abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52129177
Mja, kermis hè, da's vragen om te sterven. Mensen met het IQ van een pinda zetten die dingen in elkaar en bedienen het, en dan gaat het ook nog eens wekelijks in en uit elkaar... Als er iets niet veilig is, is het de kermis wel.
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:01:34 #52
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52129838
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:39 schreef Toeps het volgende:
Mja, kermis hè, da's vragen om te sterven. Mensen met het IQ van een pinda zetten die dingen in elkaar en bedienen het, en dan gaat het ook nog eens wekelijks in en uit elkaar... Als er iets niet veilig is, is het de kermis wel.
Mjah, die mensen met een IQ van een pinda rijden me ook voorbij in hun vrachtwagens als ik dagelijks door de drukste straat van Tilburg rijd. En op de Tilburgse kermis heb ik meer kans om te overlijden aan een slecht gebakken hamburger dan aan een ongeluk in zo'n attractie.
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:05:06 #53
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_52129964
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:39 schreef Toeps het volgende:
Haha, in het Eindhovens Dagblad stond een reportage over de makers van dit soort attracties (ja het is komkommertijd) en daar werd echt nadrukkelijk gezegd dat ze de bediening en assemblage zo simpel mogelijk maken, omdat het idd alleen maar volk is zoals jij beschrijft.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_52130361
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:01 schreef Pool het volgende:

[..]

Mjah, die mensen met een IQ van een pinda rijden me ook voorbij in hun vrachtwagens als ik dagelijks door de drukste straat van Tilburg rijd. En op de Tilburgse kermis heb ik meer kans om te overlijden aan een slecht gebakken hamburger dan aan een ongeluk in zo'n attractie.
Laatst in Tilburg op de kermis kwam de magneet mee met de afschietbal, en kwam neer op het terrasje ernaast. Daar had ook iemand kunnen zitten... Was ook weer iemand een schroefje vergeten of zo.
pi_52130441
De meeste bewegende delen blijven ook tijdens transport in elkaar, kijk voor de grap eens als een kermis word opgebouwd, veel mensen denken ook werkelijk dat zon attractie op hout blokjes staat De vloeren e.d. wel, maar niet de machine zelf... Ook logisch, anders zwaait het alle kanten op als het gewicht niet exact gelijk verdeeld is.

En wat betreft bediening; veel attracties hebben niet meer dan een start knop, die draait gewoon een programma af, en waarom? Zodat er voor diegene die de attractie bedient tijd overblijft om klanten te helpen, verlichting én muziek, wat uiteindelijk goedkoper is. Ook werkt het zo het beste omdat het maximaal aantal personen kunnen worden vervoerd in een bepaalde tijd ipv handmatig waar een rit soms 4 min duurt, dan weer 2 etc etc..
pi_52130527
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:17 schreef Toeps het volgende:

[..]

Laatst in Tilburg op de kermis kwam de magneet mee met de afschietbal, en kwam neer op het terrasje ernaast. Daar had ook iemand kunnen zitten... Was ook weer iemand een schroefje vergeten of zo.
Ja en jij gelooft dat daar een gewoon magneetje omheenzit, zelfs al was het zo dan zat er wel metaal omheen, maar bij die bal is gewoon een flinke elektromagneet, logisch ook
pi_52130539
Toch vind ik het verbazend dat er geen extra veiligheden zijn ingbebouwd in zo'n attractie. Waarom zitten er bv geen extra staalkabels om alles alsnog op zn plaats te houden als iets anders t begeeft. Lijkt me geen overbodige luxe bij iets dat met zo'n 90km per uur aan het rondspinnen is...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_52130585
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:20 schreef Edie86 het volgende:
De meeste bewegende delen blijven ook tijdens transport in elkaar, kijk voor de grap eens als een kermis word opgebouwd, veel mensen denken ook werkelijk dat zon attractie op hout blokjes staat De vloeren e.d. wel, maar niet de machine zelf... Ook logisch, anders zwaait het alle kanten op als het gewicht niet exact gelijk verdeeld is.

En wat betreft bediening; veel attracties hebben niet meer dan een start knop, die draait gewoon een programma af, en waarom? Zodat er voor diegene die de attractie bedient tijd overblijft om klanten te helpen, verlichting én muziek, wat uiteindelijk goedkoper is. Ook werkt het zo het beste omdat het maximaal aantal personen kunnen worden vervoerd in een bepaalde tijd ipv handmatig waar een rit soms 4 min duurt, dan weer 2 etc etc..
Dat kan allemaal wel zijn, maar daar hebben die 2 niet zoveel aan he
pi_52130625
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:24 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat kan allemaal wel zijn, maar daar hebben die 2 niet zoveel aan he
De regels zullen in Frankrijk misschien (wellicht...) ook anders zijn, en zo'n attractie waarbij het bakje 360 graden draait kan je best moeilijk beveiligen met een staalkabeltje, niet? Het metaal zal wel gescheurd zijn, misschien bij een las ofzo. Als je ziet bij attracties als zo'n rups/draaimolen is alles altijd extra gezekerd met staalkabels
pi_52130671
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:26 schreef Edie86 het volgende:

[..]

De regels zullen in Frankrijk misschien (wellicht...) ook anders zijn, en zo'n attractie waarbij het bakje 360 graden draait kan je best moeilijk beveiligen met een staalkabeltje, niet? Het metaal zal wel gescheurd zijn, misschien bij een las ofzo. Als je ziet bij attracties als zo'n rups/draaimolen is alles altijd extra gezekerd met staalkabels
Ik weet niet of dat moeilijk is, ik begrijp je punt wel, maar daar moet vast wel een andere oplossing voor zijn, maar dat zal wel een te hoog kostenplaatje worden, en ach, af en toe een paar dooien, wat maakt het uit
pi_52130781
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:28 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat moeilijk is, ik begrijp je punt wel, maar daar moet vast wel een andere oplossing voor zijn, maar dat zal wel een te hoog kostenplaatje worden, en ach, af en toe een paar dooien, wat maakt het uit
Noem eens 10-gevallen op van dode bij kermisattracties En noem daarna een 10 ongelukken met een auto, hmmm.

Kermis attracties zijn over het algemeen wel veilig hoor, net zoiets als liften. Ik denk dat je meer kans maakt op de lotto dan om te komen in een attractie
pi_52131103
Waar gehakt wordt,vallen spaanders.
***** Kraak.....
pi_52131174
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:32 schreef Edie86 het volgende:

Noem eens 10-gevallen op van dode bij kermisattracties En noem daarna een 10 ongelukken met een auto, hmmm.
Het is veiliger om in een kermisattractie te stappen dan in de auto.
***** Kraak.....
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:49:35 #64
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52131207
Opgeschoond. Slowchat en bagger verwijderd. TS: Ook voor jou gelden er regels mbt tot baggeren en slowchatten.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:51:13 #65
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_52131255
-edit-

Bagger is poep. Bagger hoort niet in KLB. Bagger is offtopic.

[ Bericht 84% gewijzigd door Biogarde op 05-08-2007 23:51:57 ]
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 6 augustus 2007 @ 00:09:45 #66
148619 felic.
Kaal of Kammen?
pi_52131831
Nee man. Dat ding zat vast maar ze zijn er gewoon leven uit gekomen hoor. Gerettet door de brandweer.
“They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.”
  maandag 6 augustus 2007 @ 00:27:21 #67
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_52132195
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:26 schreef Edie86 het volgende:

[..]

Ergens heb ik gelezen dat deze attractie door 1 leverancier wordt gemaakt, zij hebben er pattent op zeg maar.

In totaal zijn er 45 van deze dingen verkocht over heel de wereld dus kan me niet voorstellen dat deze worden aangepast aan de regelgeving van een land. Dat ding moet gewoon veilig zijn, punt.

Hier meer over de Booster Max in Eindhoven (die wel veilig blijkt te zijn gezien de constructie iets anders schijnt te zijn)
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_52132430
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:14 schreef enter het volgende:
Kenkerkees, jij bent een Westlander
Hoe weet jij dat?
pi_52132682
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 00:27 schreef Poeke het volgende:

[..]

Ergens heb ik gelezen dat deze attractie door 1 leverancier wordt gemaakt, zij hebben er pattent op zeg maar.

In totaal zijn er 45 van deze dingen verkocht over heel de wereld dus kan me niet voorstellen dat deze worden aangepast aan de regelgeving van een land. Dat ding moet gewoon veilig zijn, punt.

Hier meer over de Booster Max in Eindhoven (die wel veilig blijkt te zijn gezien de constructie iets anders schijnt te zijn)
Ik weet niet door wie die Booster gemaakt is, maar KMG (Nederlands bedrijf) maakt verschillende Boosters, maar dit zijn de compactere modellen. De Max-versies zijn idd door een ander bedrijf gemaakt. Tsjah, tuurlijk hoort het veilig te zijn, maar ongelukken kunnen gewoon gebeuren, simpel. Bij een auto zou ook zomaar het gas kunnen blijven hangen of de remmen niet meer werken, en auto's worden ook over de hele wereld verkocht...

KMG bouwt gewoon volgens de Nederlandse richtlijnen ja, zoals NEN1010 voor elektra e.d, dat zal bij andere landen niet zoveel anders zijn..
pi_52132724
Ahh foto gevonden van de andere maxi booster

maandag 6 augustus 2007 @ 01:16:44 #71
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_52133051
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 00:55 schreef Edie86 het volgende:
Ahh foto gevonden van de andere maxi booster

[afbeelding]
Ah, dat was in Geleen he?

Gelukkig geef ik mn geld niet uit aan dat soort kermis-onzin.
Tics van je petten.
  FOK!fotograaf maandag 6 augustus 2007 @ 01:25:21 #72
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_52133177
vreselijk wat er gebeurd is
nu ga ik er zeker nooit meer in
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_52133263
Kankerding is het.
De rups is veel leuker.
pi_52154462
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:32 schreef Edie86 het volgende:

[..]

Kermis attracties zijn over het algemeen wel veilig hoor, net zoiets als liften. Ik denk dat je meer kans maakt op de lotto dan om te komen in een attractie
Tja, maar in een auto zit je meestal zelf achter het stuur en ben je voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor je lot. Nu leg je dat volledig in handen van de kermisbeheerder. Ik vind dat nogel een groot verschil. En voor het gemak vergeet je de verhouding te vermelden. Er rijden nogal wat meer auto's rond in de wereld dan dat er "gevaarlijke" kermisattracties zijn.
pi_52158989
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:23 schreef Edie86 het volgende:

[..]

Ja en jij gelooft dat daar een gewoon magneetje omheenzit, zelfs al was het zo dan zat er wel metaal omheen, maar bij die bal is gewoon een flinke elektromagneet, logisch ook
Boeit dat? Het ding vloog door de lucht en landde op een terras. Dat zijn de feiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')