Misschien moet je even met de afdeling juridische zaken bellenquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:13 schreef brainol het volgende:
Voor de duidelijk. Ik ben hier de werkgever en wil de werknemer liever niet terug nemen. Dit ivm de voorgeschiedenis die hieraan vooraf ging.
Dat is dan zijn pech in mijn ogen... Hij heeft mondeling ontslag genomen en de dag erna schriftelijk bevestigd. Genoeg tijd er tussen om zich te bedenken in geval van 'een opwelling'quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:42 schreef brainol het volgende:
De reden is dat hij bij het andere werk behoorlijk salaris moest inleveren.
Volgens mij is het inderdaad in de praktijk behoorlijk lastig terug te draaien nadat je eenmaal de woorden "ontslag nemen" hebt laten vallen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:52 schreef mgerben het volgende:
Volgens mij is zelfs ontslag nemen in een opwelling niet zomaar eenzijdig terug te draaien door te zeggen dat je er spijt van hebt.
Ontslag is ontslag.
Tja, dan is het nu aan jou om jezelf van je beste (en menselijke) kant te laten zien..quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:34 schreef brainol het volgende:
Adfundum en _Flash_ bedankt voor de links.
Als ik de info hier bekijk lijkt het mij duidelijk een opzegging die niet in een opwelling is gebeurd. Het gesprek met de werknemer was rustig en helder. De werknemer liep al bijna 2 maanden met deze gedachten rond en heeft pas na 4 werkdagen zijn ontslag willen terug draaien.
Bedankt allemaal voor de reacties.
Of juist zijn zakelijke kant... een bedrijf is geen filantropische instellingquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:47 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Tja, dan is het nu aan jou om jezelf van je beste (en menselijke) kant te laten zien..
En dat terwijl de werkgever toch al niet zo een fan van hem wasquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:47 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Tja, dan is het nu aan jou om jezelf van je beste (en menselijke) kant te laten zien..
Welk deel van 'ik wil hem liever niet terug' was niet duidelijk?quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:47 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Anders had hij wel gezegd; "Ik wil hem niet meer terug!". Als hij geld verdient dan zou ik het menselijk vinden dat je iemand niet op straat zet maar hem de kans (bijv. bepaalde periode) geeft een andere baan te vinden. Maar misschien ben ik daarom wel geen werkgever..quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:03 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Welk deel van 'ik wil hem liever niet terug' was niet duidelijk?
Ahum, de werknemer dacht al 2 maanden geleden over opstappen en die bepaalde periode heet een opzegtermijn en die zal TS ongetwijfeld in acht nemen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:24 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Anders had hij wel gezegd; "Ik wil hem niet meer terug!". Als hij geld verdient dan zou ik het menselijk vinden dat je iemand niet op straat zet maar hem de kans (bijv. bepaalde periode) geeft een andere baan te vinden. Maar misschien ben ik daarom wel geen werkgever..
Als WN in kwestie niet twee maanden geleden al was begonnen met aan te geven dat 'ie naar 'n nieuwe baan aan het uitkijken was, vervolgens opzegt en een paar dagen later terugkrabbelt omdat het salaris een beetje tegenvalt, zou ik je gelijkgevenquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:24 schreef Tarabass het volgende:
Anders had hij wel gezegd; "Ik wil hem niet meer terug!". Als hij geld verdient dan zou ik het menselijk vinden dat je iemand niet op straat zet maar hem de kans (bijv. bepaalde periode) geeft een andere baan te vinden. Maar misschien ben ik daarom wel geen werkgever..
quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:44 schreef mgerben het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit heeft echt te maken met verantwoordelijkheid nemen voor je uitspraken.
Het leven is geen Microsoft Word waar je altijd op 'undo' kunt drukken, en dat geldt dubbel voor je werkgever.
Lol.. ik moest even denken aan de werknemer, die de avond dat hij de brief tikte waarschijnlijk een paperclip met "het lijkt of u ontslag wilt nemen. Wilt u informatie over ontslag nemen?" wegklikte..quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:44 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ahum, de werknemer dacht al 2 maanden geleden over opstappen en die bepaalde periode heet een opzegtermijn en die zal TS ongetwijfeld in acht nemen.
Sorry hoor, maar dit heeft echt te maken met verantwoordelijkheid nemen voor je uitspraken.
Het leven is geen Microsoft Word waar je altijd op 'undo' kunt drukken, en dat geldt dubbel voor je werkgever.
Bij een werknemer die al aan heeft gegeven op den duur weg te willen? Begin dan inderdaad maar niet aan een bedrijf...quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:24 schreef Tarabass het volgende:
[..]
... en vervolgens neemt hij over twee maanden alsnog ontslag omdat hij dan een baan heeft gevonden die wel genoeg betaalt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:11 schreef geevee het volgende:
Nu krijgt hij plotseling spijt omdat het salaris tegenvalt, jammer dan tenzij je beslist niet buiten deze werknemer kan hem niet terugnemen (ik had al begrepen dat er wat kwesties waren)
Het lijkt me dat je nog heel reeel bent. Dit soort werknemers hebben al besloten om weg te gaan en zijn daardoor niet meer gemotiveerd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef brainol het volgende:
In overleg hebben wij besloten dat de werknemer nog 1,5 maand hier blijft werken. Dan gaat hij naar zijn nieuwe baan toe.
Wat zitten er hier veel werkgevers.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 07:23 schreef dahei het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je nog heel reeel bent. Dit soort werknemers hebben al besloten om weg te gaan en zijn daardoor niet meer gemotiveerd.
meldtquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 07:50 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Wat zitten er hier veel werkgevers.![]()
Het verbaast me dat 't toch er nog zoveel zijn.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:07 schreef Empedocles het volgende:
[..]
meldtwat had je anders verwacht dan?
Wie goed doet zal goed bekomen, of zoietsquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:46 schreef Ici-Paris het volgende:
Ik vind TS als wergever te goed!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |