abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:08:35 #26
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_52125067
Je concurrenten vind je op de tweakers pricewatch, en die jongens verkopen de meeste electronica met 5 á 6% marge. Met tell-sell, RTL-shop en de mediamarkt heb je echt niets te maken.

En sieraden en consumenten-electronica combineren, wat een logica.
On my sleeve.....
pi_52125090
Ik ga ook een besturingssysteem ontwikkelen, Gates is er immers ook steenrijk mee geworden.
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:30:38 #28
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_52125492
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:10 schreef gelly het volgende:
Ik ga ook een besturingssysteem ontwikkelen, Gates is er immers ook steenrijk mee geworden.
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
pi_52125611
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:05 schreef existenz het volgende:
De zaken die jij opnoemt zijn net juist NIET de concurrenten. Zo goed heb je je blijkbaar al ingewerkt .
waar zeg ik dat die zaken mijn concurrenten zijn?

ik gaf die zaken toch als voorbeeld

het zijn wel indirecte concurrenten maargoed
Nothing to see here, carry on
pi_52125644
Welke naam ga je trouwens gebruiken?
pi_52125645
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:08 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Je concurrenten vind je op de tweakers pricewatch, en die jongens verkopen de meeste electronica met 5 á 6% marge. Met tell-sell, RTL-shop en de mediamarkt heb je echt niets te maken.

En sieraden en consumenten-electronica combineren, wat een logica.
jij denkt dat de doorsnee nederlander of huisvrouw ooit van tweaker heeft gehoord?
jezus jongens, ik richt me niet op internet/cyber nerds die alle producten voor het goedkoopst mogelijk kan vinden.
pi_52125660
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:37 schreef Fastmatti het volgende:
Welke naam ga je trouwens gebruiken?
die mag jij verzinnen, ik ga er nog een goeie enquete over maken
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 augustus 2007 @ 20:39:29 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52125689
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:01 schreef RijstNatie het volgende:
misschien doe ik er trouwens ook nog wat sierraden bij want de marges daarop is echt wel zo'n 400- 800%
nee hoor.
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2007 @ 20:40:03 #34
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52125706
hahaha ... internet heeft meer sukkels nodig die crap verkopen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2007 @ 20:41:53 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52125750
Mijn oprechte advies: ga iets verkopen wat nog niet verkocht wordt en je kan best goed binnenlopen. Met wat jij wil in je uppie kan je de concurrentie nooit aan. Informatiek verkoopt alles wat jij verkoopt en beter en sneller.
Carpe Libertatem
pi_52125826
Laat al die sukkels even opflikkeren die alles afkraken? (Oke dat is leuk.. maar nu wel genoeg geweest mi)

Gebruik OSCommerce ism STS (een plugin er zeg maar voor.. makkelijk layout veranderen).

Enige kennis daarvoor wel nodig.

Als je dus een standaard winkeltje begint met mp4 e.d., en dus eenvoudig niet veel marge moet je een winkel zelf kunnen maken en dus eigenlijk maar alleen hosting kwijt zijn aan kosten denk ik.

Verder gewoon de goedkoopste host opzoeken, ik heb anders nog wel een lekkere goedkope..

Succes alvast.

Ohjah.. en brainstormen natuurlijk
pi_52125952
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Mijn oprechte advies: ga iets verkopen wat nog niet verkocht wordt en je kan best goed binnenlopen. Met wat jij wil in je uppie kan je de concurrentie nooit aan. Informatiek verkoopt alles wat jij verkoopt en beter en sneller.
echt volgens mij hebben de meeste mensen hier geen verstand van verkoop

Hoe wil je nou in godsnaam iets verkopen wat nog NIET verkocht wordt?
Zit je aan een UFO te denken ofso?

alles wordt al verkocht, ik ben niet op zoek naar een uniek of gat in de markt ofso...

Je moet een product nemen wat in opkomst gaat komen, bijv; 3jaar geleden de pokersetjes, 5jaar geleden de mp3 speler, 4jaar geleden de buikspierapparaatjes,puma schoenen, 10 jaar geleden de gsm, usb stick etc etc
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2007 @ 20:50:32 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52125984
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:49 schreef RijstNatie het volgende:
echt volgens mij hebben de meeste mensen hier geen verstand van verkoop

Zit je aan een UFO te denken ofso?

alles wordt al verkocht, ik ben niet op zoek naar een uniek of gat in de markt ofso...

Je moet een product nemen wat in opkomst gaat komen, bijv; 3jaar geleden de pokersetjes, 5jaar geleden de mp3 speler, 4jaar geleden de buikspierapparaatjes, 10 jaar geleden de gsm, usb stick etc etc
ok, veel plezier met je nu al mislukte webwinkel. Ik dacht ik ben aardig, maar nee, je bent gewoon echt stom.
Carpe Libertatem
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 augustus 2007 @ 20:53:07 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52126046
nee, je moet toegevoegde waarde verkopen. En dat is bij de produkten die jij noemt in de regel de prijs en beschikbaarheid. Maar aangezien flashgeheugen a. prijstechnisch nogal instabiel is en b. in hoog tempo in grotere capaciteiten verschijnt neemt je als kleine zelfstandige een enorm risico als je voldoende voorraad neemt om snel te kunnen leveren. Voor je het weet is je inkoopprijs van je 1GB MS PRO DUO hoger dan de dan geldende verkoopprijs.

Bij sieraden is het inkopen sowieso een risico, omdat j met kleine aantallen al snel een flinke geldelijke voorraad hebt.

Alletwee geen prettig vooruitzicht voor een startende ondernemer. Dan kan je je nog beter op partijtjes richten.
pi_52126063
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:49 schreef RijstNatie het volgende:
pi_52126067
Heb ook nog wel een super idee om het uniek te maken dmv verpakking enzo zodat het meer een cadeau idee wordt maar dat ga ik niet hier neerzetten, want dan is het zo gejat
pi_52126122
Ik heb nog wel een idee voor je. Je moet een site beginnen met 1 miljoen pixels en elke pixel verkoop je voor een euro.
pi_52126148
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
nee, je moet toegevoegde waarde verkopen. En dat is bij de produkten die jij noemt in de regel de prijs en beschikbaarheid. Maar aangezien flashgeheugen a. prijstechnisch nogal instabiel is en b. in hoog tempo in grotere capaciteiten verschijnt neemt je als kleine zelfstandige een enorm risico als je voldoende voorraad neemt om snel te kunnen leveren. Voor je het weet is je inkoopprijs van je 1GB MS PRO DUO hoger dan de dan geldende verkoopprijs.

Bij sieraden is het inkopen sowieso een risico, omdat j met kleine aantallen al snel een flinke geldelijke voorraad hebt.

Alletwee geen prettig vooruitzicht voor een startende ondernemer. Dan kan je je nog beter op partijtjes richten.
ik ben me goed bewust van voorraad risico, maar denk niet dat het een probleem zal zijn mist je een niet te grootte voorraad aanhoudt. de omloopsnelheid zal in het begin toch niet groot zijn en de leveranciers kunnen bijna altijd zelf ook leveren binnen 14 dagen
pi_52126163
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

ok, veel plezier met je nu al mislukte webwinkel. Ik dacht ik ben aardig, maar nee, je bent gewoon echt stom.
Jij = sukkel?

Als je iets heel nieuws wil, een gat in de markt dan zal je dat waarschijnlijk zelf moeten ontwikkelen en dat wil die niet.

Hij wil enkel een handelsonderneming.. geen productieprocessen doorlopen volgens mij.. geen hele grote zegmaar iig......
pi_52126170
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:56 schreef Fastmatti het volgende:
Ik heb nog wel een idee voor je. Je moet een site beginnen met 1 miljoen pixels en elke pixel verkoop je voor een euro.
dat ga ik echt nog een keer doen, heb me geld daarvan al lang uigecashed
pi_52126225
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:53 schreef RijstNatie het volgende:
Heb ook nog wel een super idee om het uniek te maken dmv verpakking enzo zodat het meer een cadeau idee wordt maar dat ga ik niet hier neerzetten, want dan is het zo gejat
Je bedoelt die functionaliteit die reeds gepatenteerd is en waar je dus voor moet betalen?

Of bedoel je die functionaliteit die elke webwinkel bezit
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:57 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

ik ben me goed bewust van voorraad risico, maar denk niet dat het een probleem zal zijn mist je een niet te grootte voorraad aanhoudt. de omloopsnelheid zal in het begin toch niet groot zijn en de leveranciers kunnen bijna altijd zelf ook leveren binnen 14 dagen
Je concurrent heeft het bij mij de volgende dag in de bus liggen. Denk je echt dat iemand dan meer dan 2 weken gaat wachten
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 augustus 2007 @ 21:01:13 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52126226
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:57 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

Ja een klant gaat echt 2 weken wachten op een SD kaartje, als hij die voor 2 euro meer bij de concurrent de volgende dag in huis heeft.
pi_52126231
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:58 schreef klausch het volgende:

[..]

Als je iets heel nieuws wil, een gat in de markt dan
kopieer je gewoon iets willekeurigs uit de VS.
pi_52126269
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

kopieer je gewoon iets willekeurigs nieuws uit de VS.
En dus geen telefoons, want daar liggen ze hopeloos achter mee
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_52126303
ik bedoel dat ik wel met een voorraad werk, dus de klant gaat niet lang wachten(1dag), bij een bepaald voorraad niveau zal ik nieuwe inkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')