quote:Twee doden bij Frans kermisongeluk
Op een kermis in de buurt van Parijs zijn twee doden en twee zwaargewonden gevallen bij een ongeluk met de attractie 'Booster'.
Tegen de grond
De doden zijn een vader (48) en zijn zoon (21). De slachtoffers zaten in een bakje dat met hoge snelheid werd rondgeslingerd. Door een mechanisch mankement brak het bakje af, waarna het tegen de grond kwakte.
Staat nu in Eindhoven. Je kunt altijd gaan voor de herkansing natuurlijkquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:44 schreef Kenkerkees het volgende:
2 mensen zijn dood gevallen in de attractie de booster in Frankrijk, en toen het onding in 's-Gravenzande stond ben ik er 2 keer ingeweestIK HAD WEL DOOD KUNNEN ZIJN.
desalniettemin een zeer koele attractie.
Ben je er al ingeweest? wel doen, hij's kickenquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:46 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Staat nu in Eindhoven. Je kunt altijd gaan voor de herkansing natuurlijk![]()
Nee dankje, ik durf nietquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:47 schreef Kenkerkees het volgende:
[..]
Ben je er al ingeweest? wel doen, hij's kicken
Zoals Bert Visscher ons heeft geleerd, altijd die helm hequote:Op zondag 5 augustus 2007 19:54 schreef thedude0 het volgende:
Ik liep buiten op straat, er had wel een vliegtuig op me kunnen neerstorten
't ding stond gister nog in Dedemsvaart, dus die kans is best groot.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:56 schreef yosander het volgende:
Ooh, die zal volgende week ook wel weer voor de 10de keer in Zwolle staan.
Zodat je nog even snel je levensverzekering kan vertienvoudigen? Liever als je naar de grond vliegt dan toch, dan is de kans dat je dood bent groter (liever dood dan gehandicapt).quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:03 schreef Thrilled het volgende:
+ besef voor wat er gebeurd voordat je te pletter valt
zat ook een korreltje sarcasme bijquote:Op zondag 5 augustus 2007 20:06 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Zodat je nog even snel je levensverzekering kan vertienvoudigen? Liever als je naar de grond vliegt dan toch, dan is de kans dat je dood bent groter (liever dood dan gehandicapt).
Wat dan? Wat wou je doen?quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:42 schreef Toewan het volgende:
dat moest er nog eens bij komen..
ik vond hem juist geweldig, bovenaan kon je echt over heel het land uitkijken, en hij ging best wel hard.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:42 schreef Toewan het volgende:
Ik heb volgens mij ook in deze attractie gezeten en ik kon je zeggen dat ik 'm niet zo leuk vond. Maar gelukkig vloog het bakje er bij ons niet af, dat moest er nog eens bij komen..
Nou zoveel angst zullen ze wel niet gehad hebben gezien het feit dat ze naar beneden geslingerd werden en meteen te pletter vielen. Waarschijnlijk dachten ze dat het erbij hoorden, toen ik erin zat voelde het ook alsof ik te pletter zou vallen maar ik ging weer omhoog.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:55 schreef Samson het volgende:
waarom staat dit in klaagbaakIk heb regelmatig bij dat ding staan twijfelen om erin te gaan maar dit heeft me voorlopig wel genezen. Wat een horrorverhaal, wat moeten die twee wel niet in angst hebben gezeten toen het gebeurde
![]()
Dat laatste stukje hebben deze 2 gemist.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:13 schreef Kenkerkees het volgende:
toen ik erin zat voelde het ook alsof ik te pletter zou vallen maar ik ging weer omhoog.
Als het bakje aan het afbreken is heb ik het idee dat je dat toch wel op een of andere manier merkt en je niet in 1 klap los bent, dus ik denk dat ze wel zeker wisten dat hun laatste uurtje had geslagen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:13 schreef Kenkerkees het volgende:
[..]
Nou zoveel angst zullen ze wel niet gehad hebben gezien het feit dat ze naar beneden geslingerd werden en meteen te pletter vielen. Waarschijnlijk dachten ze dat het erbij hoorden, toen ik erin zat voelde het ook alsof ik te pletter zou vallen maar ik ging weer omhoog.
Ik neem aan dat je geen parachute meekrijgt in zo'n ding?quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:19 schreef Samson het volgende:
[..]
Als het bakje aan het afbreken is heb ik het idee dat je dat toch wel op een of andere manier merkt en je niet in 1 klap los bent, dus ik denk dat ze wel zeker wisten dat hun laatste uurtje had geslagen.
Ooit wel eens buiten naaldwijk uitgegaan? Nee zekerquote:Op zondag 5 augustus 2007 21:34 schreef Strychnine het volgende:
De stelling is wel te doen, ouwe Droog, Teejater café heel af en toe.
Maar ik ben sowieso geen uitgaanstype, op mijn vijftiende besloten dat het Teejater zo triest is dat ik dan liever helemaal niet uit ga
In Rotterdam 2x. Maarja, ik moet ook zeggen dat ik door bepaalde omstandigheden ook niet uit kon gaan echt (ja, in het weekend misschien heel soms). En dan ben je een jaar of 15, en dan ga je niet met het OV nog naar DH of R'dam, ivm dat 's nachts de bussen vroeg stoppen met rijden in het Westland, en je hebt geen auto of bob. En voor een taxi heb je ook het geld niet, en op de fiets is het gewoon te ver.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:36 schreef Kenkerkees het volgende:
[..]
Ooit wel eens buiten naaldwijk uitgegaan? Nee zeker
Alles in de stad is sowieso beter dan naaldwijk.
Jij bent ook liefhebber van Russisch Roulette?quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:56 schreef Pool het volgende:
Ik zou er zo weer in gaan. Nu is ie des te spannender.
Jij rijdt ook weleens in een auto?quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:58 schreef Molluck het volgende:
[..]
Jij bent ook liefhebber van Russisch Roulette?
Nerd...quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:58 schreef Molluck het volgende:
[..]
Jij bent ook liefhebber van Russisch Roulette?
Er kan natuurlijk altijd zo'n kermisgast een schroefje vergeten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:28 schreef Tallie1982 het volgende:
Omg ... hoe kan zoiets nou afbrekenWordt dit niet gecontroleerd ?
http://nl.youtube.com/watch?v=2CjGprNW5Fo
Mjah, die mensen met een IQ van een pinda rijden me ook voorbij in hun vrachtwagens als ik dagelijks door de drukste straat van Tilburg rijd. En op de Tilburgse kermis heb ik meer kans om te overlijden aan een slecht gebakken hamburger dan aan een ongeluk in zo'n attractie.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:39 schreef Toeps het volgende:
Mja, kermis hč, da's vragen om te sterven. Mensen met het IQ van een pinda zetten die dingen in elkaar en bedienen het, en dan gaat het ook nog eens wekelijks in en uit elkaar... Als er iets niet veilig is, is het de kermis wel.
Haha, in het Eindhovens Dagblad stond een reportage over de makers van dit soort attracties (ja het is komkommertijd) en daar werd echt nadrukkelijk gezegd dat ze de bediening en assemblage zo simpel mogelijk maken, omdat het idd alleen maar volk is zoals jij beschrijft.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:39 schreef Toeps het volgende:
Mja, kermis hč, da's vragen om te sterven. Mensen met het IQ van een pinda zetten die dingen in elkaar en bedienen het, en dan gaat het ook nog eens wekelijks in en uit elkaar... Als er iets niet veilig is, is het de kermis wel.
Laatst in Tilburg op de kermis kwam de magneet mee met de afschietbal, en kwam neer op het terrasje ernaast. Daar had ook iemand kunnen zitten... Was ook weer iemand een schroefje vergeten of zo.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Mjah, die mensen met een IQ van een pinda rijden me ook voorbij in hun vrachtwagens als ik dagelijks door de drukste straat van Tilburg rijd. En op de Tilburgse kermis heb ik meer kans om te overlijden aan een slecht gebakken hamburger dan aan een ongeluk in zo'n attractie.
Jaquote:Op zondag 5 augustus 2007 23:17 schreef Toeps het volgende:
[..]
Laatst in Tilburg op de kermis kwam de magneet mee met de afschietbal, en kwam neer op het terrasje ernaast. Daar had ook iemand kunnen zitten... Was ook weer iemand een schroefje vergeten of zo.
Dat kan allemaal wel zijn, maar daar hebben die 2 niet zoveel aan hequote:Op zondag 5 augustus 2007 23:20 schreef Edie86 het volgende:
De meeste bewegende delen blijven ook tijdens transport in elkaar, kijk voor de grap eens als een kermis word opgebouwd, veel mensen denken ook werkelijk dat zon attractie op hout blokjes staatDe vloeren e.d. wel, maar niet de machine zelf... Ook logisch, anders zwaait het alle kanten op als het gewicht niet exact gelijk verdeeld is.
En wat betreft bediening; veel attracties hebben niet meer dan een start knop, die draait gewoon een programma af, en waarom? Zodat er voor diegene die de attractie bedient tijd overblijft om klanten te helpen, verlichting én muziek, wat uiteindelijk goedkoper is. Ook werkt het zo het beste omdat het maximaal aantal personen kunnen worden vervoerd in een bepaalde tijd ipv handmatig waar een rit soms 4 min duurt, dan weer 2 etc etc..![]()
De regels zullen in Frankrijk misschien (wellicht...) ook anders zijn, en zo'n attractie waarbij het bakje 360 graden draait kan je best moeilijk beveiligen met een staalkabeltje, niet? Het metaal zal wel gescheurd zijn, misschien bij een las ofzo. Als je ziet bij attracties als zo'n rups/draaimolen is alles altijd extra gezekerd met staalkabelsquote:Op zondag 5 augustus 2007 23:24 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel zijn, maar daar hebben die 2 niet zoveel aan he![]()
Ik weet niet of dat moeilijk is, ik begrijp je punt wel, maar daar moet vast wel een andere oplossing voor zijn, maar dat zal wel een te hoog kostenplaatje worden, en ach, af en toe een paar dooien, wat maakt het uitquote:Op zondag 5 augustus 2007 23:26 schreef Edie86 het volgende:
[..]
De regels zullen in Frankrijk misschien (wellicht...) ook anders zijn, en zo'n attractie waarbij het bakje 360 graden draait kan je best moeilijk beveiligen met een staalkabeltje, niet? Het metaal zal wel gescheurd zijn, misschien bij een las ofzo. Als je ziet bij attracties als zo'n rups/draaimolen is alles altijd extra gezekerd met staalkabels![]()
Noem eens 10-gevallen op van dode bij kermisattractiesquote:Op zondag 5 augustus 2007 23:28 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat moeilijk is, ik begrijp je punt wel, maar daar moet vast wel een andere oplossing voor zijn, maar dat zal wel een te hoog kostenplaatje worden, en ach, af en toe een paar dooien, wat maakt het uit![]()
Het is veiliger om in een kermisattractie te stappen dan in de auto.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:32 schreef Edie86 het volgende:
Noem eens 10-gevallen op van dode bij kermisattractiesEn noem daarna een 10 ongelukken met een auto, hmmm.
Ergens heb ik gelezen dat deze attractie door 1 leverancier wordt gemaakt, zij hebben er pattent op zeg maar.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:26 schreef Edie86 het volgende:
[..]
De regels zullen in Frankrijk misschien (wellicht...) ook anders zijn, en zo'n attractie waarbij het bakje 360 graden draait kan je best moeilijk beveiligen met een staalkabeltje, niet? Het metaal zal wel gescheurd zijn, misschien bij een las ofzo. Als je ziet bij attracties als zo'n rups/draaimolen is alles altijd extra gezekerd met staalkabels![]()
Ik weet niet door wie die Booster gemaakt is, maar KMG (Nederlands bedrijf) maakt verschillende Boosters, maar dit zijn de compactere modellen. De Max-versies zijn idd door een ander bedrijf gemaakt. Tsjah, tuurlijk hoort het veilig te zijn, maar ongelukken kunnen gewoon gebeuren, simpel. Bij een auto zou ook zomaar het gas kunnen blijven hangen of de remmen niet meer werken, en auto's worden ook over de hele wereld verkocht...quote:Op maandag 6 augustus 2007 00:27 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ergens heb ik gelezen dat deze attractie door 1 leverancier wordt gemaakt, zij hebben er pattent op zeg maar.
In totaal zijn er 45 van deze dingen verkocht over heel de wereld dus kan me niet voorstellen dat deze worden aangepast aan de regelgeving van een land. Dat ding moet gewoon veilig zijn, punt.
Hier meer over de Booster Max in Eindhoven (die wel veilig blijkt te zijn gezien de constructie iets anders schijnt te zijn)
Ah, dat was in Geleen he?quote:Op maandag 6 augustus 2007 00:55 schreef Edie86 het volgende:
Ahh foto gevonden van de andere maxi booster![]()
[afbeelding]
Tja, maar in een auto zit je meestal zelf achter het stuur en ben je voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor je lot. Nu leg je dat volledig in handen van de kermisbeheerder. Ik vind dat nogel een groot verschil. En voor het gemak vergeet je de verhouding te vermelden. Er rijden nogal wat meer auto's rond in de wereld dan dat er "gevaarlijke" kermisattracties zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:32 schreef Edie86 het volgende:
[..]
Noem eens 10-gevallen op van dode bij kermisattractiesEn noem daarna een 10 ongelukken met een auto, hmmm.
Kermis attracties zijn over het algemeen wel veilig hoor, net zoiets als liften. Ik denk dat je meer kans maakt op de lotto dan om te komen in een attractie![]()
Boeit dat? Het ding vloog door de lucht en landde op een terras. Dat zijn de feiten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:23 schreef Edie86 het volgende:
[..]
Jaen jij gelooft dat daar een gewoon magneetje omheenzit, zelfs al was het zo dan zat er wel metaal omheen, maar bij die bal is gewoon een flinke elektromagneet, logisch ook
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |