abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52185979
Buiten het nieuwbouw appartement dat ik in februari betrok wemelt het van de spinnen.
Mijn woning ligt vlakbij het water en er is hier een fantastisch natuurgebied op steenworp afstand. Logisch dat het ook wemelt van de muggen, maar muggen worden gegeten door spinnen.

Dit resulteert in ca 10 webben voor mijn voordeur, waar ongeveer 's avonds 20 kruisspinnen in allerlei grootten hun intrek nemen. Ook heb ik al een stel trechterspinnen langs mijn gevel zien kruipen.

Dit zijn echt joekels van beesten. Ik heb dit wel eens lopen gadeslaan, en het is wel mooi om te zien dat de kruisspinnen en trechterspinnen met elkaar vechten, waarbij ze elkaar opeten. Tot nu toe heeft de kruisspin veel terrein gewonnen. Beter, want die vieze harige trechterspin hoef ik niet in mijn woning te hebben. Het is wel een beetje ranzig om tijdens de afwas een kruisspin een trechterspin buiten te zien leegzuigen.

Het is een mooi schouwspel, waarbij ik niet moet denken om die beesten binnen te krijgen. Gelukkig kruipen er tot nu toe alleen maar baby-kruisspinnen langs de voordeur naar binnen.

Heeft iemand een idee hoe ik het beste deze spinnen de baas kan, want volgens mij gaan ze in de komende weken alleen nog maar groeien.
pi_52186059
Telefoontje naar de gemeente? >> Ongediertebestrijding?
pi_52186084
Die griezel die je daar op de foto hebt, die renspinnen zijn dat he? Daar heb ik een keer een plaag van gehad. Bleek een nest te zitten ofzo, honderden van die beesten. Zaten in een put onder het huis en die liep vol door lekkage en al die rotbeesten zo het huis in.

Volgens de woningbouw kon je daar niets aan doen, was er geen verdelging voor. Aangezien ook kakkerlakken dood kunnen geloofde ik daar geen bal van maar gezien dat ze niet voor de kosten wilden opdraaien ben ik maar gewoon verhuisd, dat was makkelijker dus het echte antwoord weet ik niet. Vriendje maakte ze dood met deobus + aansteker, en dan renden ze al fikkend nog een stukje door. Vond ie leuk
pi_52186290
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:02 schreef Dipkip het volgende:
Die griezel die je daar op de foto hebt, die renspinnen zijn dat he? Daar heb ik een keer een plaag van gehad. Bleek een nest te zitten ofzo, honderden van die beesten. Zaten in een put onder het huis en die liep vol door lekkage en al die rotbeesten zo het huis in.

Volgens de woningbouw kon je daar niets aan doen, was er geen verdelging voor. Aangezien ook kakkerlakken dood kunnen geloofde ik daar geen bal van maar gezien dat ze niet voor de kosten wilden opdraaien ben ik maar gewoon verhuisd, dat was makkelijker dus het echte antwoord weet ik niet. Vriendje maakte ze dood met deobus + aansteker, en dan renden ze al fikkend nog een stukje door. Vond ie leuk
Klopt, heet ook wel renspin of huisspin. Op zich vind ik die spinnen buiten wel oke, zolang ze maar niet naar binnen komen
Die huisspinnen kunnen trouwens 7 jaar oud worden
pi_52186311
die foto
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52186321
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:18 schreef zhe-devilll het volgende:
die foto
Kom hier maar eens voor de deur een avondje kijken... Zie je er veel meer!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 01:20:24 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52186331
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:01 schreef Locusta het volgende:
Telefoontje naar de gemeente? >> Ongediertebestrijding?

Voor een paar spinnen?

Spinnen zijn juist de ongediertebestrijding.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52186394
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:20 schreef popolon het volgende:

[..]

Voor een paar spinnen?

Spinnen zijn juist de ongediertebestrijding.
Precies!!

Wij hebben er ook veel 'last' van. Wonen ook vlakbij een enorm meer, en dik op het platteland, dus spinnen.

Ach, ik vind het wel gezellig, en als er teveel komen dan maak ik de stofzuiger leeg, zuig ze allemaal op en dump ze weer buiten. Heb ooit een keer een avond doorgebracht met ze stuk voor stuk vangen en weer buiten zetten, maar zoals ik al zei, dat duurde de hele avond. Stofzuiger werkt veel sneller

Spinnen in de fik zetten met DEO, walgelijk!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_52186445
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:19 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Kom hier maar eens voor de deur een avondje kijken... Zie je er veel meer!
Ik had gisteren al 10 minuten nodig om mijn fiets te pakken uit het hok in de tuin.. Brrrrrrr allemaal kruisspinnen en kikkers enzo en webben...veul webben
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 01:40:50 #10
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_52186578
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:28 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik had gisteren al 10 minuten nodig om mijn fiets te pakken uit het hok in de tuin.. Brrrrrrr allemaal kruisspinnen en kikkers enzo en webben...veul webben
Zie die webben gewoon als heel luchtig geweven zijde.

ow nee, zijde komt van rupsen
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_52186586
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:40 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Zie die webben gewoon als heel luchtig geweven zijde.
ok wil best dichterlijk naar zoiets kijken, maar niet erin lopen, met moeder kruisspin in het midden
brrrrr
pi_52193078
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ok wil best dichterlijk naar zoiets kijken, maar niet erin lopen, met moeder kruisspin in het midden
brrrrr
Blegh, zo'n dikkerd in je snoet...

En toch zijn het hele mooie beesten. Maar ze moeten iets verder van huizen blijven
pi_52193941
Die renspinnen. Zijn dat die spinnen die geen web maken maar meer een soort van nest. Ja zo noem ik het. Op de grond liefst bij een rand. Wagelijke beesten. Ik vind ze eng maar maak ze nooit dood of zo.
Zijn heel snel . Ik noem ze ook wel de schuurspinnen omdat er heel veel in mijn schuur zitten. Ze zitten ook vaak onder b.v een vuilnisbak. (misschien wel samen met de Stinkende kortschildkever?)

Het barst in mijn tuin ook van de spinnen.
Wat ik doe, ja sorry maar ik vind het zielig voor die vliegjes die daar weerloos in dat web hangen , Ik pak ze op en gooi ze een stuk verder, iiguit mijn tuin.

En de volgende dag hetzelfde scenario.
pi_52193979
Ik heb liever spinnen dan vliegen en muggen en meer vliegende-pest-wezens. Dus hoe meer webben voor mijn huis hoe beter

PS: Zebra-spring-spinnen zijn cool, barst ervan op mn balkon en ze zien er cool uit
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:22:48 #15
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52193999
Ik heb vorig jaar speciaal spul laten spuiten door een bestrijder. Geen gif, maar iets dat vervelend aanvoelt aan spinnepootjes. Gevolg, alle spinnen naar de buren
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_52194064
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef itsme het volgende:
Die renspinnen. Zijn dat die spinnen die geen web maken maar meer een soort van nest. Ja zo noem ik het. Op de grond liefst bij een rand. Wagelijke beesten.
Klopt, ze maken in spleten en spelonken een trechtervormig web, waar ze hun prooi in verschalken.
pi_52195374
Schoonmaken en dan op regelmatige basis de randen en kieren inspuiten met van dat spul voor kruipende insecten. Dat is het enige wat helpt tegen de spinnenoverlast in mijn flat die ook vlak naast een groot water (meer) staat.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:13:29 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52195404
Waarom klik ik toch altijd
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:02:28 #19
84328 Lllaura
painting pictures
pi_52256854
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:02 schreef Dipkip het volgende:

Er is wel verdelging voor, maar spinnen zijn beschermd in Nederland.

Hier een spinvriendelijke oplossing.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_52259786
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:24 schreef ElizabethR het volgende:
Spinnen in de fik zetten met DEO, walgelijk!
We hebben uiteindelijk moeten verhuizen vanwege die beesten. Ik heb het niet over 10 of 20 van die beesten, ik heb het over 's avonds op de bank zitten en dat de vloer er van krioelt, dat ze over je heen lopen, zelfs als je in je bed ligt met een klamboe vinden die schijtbeesten een manier om er in te komen, als je kleren uit je kast pakt of een theekop moet je er eerst spinnen uit schudden, in iedere kamer honderden spinnen!!! Daar wordt ieder mens agressief van na een tijdje, beschermd of niet
pi_52288832
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:33 schreef Dipkip het volgende:

[..]

We hebben uiteindelijk moeten verhuizen vanwege die beesten. Ik heb het niet over 10 of 20 van die beesten, ik heb het over 's avonds op de bank zitten en dat de vloer er van krioelt, dat ze over je heen lopen, zelfs als je in je bed ligt met een klamboe vinden die schijtbeesten een manier om er in te komen, als je kleren uit je kast pakt of een theekop moet je er eerst spinnen uit schudden, in iedere kamer honderden spinnen!!! Daar wordt ieder mens agressief van na een tijdje, beschermd of niet
van die grote zoals in de OP ?

ik leef met je mee
pi_52289566
Nou op mijn monitor is die spin uit de OP zo groot als mijn hand dus nee niet zo groot.

Ze waren een cm. of 5-6 van voorpoot tot achterpoot, tenzij je ze plette, dan haalden ze de 9 wel het lijf was denk ik 2-3 cm.

Gemiddeld dan he, sommige waren groter en er waren ook kleinere bij, jonkies denk ik. Die kleintjes kon je nog wel doodmeppen met een krant maar die grotere die veerden mee ofzo die renden post-plet gewoon weer verder.

Werkelijk, waarom die beesten beschermd zijn, geen idee. Het hele huis wriemelde er van en ze zijn niet stuk te krijgen zijn kakkerlakken ook beschermd soms
pi_52289758
ik krijg al kippenvel als ik die foto zie

en ja,ik ben een man
ik word dan ook regelmatig door mijn vrienden voor de gek gehouden als ze weer zo'n beest gevangen hebben
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_52289849
ja wij hebben die ook wel es 1 of 2x in huis gehad, ontsnapt van buiten naar binnen en dan zaten ze op de muur fzo, in een potje vangen en dan buiten gooien, echt doodslaan fzo kan ook niet heb je meteen een grote vlek op de muur

ik moet van die grote ook niks hebben hoor rill maar die kleintjes laat ik lekker zitten voor de muggen
pi_52290565
Ik ben dus geen man, dus voor mij was het genoeg reden om te verhuizen.

En geen enkele stoere kerel wou helpen met verhuizen, vanwege de spinnen kun je zelf het gasfornuis gaan slepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')