abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:49:55 #1
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_52144889
Vanaf donderdag zijn we druk aan het klussen, we hebben een flatje . Maar er is maar een klein budget en we hebben geen idee waar de verf het goedkoopst is. Dus klussende fokkers... waar haal ik goedkope kwalitatief goede verf?
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:51:53 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52144931
Het huismerk van elke willekeurige bouwmarkt.
Geen idee of daar nog verschil in zit. Rij eens een rondje langs wat bouwmarkten zou ik zeggen.

En verder verwacht ik dat je heel veel reacties gaat krijgen waarin mensen je toch echt aan gaan raden goeie verf te nemen. Iets met goedkoop is duurkoop enzo.
pi_52144963
zie 2de alinea van Brighteyes, tenzij het de bedoeling is dat ze maar 2à3 jaar erop blijft tot je het grondig doet.

En verder; als je rondrijd doe het niet met de auto. Ik ken iemand die voor 10c goedkopere planken ongeveer 30km met zijn auto erachter reed
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52145357
Houd de Praxis en Gammafoldertjes in de gaten. Vaak hebben ze daar wel een aanbieding op de verf. Of als je helemaal low budget wilt gaan, moet je in de koopjeshoek van de Praxis of Gamma kijken of op Marktplaats bijvoorbeeld
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_52146503
Gold Circle van de Formido vind ik altijd prima te doen. Goedkoop en voor die prijs kwalitatief heel goed.
pi_52146676
in de meeste steden heb e zoiets als een verfkoning, verfstunter , e.d
daar kan je voor niet alteveel geld toch goeie verf krijgen als sikkens, sigma enz
geloof me, er zit wel degelijk verschil tussen die gerenomeerde merken of prutsverf van de praxis of gamma.

tip:je kan dan beter 2 x goed gronden zodat je maar 1 x hoeft af te lakken, dat scheelt weer in de kosten aangezien grondverf (op kleur) geen drol kost.

en als je zelf geen bezwaren hebt neem dan een synthetisch produkt ipv die k*twaterverf , resultaat is vele malen mooier.

succes ermee
pi_52147259
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:04 schreef fransbreda het volgende:
en als je zelf geen bezwaren hebt neem dan een synthetisch produkt ipv die k*twaterverf , resultaat is vele malen mooier.
Nou acryl(aat) lak is geen waterverf. Het bevat ook geen water. Het is water verdunbaar. Het is ook niet zo dat acryl niet milieubelastend is. Alleen minder dan aklyd.

Verder is het zo dat die goedkope verf vooral veel water en kalk is.

Dus er zit echt wel verschil tussen 10 liter voor 15 euro en 10 liter voor 140 euro.

Straks komt er ook iemand in dit topic die verteld dat er maar een paar verffabrieken zijn in Nederland, en dat die huismerken ook door de A-merken worden gemaakt. Dit klopt. En vervolgens zegt deze persoon dat het dus niks uitmaakt of je goedkoop of duur koopt. Maar dat klopt niet. Maar dit gaat als volgt: inkoper van bouwmarkt X wil verf gaan verkopen voor prijs Y, en wil de verf dus voor inkoopprijs Z. Den fabrikanten gaan dan aan het recepturen zitten sleutelen zodat ze het kunnen leveren voor prijs Z. Het is hetzelfde als vruchtensap. Als je goedkope vruchtensap koopt krijg je 50% puur sap (of minder) aangevuld met water en suiker om dezelfde zoetheid te houden. Niks mis mee, maar zeg dan niet dat je het niet kunt proeven, en dat er dus geen verschil is.
pi_52147758
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:23 schreef josvr het volgende:

[..]

Nou acryl(aat) lak is geen waterverf. Het bevat ook geen water. Het is water verdunbaar. Het is ook niet zo dat acryl niet milieubelastend is. Alleen minder dan aklyd.

Dus er zit echt wel verschil tussen 10 liter voor 15 euro en 10 liter voor 140 euro.

Straks komt er ook iemand in dit topic die verteld dat er maar een paar verffabrieken zijn in Nederland, en dat die huismerken ook door de A-merken worden gemaakt. Dit klopt. En vervolgens zegt deze persoon dat het dus niks uitmaakt of je goedkoop of duur koopt. Maar dat klopt niet. Maar dit gaat als volgt: inkoper van bouwmarkt X wil verf gaan verkopen voor prijs Y, en wil de verf dus voor inkoopprijs Z. Den fabrikanten gaan dan aan het recepturen zitten sleutelen zodat ze het kunnen leveren voor prijs Z. Het is hetzelfde als vruchtensap. Als je goedkope vruchtensap koopt krijg je 50% puur sap (of minder) aangevuld met water en suiker om dezelfde zoetheid te houden. Niks mis mee, maar zeg dan niet dat je het niet kunt proeven, en dat er dus geen verschil is.
wijsneus
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:03:42 #9
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_52148494
quote:

[..]

Laat ik nu net gek zijn op goedkoop vruchtensap . Bedankt voor je duidelijke verhaal! Ben de folders druk aan het doorbladeren maar kan nog niet erg veel verschil ontdekken. Kan me zo voorstellen dat de ene bouwmarkt wat goedkoper is dan de andere. Dus maar eens zien dat we tijd hebben voor de vergelijkingstest.
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:50:24 #10
172848 chrisr
nom nom nom
pi_52150059
Probeer dan ook bij een verfhandel te kijken naar hun eigen merk. Is kwalitatief al 10x beter dan bouwmarktspul en voor een lagere prijs dan de gerenomeerde merken.
pi_52150325
quote:

[..]

En het is rommel!

Ik heb geen ervaringen met Praxis verf, maar die is deze week in de aanbieding ofzo, zag ik in de folder.

En nou het toch over verf en de praxis folder gaat, ik zag wat over "Flexa professional" verf, net zo goed als professionele verf blablabla. Kent iemand het, en is het wat?
pi_52150370
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:04 schreef fransbreda het volgende:
in de meeste steden heb e zoiets als een verfkoning, verfstunter , e.d
daar kan je voor niet alteveel geld toch goeie verf krijgen als sikkens, sigma enz
Pas op dat er ook veel oude verf verkocht wordt bij dat soort winkels. Bij ons Bredaas verfkoninkje durf ik alleen nog maar mengverf te kopen. Zelfs de goedkoopste is prima van kwaliteit en heeft een nette smeerbaarheidsfactor. Smeert lekker, dus .
Voor buiten zou ik overigens wel een paar centen meer uitgeven.
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:07:48 #13
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52150652
Heb je helemaal gelijk in, je moet wel verse verf hebben natuurijk
Ik kom er nogal vaak , dat wil ook nogal eens schelen.

De kwaliteit van het schilderwerk word ook door een minstens evengroot deel bepaalt door de applicator, oftewel degene die het derop smeert.
Dat een verf lekker smeert is ook niet bij elke verfsoort de bedoeling, dan moet je gewoon gelijkmatiger werken
Nieuwste product van sikkens onol thix e.d is een thixotrope verf die juist dik is en lastig smeert maar daardoor een hoge laagdikte heeft en toch niet gaat zakken.

[ Bericht 52% gewijzigd door fransbreda op 06-08-2007 21:14:29 ]
pi_52150827
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:07 schreef fransbreda het volgende:
Heb je helemaal gelijk in, je moet wel verse verf hebben natuurijk
Ik kom er nogal vaak , dat wil ook nogal eens schelen.
Ik wandel er ook binnen als ik verf nodig heb, en ik heb nogal es een kwast in mn hand.
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:15:29 #15
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52150888
hmm, k heb nog wel wat klusjes voor je dan
pi_52151030
Bij de Action hebben ze goedkope verf.
pi_52152178
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:15 schreef fransbreda het volgende:
hmm, k heb nog wel wat klusjes voor je dan
Dat geloof ik best, zo heb ik al meer mensen gehoord!
Hier nog voldoende te doen als ik zin heb, en hele dagen in die verflucht vind ik sowieso niet erg lekker

Als ik tijd heb roep ik wel .
pi_52152305
Hemaverf is ook goed. verder zijn er op dit moment ook bij bouwmarkten diverse akties m.b.t. verf; bekijk de folders eens.
pi_52152332
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:57 schreef Katinkat het volgende:
Hemaverf is ook goed. verder zijn er op dit moment ook bij bouwmarkten diverse akties m.b.t. verf; bekijk de folders eens.
Hema heeft tegenwoordig toch alleen nog maar acrylrommel?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 augustus 2007 @ 22:32:40 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52153262
Ik betaalde bij Karwei ongeveer 20 euro voor een in kleur naar keuze gemengde pot latex, goed voor 50m2. Dat was goedkoper dan de op dat moment in de aanbieding zijnde eigen merk muurverf
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52153305
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik betaalde bij Karwei ongeveer 20 euro voor een in kleur naar keuze gemengde pot latex, goed voor 50m2. Dat was goedkoper dan de op dat moment in de aanbieding zijnde eigen merk muurverf
Ook iets om mee op te passen, goedkope latex. Totaal niet dekkende rommel waar elke euro er een teveel is, en je alsnog terug kunt naar de winkel voor échte latex die wel een paar stuivers kost.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 augustus 2007 @ 22:40:05 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52153478
Dat zullen we dan komende week wel zien Ik moet het er nog opsmeren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:42:13 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52153541
Kwam laatst voorbij een huis wat ik 22 jaar geleden heb geschilderd, met lijnolieverf, zat nog steeds in de originele verf, en zag er nog steeds strak uit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_52154891
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Kwam laatst voorbij een huis wat ik 22 jaar geleden heb geschilderd, met lijnolieverf, zat nog steeds in de originele verf, en zag er nog steeds strak uit.
Klopt een van de meest duurzame verven. Maar best duur en niet zo populair bij de verfindustrie vanwege de redelijk langdurig en arbeit intensief productie en natuurlijk de milieu eisen die zaken als litharge verbied waar je synthetische vervangers voor moet maken. Het wordt momenteel wel weer populairder onder de verfafnemers van wege de zeer hoge duurzaamheid en milieuvriendelijkheid wat etreft het niet willen gebruiken van minerale olie producten.
pi_52154966
De praxis mijden en naar de gamma rijden. De praxis is duur
pi_52155003
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:29 schreef KonnieKipke het volgende:
De praxis mijden en naar de gamma rijden. De praxis is duur
Die verf die ze in de aanbieding hebben is helemaal niet zo duur! Gamma eigenmerk verf dekt net zogoed als een glas melk of een tube heinz tomatenketchup.
pi_52159591
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:31 schreef veldmuis het volgende:
dekt net zogoed als een glas melk of een tube heinz tomatenketchup.
melk heb ik nog niet geprobeerd, maar Heinz Ketchup dekt best wel goed .

Qua interieurverf neem ik altijd Dulux, en daar ben ik tevreden van. Heel duur zijn ze niet, ik dacht dat ze goedkoper waren dan Levis (en ik kan geen kleuren combineren, en van die dulux kan je kleurcombinaties meepakken; altijd handig )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:55:59 #28
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52159646
TS vroeg ook om goedkope verf, geen kwaliteit.
Laat em lekker naar de gamma gaan en pauperverf halen.
pi_52159713
quote:

[..]

Wat een gelul...

Je bent echt dingen door elkaar aan het halen, en ik voel mij verplicht dit recht te zetten. Goedkope verf die voornamelijk uit water en kalk bestaat noemt men muurverf. In muurverf heb je inderdaad van witkalk tot 100% latex, waarbij de verhouding kalk/latex steeds veranderd. Kalk is goedkoop, latex is duur. Voor een emmertje witkalk betaal je dan ook iets van ¤ 15/10 ltr, voor een 100% latex is dit rond de ¤ 250.

ACRYL IS GEEN ACRYLAAT!!! Dit heeft echt geen relatie tot elkaar. Acrylverf is lakverf waarvan het oplosmiddel water is, dit kan echter nog steeds op alkydhars basis. Maar i.h.a. is acrylverf waterverdunbaar. Er zit wel degelijk water in de pot. Waarom denk je dat het niet moet invriezen, en waarom zou de pot van binnen gecoat zijn met een anti-roest coating? Acrylaatverf heeft zelfs vaak thinner als oplosmiddel. Overigens geldt dit dus alleen voor lak- en grondverven, niet voor latex/muurverf.

Verder is elke goedkope verf gewoon bagger, maar als je budget niet meer toelaat, kan ik je niet verbieden ermee te schilderen.

En wat betreft de fabrikanten, dat klopt. Sigma coatings maakt o.a. Sigma, Histor, Rambo en nog wat huismerken, Akzo doet in Sikkens, Flexa, Ceta Bever en Hema. Ga alleen nooit een Hema met een Sikkens vergelijken, de enige overeenkomst is dat het vloeibaar is. Sterker nog, als je een Sikkens lakverf gaat aanlengen en aanpassen qua receptuur, moet je wel heel ver gaan om er een Hema van te maken. Bij latexverven ligt dit zoals gezegd weer anders. Daar zijn eigenlijk vier hoofdbestanddelen: latex, vulmiddel (kalk), pigment en oplosmiddel. Vervang de dure pigmenten en latex door vulmiddel en goedkope pigmenten, gooi er nog wat oplosmiddel bij, en je hebt inderdaad een goedkope verf.

De eeuwige discussie over hoe acrylverf schildert wil ik ook even kortsluiten, dat is persoonlijk. Veel slechte ervaringen zijn het resultaat van mensen die gewoon zomaar wat gereedschap (roller, kwast) en verf bij de bouwmarkt scoren. Dit is een slecht begin van een verfklus. Acrylverf vergt speciale rollers en kwasten, en het droogt snel. Dit is voor veel mensen even wennen. De voorbehandeling is ook wat kritischer dan bij alkydverf.

Duidelijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Flippit op 07-08-2007 09:02:30 (zpellvaud) ]
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:07:22 #30
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52159816
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:00 schreef Flippit het volgende:

[..]

De eeuwige discussie over hoe acrylverf schildert wil ik ook even kortsluiten, dat is persoonlijk. Veel slechte ervaringen zijn het resultaat van mensen die gewoon zomaar wat gereedschap (roller, kwast) en verf bij de bouwmarkt scoren. Dit is een slecht begin van een verfklus. Acrylverf vergt speciale rollers en kwasten, en het droogt snel. Dit is voor veel mensen even wennen. De voorbehandeling is ook wat kritischer dan bij alkydverf.

Duidelijk?
Ook met die speciale rollers en kwasten blijft het KUT, en ik werk er dagelijks mee.

duidelijk?
pi_52159849
Dat zeg ik, het is persoonlijk. Ik vind het voor bepaalde toepassingen fantastisch. Lekker snel droog, lekker makkelijk kwasten schoonmaken. Dat weegt in bepaalde gevallen op tegen de mindere dekkracht.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:14:41 #32
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52159925
ohja omdat het zogenaamd "watergedragen" is ga jij je kwasten onder de kraan uitspoelen,dan is dat mileuvriendelijke ook meteen verleden tijd
pi_52160138
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:14 schreef fransbreda het volgende:
ohja omdat het zogenaamd "watergedragen" is ga jij je kwasten onder de kraan uitspoelen,dan is dat mileuvriendelijke ook meteen verleden tijd
Waar heb ik dat gezegd? Ik denk idd dat dat voor veel mensen de praktijk is, wat inderdaad het milieu-argument gelijk wegneemt. Voor mij is de meest milieu vriendelijk verf nog steeds de verf die het langst meegaat , buiten de organische verven natuurlijk, die je ook lekker bij het avondeten kan drinken
pi_52160263
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:58 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Hema heeft tegenwoordig toch alleen nog maar acrylrommel?
Ik weet niet wat ze er nu verkopen; ik dacht dat de Hema altijd goede kwaliteit verf had......maar als dat niet zo is, trek ik mijn advies in.
pi_52160532
quote:
Acrylverf vergt speciale rollers en kwasten, en het droogt snel.
Ik ga met frans mee! Met zo'n kwast vond ik het nogsteeds pauperig werken, en dat snel drogen...stofdroog en overschilderbaar: ja. Uitharden: nee. Die tijd is net als bij alkyd nog altijd een aantal weken.
pi_52160678
Ik vind het maar gejammer. Ik heb zat met goedkope verf geschilderd en dat gaat prima. Tuurlijk is het niet te vergelijken met een echte Sigma verf, maar om nu te zeggen dat het niet werkt is totale bullshit.
pi_52160737
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:00 schreef Patjakker het volgende:
Ik vind het maar gejammer. Ik heb zat met goedkope verf geschilderd en dat gaat prima. Tuurlijk is het niet te vergelijken met een echte Sigma verf, maar om nu te zeggen dat het niet werkt is totale bullshit.
Het werkt ook wel, en goedkope verf is prima voor mensen die érg graag schilderen, de duurzaamheid is namelijk gewoon minder dan die van dure verf. Daarnaast dekt het minder en smeert het minder lekker, maargoed, daar is nog overheen te komen.
pi_52160865
Minder smeren? Ik heb nu een pot schakelverf van sigma "in gebruik" ( al een tijdje, want ik heb geen zin meer )en een gold circle van Formido. Ik merk niet echt veel verschil in verwerking en resultaat. Dat de duurzaamheid hoger lijkt me wel waar. Daarom gebruik ik voor buiten altijd maar een merkverf.
pi_52163525
quote:

[..]

ACRYL IS GEEN ACRYLAAT!!! Dit heeft echt geen relatie tot elkaar. Acrylverf is lakverf waarvan het oplosmiddel water is, dit kan echter nog steeds op alkydhars basis. Maar i.h.a. is acrylverf waterverdunbaar. Er zit wel degelijk water in de pot. Waarom denk je dat het niet moet invriezen, en waarom zou de pot van binnen gecoat zijn met een anti-roest coating? Acrylaatverf heeft zelfs vaak thinner als oplosmiddel. Overigens geldt dit dus alleen voor lak- en grondverven, niet voor latex/muurverf.
Dit in compleet niet waar. Voor de rest ben ik het volledig met je eens. Acrylverf (of acrylaatverf als je de volledige naam gebruikt) is het zelfde en bevat geen alkydhars. Acrylaatverf is een dispersie van acrylaathars in water. Water is hier niet het oplosmiddel maar het verdun middel om het verwerkbaar te maken. De acrylhard wordt vloeibaar gemaakt door het in water te mengen maar er wordt daarbij niets opgelost. Omdat acryl niet met water mengt (net zoals olie en water niet mengen) is er een catalisator nodig dit is meestal methylbenzeen. De acrylhars wordt hierin opgelost tot losse acryl vezels. Deze losse vezels kunnen wel met water mengen. Goede acrylverf bestaat uit ongeveer 1Kg pigment, 500 gram methylbenzeen volledig verzadigt met acrylaatharsvezels, 50 ml water en 10 gram conserveermiddel (chloor). Voor eitte verf wordt een combinatie van de pigmenten titasnwit en zinkwit gebruikt. Een liter verf komt ongeveer uit op 160 euro per liter. Om de verf goedkoper te maken wordt er pigment vervangen door vulmiddel (b.v. kruit of leisteenpoeder) en meer water toegevoegt om meer verf in een pot te stoppen. Verf die ongeveer voor 20% uit pigment bestaat en 4 maal zoveel water bevat kost (aan grondstoffen) ongeveer 40 euro per liter. Je hebt dan een verf die niet veel verder verdunt kan worden zonder dekkings problemen te krijgen en die na een aantal jaar dof zal worden.

Verf waar wel alkydhars in zit in combinatie met water zijn de verlaagde VOS verven en highsolid verven. Hierbij wordt ook gebruik gemaakt van een dispersie van gewone alkyd verf in water. Om zodoende minder oplos en verdunnings middelen per liter te hebben.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:54:57 #40
45206 Pietverdriet
pi_52168744
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:26 schreef tnimble het volgende:

[..]

Klopt een van de meest duurzame verven. Maar best duur en niet zo populair bij de verfindustrie vanwege de redelijk langdurig en arbeit intensief productie en natuurlijk de milieu eisen die zaken als litharge verbied waar je synthetische vervangers voor moet maken. Het wordt momenteel wel weer populairder onder de verfafnemers van wege de zeer hoge duurzaamheid en milieuvriendelijkheid wat etreft het niet willen gebruiken van minerale olie producten.
Litharge? Is dat zoiets (in werking) als sikkatief?
pi_52168879
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Litharge? Is dat zoiets (in werking) als sikkatief?
Litharge is een siccatief. (droogmiddel voor de leken)
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:06:23 #42
45206 Pietverdriet
pi_52169072
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:00 schreef tnimble het volgende:

[..]

Litharge is een siccatief. (droogmiddel voor de leken)
ah, ken mangaan zirconium cobalt in sikkatieven maar lood niet, en andere loodoxiden ken ik wel uit loodmenie.
Maar goed, lijnolieverf is prachtig, maar vereist vakmanschap en als je buiten ermee werkt, ook mooi weer. Duurt voordat het droogt, en daarmee ben je gevoeliger voor regen als sneldrogende verven. Het is ook zachter, dus breekt het minder, en daardoor blijft het ook langer goed. Dat was me destijds wel verteld, maar toen ik dus weer eens voorbij dat huis kwam was ik verbaasd dat het na zo lang nog steeds er zo goed uitzag, dat lukt je niet met moderne verven volgens mij.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:09:18 #43
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_52169173
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:34 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ook iets om mee op te passen, goedkope latex. Totaal niet dekkende rommel waar elke euro er een teveel is, en je alsnog terug kunt naar de winkel voor échte latex die wel een paar stuivers kost.
Goede latex is duur, maar dekt in 1x. Die bouwmarktrommel dekt voor geen meter.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:15:40 #44
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52169371
stikt hier van de verftechnische adviseurs en schilders hier op fok

ik ga de ladder weer opklimmen , latersss
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:24:11 #45
45206 Pietverdriet
pi_52169680
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:09 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Goede latex is duur, maar dekt in 1x. Die bouwmarktrommel dekt voor geen meter.
Tip:

Is een echt superdekkende muurverf die niet vergeeld of lelijk wordt (mits je niet rookt) en heeft een heel aangenaam wit.
En heel betaalbaar.
pi_52169768
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:15 schreef fransbreda het volgende:
stikt hier van de verftechnische adviseurs en schilders hier op fok

ik ga de ladder weer opklimmen , latersss
Ladder? Denk aan de ARBO hè!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:46:28 #47
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_52170468
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tip:
[afbeelding]
Is een echt superdekkende muurverf die niet vergeeld of lelijk wordt (mits je niet rookt) en heeft een heel aangenaam wit.
En heel betaalbaar.
Hm.. waar haal je dat?
pi_52182131
Zo te zien ergens in Duitsland.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:42:29 #49
45206 Pietverdriet
pi_52182570
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:27 schreef Katinkat het volgende:
Zo te zien ergens in Duitsland.
idd, iedere baumarkt verkoopt dat
pi_52184104
Ik heb vanavond 10 liter dubbeldekkende muurverf gekocht bij de Praxis gemengd in een Historkleur. Ipv ¤90 per 10 liter heb ik nu de helft betaald en ik heb er al 1 muur mee geverfd. Ik ben er tevreden over!

Ik heb ook Flexaverf (wit) op de muren en Histor (groen). Om eerlijk te zijn heb ik tussen de 3 merken niet echt een groot verschil gemerkt, behalve in prijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan op 07-08-2007 23:39:29 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 8 augustus 2007 @ 07:56:43 #51
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_52188245
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:34 schreef Cyan het volgende:
Ik heb vanavond 10 liter dubbeldekkende muurverf gekocht bij de Praxis gemengd in een Historkleur. Ipv ¤90 per 10 liter heb ik nu de helft betaald en ik heb er al 1 muur mee geverfd. Ik ben er tevreden over!

Ik heb ook Flexaverf (wit) op de muren en Histor (groen). Om eerlijk te zijn heb ik tussen de 3 merken niet echt een groot verschil gemerkt, behalve in prijs.
Dat zijn ook de merken waar ik aan zit te denken. Ben druk alle folders aan het doorspitten. En heb zojuist gehoord dat we advies krijgen van een schilder die kijkt welke verf we moeten gebruiken. Er zit namelijk structuurbehang op (tenminste dat denk ik) Ik weet niks als het om klussen of schilderen gaat dus dat gaat nog wat worden....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')