Alles ging goed toen wij er nog de baas warenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:00 schreef SpecialK het volgende:
Ik hoorde laatst zo'n collecte meisje in amsterdam zuidoost. Stond in zo'n stofzuigeronderdelen winkel. Donkere man achter de balie. Meisje liep op hem af met haar papiertjes en begon haar verhaal.
Enfin. Het kwam er op neer dat de blanken daar in afrika maar de boel overhoop aan't halen waren (ze was zelf overigens blank) en dat haar organisatie juist daar heen ging om de mensen te helpen om ze te leren huizen te bouwen enzo
Het was een uiterst racistisch betoog en ik had eigenlijk zin om haar eens goed op der plek te zetten. Toch maar gelaten.
Die van mij had wel een goed verhaal, om haar af te poeieren vertelde ik dat ik zodra ik 50 ben persoonlijk naar afrika kom om een stel watergaten te hakkenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:05 schreef SpecialK het volgende:
Ik vond het zo grappig want ze had het dus over de VN. Daar zitten dus aziaten tussen, negers, zuid amerikanen en ook blanken. Maar nee het zijn de blanken die daar dingen stuk aan het maken zijn.
Niet die negers die met dikke AK-47's kinderen aan het trainen zijn om dorpen plat te branden en mensen neer te knallen. Nee het zijn weer die kutblanken![]()
![]()
Mondelinge contracten zijn bindend he. Daar sta je dan 15 jaar voor je pensioen in zo'n kutzandbak gaten te graven bij 45 graden Cquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:06 schreef Henkaih het volgende:
[..]
Die van mij had wel een goed verhaal, om haar af te poeieren vertelde ik dat ik zodra ik 50 ben persoonlijk naar afrika kom om een stel watergaten te hakken![]()
Ik ga er niet vanuit dat ik de 50 haalquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mondelinge contracten zijn bindend he. Daar sta je dan 15 jaar voor je pensioen in zo'n kutzandbak gaten te graven bij 45 graden C
Dat dacht ik dus ook .... geen wonder dat wij ze pwnden een paar eeuwen terug die mensen zijn gewoon lompquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:19 schreef nattermann het volgende:
Verhalen dat die mensen 10 km moeten lopen voor een emmertje water, waarom gaan ze niet gewoon naast die put wonen
maar het zijn meestal lekkere meidenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Je moet zulke mensen altijd uit de weg gaan. Eromheen lopen
De eerste keer trapt iedereen er dan ook in, als een leuk meisje ineens je wat wilt vragen. Echt een vreselijk gemene tactiekquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:57 schreef Henkaih het volgende:
[..]
maar het zijn meestal lekkere meiden
ik laat ze altijd lullen, stel zelf een paar offtopic vragen over hoe lang ze hier al wonen en wat ze studeren, waar ze uitgaan etc.. en looop doorquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De eerste keer trapt iedereen er dan ook in, als een leuk meisje ineens je wat wilt vragen. Echt een vreselijk gemene tactiek [afbeelding]
Inderdaad. Het ene Afrika is het andere nog niet. En dat gezeik van die 10 km naar een put lopen is laaang niet overal zoquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:23 schreef Casparovvv het volgende:
In zekere zin heeft ze ook wel gelijk. Ze slaat de plank echter compleet mis als ze het over 'Afrika' in het algemeen heeft. Zimbabwe wordt door een neger in de vorm van Mugabe overhoop gegooid en Mbeki is wat betreft zaken als aids ook zo nonchalant als een dioxinekip. Dus volgens mij is ze kleurenblind.
Ach, ik ben van mening dat er jaarlijks miljarden geinvesteerd wordt op plekken waar het niet direct nodig zou zijn. Wij westerlingen geven gul zonder daadwerkelijk te weten waar de échte noden liggen. Er is geen Nederlander die goed op de hoogte is van de situatie in een land als Zimbabwe, met dreigende voedseltekorten dankzij het wanbeleid van de regering. Waarom niet? Het wordt nauwelijks in de media gebracht. Er moet veel veranderen aan de objectiviteit van de berichtgeving op internationaal niveau. Laten we nu eens samen kijken hoe we die enorme bakken geld efficiënt kunnen investeren, in plaats van 10.000 individuele hulporganisaties die allemaal een eigen beleid hebben.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:20 schreef Noodly het volgende:
Wat doethet er eigenlijk toe in onze hokjesgeesten![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |