De financiele en politieke korte termijn-toekomst ziet er niet bepaald best uit voor de USA. Dit is door vele schrijvers al eens eerder voorspeld, toch lijkt het wel of niemand het heeft zien aankomenquote:
quote:Gov. Arnold Schwarzenegger said Friday he will declare a "fiscal emergency" in January to give him and the Legislature more power to deal with the state's growing deficit.
Doubts on $1.2 Trillion of Debtquote:A fiscal emergency would trigger a special session and force lawmakers and the governor to begin addressing the shortfall within 45 days.
"What we have to do is fix the budget system. The system itself needs to be fixed, and I think that this is a good year, this coming year, to fix it," Schwarzenegger said in Long Beach, where he was promoting his plan for health care reform.
You Can Almost Hear It Popquote:The systemic risk is present whether or not the bond insurers rating are cut. People keep acting as if everything is OK as long as ratings are maintained. However, this is not wish upon a star and you get your wish fantasyland. Enron's debt was rated "investment grade" by the rating agencies up to several days before it went bankrupt. The same games are being played now.
quote:THE American economy is slipping into its second post-bubble recession in seven years. Just as the bursting of the dot-com bubble led to a downturn in 2001 and ’02, the simultaneous popping of the housing and credit bubbles is doing the same right now.
This recession will be deeper than the shallow contraction earlier in this decade. The dot-com-led downturn was set off by a collapse in business capital spending, which at its peak in 2000 accounted for only 13 percent of the country’s gross domestic product. The current recession is all about the coming capitulation of the American consumer — whose spending now accounts for a record 72 percent of G.D.P.
Op nogal wat blogs lees ik inderdaad 'dat de recessie er al is', en d'r wordt ook hartelijk gelachen om de inflatie die 'onder controle' zou zijn. Ik ben alleen wel erg benieuwd hoelang die recessie gaat duren, en of-ie ook overwaait naar europa. Vooralsnog gaat het hier prima, goddank.quote:Op donderdag 20 december 2007 19:58 schreef maartena het volgende:
Eventjes een verhaal uit de lokale regio, aangezien dit topic nog steeds actief is.
quote:• The value of credit card accounts at least 30 days late jumped 26 percent since October a year earlier to $17.3 billion
• Defaults increased by 18 percent to almost $961 million
• Some of the nation's biggest lenders reported increases of 50 percent in the past year in the value of accounts at least 90 days delinquent.
Experts say these signs of the deterioration of finances of many households are partly a byproduct of the subprime mortgage crisis and could spell more trouble ahead for an already sputtering economy. "Debt eventually leaks into other areas, whether it starts with the mortgage and goes to the credit card or vice versa," said Cliff Tan, a visiting scholar at Stanford University and an expert on credit risk. "We're starting to see leaks now."
quote:De Verenigde Staten hebben twee grote deflatoire crises meegemaakt en deze duurden respectievelijk van 1835 tot 1842 en van 1929 tot 1932. Elke crisis volgde een periode van substantiële kredietexpansie. Alle kredietexpansies eindigen altijd in een inzinking. De huidige kredietexpansie die wordt gekoesterd door de wereldwijde centrale banksector is daarbij de grootste ooit. De ineenstorting zal vergelijkbaar zijn, hoe lang het ook moge duren. Als mijn inzichten correct zijn dan zal de deflatoire krach die in het verschiet ligt zelfs groter zijn dan de twee grootste episodes in de laatste 200 jaar.
Gelukkig heeft de NL-overheid een deal met De Economie gelsoten, dat zoiets hier onmogeljik maakt.quote:New York, 26 dec. De Amerikaanse huizenprijzen zijn dit jaar met recordsnelheid gedaald. Tussen oktober vorig jaar en dit jaar is de prijs in de tien grootste huizenmarkten van het land met 6,7 procent teruggelopen.
Ja, zo zou je het kunnen noemen. Langdurige waardedaling van de huizen in NL moet mogelijk zijn, maar echt zo als een plumpudding kan de boel hier niet doen.quote:Op donderdag 27 december 2007 00:16 schreef LXIV het volgende:
http://www.nrc.nl/economi(...)_daalt_6%2C7_procent
[..]
Gelukkig heeft de NL-overheid een deal met De Economie gelsoten, dat zoiets hier onmogeljik maakt.
Wie zijn 'we'? Het gaat hier in TX prima! De huizenprijzen waren, en zijn, hier lekker constant. Dat die democratenstaten lekker op z'n communistisch alles naar de kloten helpen, net als in Europa, is hun eigen pakkie aan.quote:Op donderdag 20 december 2007 19:58 schreef maartena het volgende:
Niemand wil het woord noemen, maar we zitten eigenlijk al in een recessie. Dat is echter een taboewoord in de politiek natuurlijk, een eng woord dat niemand wil uitspreken..... maar feitelijk is de recessie al hier, en dat zal zeker nog tot eind 2008 gaan duren.
Welliswaar zal er gerust nog wel een correctie plaats vinden in Nederland, maar gezien het feit dat er gewoon veel te weinig woonruimte in Nederland is (en dan met name bepaalde grote steden), denk ik dat het wel mee val zal vallen. In het topsegment zal 1 en ander harder toe slaan als in het midden segment, en ik denk al helemaal niet in het lagere segment. Ik heb zelf 149k betaald voor een woning in oud-west voor 55m2. Idd schandalig veel voor die oppervlakte, maar aan andere kant is er veel vraag naar, en in 3 jaar tijd zijn de prijzen hier al weer 20 procent omhoog gegaanquote:Op donderdag 27 december 2007 22:52 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, zo zou je het kunnen noemen. Langdurige waardedaling van de huizen in NL moet mogelijk zijn, maar echt zo als een plumpudding kan de boel hier niet doen.
Aardige stunt: een huis kopen, de overwaarde zoveel mogelijk opnemen, en als dan 't moment komt dat je de de aflossing niet meer kunt betalen, 'm peren naar een ander land.quote:Had friends over for dinner last night. They bought a house in 04. Refinanced 2x. The last one being in September 07. The appraisals sucked but they got their new amount and extracted 62k and now are on a Option Arm...they are moving back to Canada next month and are walking away because they are upside down.
Mortgage is 942k. Fico does not matter in Canada nor does the tax implications. They were "advised" to do this to maintain their position because they were on TN/HB1 visas and as temp workers, they ar not (legally) responsible.
ik wou net zeggenquote:Op zaterdag 29 december 2007 10:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Welliswaar zal er gerust nog wel een correctie plaats vinden in Nederland, maar gezien het feit dat er gewoon veel te weinig woonruimte in Nederland is (en dan met name bepaalde grote steden), denk ik dat het wel mee val zal vallen. In het topsegment zal 1 en ander harder toe slaan als in het midden segment, en ik denk al helemaal niet in het lagere segment. Ik heb zelf 149k betaald voor een woning in oud-west voor 55m2. Idd schandalig veel voor die oppervlakte, maar aan andere kant is er veel vraag naar, en in 3 jaar tijd zijn de prijzen hier al weer 20 procent omhoog gegaan
dat vraag ik mij al jaren af hoe makkelijk dat kan hier flink leen en frisia oplichten en hem er vervolgens naar Brazilië tussenuit perenquote:Op zondag 30 december 2007 11:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Aardige stunt: een huis kopen, de overwaarde zoveel mogelijk opnemen, en als dan 't moment komt dat je de de aflossing niet meer kunt betalen, 'm peren naar een ander land.
Geen idee. 't lijkt me dat je familiebezoek (naar holland) wel kunt vergeten, en de rest van de EU met een beetje pech ook. Plus de mogelijkheid dat brazilie ooit eens een of ander verdrag sluit met de eu, waardoor voor dit soort 'misdrijven' een uitleveringsovereenkomst wordt gesloten..quote:Op zondag 30 december 2007 14:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat vraag ik mij al jaren af hoe makkelijk dat kan hier flink leen en frisia oplichten en hem er vervolgens naar Brazilië tussenuit peren
Precies. Als je al aan zoiets wilt beginnen, moet het toch ten minste voor een miljoen of 10-20 zijn, anders kun je net zo goed loonslaaf zijn in NL.quote:Op zondag 30 december 2007 14:21 schreef gronk het volgende:
[..]
Geen idee. 't lijkt me dat je familiebezoek (naar holland) wel kunt vergeten, en de rest van de EU met een beetje pech ook. Plus de mogelijkheid dat brazilie ooit eens een of ander verdrag sluit met de eu, waardoor voor dit soort 'misdrijven' een uitleveringsovereenkomst wordt gesloten..
Uitleveringsverdragen gelden volgens mij nooit met terugwerkende krachtquote:Op zondag 30 december 2007 14:21 schreef gronk het volgende:
[..]
Geen idee. 't lijkt me dat je familiebezoek (naar holland) wel kunt vergeten, en de rest van de EU met een beetje pech ook. Plus de mogelijkheid dat brazilie ooit eens een of ander verdrag sluit met de eu, waardoor voor dit soort 'misdrijven' een uitleveringsovereenkomst wordt gesloten..
quote:In a recent Securities and Exchange Commission filing, Fannie noted that it backs $2.6 trillion worth of single-family home loans. Underneath this pile of debt, the company has only $42 billion of capital. If the value of mortgages backing Fannie's debt falls a few percentage points, the company's capital could be wiped out. And because of the implicit government guarantee backing Fannie's debt, American taxpayers would be on the hook for whatever debt Fannie couldn't cover.
quote:Freddie Mac has a few hundred billion dollars of high-risk loans in its $2.1 trillion book of mortgages. And Freddie's capital cushion is a meager $40 billion.
Each has reported billions in losses, and they will report billions more as foreclosures accelerate across the country. What happens if their problem loans fall so far in value that their capital is wiped out? There's only one bank large enough to take over Fannie's and Freddie's debts: the U.S. Treasury. Taxpayers.
quote:Bears beware. The New Deal of 2008 is in the works. The US Treasury is about to shower households with rebate cheques to head off a full-blown slump, and save the Bush presidency. On Friday, Mr Bush convened the so-called Plunge Protection Team for its first known meeting in the Oval Office. The black arts unit - officially the President's Working Group on Financial Markets - was created after the 1987 crash.
It appears to have powers to support the markets in a crisis with a host of instruments, mostly by through buying futures contracts on the stock indexes (DOW, S&P 500, NASDAQ and Russell) and key credit levers. And it has the means to fry "short" traders in the hottest of oils.
quote:"At this point the debate is not about a soft land or hard landing; it is about how hard the hard landing will be," said Nouriel Roubini, professor of economics at New York University.
"Financial losses and defaults are spreading from sub-prime to near-prime and prime mortgages, to commercial real estate loans, to auto loans, credit cards and student loans, and sharply rising default rates on corporate bonds. A severe systemic financial crisis cannot be ruled out. This will be a much worse recession than the mild ones in 1990-91 and 2001," he said.
quote:De toonaangevende NAR-index die het aantal verkochte woningen in de VS meet daalde in november met 2,6%. Analisten hielden rekening met een daling van 0,7%.
Ik lees geen Chineesquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:32 schreef mikezwet het volgende:
Is er in het topic al een keer uitgelegt wat precies de krediet crisis is en hoe het is ontstaan? Ik weet nog een mooie simpele uitleg te vinden
Edit, ik lees chinees en zie nu de OT, dus ja het is uitgelegt. TVP dan maar![]()
Kan zijn dat er een nog veel ergere aankomt vandaagquote:Op woensdag 9 januari 2008 00:04 schreef en_door_slecht het volgende:
CNN heeft het over "Wall Street's terrible Tuesday"
Het lijkt er idd op dat men in Europa wat realistischer is. Pessimistischer iig. En het lijkt wel of dat verschil goedgemaakt wordt door de Dollar. Reken de DJ maar eens om in euro's (tegen de waarde van de geprojecteerde handelsdagen uiteraard) dan ziet het er voor de beurzen in de VS veel minder gunstig uit. Ook is de prijs van olie en goud* niet zo gestegen als het lijkt. De dollar is aan inflatie onderhevig (de oorzaken laten zich raden):quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Wall Street houdt zich relatief gezien nog redelijk maar in Europa is men (terecht) heel bang (heel Europa min twee tot drie procent)
Detailhandelsverkopen en Manufacturing Index waren heeeeeeel slecht. Recessie is geen slechte droom meer maar aan de orde van de dag.
Belangrijk zijn alle andere cijfers die deze week nog komen; kwartaal/jaarcijfers van JP Morgan, Merrill Lynch en wat technofondsen, en met name ook de consumentenprijsindex morgen (tot hoever kan de FED de rente verlagen??).
Dat las ik ook. En dat snap ik dus niet, want ik begreep dat de cijfers van Intel zo ongeveer waren als voorspeld en dik in de plus waren t.o.v. Q3.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Cijfers Intel, die na het slot van Wall Street bekend werden gemaakt, worden extreem slecht onthaald: het aandeel keldert nabeurs 15% en sleept alle technofondsen mee in die val; AMD, Microsoft, Oracle, alles gaat eraan. Nasdaq future -2,5%, S&P future -1%.
quote:(...)
Chief Financial Officer Stacy Smith said he was a "little bit cautious" on the state of the U.S. economy, and the results raised concerns about the impact the economy was already having on the world's largest chipmaker.
"The company's competitive positioning is as strong as it's been in recent years so I would attribute any of the weakness to a macro slowdown," CRT Capital Group analyst Ashok Kumar said, noting the midpoint of Intel's guidance implies a sequential revenue decline of about 10 percent -- more than the mid- to high-single-digit percentage fall seen historically.
(...)
"It's not that demand is falling off a cliff, we're just seeing a little more weakness than normal seasonal patterns," Kumar said.
For the current quarter, Intel expects revenue of $9.4 billion to $10.0 billion and a gross margin of 56 percent, plus or minus a couple of points. Analysts had expected first-quarter revenue of $10.0 billion. In the just-reported quarter, Intel had a gross margin of 58 percent, compared with its forecast of 57 percent.
"I'm disappointed on the top-line revenue outlook number," said Doug Freedman, analyst with American Technology Research. "I'm also disappointed on the expense controls."
(...)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |