abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:51:23 #31
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52242456
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:47 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Uiteraard kan ik verlangen naar (maar da's een groot woord, het is meer 'zin hebben in') bijvoorbeeld een stukje chocola of een glas sprite, maar dat is vind ik van een totaal andere orde. Het is niet zo dat ik nu al zeg: ik ga op mijn verjaardag een appelflap eten.
Dat komt omdat een trip iets is wat je moet plannen. Je leeft er naar toe, je moet je er geestelijk op voorbereiden. En je merkt ook dat het iets speciaals voor hem is, wat hij met z'n verjaardag wilt doen. Je kunt verlangen naar een appelflap, en er op een willekeurig moment een halen in de winkel... dat hoef je niet vooruit te plannen zeg maar. Zomaar even een zegeltje LSD pakken kun je vergelijken met zomaar op een willekeurige dag, tijdens de luchpauze van je werk een vliegtuig pakken om 2 weken op reis te gaan naar een onbekende bestemming zonder iets te hebben voorbereid.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_52242602
Ik kan er toch niet bij... Je legt het goed uit hoor, dat is het punt niet, maar voor mij blijft wat hij doet hunkeren naar drugs en dat vind ik jammer. Ach, ik hoop dat hij ervan geniet en dat het geen nare gevolgen heeft.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:59:10 #33
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52242727
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:55 schreef p-etr-a het volgende:
Ik kan er toch niet bij... Je legt het goed uit hoor, dat is het punt niet, maar voor mij blijft wat hij doet hunkeren naar drugs en dat vind ik jammer. Ach, ik hoop dat hij ervan geniet en dat het geen nare gevolgen heeft.
't Is ook moeilijk om zoiets te begrijpen als je zelf geen ervaring hebt. Helemaal als het om ex-verslaafden gaat, dan heb je natuurlijk snel de neiging om te zeggen: drugs is drugs, en je kunt er maar beter vandaan blijven.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52243012
En zou ik daarmee ook niet enigszins gelijk hebben?

Alleen de manier waarop jij het hier al beschrijft, er klinkt een verheerlijking doorheen die ex-junks of mensen met een niet al te sterke wil over de streep zouden trekken om het 'toch maar weer te doen want oh ja, het was zo lekker / 'eens te proberen want ik ben benieuwd'. Zo ontstaat denk ik het overgrote deel van de drugsverslaafden.
pi_52243308
Wat zonde dat dennis de afgelopen hele week had zitten Basen, want daar kom je in principe niet meer vanaf.
ik was wel lichtelijk geschokt (voor zover je in dit tijdperk nog geschokt kan zijn van televisie), ik vond hem er ook niet zo fris bij zitten op het moment dat hij dat vertelde
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:25:33 #36
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52243546
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:08 schreef p-etr-a het volgende:
En zou ik daarmee ook niet enigszins gelijk hebben?
Zou kunnen. Als ik kijk naar m'n eigen ervaringen en naar ervaringen van mensen om me heen dan lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat LSD de drempel verlaagt om ook weer andere drugs te gebruiken.
quote:
Alleen de manier waarop jij het hier al beschrijft, er klinkt een verheerlijking doorheen die ex-junks of mensen met een niet al te sterke wil over de streep zouden trekken om het 'toch maar weer te doen want oh ja, het was zo lekker / 'eens te proberen want ik ben benieuwd'.
Mischien dat ik het dan iets te optimistisch beschrijf. Ikzelf zou in mijn tijd dat ik het spul nog gebruikte echt never nooit niet kunnen trippen als ik ook nog verslaafd zou zijn aan andere drugs zoals speed. Er zit namelijk een hele grote keerzijde aan psychedelica, het kan echt enorm confronterend zijn. Je hele perceptie verandert op dusdanige wijze dat je alles om je heen vanuit een totaal ander gezichtspunt bekijkt. Inclusief jezelf. Je ziet als het ware jezelf vanuit een derde persoon. Alle slechte gewoonten die je hebt en die je voor jezelf weg kunt moffelen... jezelf voor de gek houden omdat je op een bepaalde manier vastgeroest zit qua denkpatronen, die komen dan onverbiddelijk boven water.

Je ziet jezelf op een vrij objectieve manier en dan komen al die negatieve dingen naar boven. Je kunt daar vervolgens je lering uit trekken en er iets van proberen te leren maar leuk is het zeker niet. Vandaar ook dat ik aangaf dat het geen vorm van hedonisme en/of escapisme is. In harmonie met jezelf leven, op mentaal vlak, is vrij essentieel om lekker te kunnen trippen... helemaal als je zo'n heftige periode achter de rug hebt, en voor jezelf al bekend hebt dat je drugsgebruik toch een groot probleem was.

Die verheerlijking is het totaalpakket, het positieve en het negatieve. De confrontatie met jezelf en weer met een 'schone lei' beginnen. Psychedelische drugs zoals Ibogaine is zelfs een succesvol bestrijdingsmiddel tegen bijvoorbeeld heroineverslaving.

't Is een erg intens en complex stofje, dat LSD. En zeer zeker niet verslaving, in 99,9% van de gevallen dan.
quote:
Zo ontstaat denk ik het overgrote deel van de drugsverslaafden.
In het geval van amphetamine, veel THC en andere verslavende drugssoorten denk ik wel ja. Psychedelica is een totaal ander verhaal in mijn optiek.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52243716
Wat ik mij ook af vroeg trouwens.... Wij hier in Nederland/europa verAmerikaniseren steeds meer en in Amerika wordt iedereen aangeklaagd, dus ook de sigarettenfabrikanten door rokers.
Het zal me dus niks verbazen dat je straks, met de tijd, ook coffeeshops in Nederland kan gaan aanklagen van wege de wietverslaving die mensen hebben opgelopen (en dat is dan nog buiten het feit dat de wiet van tegenwoordig netzo sterk is als heroine)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52243721
Dit lijkt mij echt een pijnlijk programma om naar te kijken. Mensen die terugvallen op drugs e.d. kan ik niet naar kijken zonder mij echt heel rot te voelen.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_52243793
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:31 schreef wolfrolf het volgende:
Dit lijkt mij echt een pijnlijk programma om naar te kijken. Mensen die terugvallen op drugs e.d. kan ik niet naar kijken zonder mij echt heel rot te voelen.
Het pijnlijke valt wel mee. Alleen dat die dennis notabene naar de Base moest grijpen (hij zei volgens mij dat het zijn eerste keren waren), terwijl hij net uit een afkick-programma kwam, vond ik wel schokkend (en ik ben best wel erg afgestompt wat televisie betreft).

Base(coke) is namelijk echt superverslavend, daar word je echt een mongool van.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:36:59 #40
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52243873
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:31 schreef JohnDope het volgende:
Het zal me dus niks verbazen dat je straks, met de tijd, ook coffeeshops in Nederland kan gaan aanklagen van wege de wietverslaving die mensen hebben opgelopen
Dat lijkt me niet mogelijk aangezien het bezit en gebruik van wiet in Nederland niet legaal is, maar gedoogd.
quote:
(en dat is dan nog buiten het feit dat de wiet van tegenwoordig netzo sterk is als heroine)
DIt is natuurlijk grote onzin. Heroine is een opiaat, een synthetische vorm van de lichaamseigen pijnstiller Endorfine. THC werkt neurologisch gezien op een totaal andere manier dan Heroine en die 2 zijn absoluut niet vergelijken. Niet qua verslavingskansen en al helemaal niet qua werking.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52243901
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:36 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet mogelijk aangezien het bezit en gebruik van wiet in Nederland niet legaal is, maar gedoogd.
[..]

DIt is natuurlijk grote onzin. Heroine is een opiaat, een synthetische vorm van de lichaamseigen pijnstiller Endorfine. THC werkt neurologisch gezien op een totaal andere manier dan Heroine en die 2 zijn absoluut niet vergelijken. Niet qua verslavingskansen en al helemaal niet qua werking.
Die uitdrukking van "de wiet van tegenwoordig is netzo sterk als heroine", heb ik natuurlijk niet zelf bedacht, maar die heb ik van een oude hardcore hippie cq drugsexpert.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:39:25 #42
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52243940
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die uitdrukking van "de wiet van tegenwoordig is netzo sterk als heroine", heb ik natuurlijk niet zelf bedacht, maar die heb ik van een oude hardcore hippie cq drugsexpert.
Dan denk ik dat je die opmerking niet zo letterlijk moet nemen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52243968
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:39 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je die opmerking niet zo letterlijk moet nemen.
Dat moet ik dus wel nemen. Want de wiet van tegenwoordig is in verhouding tot de hippie tijd zwaar hi-tech.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:46:04 #44
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52244106
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat moet ik dus wel nemen. Want de wiet van tegenwoordig is in verhouding tot de hippie tijd zwaar hi-tech.
Dat klopt. Maar het komt in geen enkel opzicht (qua werking, qua effect en qua verslavingskansen) in de buurt van Heroine. Je kunt er niet eens lichamelijk verslaafd aan raken zoals aan THC. Het is een subjectieve vergelijking omdat die 2 stoffen 'technisch' gewoonweg niet met elkaar vergeleken kunnen worden. Onmogelijk. THC creeert geen morfinemoleculen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52244175
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:46 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het komt in geen enkel opzicht (qua werking, qua effect en qua verslavingskansen) in de buurt van Heroine. Je kunt er niet eens lichamelijk verslaafd aan raken zoals aan THC. Het is een subjectieve vergelijking omdat die 2 stoffen 'technisch' gewoonweg niet met elkaar vergeleken kunnen worden. Onmogelijk.
Ik ken zoveel mensen die verslaafd zijn aan wiet.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:52:44 #46
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52244265
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ken zoveel mensen die verslaafd zijn aan wiet.
Geestelijk ja. Je krijgt geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen van THC. Je krijgt geen krampen in je lichaam en constante pijn omdat je receptoren zo vervormd zijn door synthetische opiaten dat ze geen endorfine meer kunnen opnemen.

Ik zeg niet dat wiet niet geestelijk verslavend kan zijn, ik ontken ook niet dat wiet sterker is geworden de laatste jaren. Maar dat het zo sterk als heroine is, is een onzinnige bewering die op geen enkele objectieve manier hard te maken is.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52244325
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:52 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Geestelijk ja. Je krijgt geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen van THC. Je krijgt geen krampen in je lichaam en constante pijn omdat je receptoren zo vervormd zijn door synthetische opiaten dat ze geen endorfine meer kunnen opnemen.

Ik zeg niet dat wiet niet geestelijk verslavend kan zijn, ik ontken ook niet dat wiet sterker is geworden de laatste jaren. Maar dat het zo sterk als heroine is, is een onzinnige bewering die op geen enkele objectieve manier hard te maken is.
Geestelijk, lichamelijk, boeie. Verslaafd is verslaafd. Je persoonlijke leven gaat er echt onder lijden als je verslaafd bent aan wiet.
De enige op wie (coffeeshop) wiet wel een positieve uitwerking kan hebben is op adhd-ers.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:04:05 #48
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52244560
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Geestelijk, lichamelijke, boeie. Verslaafd is verslaafd.
Daar zit nogal een groot verschil tussen; een fysiologisch verschil, en dat is nogal wat. Sommige middelen waar je lichamelijk verslaafd aan kunt raken hebben mogelijk zelfs de dood tot gevolg als je accuut probeert te stoppen.
quote:
Je persoonlijke leven gaat er echt onder lijden als je verslaafd bent aan wiet.
De enige op wie (coffeeshop) wiet wel een positieve uitwerking kan hebben is op adhd-ers.
Ja, dat ontken ik toch ook nergens? Ik zeg alleen maar dat de vergelijking met heroine onzin is. En adhd-ers krijgen juist vaak speed voorgeschreven (adderall) om zich beter te concentreren, maar dat terzijde.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52244988
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:04 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Daar zit nogal een groot verschil tussen; een fysiologisch verschil, en dat is nogal wat. Sommige middelen waar je lichamelijk verslaafd aan kunt raken hebben mogelijk zelfs de dood tot gevolg als je accuut probeert te stoppen.
[..]
Base(coke) is dus ook niet lichamelijk verslavend, maar wel geestelijk en als je dat 1 keer gebruikt, ben je in principe afgeschreven
quote:
En adhd-ers krijgen juist vaak speed.
Vandaar dat een weldenkende ADHD-er dan liever voor wiet kiest
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:51:29 #50
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52245742
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Base(coke) is dus ook niet lichamelijk verslavend, maar wel geestelijk en als je dat 1 keer gebruikt, ben je in principe afgeschreven
Dus omdat een excessief verslavend geval als crack ook extreem verslavend is, kun je alle verslavingen over een kam scheren? Een matig syllogisme, zo zwart wit is het natuurlijk niet. Vergelijk simpelweg de gevolgen maar eens voor een heroineverslaafde en iemand die verslaafd is aan THC.
quote:
Vandaar dat een weldenkende ADHD-er dan liever voor wiet kiest
Dat is natuurlijk geen maatstaf voor wat de juiste medicatie is voor een ADHD patient. Daar wil ik wel met je over in discussie gaan maar we dwalen af.
Cop killer
Kill them, cop killer
  Moderator / Miss SHO vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:58:05 #51
22592 crew  Ole
pi_52245902
In ieder geval: Met Dennis gaat het niet bepaald goed.
Kon hem allemaal niets meer schelen. Ik denk dat ie eerder goede therapie nodig heeft, om van depressies af te komen, icm afkicken. Maand is voor hem veel te kort geweest
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_52246021
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

onzin
pi_52246077
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:05 schreef Yorrit het volgende:

[..]

onzin
quote:
Geestelijke verslaving kan heel sterk zijn. Als de basecoke uitgewerkt is (na 5 minuten) voelt de gebruiker zich zo vervelend dat de kans groot is dat hij onmiddellijk weer gaat gebruiken. Hij gaat door totdat hij volledig uitgeput is.

Crack of basecoke is een bewerkte vorm van cocaïne. De bewerking is nodig om de cocaïne rookbaar te maken. De bewerking gebeurt met met maagzout of met amonia. (zie verder bij soorten)
http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/matrix-sub.php?m=drugsvoorlichting&r=2&s=4
pi_52246353
de kans ja..

ik ken gevallen die daar niet mee in overeenstemming zijn.
zeggen dat je na 1 keer dus verloren bent is onzin
pi_52246374
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:21 schreef Yorrit het volgende:
de kans ja..

ik ken gevallen die daar niet mee in overeenstemming zijn.
zeggen dat je na 1 keer dus verloren bent is onzin
Die gevallen bestaan inderdaad. Je hebt ook mensen die vallen van 7 hoog naar beneden en staan weer op.

Crack is gewoon iets dat iedereen zou moeten laten.
pi_52246452
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:22 schreef JohnDope het volgende:

Crack is gewoon iets dat iedereen zou moeten laten.
idd, nergens voor nodig
pi_52246469
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:27 schreef Yorrit het volgende:

[..]

idd, nergens voor nodig
In principe is alle drugs nergens voor nodig, maar crack is extra gevaarlijk, omdat heel veel mensen cocaïne snuiven en dan is de overstap naar crack heel klein.
pi_52246527
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In principe is alle drugs nergens voor nodig,
ze kunnen zeker een doel dienen
quote:
maar crack is extra gevaarlijk, omdat heel veel mensen cocaïne snuiven en dan is de overstap naar crack heel klein.
dat valt wel mee. bij de meeste mensen heeft crack toch een reputatie als junkie/neger drug, dus de gemiddelde cokegebruiker zal het nooit gebruiken
pi_52246539
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:31 schreef Yorrit het volgende:

dat valt wel mee. bij de meeste mensen heeft crack toch een reputatie als junkie/neger drug, dus de gemiddelde cokegebruiker zal het nooit gebruiken
Naïef tot in den kist.
pi_52246584
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:31 schreef Yorrit het volgende:
dus de gemiddelde cokegebruiker zal het nooit gebruiken
wat niet helemaal klopt want er is geen gemiddelde cokegebruiker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')