Hoewel ik er zelf ook een pleurishekel aan hem om mensen onnodig links te zien rijden, en ik dan ook wel eens rechts inhaal, zodat ze het misschien gaan snappen, ben ik sinds afgelopen weekend wel ietsje milder:
mn eigen vriendinnetje heeft al 2 jaar niet meer gereden, want ze heeft er een pleurishekel aan, en ze vindt het eng. Ze is vooral bang dat andere mensen gekke dingen gaan doen, dingen die zij niet kan voorzien. En ze rijdt mijns inziens helemaal niet slecht, hoogstens wat onervaren en over-voorzichtig. Echter, we gaan binnenkort naar frankrijk op vakantie, en ik pas ervoor om 1200 km alleen te rijden. Ze moet er dus aan geloven van mij, sowieso vind ik dat ze zelfstandig moet kunnen rijden, ook als ik er niet bij zit. Dus, zondagavond reed zij, dat mag ze de laatste tijd zovaak mogelijk doen. Op gegeven moment was er wel wat ruimte om naar rechts te gaan, meter of 500, en ze bleef toch links, met ook nog eens slechts 110 per uur. Een porsche die al een tijdje kleefde haalde rechts in en sneed fiks af terug naar de linkerbaan, en daar schrok ze uiteraard enorm van, zo opgefokt als ze toch al achter het stuur zat. janken was het gevolg.
Ik snap die vent wel, op die manier schud je zo'n linksklever goed wakker, en hopelijk leert ie er wat van. Ik zou het zelf misschien ook doen. Maar als je eigen vriendinnetje hysterisch begint te huilen en je het stuur moet overnemen is het toch ineens niet zo prettig meer, en besef je wat je als agressieve weggebruiker aanricht bij passieve automobilisten... Helaas zit niet iedereen zo vaak op de weg dat ze de benodigde ervaring opdoen, dus ik zal zelf voortaan ook proberen om daar een beetje rekening mee te houden. Ook al vreet ik me op van ergernis, niet eens zozeer omdat ze mijn reis vertragen, maar wel omdat ze door hun onoplettendheid andere mensen in gevaar brengen. Ergens weet ze het natuurlijk best wel, en ik hoop voor haar in ieder geval dat ze nog eens voldoende vertrouwen gaat krijgen in de mensen om dr heen op de weg, vertrouwen dat die geen gekke dingen uithalen. En dit soort sujetten dragen daar natuurlijk niet aan bij...
Overigens raakt ze ook al half in paniek als ze een hellingproef moet doen, de wetenschap dat ze kan afslaan en achteruit rollen en iemand raken zorgt ervoor dat het al bijna vanzelf foutgaat. Ook iets wat we even moeten oefenen. En toch heeft ze dat rijbewijs 5 jaar geleden heel netjes en met een minimaal aantal lessen gehaald, alleen daarna bijna nooit meer geoefend..
Mooi stukje moreel gelul van me, en dat alleen maar omdat het mn vriendin is
Mijn foto's op Flickr![b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-