Twee dagen geleden had ik echt een slapende buschauffeur. Deze vergat bij 3 van de 5 haltes de achterdeuren open te gooien, terwijl er wel mensen uit moesten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Verder vandaag ook weer in zo'n barrel gezeten, maar de sjoof had weinig kaas gegeten van het openen en sluiten van de deuren. Die sjoof deed me sterk denken aan de skûtsjeschipper Berend Mink.
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. Sommigen zijn wel okee hoor, maar je moet ze de kost eens geven die op zebrapaden luid toeterend voetgangers bijna aan repen rijden, die zo enthousiast remmen dat de tassen door de bus vliegen, die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet losquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Twee dagen geleden had ik echt een slapende buschauffeur. Deze vergat bij 3 van de 5 haltes de achterdeuren open te gooien, terwijl er wel mensen uit moesten.
Die gelede Citaro's hebben we hier twee jaar in de stadsdienst gehad, reden op zich heerlijk rustig met de motor in de volgwagen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:50 schreef Gnittoo het volgende:
op weg naar m'n werk kwam ik nog een citaro tegen:
[afbeelding]
had vandaag een gebroken dienst met alleen versterkingsritten, lekker relaxed.![]()
Dan moet je hier eens komen kijken...alles prima geregeld. 10-minutendienst is echt 10-minutendienst met overstappen van alle lijnen op alle andere lijnen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet los
Voor Groningen kan ik het eerste beamen. Het kort na elkaar rijden van 3 bussen op een studentenlijn gelukkig nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. Sommigen zijn wel okee hoor, maar je moet ze de kost eens geven die op zebrapaden luid toeterend voetgangers bijna aan repen rijden, die zo enthousiast remmen dat de tassen door de bus vliegen, die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet los
quote:Bussenfabriek op tocht door aardgaskeuze
HEERENVEEN -
De nieuwe fabriek voor bussenbouwer VDL Berkhof in Heerenveen is onzeker geworden. Volgend jaar zou de bouw beginnen, maar moederbedrijf VDL Bus vreest een aanzienlijke terugloop van het aantal orders.
Dat komt omdat steeds meer gemeenten voor stadsbussen op aardgas kiezen. VDL, dat alleen dieselbussen bouwt, vindt die keuze verkeerd.
Begin volgend jaar moet het besluit vallen over de nieuwe Heerenveense fabriek, zegt vestigingsdirecteur Marc van Doorn. De populariteit van aardgas als brandstof ,,zou ertoe kunnen leiden dat we besluiten geen nieuw pand neer te zetten.’’
VDL Bus zegt dat de komende jaren orders voor duizenden stadsbussen ter waarde van ettelijke miljoenen euro’s in het geding zijn. De regio Den Haag kiest voor aardgas. Ook Leeuwarden, Tilburg, Nijmegen, Groningen en Zoetermeer overwegen dat op grond van milieuoverwegingen.
Volgens VDL baseert de stadsregio zich bij de keuze voor aardgasbussen op verkeerde, verouderde gegevens, uit 2003, als het gaat om de schadelijke uitstoot van dieselmotoren. Daarna is de nieuwe dieseltechniek ontwikkeld.
Daar word je sterk van toch.quote:Op maandag 3 september 2007 12:55 schreef Gnittoo het volgende:
had gisteren een 12m bus waarvan de stuurbekrachtiging uitviel, dat viel ff zwaar tegen. gelukkig was ik al bij marssum en ben ik rustig aan terug naar stalling leeuwarden gereden.![]()
dat was de bus hoor.. ik nietquote:Op zondag 2 september 2007 13:35 schreef Zug-Chef het volgende:
heb jij dat filmpje gemaakt. Ik hoor je bijna klaar komen als ie langs rijd
Zijn dat die dingen die ook op Harderwijk-Lelystad rijden? Die waar je in het lage gedeelte niet naar buiten kan kijkenquote:Op maandag 3 september 2007 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk eerder aan een Volvo 8700 LE, die hebben achter een hoge vloer, maar voor een lage en dus toegestaan. Dat soort bussen zijn redelijk luxe en derhalve wel geschikt voor de interliner/qliner diensten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |