Dat zijn ook gewoon 6 cellen van 1.5v. Net als die losse batterijenquote:Op zondag 5 augustus 2007 12:53 schreef ThinkTank het volgende:
Ter illustratie: een normale 9v batterij:
[afbeelding]
Ja duhh... Als je 9v wilt leveren heb je sowieso zes cellen nodig. Het gaat dan ook om de vorm en opbouw van de cellen. Door de 3 op 2 pakking wordt haast 1/4 van het volume ingenomen door lucht. En een metalen mantel rond elke cel is onzinnig. Wat hou je over aan nuttig volume? 50%?quote:Op zondag 5 augustus 2007 13:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat zijn ook gewoon 6 cellen van 1.5v. Net als die losse batterijen
En wat betaal je tov een echte batterij? Ook 50%quote:Op zondag 5 augustus 2007 13:26 schreef ThinkTank het volgende:
Wat hou je over aan nuttig volume? 50%?
Denk je? Lijkt me aannemelijk dat de totale produktiekosten hoger liggen bij de eerste batterij.quote:Op zondag 5 augustus 2007 13:29 schreef Athmozz het volgende:
[..]
En wat betaal je tov een echte batterij? Ook 50%
Juist niet. Lucht kost niets, en grondstof om batterijen van te maken is best duur. Als "Powerking" zijn batterijen met een hoop inkoopt kosten die ook zéér weinig, en daardoor kan het dus best zijn dat ze een pak goedkoper zijn dan de "echte" batterij. Verder moet je voor het samensteken van 6 kant-en-klare batterijtjes ook al geen/amper apparatuur hebben (toch veel minder of bij het produceren van een echte batterij), dus die kostenpost valt ook al weg.quote:Op zondag 5 augustus 2007 13:33 schreef ThinkTank het volgende:
Denk je? Lijkt me aannemelijk dat de totale produktiekosten hoger liggen bij de eerste batterij.
Alsof de meeste merken ze zelf produceren. Je bestelt gewoon een container 9V batterijen met het merk 'powerking' erop gedrukt in China, lijkt me goedkoper dan ze zelf samen te stellen met eindprodukten van andere fabrikanten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 13:39 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Juist niet. Lucht kost niets, en grondstof om batterijen van te maken is best duur. Als "Powerking" zijn batterijen met een hoop inkoopt kosten die ook zéér weinig, en daardoor kan het dus best zijn dat ze een pak goedkoper zijn dan de "echte" batterij. Verder moet je voor het samensteken van 6 kant-en-klare batterijtjes ook al geen/amper apparatuur hebben (toch veel minder of bij het produceren van een echte batterij), dus die kostenpost valt ook al weg.
De meesten niet, maar het is niet omdat ze uit dezelfde fabriek van oorsprong komen dat het dezelfde batterijen zijn. Als je een Duracell koopt zal die echt wel langer meegaan dan je powerking, ook al werken ze misschien ook met 6 losse batterijen erin. Dat zijn dus zeker geen Powerkings waar ze een ander logo'tje op geprint hebben.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:00 schreef ThinkTank het volgende:
Alsof de meeste merken ze zelf produceren. Je bestelt gewoon een container 9V batterijen met het merk 'powerking' erop gedrukt in China, lijkt me goedkoper dan ze zelf samen te stellen met eindprodukten van andere fabrikanten.
Het gaat erom dat je op deze manier ten eerste nutteloze omhulsels hebt van de ronde cellen en ook nog eens een hoop onnodige lucht ertussen en dus gaat ie ook korter mee.quote:Op zondag 5 augustus 2007 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat maakt het uit? Of ze batterijen nu rond maken of plat... 6 * 1.5 is 9!
Lijkt me een zaak voor de EU, die houden wel van dat soort regeltjes.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Het andere model heeft ook min of meer rondingen binnenin. En ik kan me voorstellen dat langwerpige cellen een groter contactoppervlak hebben, en dus groter vermogen kunnen leveren.
Sowieso jammer dat niet-oplaadbare batterijen NOOIT de capaciteit vermelden...
Mjah, ik heb mijn batterijen tenminste voor een spotprijsje he en daar gaat he om.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:45 schreef Biogarde het volgende:
Ze worden toch in India door kinderen verwerkt. Worden hooguit een jaar of 20.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |