abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52259722
*ben ook jaloers *
heb me net aangemeld hier, volgde topic al een tijdje en aangezien ik in 3 weken er pas 1 kilo af heb weten te vallen kom ik ook posten, je weet maar nooit of het een positieve invloed heeft
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:47:35 #102
177846 colette
kloon van conleche
pi_52260173
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:31 schreef vlinder23 het volgende:
*ben ook jaloers *
heb me net aangemeld hier, volgde topic al een tijdje en aangezien ik in 3 weken er pas 1 kilo af heb weten te vallen kom ik ook posten, je weet maar nooit of het een positieve invloed heeft
Welkom Vlinder23! En natuurlijk veel succes, maar dat spreekt vanzelf!

@VS: je bent echt superslank! Idd, nergens meer een bobbeltje te bekennen! Wel hier blijven posten he, om het zo te houden en om ons nog-niet-streefgewicht-bereikenden te blijven steunen
pi_52260340
Welkom vlinder23
Jammer dat je nu zo langzaam gaat, maar misschien kan je eens vertellen hoeveel je nu weegt, hoeveel je wil en wat je beweeg- & eetpatroon is, waar de knelpunten zouden kunnen liggen. Kunnen we vast hulp bieden.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:47 schreef colette het volgende:

Welkom Vlinder23! En natuurlijk veel succes, maar dat spreekt vanzelf!

@VS: je bent echt superslank! Idd, nergens meer een bobbeltje te bekennen! Wel hier blijven posten he, om het zo te houden en om ons nog-niet-streefgewicht-bereikenden te blijven steunen
* veiligheidsspeldje vreest wel dat lowlands & vakantie wat schade aan gaan richten...
Het mooi kotsende meisje.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:54:56 #104
177846 colette
kloon van conleche
pi_52260418
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Welkom vlinder23
Jammer dat je nu zo langzaam gaat, maar misschien kan je eens vertellen hoeveel je nu weegt, hoeveel je wil en wat je beweeg- & eetpatroon is, waar de knelpunten zouden kunnen liggen. Kunnen we vast hulp bieden.
[..]

* veiligheidsspeldje vreest wel dat lowlands & vakantie wat schade aan gaan richten...
Niet vanuit gaan: vakanties en concerten vreten ook energie. Alleen als je van bier houdt moet je oppassen, want daar zitten echt belachelijk veel calorieen in.
pi_52260741
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:31 schreef vlinder23 het volgende:
*ben ook jaloers *
Welkom hier en veel succes

Ik wilde van de week 3 keer gaan sporten. Maandagavond ben ik wel geweest, woensdagavond had ik er echt geen puf meer voor en donderdagavond ben ik wel die kant op gegaan, maar bleek hij dicht te zitten vanwege de opening van de tweede locatie, dus dat schoot ook niet echt op.

Volgende week moet ik minimaal 27 en waarschijnlijk 30 uur werken, dus dan kom ik wel aan mn beweging toe en denk ik niet dat ik 's avonds nog puf zal hebben voor de sportschool. maar goed, met zoveel schoonmaken en heen en weer fietsen naar klanten verbrand ik ook heel veel natuurlijk
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:32:37 #106
177846 colette
kloon van conleche
pi_52261446
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Welkom hier en veel succes

Ik wilde van de week 3 keer gaan sporten. Maandagavond ben ik wel geweest, woensdagavond had ik er echt geen puf meer voor en donderdagavond ben ik wel die kant op gegaan, maar bleek hij dicht te zitten vanwege de opening van de tweede locatie, dus dat schoot ook niet echt op.

Volgende week moet ik minimaal 27 en waarschijnlijk 30 uur werken, dus dan kom ik wel aan mn beweging toe en denk ik niet dat ik 's avonds nog puf zal hebben voor de sportschool. maar goed, met zoveel schoonmaken en heen en weer fietsen naar klanten verbrand ik ook heel veel natuurlijk
Ik dacht ook altijd dat ik na mijn werk geen puf meer zou hebben, maar nu vind ik het juist wel lekker: ik kom thuis, zet m'n verstand op nul, IK GA NIET ZITTEN maar trek direct m'n sportkleren aan en race naar de sportschool. Daarna ben ik natuurlijk wel moe, maar voel me toch stukken beter dan als ik niet was gegaan.
pi_52261832
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:31 schreef colette het volgende:

[..]

Hoe is het nu met de kat?? Een van onze katten kauwt zijn eten ook niet goed en gooit heel vaak z'n eten er onverteerd weer uit. We hebben al eens zijn gebit laten reinigen, maar zonder resultaat. Hij is dik zat, dus hij krijgt toch nog genoeg binnen. Maar misschien is het bij jouw kat anders, omdat hij ook moest overgeven en zo. Altijd hartstikke naar als er iets is met één van je dieren: je wilt ze zo graag helpen, maar ze kunnen natuurlijk niet zeggen wat er aan de hand is en dan kijken ze je zo zielig aan (dit geldt vooral voor m'n hond) .Mèn, m'n hart breekt dan.
onze kat is echt veel afgevallen de afgelopen week
hij is een paar uurtjes bij de dierenarts geweest en heeft daar vocht en medicijnen gehad en het lijkt wel weer beter te gaan
hij mauwt nu wel veel en lijkt dronken maar dat komt waarschijnlijk door de medicijnen
maandag moeten we weer terug
pi_52263635
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Welkom vlinder23
[..]

Dankjewel allemaal voor de welkom

Op dit moment weeg ik 59 kilo (bij 1 meter 68), ben in twee jaar al van 73 afgevallen naar 65 een tijdje, en tot 3 weken terug zo'n 60 kilo. Zou nu dus graag zo'n 55 willen wegen maar het lijkt alsof de 60 zo'n beetje m'n limiet is
De afgelopen 3 weken geen snoep etc meer aangeraakt (tot vandaag, een chocolaatje om de 59 kilo te vieren, moest al terugdenken aan oprah met haar karretje.. ) en zit nu ongeveer aan 1300 a 1400 calorieen per dag, vorige week had ik een paar daagjes zo'n 1000 calorietjes maar daar werd ik erg humeurig van en ik geloof dat 1300/1400 wel oke is... klopt dat?
Het bewegen schort 't m denk ik aan, doe graag aan hardlopen maar met dat warme weer van vorige week en die regen van nu nodigt het niet echt uit om naar buiten te gaan... en over een maandje verhuis ik weer dus nu een sportschoolabonnement afsluiten is ook geen goed idee. Ik las hier dat iemand veel aan zwemmen doe, en dat lijkt me ook geweldig alleen durf ik nie in badpak dus das altijd zovan 'dat doe ik later als ik maatje 36 heb' .
pi_52263740
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:54 schreef colette het volgende:

[..]

Niet vanuit gaan: vakanties en concerten vreten ook energie. Alleen als je van bier houdt moet je oppassen, want daar zitten echt belachelijk veel calorieen in.
alcohol in z'n algemeen trouwens....ook wodka (heb ik me es aardig in vergist )
pi_52263961
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:53 schreef vlinder23 het volgende:

Op dit moment weeg ik 59 kilo (bij 1 meter 68), ben in twee jaar al van 73 afgevallen naar 65 een tijdje, en tot 3 weken terug zo'n 60 kilo. Zou nu dus graag zo'n 55 willen wegen maar het lijkt alsof de 60 zo'n beetje m'n limiet is
Goed dat je in 2 jaar bent afgevallen en het er behoorlijk af hebt kunnen houden
Dit ziet eruit als een prima gewicht, het zou ook kunnen dat dat je 'persoonlijke limiet' is inderdaad. Wat je schrijft over je eetpatroon ziet er behoorlijk streng uit, en het is moeilijk om zoiets lang vol te houden.
Ik begrijp ook niet echt waarom je hierboven schrijft dat je jaloers zou zijn op die foto... zie je er dan echt zo anders uit qua figuur? Want het gewicht komt behoorlijk overeen met dat van mij

[ Bericht 3% gewijzigd door veiligheidsspeldje op 10-08-2007 18:11:54 ]
Het mooi kotsende meisje.
pi_52264031
vandaag zal ik trouwens wel veelste veel eten
ik kwam vandaag op mijn vakantie werk (laatste dag) en kwam er achter dat ze deden bbqen
dus heb nu op:
ontbijt: magere yoghurt met een handje muesli en een peer
lunch: appel, 2 plakken ontbijt koek, hamburger en een knakworstje met witbrood
avondeten: noodles met kip en wokgroente

dit valt met kcal nog wel mee maarja vanavond weer wijn en stokbrood dus zal vandaag rond de 1800kcal uit komen
pi_52264128
vlinder23, bij 55 kilo zou jij een BMI hebben van 19,4. Dit is ondergewicht.

Als jij met een BMI van nog geen 21 serieus niet in een badpak durft, dan vind ik dat zorgwekkend. Misschien dat je dan beter eens kan informeren voor psychologische hulp om je lichaam te accepteren zoals het is ipv te lijnen.
pi_52264145
een bmi vanaf 18 is toch pas ondergewicht?
net onder de 20 zeker niet
pi_52264149
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:06 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Goed dat je in 2 jaar bent afgevallen en het er behoorlijk af hebt kunnen houden (ik denk dat die 65 kg. een tikfoutje is en 55 moet zijn?)
Dit ziet eruit als een prima gewicht, het zou ook kunnen dat dat je 'persoonlijke limiet' is inderdaad. Wat je schrijft over je eetpatroon ziet er behoorlijk streng uit, en het is moeilijk om zoiets lang vol te houden.
Ik begrijp ook niet echt waarom je hierboven schrijft dat je jaloers zou zijn op die foto... zie je er dan echt zo anders uit qua figuur? Want het gewicht komt behoorlijk overeen met dat van mij
Neej geen typfout, ik ben van 73 naar 65 afgevallen op ongeveer 2 jaar tijd (door sporten), en daarna in ongeveer vier maanden naar de 60 (geen idee hoe, moest ineens voor mezelf koken en elke dag een paar kilometer lopen) en nu hang ik alweer zo'n 5 maanden op die 60 kilo (nouja, vandaag 59 dus )
En ik ben jaloers op jouw foto gezien jouw verdeling, bij mij zit al het vet geconcentreerd op mijn kont en heupen namelijk
pi_52264196
Mja echt ondergewicht is het niet. Het wordt wel aangeduid als Te laag. Maar evengoed vind ik het nog zorgwekkend om zoiets na te streven.
pi_52264236
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:18 schreef octopussy het volgende:
Mja echt ondergewicht is het niet. Het wordt wel aangeduid als Te laag. Maar evengoed vind ik het nog zorgwekkend om zoiets na te streven.
word ook niet aan geduid als te laag
tussen de 19 en 25 is gezond
en waarom zou het zorgwekkend zijn misschien past het wel precies bij haar bouw
omdat wij dikker zijn betekend niet iemand die een bmi van 21 heeft meteen ongezond is
pi_52264270
ow en veiligheidsspeldje: jij bent 1 hele cemtimeter groter he maar het is dus vooral de verdeling, bij jou zit dat mooi over de hele lijn verdeeld en bij mij zit alles rond de heupen en m'n kont, en in vergelijking met mijn armpjes en buik die gewoon slank zijn ziet dat er dus nog steeds nie mooi slank uit, dus maar hopen dat die paar kilootjes er óp de goeie plekken afgaan anders heb ik er ook niks aan owja, en overigens is het idd pas van onder de 18 ondergewicht, 19.5 zou nog steeds gewoon een netjes gezond gewicht zijn.
pi_52264380
Volgens mijn tabel is dat te laag.
En ik vind het zorgwekkend omdat dit meisje niet in badpak durft met haar huidige gewicht. Daar haal ik uit dat ze zichzelf te dik vind. Bij mensen die zichzelf dik vinden met een BMI van 21 krijg ik het idee dat ze lijden aan een verkeerd zelfbeeld (zeer bekend verschijnsel bij anorexia), en doorslaan met afvallen.

maar goed, misschien heb ik het niet goed begrepen.
pi_52264438
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:26 schreef octopussy het volgende:
Volgens mijn tabel is dat te laag.
En ik vind het zorgwekkend omdat dit meisje niet in badpak durft met haar huidige gewicht. Daar haal ik uit dat ze zichzelf te dik vind. Bij mensen die zichzelf dik vinden met een BMI van 21 krijg ik het idee dat ze lijden aan een verkeerd zelfbeeld (zeer bekend verschijnsel bij anorexia), en doorslaan met afvallen.

maar goed, misschien heb ik het niet goed begrepen.
denk dat er veel meiden zijn die zich onzeker voelen in badkleding of ze nu dik of dun zijn
en vroeg me af wanneer er het woord anorexia bij gehaald zou worden dat gebeurt vaak in discussies tussen dunne en dikke mensen

maar goed vlinder ik vind het knap dat je al zoveel bent afgevallen en ik ben er zeker van dat de rest er ook afgaat als je gewoon zo verder blijft gaan
pi_52264599
Dus jij vind het heel normaal dat iemand met een BMI van 21 niet in een badpak durft?

En ik haalde anorexia erbij omdat het meestal het gevolg is van een heel verkeerd zelfbeeld hebben. Ik heb nergens gezegd dat iemand anorectisch is. Ik wil alleen zeggen dat het hebben van een vertekend lichaamsbeeld wel iets is om mee op te letten dat je niet doorslaat.
pi_52264665
Het is zoals miss_s zei dat bij een verschillende bouw een verschillend gewicht past, op dit moment heb ik namelijk nog steeds maat 40 in m'n broeken terwijl het boven dus gewoon vrij mager is
ben trouwens ook nie van plan onder die 18 te gaan, vind een beetje vet op de heupen en kont best mooi maar je moet er geen fiets in kunnen parkeren zoals nu het geval is
overigens is dit topic gemaakt voor mensen met een gezond bmi die toch een paar kilootjes eraf willen maar ik snap zeker wat je bedoelt, ken genoeg meisjes die zich om niks druk maken (en erger me daar ook aan dus ik snap wat je bedoelde)
pi_52264808
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

denk dat er veel meiden zijn die zich onzeker voelen in badkleding of ze nu dik of dun zijn
en vroeg me af wanneer er het woord anorexia bij gehaald zou worden dat gebeurt vaak in discussies tussen dunne en dikke mensen

maar goed vlinder ik vind het knap dat je al zoveel bent afgevallen en ik ben er zeker van dat de rest er ook afgaat als je gewoon zo verder blijft gaan
dankjewel :-)

en ik denk dat die onzekerheid ook idd voor een deel psychisch is..
vooral het feit dat ik een tijdje 'dik' ben geweest, het duurt heel lang voordat je beseft dat je dat niet meer bent
pi_52264852
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:36 schreef octopussy het volgende:
Dus jij vind het heel normaal dat iemand met een BMI van 21 niet in een badpak durft?

En ik haalde anorexia erbij omdat het meestal het gevolg is van een heel verkeerd zelfbeeld hebben. Ik heb nergens gezegd dat iemand anorectisch is. Ik wil alleen zeggen dat het hebben van een vertekend lichaamsbeeld wel iets is om mee op te letten dat je niet doorslaat.
ik vind niet dat als iemand met een bmi van 21 niet in een badpak durft dat ze anorexia heeft
wat is het verschil met iemand van bmi van 25 of 30 of 18 die niet in een badpak durft
dan ben je gewoon onzeker en ja dan kan het goed zijn om aan je zelf beeld te werken maar betekend toch zeker niet dat je meteen een eetstoornis hebt
pi_52264882
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:44 schreef vlinder23 het volgende:

[..]

dankjewel :-)

en ik denk dat die onzekerheid ook idd voor een deel psychisch is..
vooral het feit dat ik een tijdje 'dik' ben geweest, het duurt heel lang voordat je beseft dat je dat niet meer bent
ja dat ken ik
ik ben net zo lang als jij bent
en heb 98 kilo gewogen
weeg nu 71 en ben daar wel blij mee maar wil toch nog wel graag minder wegen
maar in mijn hoofd zie ik nog steeds er even dik uit, zeker in badpak
afgelopen vakantie duurde het dan ook ff totdat ik door had dat als jongens me nakeken het niet was omdat ik zo dik was maar omdat ze het gewoon leuk vonden wat ze zagen
pi_52265120
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja dat ken ik
ik ben net zo lang als jij bent
en heb 98 kilo gewogen
weeg nu 71 en ben daar wel blij mee maar wil toch nog wel graag minder wegen
maar in mijn hoofd zie ik nog steeds er even dik uit, zeker in badpak
afgelopen vakantie duurde het dan ook ff totdat ik door had dat als jongens me nakeken het niet was omdat ik zo dik was maar omdat ze het gewoon leuk vonden wat ze zagen
Jij bent echt behoorlijk afgevallen ja, super zeg
En ik snap wat je bedoelt, het lijkt wel alsof afvallen voor het grootste gedeelte nog psychisch is, zodra de kilo's eraf zijn is het nog niet voorbij, je blijft toch naar grotere maten grijpen in de winkel, en vervolgens ben je verbaasd dat je in een kleinere maat past, in het begin herkende ik mezelf wel es nie in de winkelruit. Nu is dat gelukkig ietsje minder, maar soms, als ik tussen slanke vriendinnen ben ofzo, beeld ik me nog wel es in dat ik gewoon weer net zo dik als vroeger ben en dat zij allemaal slanker zijn, terwijl als ik 's avonds in de spiegel kijk ik me gewoon weer zo als ik nu ben zie. Ik hoop toch echt dat die gevoelens ooit es weggaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')