Nee, dan klopt de zin niet meer...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:43 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Modernere volgens mij. Andere suggereer je dat er geen modernere software bestaat dat dan die software die jij bedoelt.
Dit is idd het enige correcte antwoord.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:43 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Modernere volgens mij. Andere suggereer je dat er geen modernere software bestaat dat dan die software die jij bedoelt.
het beteft een vergelijkend onderzoek met andere software, dus ook dat is geen optiequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bij software spreek je van versies, dus kun je beter 'meest recente' gebruiken.
Daar ga ik ook sowieso even rondneuzen... dank je!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:45 schreef c3k het volgende:
Zoek het hier maar op:
http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/92/
ja, dat is een goedequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan is het nog altijd 'recentste'.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dank je, dan had ik het toch toch goed geschreven!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:51 schreef Iblis het volgende:
Modernste heeft voor taalpuristen de voorkeur boven 'meest moderne'. Meest moderne wordt als een anglicisme gekenmerkt, omdat in het Engels overtreppende trappen vaak met 'most' gevormd worden. Alleen in het geval van uitspraak moeilijkheden, en enkele bijzondere constructies wordt in het Nederlands ook 'meest' gebruikt.
Eventueel zou je voor de nadruk wel voor 'Méést moderne' software kunnen gaan, alhoewel dat direct heel erg riekt naar marketing-prietpraat.
Naar mijn weten is dit onjuist, kun je bewijs leveren (m.a.w. je beroepen op een autoriteit). Ik lees namelijk immer 'meest recente'.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan is het nog altijd 'recentste'.
Aantal hits op Googlequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:24 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dit onjuist, kun je bewijs leveren (m.a.w. je beroepen op een autoriteit). Ik lees namelijk immer 'meest recente'.
Aantal hits op Google, wat betreft ''meest recente'', onderbouwt niet echt je stelling zoals je zietquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aantal hits op Google
Wikipedia over de trappen van vergelijking
De officiële woordenlijst der Nederlandse taal
Dan moet je de Taalunie maar even bellen dat ze de officiële woordenlijst moeten aanpassen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:38 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
Aantal hits op Google, wat betreft ''meest recente'', onderbouwt niet echt je stelling zoals je zietDaarom denk/dacht ik ook dat 'meest recente' correct is gezien het feit dat deze het meest gebruikt wordt.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=meest+recente&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl
Het was het argument tegen dat 'immer meest recent lezen'. Leuk dat je dan even de twee andere bronnen compleet (completer, compleetst) negeert.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:50 schreef Rutgerr het volgende:
Ik geef enkel aan dat het aantal hits op Google een waardeloos argument is. De officiele woordenlijst erbij pakken is dat uiteraard niet. Ik gebruik ook de woorden 'ik denk' en niet 'het is zus of zo'. Even goede vrienden hoor, wilde enkel weten hoe je erbij kwam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |