mijn lange post in de hurrican topic:
Gisteravond werden we getroffen door een freak storm, je kan het witte plukje zien dat net voor de typhoon uitgaat. Forse regenbuien gepaard met ongelovelijk lange donderslagen. Een voorbode voor de big one
![]()
Momenteel is het rustig en het zonnetje schijnt, maar over 24 ur gaat het spel beginnen, dan zal Sepat zo goed als zeker aan land komen...
Een directe hit op Taipei is onwaarschijnlijk, maar zal wel gebukt gaan onder troppische storm kracht winden. Op werk hebben ze inmiddels grote planken voor de ramen geplaatst. Als het mogelijk is zal ik morgen wel wat fotos maken, misschien dat ik nog wat interesante kiekjes kan maken
![]()
Inmiddels is Sepat afgezwakt en zal "maar" als een cat 4 aan land komen. Ik word toch lichtelijk nerveus nu ik de satelietbeelden zie, wat een gigantische monster is het:
update:
Meeste tracking sites hebben de verwachte pad van Sepat naar het noorden verschoven. Japanse weerbureau voorspelt dat Taipei toch nog dik in de gevarenzone zit..... Had ik eigenlijk niet echt meer verwacht. Ik denk dat ik toch echt serieuze voorbereidingen moet treffen. Collegas hebben het er ook al over voorbereidingen, en zij hebben toch wel meeste ervaringen met dit soort dingen....
Update 2Here we go, grote golf grijze wolken drijft nu binnen.....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!