso door de slechte relatie tussen de twee weg aan het eind van het seizoen.

"Ik heb begrepen dat hij weg mag omdat ze hem beu zijn. Ron (Dennis, red.) moet op dit moment van beiden niets hebben", aldus een bron. Alonso heeft een contract tot eind 2009 bij de Britse renstal, waar hij £10 miljoen per jaar verdient (een kleine vijftien miljoen euro). De Spanjaard heeft reeds aangegeven aan media in zijn vaderland dat er grote twijfel bestaat over het uitdienen van zijn contract.

Het vooruitzicht dat Alonso wellicht vertrekt bij McLaren heeft speculaties in de paddock aangewakkerd. Zo zou de Spanjaard naar Scuderia Ferrari kunnen gaan, ten koste van de Braziliaan Felipe Massa. Renault F1, het team waarmee Alonso zijn twee wereldtitels behaalde, zou ook een optie kunnen zijn. Hierbij zou zijn voormalig collega Giancarlo Fisichella de gebeten hond zijn.

Ben zelf McLaren fan, maar wat een tering zooi bij het team hé!
pi_52187263
Ferrari en BMW in beeld

Naast de interesse van Renault zouden nu ook Ferrari en BMW-Sauber om de gunsten van de Spanjaard vechten. Bij Ferrari kan Alonso de plaats van Felipe Massa innemen. Die is volgens het Italiaanse Tuttosport na een woede-uitbarsting in Hongarije namelijk in ongenade gevallen bij teambaas Jean Todt. Het Italiaanse team ontkent voorlopig echter alle interesse in de Spaanse wereldkampioen.

Dat doet ook BMW-Sauber. Teambaas Mario Theissen beweert dat een samenwerking met Alonso niet aan de orde is, maar toch brengen een aantal insiders de Spanjaard nadrukkelijk in verband met het zitje van Nick Heidfeld.

Bron:Nu.nl

Laat de speculaties beginnen:

BMW-Sauber 2008:
1. Alonso
2. Kubica

en

McLaren 2008:
1. Hamilton
2. Heidfeld

OF

Ferrari 2008 :
1. Alonso
2. Railkkonen
pi_52188586
Tis inderdaad een teringzooi daar!
Vind het niet jammer dat ie weg moet! In mijn ogen is hij een jankert die het niet kan verdragen dat teamgenoot Hamilton (die net begint) beter is dan hem.....
pi_52188857
"Mag weg" betekent in de sportwereld "moet weg", maar dan op een aardige manier gezegd. Het is trouwens nog helemaal niet uitgesloten dat McLaren zich tzt van een drievoudig regerend wereldkampioen ontdoet..
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_52189698
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 02:45 schreef Der_Onkel het volgende:

Ferrari 2008 :
1. Alonso
2. Railkkonen
Ik geloof niet dat Raikkonen 2e rijder wil zijn binnen het Ferrari team.
Ook geloof ik niet dat Ferrari Alonso binnen haalt, dan eerder Hamilton.

Laat hem maar terug gaan naar Reanult, dan kan hij het gevecht aangaan met de Toyota's en Red Bull
pi_52189763
Denk je dat hij terug zou willen naar Renault????
pi_52189901
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:43 schreef -moppie- het volgende:
Denk je dat hij terug zou willen naar Renault????
Flavio is een vader figuur voor Alonso.
pi_52190070
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:49 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Flavio is een vader figuur voor Alonso.
Oh, dan is het toch kat int bakkie
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:58:27 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52190104
BMW heeft zelf al bekend gemaakt dat een komst van Alonso niet aan de orde is
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52190113
Misschien gaat ie wel naar Spyker !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52190387
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Misschien gaat ie wel naar Spyker !
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:12:11 #13
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_52190406
Ik vraag me af waar Alonso heen zou gaan. Ferrari zal gewoon doorgaan met Raikkonen en Massa. BMW Sauber heeft geen interesse in Alonso. Renault dan? Erg vreemd om na 1 jaar al weer terug te keren met de staart tussen de benen. Lijkt me dus onwaarschijnlijk. Tja, dan blijven er weinig topteams over. Williams? Toyota?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_52190524
Kan hij niet gewoon gelijk stoppen,, zijn we ook van die eikel af
pi_52190613
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:16 schreef Giem het volgende:
Kan hij niet gewoon gelijk stoppen,, zijn we ook van die eikel af
Is dan wel een eikel, maar het is wel een topper!
Net als Hill en Villeneuve.
pi_52190641
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:19 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Is dan wel een eikel, maar het is wel een topper!
Net als Hill en Villeneuve.
Een topper die niet tegen zn verlies kan
pi_52190746
En Schumacher kon dat wel? Ook een topper trouwens.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_52190806
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:25 schreef vw_caddy het volgende:
En Schumacher kon dat wel? Ook een topper trouwens.
Tja, daar heb je ook weer een punt
Van de een kun je het hebben, dan de ander niet zullen we maar zeggen!
Vind het nogsteeds jammer dat Schumacher er mee gestopt is, maar hij heeft groot gelijk!
pi_52191005
Zie Telegraaf (misschien al oud nieuws voor jullie).

AMSTERDAM - De kogel is door de kerk. Fernando Alonso heeft zelf besloten om McLaren aan het einde van het seizoen de rug toe te keren. De regerend wereldkampioen heeft van teambaas Ron Dennis toestemming gekregen zijn contract met de Britse renstal te verbreken, zo meldt de Engelse krant The Times. Belangrijkste oorzaak is een vete tussen Alonso en zijn teamgenoot Lewis Hamilton.

Alonso houdt Hamilton in de pits duidelijk op.

Alonso kaapte afgelopen zaterdag de pole-position voor de Grote Prijs van Hongarije voor de neus van Hamilton weg. De manier waarop de Spaanse wereldkampioen dat deed, verdiende echter geen schoonheidsprijs.

Alonso hield Hamilton in de pits duidelijk op, waardoor de Brit geen tijd meer had voor een laatste snelle ronde. Alonso had die tijd wel en reed zich naar de eerste plaats.

De internationale autosportbond FIA besloot de Formule 1-coureur van McLaren voor straf vijf plaatsen naar achteren te halen.

woensdag 8 augustus 2007 @ 10:42:19 #20
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_52191088
Toch blijft het jammer dat Alonso vlucht. Zo'n vete verhoogt toch wel de spanning. Het duel tussen Prost en Senna was ook schitterend, ze gunden elkaar niks.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:50:54 #21
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_52191304
Ik kan Alonso geen ongelijk geven, ik heb het altijd een lul gevonden, maar hij zoekt beter andere oorden op.

De manier waarop dat voorval van dit weekend vaak in de pers wordt gebracht . Het is allemaal begonnen door kinderachtig gedrag van Hamilton, maar dat wordt vaak "vergeten", er wordt enkel melding gemaakt over de (even) kinderachtige reactie van Alonso.

Maar goed, Hamilton is blijkbaar de nieuwe posterboy en moet absoluut de good guy zijn in dit verhaal.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_52191451
Haug ontkracht trouwens het hele vertrekverhaal.
quote:
Norbert Haug has dismissed British media reports that claim Fernando Alonso has been told by his McLaren-Mercedes bosses that he 'can leave' at the end of the year.

Spain's reigning world champion joined the Woking based outfit on a three-year contract in 2007, but he has fallen out of favour with team-mate Lewis Hamilton and team boss Ron Dennis.

"They're so fed up with him," a 'well-placed source', referring to 26-year-old Alonso's bosses, was quoted as saying by The Times after the tumultuous Hungarian grand prix. Mercedes-Benz's Norbert Haug, however, insisted to the Bild newspaper on Wednesday that Alonso wants to stay at McLaren.

Asked if he would bet on it, the German answered: "This question did not even arise.
We have a valid contract, so why do I need to bet?" Haug denied that Dennis has freed the driver from the constraints of his binding contract, even after Alonso in Hungary refused to commit to the team for the full three-year term.

Haug continued to the German newspaper Stuttgarter Nachrichten: "We have now begun the summer break so for the next three weeks it is necessary for the media to write something.

"I know this very well and for that reason I am calm," Haug, himself a former journalist, added. He admitted, however, that McLaren's fractious team players - including Alonso, Hamilton and Dennis - will sit down for crucial talks prior to Turkey.
http://www.f1-live.com/f1(...)l/070808092753.shtml

[ Bericht 4% gewijzigd door vw_caddy op 08-08-2007 12:11:28 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_52199030
Zolang hij maar niet naar Ferrari gaat.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_52199195
Alonso naar Renault, Hamilton bij McLaren en Raikkonen bij Ferrari, dat wordt een leuke strijd om het kampioenschap
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:21:03 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52199279
Je vergeet Heidfeld bij BMW
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')