abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52102697
Neerlandsch grootste wielerevenement en wereldwijd geroemd!

21-08 Ploegenvoorstelling Hasselt (B)
22-08 Proloog Hasselt (B) (5,1 km)
23-08 Rit 1: Waremme (B) - Eupen (B) (189,5 km)
24-08 Rit 2: Antwerpen (B) - Knokke-Heist (B) (199,1 km)
25-08 Rit 3: Knokke-Heist (B) - Putte (B) (170,8 km)
26-08 Rit 4: Maldegem (B) - Terneuzen (NL) (182,7 km)
27-08 Rit 5: Terneuzen (NL) - Nieuwegein (NL) (179,9 km)
28-08 Rit 6: Beek (NL) - Landgraaf (NL) (177,4 km)
29-08 Individuele tijdrit Sittard (NL) -Geleen (NL) (29,6 km)

Winnaars vorige jaren:

2005: Bobby Julich
2006: Stefan Schumacher

Site: http://www.sport.be/enecotour/2007/nl/

[ Bericht 2% gewijzigd door Burghardt op 04-08-2007 19:43:17 ]
Yeasayer - Wait for the Summer
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 19:38:03 #2
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_52102770
Eens zien hoe de organisatie zichzelf dit jaar weer voor schut weet te zetten
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_52102827
Rit 5 gaat door de Westerscheldetunnel? Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Als het echt in koers is dan zitten er voor Nederlandse begrippen toch een paar pittige klimmetjes in .
pi_52102876
Jep.
quote:
Op maandag de 27e begint de etappe met een unieke doortocht door de Westerscheldetunnel, waarna de renners een groot deel van Nederland doorkruisen op weg naar Nieuwegein.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 20:11:55 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52103413
Ook over de Moerdijkbrug? Wat een gekkigheid alom wordt dit weer.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_52103589
hier alvast enkele namen die mogelijk van start gaan:
http://www.cyclingstartlists.com/2007/08Aug/11Eneco.htm

pi_52103686
Nou, dat zou dan toch een startlijst zijn die de koers onwaardig is. Of andersom.
pi_52103756
Ligt het aan mij of is rit 5 met een andere kleur groen ingetekend, net als rit 2?
Maar het is altijd wel humor die ronde.
Ik ben benieuwd wat het wordt.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_52103799
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 19:38 schreef Szura het volgende:
Eens zien hoe de organisatie zichzelf dit jaar weer voor schut weet te zetten
Wat was er vorig jaar ook alweer aan de hand?
Ik ben het ff kwijt.
pi_52103822
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 20:30 schreef GS500 het volgende:

[..]

Ik ben het ff kwijt.
Rijders gingen de verkeerde kant op dacht ik.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_52103844
quote:

[..]

Ik ben het ff kwijt.
euhm hadden ze het peleton niet verkeerd gestuurd toen ?

en natuurlijk het einde waar hincapie leider was en schumacher hincapie onderuit duwde in de laatste sprint en zodus zelf leider werd.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 20:35:45 #12
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_52103911
Vorig jaar ging Hincapie onderuit door Schumacher die door een toeschouwer geraakt was. Daardoor werd Schumacher winnaar ipv Hincapie.

In 2005 werd het peloton de verkeerde kant opgestuurd waardoor de kopgroep hun voorsrpong kon uitbouwen. Daaarom besloot de jury maar de koplopers tegen te huoden. Dit lukte eerst niet dus stuurden ze er motoren op af met schoppende en slaande koplopers tot gevolg. Uiteindelijk werden ze stil gezet en moesten ze wachten. En je raad het al, ze werden ingerekend.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_52104070
Ik vrees dat ik na PBP te plat ben om nog te gaan kijken. Ben ik op woensdag nog vooruit te branden dan ga ik denk ik de tijdrit kijken.
pi_52104818
ik hoop net als de voorgaande jaren alleen maar het resultaat van de top 10 te zien. De rest van deze koers mag me echt gestolen worden!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52104865
pff eneco tour is gewoon een waardige koers. Die dingen van 2 jaar terug gebeurt wel vaker dat is echt niks nieuws

en nu met Voskamp ipv die van Mulekom moet het alleen maar beter gaan
pi_52104920
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 20:35 schreef Szura het volgende:
Vorig jaar ging Hincapie onderuit door Schumacher die door een toeschouwer geraakt was. Daardoor werd Schumacher winnaar ipv Hincapie.

In 2005 werd het peloton de verkeerde kant opgestuurd waardoor de kopgroep hun voorsrpong kon uitbouwen. Daaarom besloot de jury maar de koplopers tegen te huoden. Dit lukte eerst niet dus stuurden ze er motoren op af met schoppende en slaande koplopers tot gevolg. Uiteindelijk werden ze stil gezet en moesten ze wachten. En je raad het al, ze werden ingerekend.
Het mooiste is nog hoe ze stilgezet werden... Door de politie!
Wat een vertoning. Ik zie Bartje Dockx daar nog op de weg zitten; amai ik kan beter een lefske gaan drinken...
pi_52105117
Ze gaan in de 6e rit over een paar bergjes waar ik afgelopen week heb heengefietst (Bemelerberg, Cauberg beide 12% dacht ik) leuk om te lezen.
pi_52123176
Toch wel erg op Belgie en het zuiden van NL gericht zo te zien .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 5 augustus 2007 @ 18:50:11 #19
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_52123387
Anders krijg je teveel vlakke ritten. En minder mooie VVV plaatjes natuurlijk.
  zondag 5 augustus 2007 @ 18:59:29 #20
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_52123586
Veel te verre verplaatsing tussen dag 5 en 6, stom dat daar geen rustdag tussen zit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:04:45 #21
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_52123691
Nog geen 3 uur rijden (buiten spits dan).
pi_52123703
Ik las ergens (Brabants Dagblad?) dat de winkeliers in Sittard niet blij waren met het afsluiten van een winkelstraat.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:07:43 #23
67640 SaintOfKillers
pi_52123751
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:04 schreef Burghardt het volgende:
Nog geen 3 uur rijden (buiten spits dan).
Kijk, daar heb je 't al.

Benieuwd wanneer de Eneco eens in het buitenland start, Kopenhagen of zo.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:09:51 #24
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_52123808
Of als start het exotische Luxemburg.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:13:54 #25
67640 SaintOfKillers
pi_52123900
Ze mogen wat creatiever zijn met start- en aankomstplaatsen. Waremme - Eupen, Knokke-Heist - Putte, waarom kies je zoiets wanneer je ook Kontich - Aarschot en Reet - Kuttekove kunt rijden?

"Bloemen voor Boonen in Reet", het klinkt toch hip.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:20:34 #26
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_52124046
We hebben net al de Gay Parade achter de (hihi) rug.
pi_52132967
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 21:21 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Het mooiste is nog hoe ze stilgezet werden... Door de politie!
Wat een vertoning. Ik zie Bartje Dockx daar nog op de weg zitten; amai ik kan beter een lefske gaan drinken...
duvel!!
pi_52175892
De vijfde rit komt hier zowat voor de deur langs, ga zeker wel even kijken.
sig verwijderd door FA
pi_52178669
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:20 schreef Burghardt het volgende:
We hebben net al de Gay Parade achter de (hihi) rug.
wat heeft die gay parade met de eneco tour van doen
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:26:26 #30
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52180195
quote:

[..]

Ik ben het ff kwijt.
Voorstelling Eneco-Tour werd slapstick
Gepubliceerd: donderdag 10 augustus 2006 @ 13:57

Na de dopingschandalen rond Tourwinnaar Floyd Landis gaat het wielrennen uiteraard gewoon verder. Volgende week doet het peloton alweer Nederland aan, want dan start de Wielerronde van de Benelux of onder zijn officiele sponsornaam de ENECO-Tour. Die zou gisterenavond "plechtig" aan pers en publiek voorgesteld worden. Ware het niet dat de organisatie zelf de voorstelling volledig uit de hand liet lopen.

Het werd een zootje in het domein 'De Renesse' in Malle, een anders stijlrijke plaats die de organisatie had uitgekozen om ploegleiding, voormalige wielerhelden en de pers te ontvangen. Allicht tegen wil en dank, en zeker zonder het te beseffen draaide de persvoorstelling uit op een one-man comedy-show van wedstrijdorganisator Henk van Mulukom.

Men rook al lont toen in het begin van zijn speech van Mulukom het nodig vond om vol te schieten op de organisatie van de Tour de France: "Het wordt dringend tijd dat die koers zich gaat moderniseren en helemaal wordt hervormd. Waarom kan die geen twee weken lang zijn in plaats van drie? Waarom moet die start volgend jaar in Londen. En in godsnaam, waarom worden onderweg altijd België en Nederland aangedaan. Dat is nefast voor de publieke belangstelling voor mijn wielerronde die nu net na de Tour komt." Een opmerking waarna een wethouder uit 's-Hertogenbosch - dit jaar een van de startplaatsen van de ENECO-Tour, maar vooral in het verleden al organisator van een Tour-etappe en kandidaat om de Tour in de toekomst terug binnen te halen - al bijna opstapte.

Dat was echter nog maar het opwarmertje van van Mulukom, hij ging verder in op de stelling van Michael Boogerd eerder deze week dat de UCI Pro-Tourkalender "te zwaar" wordt: "Dat krijg je natuurlijk als de teams zich niet tot die Pro-Tourkalender beperken. Opdoeken maar die Ronde van Burgossen, Omlopen het Volk, Kuurnes of E3-prijzen." Dat er in de zaal diverse sponsors van die wedstrijden zaten, en de ENECO-Tour in de Belgische passage zelf gebruik maakt van de seingevers van diverse van die wedstrijden leek van Mulukom volledig te ontgaan.

Pas hilarisch werd het toen van Mulukom even het woord doorgaf aan ene Hans Brian die zich meteen geroepen voelde het grote dopingdebat aan te gaan met ex-Tourwinnaar Jan Janssen en Johan Museeuw: "Nou, Jan, iedereen weet dat jullie wel 's wat snoepten uit die verboden pot ..." Janssen reageerde nog heel beleefd: "Euh, doen ze nu ook nog hoor." En tot Museeuw: "Johan, waarom neemt iemand nou zo'n simpel opspoorbaar middel als testosteron?" Waarna beiden duidelijk maakten dat het panelgesprek bedoeld was om over de ENECO-Tour te praten.

Meteen het sein voor van Mulukom om zijn startveld te presenteren. Of beter uitgedrukt af te schieten. De ploegvoorstelling werd een schoolvoorbeeldje scheenschoppen. "Caisse d'Epargne? Die noem ik niet eens, ondermaats. Euskaltel? Dat die durven komen zonder Mayo of Zubeldia." Dat de ploeg van bijna Tourwinnaar Pereiro een week voor de Ronde van Spanje wél nog vice-wereldkampioen tijdrijden José Ivan Gutierrez aan de start brengt blijkt van Mulukom niet te appreciëren.
"En dan nog Phonak, met Axel Merckx en Koos Moerenhout, beetje mager toch?" Toen een journalist daarop repliceerde of hij dan misschien Floyd Landis had verwacht besloot de Belgische co-organisator Rob Discart de boel stil te leggen. "Hier distancieren we ons van. Dit is Henks mening, waarmee hij onze inzet en ijver hypothekeert. Dit wordt zeker nog grondig intern besproken."

Achteraf werd vanuit die Belgische co-organisatie nog duidelijk gefluisterd dat het wel eens de laatste editie van de ENECO-Tour zou kunnen worden. Zeker nadat de wielerronde vorig jaar ook al zwaar onder vuur kwam toen het peloton de verkeerde weg werd opgestuurd..
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_52180402
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:14 schreef Ambrosius het volgende:
De vijfde rit komt hier zowat voor de deur langs, ga zeker wel even kijken.
Ik ga denk ik naar de finishplaats. Eindelijk eens een koers 'in de buurt'. Criteriums zijn helaas altijd een end weg.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_52188213
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:38 schreef Bartoli het volgende:

[..]

wat heeft die gay parade met de eneco tour van doen
Reactie op vorige post.
pi_52188609
Discovery stelt geen onaardige ploeg op met meersman, gusev, popovych, davis en vaitkus
pi_52196984
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 07:51 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Reactie op vorige post.
ow ja
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:16:31 #35
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 08:24:26 #36
67640 SaintOfKillers
pi_52219483
Quickstep komt met Van Petegem als kopman en met Steegmans voor eventuele sprints.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:47:23 #37
67640 SaintOfKillers
pi_52392306
Er verdwijnen dus steeds meer grote namen van de voorlopige startlijst. De ploegen worden steeds meer van die kunstwerkjes met renners die ze nog over hadden.

Gelukkig blijven het wel Pro-Tourploegen, dus het zijn zeker geen slechte renners, misschien is het zelfs een voordeel voor de wielerfans, omdat een hoop kerels zich waarschijnlijk willen bewijzen zo op 't einde van dit seizoen.

Desalniettemin blijft het een misbaksel.
pi_52392655
Het deelnemersveld is nog wel aardig, alleen het parcours is echt verschrikkelijk. De eindstand zal vrijwel volledig in de tijdritten bepaald worden, terwijl je in Belgie en Nederland best een paar leuke heuveletappes kan maken.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:07:35 #39
pi_52393076
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:56 schreef Ereinion het volgende:
Het deelnemersveld is nog wel aardig, alleen het parcours is echt verschrikkelijk. De eindstand zal vrijwel volledig in de tijdritten bepaald worden, terwijl je in Belgie en Nederland best een paar leuke heuveletappes kan maken.
Ik had het eigenlijk leuk gevonden als ze er een ronde met wat klassieke etappes over het parcours van de RVV en de Amstel van hadden gemaakt. Dan hebben die renners ook eens wat om naar te 'pieken' in het najaar ...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:32:26 #40
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_52394047
Ik kan geen profiel vinden van de etappes. Is het grootendeels vlak? Nog wat kasseitjes?
I hate it here
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:45:06 #41
pi_52394486
Gevarieerd programma voor de 3e editie ENECO Tour
Het programma van de editie van 2007 start op 21 augustus in België met de voorstelling van de deelnemende ploegen op het Kolonel Dusartplein in Hasselt.
Een dag later starten de renners starten op dezelfde plaats voor de proloog over 5,2 kilometer. Op 23 augustus krijgen de renners meteen een pittige rit van Waremme naar Eupen voorgeschoteld, waarin een aantal bekende beklimmingen als de Côte de Wanne en de Côte de Stockeu zijn opgenomen.

De vlakke rit op de volgende dag van Antwerpen naar Knokke-Heist zal een podium bieden voor een lange ontsnapping en biedt kansen voor de sprinters. Op 25 augustus wordt in Knokke-Heist de start gegeven voor een rit terug het binnenland in, met aankomst in Putte. Het weekend vervolgt met een etappe op zondag, die het peloton vanuit Maldegem richting Nederland voert, om aan te komen in Terneuzen.

Met een voor dit gebied typische flinke wind van zee wordt op de Zeeuwse dijken een schitterende waaierkoers verwacht. Op maandag de 27e begint de etappe met een unieke doortocht door de Westerscheldetunnel, waarna de renners een groot deel van Nederland doorkruisen op weg naar Nieuwegein.

De finale vindt plaats op Limburgs grondgebied. Op 28 augustus is er een zware rit van Beek naar Landgraaf met o.a. enkele bekende hellingen uit de Amstel Gold Race. De spanning blijft tot het einde gegarandeerd, doordat op de afsluitende woensdag een individuele tijdrit staat gepland van 29,6 km met start en finish in Sittard-Geleen.

Naast de UCI ProTour ploegen zijn er 3 wildcards beschikbaar voor teams uit de eigen contreien om zich te meten met de wereldtop. Met een sterk deelnemersveld, een gevarieerd parcours en een spannend wedstrijdverloop belooft het een interessante en wervelende wielershow te worden!
pi_52394659
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:32 schreef Lann555 het volgende:
Ik kan geen profiel vinden van de etappes. Is het grootendeels vlak? Nog wat kasseitjes?
De 'lastige' etappes:

http://www.sport.be/enecotour/2007/downloads/parcours/eupen.pdf
http://www.sport.be/eneco(...)rcours/landgraaf.pdf

Typisch van die ritten waar een groep van ongeveer 50 man samen zullen blijven.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:24:49 #43
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_52395713
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:50 schreef Ereinion het volgende:

[..]

De 'lastige' etappes:

Meh, dat ziet er niet heel interessant uit. En die Westerscheldetunnel....Ik ken dat ding niet, maar is dat ding verantwoord? De Eneco-tour heeft al niet de beste reputatie
I hate it here
pi_52395816
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:24 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Meh, dat ziet er niet heel interessant uit. En die Westerscheldetunnel....Ik ken dat ding niet, maar is dat ding verantwoord? De Eneco-tour heeft al niet de beste reputatie
Als ze zorgen dat er op dat moment geen auto's rijden lijkt het me geen probleem.
sig verwijderd door FA
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:06:08 #45
11102 knep
Mountainfreak
pi_52398216
Niet echt boeiende etappes, zal wel een attente tijdrijder worden die wint .
pi_52399509
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:28 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Als ze zorgen dat er op dat moment geen auto's rijden lijkt het me geen probleem.

Het zal allemaal wel goedkomen zolang de tolpoortjes ook meewerken. Er zit trouwens een stuk van 4,5% in die tunnel! Je zou er bijna bergpunten gaan uitdelen....

Het blijft op zich wel apart om een wielerwedstrijd door een kilometerslange tunnel te sturen. Wat doen we volgend jaar? Tijdrit over een rondje A10? Met z'n allen op de boot naar Texel? Of over het trace van de betuweroute?

[ Bericht 11% gewijzigd door Cootz op 15-08-2007 20:20:26 ]
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_52400670
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:54 schreef Cootz het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel goedkomen zolang de tolpoortjes ook meewerken. Er zit trouwens een stuk van 4,5% in die tunnel! Je zou er bijna bergpunten gaan uitdelen....

Het blijft op zich wel apart om een wielerwedstrijd door een kilometerslange tunnel te sturen. Wat doen we volgend jaar? Tijdrit over een rondje A10? Met z'n allen op de boot naar Texel? Of over het trace van de betuweroute?
Volgend jaar een tijdrit in de Tour van Dover naar Calais
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:07:07 #48
pi_52402102
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgend jaar een tijdrit in de Tour van Dover naar Calais
pi_52406369
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dit komt uit de persmap ofzo? Overdreven positief gewauwel ... het deelnemersveld bepaalt de wedstrijd, en als de renners er geen zin in hebben krijgen we weer een miskleun van jewelste.
pi_52414806
Verschrikkelijk parcours, de beide heuvelritten hebben een veel te lange vlakke finale en de zwaarste wordt dan gelijk als 1e etappe (na proloog) gereden als nog geen topper al zijn kaarten op tafel wilt leggen. De Ster Elektrotoer is nog interessanter.
pi_52414864
Verschrikkelijk parcours, de beide heuvelritten hebben een veel te lange vlakke finale en de zwaarste wordt dan gelijk als 1e etappe (na proloog) gereden als nog geen topper al zijn kaarten op tafel wilt leggen. De Ster Elektrotoer is nog interessanter.
Jammer, het zou zo mooi kunnen zijn. Vorig jaar nog een leuke rit met die finale van LBL erin.

Ze zouden 'gewoon' elk jaar 1 aankomst op de Cauberg, Muur van Huy, Citadel van Namen of iets dergelijks er in moeten leggen, nog 1 zware heuvelrit met aankomst bergaf (maar dan wel heuvels in de diepe finale en niet zoals nu 30 of 50km van de finish) en dan nog een serieuze kasseienrit erbij. Twee sprintetappes, proloog en tijdrit en je hebt een mooie ronde.
pi_52417733
Ja, maar die aankomst op de Cauberg is er ook al in de Amstel Gold Race.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:47:56 #53
67640 SaintOfKillers
pi_52417872
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:42 schreef Burghardt het volgende:
En als de Tour even in de buurt is ook. En misschien pakken ze voor de Giro 2009 ook weer eens uit met de Cauberg.
pi_52419823
hopen dat dit maar weer snel voorbij mag zijn dan
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_52420345
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:42 schreef Burghardt het volgende:
Er zijn meerdere heuvels in België en Nederland waar ze aan leuke aankomst bergop kunnen plannen.
Ster Elektrotoer heeft overigens ook een aankomst op de Cauberg overigens, en la Gileppe in de Ardennen.

Het kan zoveel mooier dan het nu is, zonde.
pi_52423808
Ik heb het echt helemaal gehad met de Cauberg. Echt de meest afgezaagd finischplaats van Nederland. Volgens mij finishen er daar echt 15 wedstrijden per jaar. Leuk dat het bij mij om de hoek is hoor, maar als finishplaats is de Cauberg een afgelikte boterham. Wat is er mis met finishen op de Loorberg/Gulpenerberg/Vaalserberg/Camerig/Lange Raarberg.
Wat mij betreft alleen de AGR op de Cauberg en de rest zoekt maar een eigen berg.
pi_52426623
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:50 schreef Ereinion het volgende:

[..]

De 'lastige' etappes:

Wat zijn bonissprints? Of zou bonis stiekem bonus zijn?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_52426828
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:46 schreef Doff het volgende:

[..]

Wat zijn bonissprints? Of zou bonis stiekem bonus zijn?
bonificatie sprints kortweg bonisprints
pi_52427059
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:52 schreef Bartoli het volgende:

[..]

bonificatie sprints kortweg bonisprints
Ah, natuurlijk
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_52575784
Morgen is het zover, de proloog.

Op Sporza vanaf 14.00, de NOS is erbij vanaf 14.30.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:34:42 #61
pi_52577034
Wat een week, Hamburg, en nu de Eneco Tour , daar zaten we al een heel wielerjaar naar uit te kijken ...
pi_52578536
ben bij de ploegenpresentatie geweest. Was wel leuk alleen Cees Maas en Rene Vermeiren samen als duo presentatie is een drama. En Caisse en Saunier zijn niet gepresenteerd kortweg omdat ze nog op de Luchthaven zaten net als enkele andere renners van verschillende ploegen.

Allan Davis rijdt niet voor Discovery (Cummings vervangt hem) aangezien hij nog hinder schijnt te ondervinden van een val in Hamburg. En als ik Kirchen goed begreep start Luxemburg maar met 6 op het WK ipv met 9 die ze mogen afvaardigen.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:34:08 #63
pi_52578677
Er werd dit jaar geen "hoe beledig ik zoveel mogelijk renners en mensen in een paar minuten" act van Van Mulucom opgevoerd dit jaar ?
pi_52580207
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Er werd dit jaar geen "hoe beledig ik zoveel mogelijk renners en mensen in een paar minuten" act van Van Mulucom opgevoerd dit jaar ?
nee tenzij je de soms wat misplaatste opmerkingen van de speakers (richting renners) als beledigend voelt.

zoals blijven hameren op die slechte tijdrit door val van Lang in Duitsland, nog steeds dat Hond verhaal van Willems tijdens de Tour en nog wel van zo'n opmerkingen. En de grootste blunder was het aankondigen van Luis Pasamontes terwijl Victor Hugo Pena er stond
pi_52581885
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:15 schreef Bartoli het volgende:

[..]

nee tenzij je de soms wat misplaatste opmerkingen van de speakers (richting renners) als beledigend voelt.

zoals blijven hameren op die slechte tijdrit door val van Lang in Duitsland, nog steeds dat Hond verhaal van Willems tijdens de Tour en nog wel van zo'n opmerkingen. En de grootste blunder was het aankondigen van Luis Pasamontes terwijl Victor Hugo Pena er stond
Ach ja, iig. beter dus dan aankondigen dat Caisse met een ploeg van niks was komen opdraven terwijl ze in mijn favorietje JIGP gewoon een grote kanshebber hadden (helaas uitgeschakeld door een val in slotrit, anders was hij 4e geworden ). Dat schoot mij wel even in het verkeerde keelgat.
Slecht parcours, slechte organisatie, afschaffen die die Bene(geen)lux Tour, terug met de oude Ronde van Nederland.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:48:12 #67
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52585437
Dekker blijkbaar bang voor regen later op de dag. Hij gaat al starten om 14.02
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52585917
Eindelijk de start van de enige ronde die er echt toe doet.
pi_52585945
Nou ja, het zal toch wel spannender worden dan Hamburg.
pi_52587410
Ik denk dat ik straks even ga kijken naar de proloog, het is hier toch vlakbij.
Ik vrees wel voor een aantal valpartijen, het regent hier al de hele dag, en dat in combinatie met enkele vreemde bochten, vooral de laatste bocht op een paar honderd meter van de finish.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:06:22 #71
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_52587631
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:57 schreef Chimay het volgende:
Ik denk dat ik straks even ga kijken naar de proloog, het is hier toch vlakbij.
Ik vrees wel voor een aantal valpartijen, het regent hier al de hele dag, en dat in combinatie met enkele vreemde bochten, vooral de laatste bocht op een paar honderd meter van de finish.
Ik voorspel nu al een regen van klachten van alle ploegen.
Wie kreeg er vorig jaar ook alweer een camera-toren op z'n rug? Daar waren die Belgen toen helemaal boos over
Tranquillo
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:16:25 #72
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_52587942
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:06 schreef icebliss het volgende:

[..]

Ik voorspel nu al een regen van klachten van alle ploegen.
Wie kreeg er vorig jaar ook alweer een camera-toren op z'n rug? Daar waren die Belgen toen helemaal boos over
Nuyens
pi_52588692
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat een week, Hamburg, en nu de Eneco Tour , daar zaten we al een heel wielerjaar naar uit te kijken ...
Zeker weten.
Altijd een groot kijkplezier wanneer het voor de afwisseling eens niet over doping gaat, maar over lompe TVkraan bestuurders, pelotons die verkeerd worden gestuurd, leiderstruidragers die in de laatste 100 meter vallen, vage plaatselijke rondjes en de talloze rotondes/drempels/vluchtheuvels/wegversmallingen en andere hindernissen.

en nu al gelijk een verregende proloog, ben benieuwd wie er hier z'n naseizoen naar de knoppen ziet gaan door een valpartij, ik ga voor Ballan
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:45:57 #74
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52588877
Ennnn.... Het lachen gieren brullen bij het altijd o zo grappige "biedan vķr di bloumeh!"
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52588891
En zometeen mooi wel weer Maarten en Herbert aan de microfoon
pi_52588968
Helaas doet Cadamuro dit jaar niet mee zodat we dat dit jaar helaas gaan missen..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:49:13 #77
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52588975
Wat een gemis
LastFM
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:49:55 #78
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52588993
En ook al zou 'ie meedoen, dan zou 'ie never nooit op het podium terecht komen met de sprinternsnamen van dit jaar.
LastFM
pi_52589331
Dekker is onderweg (op Sporza te zien).
sig verwijderd door FA
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:03:38 #80
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52589344
Spoprza nu er op met Kevin de Weert ( ) al co-commentator
LastFM
pi_52589480
6'17" de tijd van Dekker, nu afwachten wat het waard is.
sig verwijderd door FA
pi_52589492
Wat een onmogelijk bochtig parcours...
pi_52589730
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:08 schreef Cootz het volgende:
Wat een onmogelijk bochtig parcours...
De organisatie lijkt er alles aan gedaan te hebben om het parcours van deze hele ronde zo matig mogelijk te maken.
pi_52589809
Verbrugghe is 1,5 seconde sneller dan TD.
sig verwijderd door FA
pi_52590100
Wauw, verrassende tijd van Flecha!
pi_52590142
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:29 schreef Cootz het volgende:
Wauw, verrassende tijd van Flecha!
Zegt misschien ook veel over de tijd van Dekker en Verbrugghe, types als Guesv en Millar moeten normaal toch wel wat sneller zijn dan Flecha.
pi_52590241
Het begint te regenen, dat kan een belangrijke factor worden.
sig verwijderd door FA
pi_52590286
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:30 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Zegt misschien ook veel over de tijd van Dekker en Verbrugghe, types als Guesv en Millar moeten normaal toch wel wat sneller zijn dan Flecha.
Ik zie een hoop paraplu's nu, dus ik ben benieuwd...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:22:41 #89
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52591536
Zozo Elijzen
LastFM
pi_52591545
Knap hoor
pi_52591547
Zo, momenteel 5 Nederlanders in de top 10
  Trouwste user 2022 woensdag 22 augustus 2007 @ 15:26:29 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_52591643
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:22 schreef -skippybal- het volgende:
Zozo Elijzen
Klasse

Mooi om Maarten den Bakker nog steeds te zien rijden

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52591696
Zie die vrachtwagen :p
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:29:01 #94
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_52591706
Zo, lekker windvrije proloog
Tranquillo
pi_52591752
, de toon voor de Eneco Tour is weer gezet
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:31:17 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52591767
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:28 schreef vw_caddy het volgende:
WTF.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  Trouwste user 2022 woensdag 22 augustus 2007 @ 15:31:36 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_52591777

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:35:16 #98
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52591863
Wtf is dat ook voor een finishsstreep? Gewoon een soort wc-rol op de weg geplakt voor een deel
LastFM
pi_52591898
Welke renner werd door die vrachtwagen uit de wind gehouden? Heb de naam even gemist.
pi_52591915
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:36 schreef vw_caddy het volgende:
Welke renner werd door die vrachtwagen uit de wind gehouden? Heb de naam even gemist.
Gerben Löwik
pi_52591924
dank.
pi_52591975
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:28 schreef vw_caddy het volgende:
Als je goed kijk is dat naast het pacours niet op.
Als je goed kijkt zie je dat daar 1 rij strook afgezet is.
pi_52592056
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:38 schreef paul280 het volgende:

[..]

Als je goed kijk is dat naast het pacours niet op.
Als je goed kijkt zie je dat daar 1 rij strook afgezet is.
Dat zat ik ook te denken. Bij Popovych zag je dat er zo'n stuk tweebaansweg is, waar het verkeer op de linkerweghelft rijdt en de wielrenners op de rechterweghelft. Maar daar stonden wel hekken tussen, die meende ik bij Löwik niet te zien...
pi_52592101
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:40 schreef Cootz het volgende:

[..]

Dat zat ik ook te denken. Bij Popovych zag je dat er zo'n stuk tweebaansweg is, waar het verkeer op de linkerweghelft rijdt en de wielrenners op de rechterweghelft. Maar daar stonden wel hekken tussen, die meende ik bij Löwik niet te zien...
Zeker wel, dat stuk net voordat ze naar rechts gaan, de parallelweg op.
sig verwijderd door FA
pi_52592167
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:42 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Zeker wel, dat stuk net voordat ze naar rechts gaan, de parallelweg op.
Alle ophef van Maarten en Herbert dus weer helemaal voor niks. Die vrachtwagen mocht daar dus best rijden.
pi_52592241
NOS , ze liggen ongeveer 4 seconden achter op Sporza, dat is wel erg veel. Eurosport is zelfs sneller.
sig verwijderd door FA
pi_52592252
Maarten maak wel eens vaker ophef om niks dus ik ben het wel gewent
pi_52592394
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:44 schreef Cootz het volgende:

[..]

Alle ophef van Maarten en Herbert dus weer helemaal voor niks. Die vrachtwagen mocht daar dus best rijden.
Jammer, hopelijk sturen ze de renners morgen de verkeerde kant op.
  Trouwste user 2022 woensdag 22 augustus 2007 @ 15:54:37 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_52592448
Elijzen naar Rabo

woensdag 22 augustus 2007 @ 15:56:39 #110
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52592521
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:54 schreef tong80 het volgende:
Elijzen naar Rabo

Werkt altijd goed ja bij Rabo. Eerst je talenten wegschoppen en ze vervolgens weer terughalen
LastFM
pi_52592701
Het begint weer te regenen, over een half uur start de laatste.
sig verwijderd door FA
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:03:40 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52592742
Tijd van de tot nu toe beste zal dus niet verbetert gaan worden met deze regenbui.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_52592794
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:03 schreef golfer het volgende:
Tijd van de tot nu toe beste zal dus niet verbetert gaan worden met deze regenbui.
Het regent niet hard, er komen nog wat kanonnen, dus dat zou ik niet zomaar zeggen.
sig verwijderd door FA
  Trouwste user 2022 woensdag 22 augustus 2007 @ 16:07:42 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_52592883
Niet hard ?

pi_52592907
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:56 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Werkt altijd goed ja bij Rabo. Eerst je talenten wegschoppen en ze vervolgens weer terughalen
Wegschoppen? Volgens mij was het zo dat ze bij Rabo op dat moment geen plaats hadden, en Elijzen graag prof wou worden.

Het regent nu trouwens wel behoorlijk.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:10:05 #116
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52592972
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:08 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Wegschoppen? Volgens mij was het zo dat ze bij Rabo op dat moment geen plaats hadden, en Elijzen graag prof wou worden.
Een beetje het "je bent een hele leuke jongen, maarrrrrrrr..." verhaal dus.
LastFM
pi_52593063
Haha, heerlijk weertje. Ik denk dat Elijzen hier wel gaat winnen...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:18:41 #118
pi_52593234
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:46 schreef Ambrosius het volgende:
NOS , ze liggen ongeveer 4 seconden achter op Sporza, dat is wel erg veel. Eurosport is zelfs sneller.
Tjah, en dat beeld is ook weer geweldig uitgesneden uit de breedbeeld van Sporza en dan vergroot tot een 4:3
pi_52593291
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:10 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Een beetje het "je bent een hele leuke jongen, maarrrrrrrr..." verhaal dus.
Zoiets ja, ze hadden dat jaar al Reus, Walker en De Maar over laten gaan, alle drie grotere talenten bij de beloften (en jonger), Elijzen had vast nog wel een jaar bij de beloften ploeg kunnen rijden, maar hij wou (begrijpelijk) liever met Heijboer prof worden bij Cofidis.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:20:25 #120
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52593302
Thor gaat vallen
LastFM
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:21:56 #121
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52593341
Altijd lachen met die moto's in de Eneco
LastFM
pi_52593387
Larson heeft intussen ook al elke stoeprand gezien
pi_52593428
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:20 schreef -skippybal- het volgende:
Thor gaat vallen
Nou, als ie niet oppast komt ie op deze manier nog buiten de tijdslimiet binnen
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:28:16 #124
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52593543
Zonde van de regen voor Millar. Anders had 'ie alles weggefietst/
LastFM
  Trouwste user 2022 woensdag 22 augustus 2007 @ 16:30:09 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_52593608
Wie heeft Elijzen gepouled

pi_52593663
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:28 schreef -skippybal- het volgende:
Zonde van de regen voor Millar. Anders had 'ie alles weggefietst/
Nog steeds wel in pole position voor de eindoverwinning.
pi_52593699
Millar had gewonnen als het droog was zegt 'ie .
sig verwijderd door FA
pi_52593750
Dat lijkt me op basis van zijn tijd wel duidelijk ja...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:34:45 #129
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_52593751
Euh tussenstand?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_52593755
Zag je die dikke BMW 7-serie? Duits kenteken en optrekken toen Lang om de bocht kwam .
sig verwijderd door FA
pi_52593840
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:34 schreef Damzkieee het volgende:
Euh tussenstand?
1 M. Elijzen 00:06'09"
2 J. Flecha Giannoni 00:06'10"
3 J. Van Summeren 00:06'11"
4 T. Farrar 00:06'12"
5 N. Nuyens 00:06'14"
6 S. Knaven 00:06'16"
7 R. Verbrugghe 00:06'16"
8 L. Van Bon 00:06'16"
9 T. Dekker 00:06'17"
10 E. Gasparotto 00:06'17"

Ook eindstand waarschijnlijk.
pi_52593885
Elijzen wint, leuk voor die gozert.
sig verwijderd door FA
pi_52593926
Leuk ja
pi_52593946
Heel België zal wel rukken op VanSummeren...
pi_52593985
Dekker staat er trouwens erg goed voor wat betreft het klassement.
sig verwijderd door FA
pi_52593991
Echt wel, ziet er goed uit
pi_52594012
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:42 schreef Ambrosius het volgende:
Dekker staat er trouwens erg goed voor wat betreft het klassement.
Ik denk niet dat hij de benen heeft om mee te doen voor de overwinning, Gusev en Millar staan dicht achter hem, en ook gebaseerd op Hamburg lijken me die een stuk beter in vorm.
pi_52594075
Wat een grap zeg, net zoals zijn ploegmaat Verbrugghe twee jaar geleden

Dekker reed trouwens in het droge (?) dus zo goed is dat niet.
pi_52594610
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:45 schreef DutchSL het volgende:
Wat een grap zeg, net zoals zijn ploegmaat Verbrugghe twee jaar geleden

Dekker reed trouwens in het droge (?) dus zo goed is dat niet.
Dit is een goede tijd voor Dekker. Het was een bochtig parcours en op dat soort parcoursen is Thomas altijd dramatisch. Zijn bochtenwerk is namelijk niet om van over naar huis te schrijven.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:16:59 #140
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_52596655
De Eneco Tour heeft zijn reputatie weer waargemaakt.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:19:22 #141
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_52596724
En flink uitgepakt natuurlijk, een hond op de weg is niet meer origineel. Hoppa, gewoon een vrachtwagen geregeld.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:29:46 #142
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_52596994
Elijzen en die vrachtwagen reed gewoon naast een hek hoor.
Ski, Schnee & Schnaps!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:30:02 #143
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_52597002
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:19 schreef Burghardt het volgende:
En flink uitgepakt natuurlijk, een hond op de weg is niet meer origineel. Hoppa, gewoon een vrachtwagen geregeld.
Er is toch op geen enkel moment een vrachtwagen op het parcours geweest?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:58:09 #144
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_52597697
Nee, maar wel op dezelfde weg!
pi_52598610
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:58 schreef Burghardt het volgende:
Nee, maar wel op dezelfde weg!
dat mag want de politie laat het verkeer gewoon door daar.
pi_52599619

rest van de fotos (mits dat ze gelukt zijn met slechte weer) komen later vandaag
pi_52601937
Het is wel een beetje jammer voor Elijzen dat hij normaal ook al zo'n rode trui aan heeft
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:15:47 #148
11102 knep
Mountainfreak
pi_52602509
Protour punten voor Elijzen .
pi_52608680
quote:
Leuk om te zien dat de renners die in de regen reden veel minder schuin door de bocht gingen.
pi_52618489
Tom Stubbe (Chocolade Jacques-Topsport Vlaanderen), Maarten Den Bakker (Skil-Shimano), Benat Albizuri (Euskaltel) en Martin Pedersen (Team CSC) rijden met 4-en op kop. Het peloton op 6'40" met nog 150 km te gaan.
sig verwijderd door FA
pi_52620451
Voorsprong nog steeds rond de 6 minuten, nog 105 km.
sig verwijderd door FA
pi_52621547
Je zou bijna gaan denken dat Van Summeren 'Die Lange' als voornaam heeft
pi_52621880
Leif Hoste is volgens Dijkstra iemand die goed mee kan in het hooggebergte
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:44:50 #155
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_52622201
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:36 schreef Ereinion het volgende:
Leif Hoste is volgens Dijkstra iemand die goed mee kan in het hooggebergte
Hij kan inderdaad makkelijk mee in de stoeltjeslift...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_52622583
De "Renaat Schotte-bocht" .

Nog ongeveer 1,5 uur.
sig verwijderd door FA
pi_52622933
Opvallend dat van Rabo alleen Flecha mee kan bergop.
sig verwijderd door FA
pi_52623200
Millar en Guttierez maken tot nu toe de beste indruk. Van Rabo alleen Dekker erbij.

Grootste slachtoffers van de favorieten lijken Gusev en Ballan
pi_52623896
Hej, vandaag al een leuke etappe. Was er eigenlijk vanuit gegaan dat het een sprintetappe zou zijn (had 't parkoers niet bekeken).
Ga maar snel kijken
pi_52623988
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:39 schreef Wombcat het volgende:
Hej, vandaag al een leuke etappe. Was er eigenlijk vanuit gegaan dat het een sprintetappe zou zijn (had 't parkoers niet bekeken).
Ga maar snel kijken
Dit is de zwaarste etappe van de hele ronde eigenlijk.
sig verwijderd door FA
pi_52624802
Mooie etappe tot nu toe, laatste 10 km nu
pi_52625101
Nuyens wint de etappe. Dekker sterk tweede. Nuyens leider nu.
sig verwijderd door FA
pi_52625111
1. Nuyens
2. Dekker
3. Gutierrez
4. Millar
5. vd Broeck
6. Hoste
7. Riblon
8. Ballan

Prachtige koers!
pi_52625132
Dekker pakt em wel in de tijdrit, wat een rotvent vind ik die Nuyens eigenlijk...
pi_52625165
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:24 schreef Tommeke het volgende:
Dekker pakt em wel in de tijdrit, wat een rotvent vind ik die Nuyens eigenlijk...
Vandaag toch minder een sleper dan anders, wordt nog een mooie strijd voor de overwinning met Millar, Guttierez, Dekker en Hoste.
pi_52625181
Hey die Belg noemt Dekker niet eens als tijdritspecialist
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:33:04 #167
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52625368
He gatver, Nuyens.
LastFM
pi_52625477
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:33 schreef -skippybal- het volgende:
He gatver, Nuyens.
Inderdaad
Mijn favoriet (met Samuel Sanchez) JIGP in de kopgroep, een Nederlander in Dekker en een sympathieke Belg in Hoste en dan wint uitgerekend die irritante Nuyens.

Heb het gevolgd via een ticker, maar wat een pech heeft Gusev wel niet gehad.. 2x lek en een valpartij in de finale..
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:40:27 #169
67640 SaintOfKillers
pi_52625546
Nuyens vind ik ook maar een lul, zo'n tweedehands Museeuw, maar als hij hier zoveel mensen irriteert, dan vind ik het wel weer schitterend. Go Nick .
pi_52625579
Leuk voor Nuyens, alhoewel ook ik geen fan ben van zijn stijl van koersen.

Wel sterk van Dekker, opeens weer een kanshebber.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:43:33 #171
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52625652
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nuyens vind ik ook maar een lul, zo'n tweedehands Museeuw, maar als hij hier zoveel mensen irriteert, dan vind ik het wel weer schitterend. Go Nick .
Alternatief hoor
LastFM
pi_52625977
Hij heeft ook zo'n arrogante kop

Njah Dekker maar voor de eindwinst, hoewel Millar, Hoste en Guttierez ook niet verkeerd zijn
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:55:10 #173
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_52625994
Hier nog zo'n Nuyens fan
Tranquillo
  Trouwste user 2022 donderdag 23 augustus 2007 @ 17:03:10 #174
7889 tong80
Spleenheup
pi_52626218
Erg leuke etappe

pi_52626616
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:37 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Inderdaad
Mijn favoriet (met Samuel Sanchez) JIGP in de kopgroep, een Nederlander in Dekker en een sympathieke Belg in Hoste en dan wint uitgerekend die irritante Nuyens.

Heb het gevolgd via een ticker, maar wat een pech heeft Gusev wel niet gehad.. 2x lek en een valpartij in de finale..
uit eigen ervaring JIGP nooit tippen als favoriet dan gaat het alleen maar mis
pi_52626640
heb de etappe niet kunnen zien straks terugbekijken, zo te zien was het de moeite waard, En Tsja die winnaar (hier nog zo ene)
pi_52626684
Gemist, was zelf een rondje aan het fietsen omdat het plotseling nog mooi weer besloot te worden.

Ik had Ballan wel verwacht, maar goed die kan ook niet alles winnen
pi_52628432
Volgens mij was Gusev z'n konijnenpootje vergeten vandaag.

Mooi optreden van Millar en den Bakker.
pi_52628577
Heerlijke etappe!!
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_52629878
hoeveel pech kun je hebben als gusev zijnde :S
pi_52629897
Gusev krijgt trouwens, net als Mertens, maar 42 seconden achterstand in het dagklassement, waarschijnlijk omdat ze zo dicht bij de finish pas vielen. Niet dat hij ooit die minuut achterstand goed gaat maken in deze ronde, maar top 10 zou zo maar nog kunnen.
pi_52645679
We zijn weer onderweg. Nog 182 km, het peloton is nog compleet, op naar een massasprint iig.
sig verwijderd door FA
pi_52650716
Het leeft . Nog een kleine 50 km, paar koplopers die straks ingerekend gaan worden.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:59:49 #184
124363 Maybach
Date Caesari quae Caesaris
pi_52652419
Leuk stukje veldrijden tussendoor
as happy as a penguin in a microwave.
pi_52652429
Nog 4 km en dan sprinten.
sig verwijderd door FA
pi_52652438
tsja die renners zoeken het ook zelf op dat gevaarlijke
pi_52652602
"met een hond" dat was een beestje van 10cm hoog

mooie sprint
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_52652694
Cavendish dus.

Wat een gedoe met al die drempels in de finale.
pi_52652704
Opvallend dat de 'grote namen' (Hushovd / McEwen) er totaal niet in voorkomen.
sig verwijderd door FA
pi_52652713
Jammer van v. Hummel inderdaad.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:08:48 #192
67640 SaintOfKillers
pi_52652738
Weylandt mogen ze wel deklasseren, niet dat Van Hummel anders veel verder was geraakt, maar toch.
pi_52652773
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Weylandt mogen ze wel deklasseren, niet dat Van Hummel anders veel verder was geraakt, maar toch.
dan was Van Hummel hooguit 2e of 3e
pi_52652788
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:07 schreef Ambrosius het volgende:
Opvallend dat de 'grote namen' (Hushovd / McEwen) er totaal niet in voorkomen.
Mcewen was 2e toch?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:11:09 #195
165624 Jodelaar
pi_52652825
Weylandt. van Hummel had zeker grote kans gemaakt.

McEwen was 2e dus die kwam er wel in voor
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_52652832
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:10 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Mcewen was 2e toch?
Dat was Rodriguez dacht ik.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:13:35 #197
67640 SaintOfKillers
pi_52652910
Als het McEwen was die daar had gezeten, dan had die gewoon gewonnen.
pi_52653050
Van Hummel had anders denk ik gewonnen. Hij lag bijna gelijk met Cavendish en had iets meer snelheid.
pi_52653284
1. Mark Cavendish (GBr) Team T-Mobile
2. Fred Rodriguez (VSA) Predictor-Lotto
3. Wouter Weylandt (Bel) Quick Step-Innergetic
4. Kenny van Hummel (Ned) Skil-Shimano
5. Heinrich Haussler (Dui) Gerolsteiner
6. Alexei Markov (Rus) Caisse d'Epargne
7. Daniele Righi (Ita) Lampre-Fondital
8. Marco Zanotti (Ita) Unibet.com
9. Mirco Lorenzetto (Ita) Team Milram
10. Mirko Celestino (Ita) Team Milram
pi_52653295
O zeker wel, die had meer snelheid inderdaad. Jammer.

Fred was 2e, McEwen was niet in de buurt.
That's all folks!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:41:48 #201
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52653850
Dat soort aankomsten zul je bij ons in Vlaanderen niet tegenkomen!
LastFM
pi_52654416
Toch maakte dat gedrang de laatste kilometers wel erg aantrekkelijk om te kijken. En zoveel schade is er gelukkig niet geweest onder de renners. Wie was eigenlijk die laatste lampre man die gevallen was?
pi_52654850
Weylandt DQ

Eeuwig zonde voor van Hummel.
pi_52655820
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:17 schreef DutchSL het volgende:
Weylandt DQ

Eeuwig zonde voor van Hummel.
Hij had nooit gewonnen. Dan was hij waarschijnlijk gewoon 3e geworden ipv nu pas 3e na de DQ.
pi_52655999
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:54 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij had nooit gewonnen. Dan was hij waarschijnlijk gewoon 3e geworden ipv nu pas 3e na de DQ.
ik denk dat hij dan hooguit 2e was. Rodriguez had die wel kunnen hebben
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:11:06 #206
67640 SaintOfKillers
pi_52656191
Van Hummel had trouwens wel langs de andere kunnen passeren, daar lag een hele boulevard open, je kon wel verwachten dat Weylandt langs die ene kant de deur zou dichtdoen (al deed hij het uiteraard wel té flagrant).

[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 09-07-2008 08:52:57 ]
pi_52657520
Hm, ik heb het gemist.. Ik wil die sprint nog wel even met eigen ogen zien, maar ook het Sportjournaal is net afgelopen... Naja, dan vanavond laat nog maar even.
pi_52674416
We zijn weer begonnen, nog een kleine 90 km. Op naar een nieuwe massasprint.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:08:20 #209
11102 knep
Mountainfreak
pi_52674448
Zo zo, lekker boeiend .
Wat een kutkoers is het toch ook, alle enigszins leuke ritten buiten het weekend .
pi_52674699
Rabo gaat rijden in het peloton, nog 75 km.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:28:32 #211
pi_52674793
En ze mogen stoppen voor de boemeltrein van de nmbs
pi_52674827
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ze mogen stoppen voor de boemeltrein van de nmbs
gisteren ook al
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:04:25 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52675434
Geen Maarten Ducrot .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_52675948
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 15:04 schreef Falco het volgende:
Geen Maarten Ducrot .
Waar is tie
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_52676171
Nog 11 km, vluchters bijna gegrepen.
sig verwijderd door FA
pi_52676377
vluchters zijn gegrepen

die toerist
pi_52676466
McEwen eerste, net voor Chicchi en Hushovd.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:46:34 #218
pi_52678748
Wat een animo voor deze koers hier
pi_52679266
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat een animo voor deze koers hier
is er sowieso, ongeacht dat dit de enco is, animo voor de koers buiten de Tour om . Op een paar constante posters na zie je ook niemand

Van mijn kant kun je volgende di en woe weer fotos verwachten dan ben ik erweer aanwezig
pi_52679523
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:41 schreef -skippybal- het volgende:
Dat soort aankomsten zul je bij ons in Vlaanderen niet tegenkomen!
Ach nee, daar heb je soms kuilen in de weg waar de renners in verdwijnen
pi_52679532
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:11 schreef Bartoli het volgende:

Van mijn kant kun je volgende di en woe weer fotos verwachten dan ben ik erweer aanwezig
Leuk
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:28:52 #222
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52679654
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ach nee, daar heb je soms kuilen in de weg waar de renners in verdwijnen
Renaat ook weer. "Onze prachtige betonwegen!!"
Geweldige kerel
LastFM
pi_52679937
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:28 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Renaat ook weer. "Onze prachtige betonwegen!!"
Geweldige kerel
Ik heb niets gezien vandaag.

Overigens heb ik vandaag wel gezien dat ze ook in Noord-Frankrijk van die belgische betonwegen hebben en dat het er daar ook erg vlaams uitziet, met ook veel vlaamse plaatsnamen en zo.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:50:38 #224
pi_52680228
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb niets gezien vandaag.

Overigens heb ik vandaag wel gezien dat ze ook in Noord-Frankrijk van die belgische betonwegen hebben en dat het er daar ook erg vlaams uitziet, met ook veel vlaamse plaatsnamen en zo.
Nogal logisch, die streek heet niet voor niks "Frans-Vlaanderen" . Dat is een stukje Vlaanderen dat Frankrijk na Napoleon verfranst heeft. (overigens spreekt de oudste generatie daar nog altijd '(West-Vlaams)" hoor)

Maar de wegen in Frankrijk zijn doorgaans nog stukken slechter dan in België. Alleen verkijkt de gemiddelde Nederlandse passant zich daar dan weer op omdat ze op weg naar de Spaanse camping toch maar alleen over de Franse snelwegen rijden. En die liggen wel uitstekend, maar daar betaal je dan ook de 'Péage' voor ...
pi_52680353
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nogal logisch, die streek heet niet voor niks "Frans-Vlaanderen" . Dat is een stukje Vlaanderen dat Frankrijk na Napoleon verfranst heeft. (overigens spreekt de oudste generatie daar nog altijd '(West-Vlaams)" hoor)
Ik was er nog niet eerder geweest, had 't al wel eens gehoord, maar 't viel me nu dus ook op
quote:
Maar de wegen in Frankrijk zijn doorgaans nog stukken slechter dan in België. Alleen verkijkt de gemiddelde Nederlandse passant zich daar dan weer op omdat ze op weg naar de Spaanse camping toch maar alleen over de Franse snelwegen rijden. En die liggen wel uitstekend, maar daar betaal je dan ook de 'Péage' voor ...
Mwah, dat valt mee. In de cyclo's in Frankrijk kom ik toch over het algemeen over goede wegen, gemiddeld stukken beter wegdek dan in de belgische cyclo's.

maar we raken off-topic
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:59:35 #226
pi_52680417
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik was er nog niet eerder geweest, had 't al wel eens gehoord, maar 't viel me nu dus ook op
[..]

Mwah, dat valt mee. In de cyclo's in Frankrijk kom ik toch over het algemeen over goede wegen, gemiddeld stukken beter wegdek dan in de belgische cyclo's.

maar we raken off-topic
Dat hangt toch serieus van departement tot departement af hoor. Ben je al eens van dat rode wegdek (het is geen asfalt, het is geen beton , het is nog iets slechter) tegengekomen dat ze in sommige plaatsen in Frankrijk veel te vaak gebruiken ?
pi_52680693
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:11 schreef Bartoli het volgende:

[..]

is er sowieso, ongeacht dat dit de enco is, animo voor de koers buiten de Tour om . Op een paar constante posters na zie je ook niemand

Animo genoeg bij mij, alleen niet zoveel tijd om tijdens de etappes hier op het forum rond te hangen, zoals tijdens de Tour. Vandaag dus de Eneco ook weer gemist, al was dat gewoon een keuze. Ben vandaag maar weer zelf op de fiets geklommen. Gelukkig heb ik weinig gemist, aan de reacties hier te lezen...
pi_52680823
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat hangt toch serieus van departement tot departement af hoor. Ben je al eens van dat rode wegdek (het is geen asfalt, het is geen beton , het is nog iets slechter) tegengekomen dat ze in sommige plaatsen in Frankrijk veel te vaak gebruiken ?
Ja. En die lagen er best goed bij.

Maar waar ik vandaag was, waren de wegen idd niet al te best.
pi_52681306
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 19:11 schreef Cootz het volgende:

[..]

Animo genoeg bij mij, alleen niet zoveel tijd om tijdens de etappes hier op het forum rond te hangen, zoals tijdens de Tour. Vandaag dus de Eneco ook weer gemist, al was dat gewoon een keuze. Ben vandaag maar weer zelf op de fiets geklommen. Gelukkig heb ik weinig gemist, aan de reacties hier te lezen...
ik had jou al bij dat rijtje vastere posters gerekend
pi_52681316
Was die van Gerolsteiner nou gevallen door die tourist?
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_52681406
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 19:40 schreef jorryt het volgende:
Was die van Gerolsteiner nou gevallen door die tourist?
nee
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:14:11 #232
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_52683604
Belangstelling is er wel, ik volg zoveel mogelijk de ProTour wedstrijden (nou ja, alles was fietst eigenlijk). Maar ja, wat valt er over een etappe als deze te zeggen? Mooie zege voor McEwen, maar voor de rest weinig opzienbarende dingen. Of het moet zijn dat de eerste groep niet mocht wegrijden vandaag. Maar waarom niet? Nuyens wist het ook niet... Wat weet hij eigenlijk wel?
Murray Walker
pi_52692506
De 1e groep koplopers bestond uit mannen die kansloos waren voor het algemeen klassement, de 1e renner stond op een minuut of 11. T-Mobile, QSI en PRL waren waarschijnlijk bang dat Cofidis het liet lopen, waardoor de kans op een massasprint erg klein zou worden.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:39:56 #234
67640 SaintOfKillers
pi_52693967
Het enige verschil is dat je hier één of twee mensen hebt die posten dat het weer een saaie rit is waaraan niets valt te beleven en in een Tourtopic heb je 5 bladzijden met geklaag over de saaiheid.

En bij TDF had je ook nog wel een hoop pseudo-slowchat van users die hoog wilden eindigen in het TDF-topposters lijstje, laat ons dat niet vergeten .
pi_52694042
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het enige verschil is dat je hier één of twee mensen hebt die posten dat het weer een saaie rit is waaraan niets valt te beleven en in een Tourtopic heb je 5 bladzijden met geklaag over de saaiheid.

En bij TDF had je ook nog wel een hoop pseudo-slowchat van users die hoog wilden eindigen in het TDF-topposters lijstje, laat ons dat niet vergeten .
Wat pleit tegen een subforum. Of lijstjes. Vooral dat laatste eigenlijk.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:45:03 #236
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_52694059
Oh ja, mijn adoptierenner (Isasi ) doet niet mee, dus is deze koers al een stuk minder interessant
Murray Walker
pi_52695644
Vandaag weer een vlakke rit, of niet?

Ik gok op Chicci.
pi_52696057
Jep, weer vlak vandaag. Ze zijn ook al onderweg, en er is een kopgroepje onstaan met Grabowskyy, Eeckhout, Poulhies en Longo. Nu 5'35" voorsprong. De best geklasseerde in dat groepje staat op 11 minuut nog wat, dus Cofidis zal het gat niet dicht gaan rijden in ieder geval. Eens zien wat de ploegen van de sprinters gaan doen.

Ze zijn trouwens inmiddels ook in Nederland gearriveerd
pi_52696065
Ja, helemaal vlak.

5'35" voorsprong voor Grabowskyy, Eeckhout, Poulhies en Longo bij het binnenrijden van Breskens (nog ruim 130 km).
sig verwijderd door FA
pi_52696097
Check teletekst van Omroep Zeeland voor een liveverslag, hou ik bij .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_52697804
Wanneer beginnen ze op Sporza/NOS met uitzenden?
Rijden vandaag in Zeeland, hopelijk trekken ze het in een waaier, levert altijd mooie tv op
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:50:22 #242
pi_52698208
Waarom nemen die idioten van de NOS (die vanaf vandaag de uitzending verzorgen) dat nu in godsnaam niet in breedbeeld op
pi_52698297
Die Spanjaarden over die fietspaden en vluchtheuvels
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:53:55 #244
pi_52698312
Ze zouden koersen in Nederland al moeten verbieden door die verkeersremmers alleen ...
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:55:42 #245
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_52698364
Versmalling. Kruispunt, Rotonde, Drempels, Spoorwegovergang...en dat allemaal op elkaar volgend.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:57:43 #246
pi_52698423
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Versmalling. Kruispunt, Rotonde, Drempels, Spoorwegovergang...en dat allemaal op elkaar volgend.
Volgens mij snakken de renners nu zelfs alweer terug naar een goeie oude betonweg met een gat in ...
pi_52698584
Hoe laat is de finish?
pi_52698594
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:02 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Hoe laat is de finish?
Iets voor half 5 denk ik.
pi_52698750
Prima, kan ik nog lekke rde F1 afkijken en de laatste 30km zien
pi_52698794
David Millar heeft de afslag naar het fietspad genomen
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:27:26 #251
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52699341
Yaye, vandaag aankomst in mijn geboorteplaats..
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:31:17 #252
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52699448
Nou, we zijn in Nederland en dat is te merken ook! Wegversmallingen, rotondes, verkeersremmers, versmallingen, beeldkwaliteit uit de jaren 80 en geen real-time koersinformatie
LastFM
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:33:12 #253
pi_52699513
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:31 schreef -skippybal- het volgende:
Nou, we zijn in Nederland en dat is te merken ook! Wegversmallingen, rotondes, verkeersremmers, versmallingen, beeldkwaliteit uit de jaren 80 en geen real-time koersinformatie
Ze slagen er zelfs niet in om een tellertje in beeld te zetten met het aantal km dat nog te rijden is

Eigenlijk schandalig dat de NOS op zo'n manier de koers wil verslaan. Als ze toch de mogelijkheden niet hebben om dat beter te verzorgen dat ze dan vragen of Sporza de hele rittenkoers opneemt ...
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:34:25 #254
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52699562
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ze slagen er zelfs niet in om een tellertje in beeld te zetten met het aantal km dat nog te rijden is
Het erge is nog gewoon dat de NOS meer geld ter beschikking heeft voor wielrennen dan de VRT
LastFM
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:35:36 #255
pi_52699621
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:34 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Het erge is nog gewoon dat de NOS meer geld ter beschikking heeft voor wielrennen dan de VRT
Dat vijfsterrenhotel van Smeets in San Sebastian kost de nodige kluiten hoor ...
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:36:31 #256
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52699652
Nederlandse parcours
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:38:09 #257
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52699717
Waaiersssss
LastFM
pi_52699729
mooi ~!
pi_52699731
Waaiers
pi_52699819
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:31 schreef -skippybal- het volgende:
Ze hebben een 'fietscamera'
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:41:13 #261
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52699831
Zwaar kut dat je op Sporza Smeets steeds met z'n arrogantie er door heen hoort schreeuwen
LastFM
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:49:15 #262
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52700123
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:40 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ze hebben een 'fietscamera'
En dan gaat Pronk en dan gaan ze niet overschakelen Achterin het peloton het laten zien is natuurlijk ook veel boeiender...
LastFM
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:49:15 #263
67640 SaintOfKillers
pi_52700124
Tja, dat waaiergedoe was dus vrij zinloos.
pi_52701031
Hij heeft mazzel dat hij niet tegen die lantaarnpaal opvliegt..
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:21:08 #265
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52701058
Rabo laat weer eens hun perfecte treintje zien...
LastFM
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:22:08 #266
67640 SaintOfKillers
pi_52701085
Indrukwekkend hoe matig die sprint in beeld werd gebracht.
pi_52701165
Ik vind wel dat Weylandt Haedo flink afsnijdt.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_52701170
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:21 schreef -skippybal- het volgende:
Idd Flesha gaat van kop af en weg is het 'treintje', die Liquigas renner heeft echt geluk gehad met die lantaarnpaal.
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:25:45 #269
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52701193
Wouter Weylandt rijdt voor zijn doen een heel aardig seizoen.
pi_52701199
Oh het was Goss ipv Haedo
pi_52701208
Lijkt me geen diskwalificatie waard, maar hij mag wel eens gewoon rechtdoor gaan sprinten ipv als een zatlap over de weg te zwalken.

En waarom Kopp verhaal kwam halen?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_52701223
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:21 schreef -skippybal- het volgende:
Leek weer nergens op.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:28:28 #273
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52701276
Hij heeft een tepelpiercing
LastFM
pi_52701294
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:26 schreef zjroentje het volgende:
Lijkt me geen diskwalificatie waard, maar hij mag wel eens gewoon rechtdoor gaan sprinten ipv een zatlap over de weg te zwalken.

En waarom Kopp verhaal kwam halen?
Vind ik ook raar, Hushovd pakt hem ook meteen vast na de finish, beetje overtrokken allemaal
pi_52701318
Ik snap wel dat die renners kwaad werden op Weylandt, t was niet netjes, hij moet idd maar es rechtdoor gaan sprinten, hoewel het niet zo supererg was vandaag.
pi_52701371
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:28 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Vind ik ook raar, Hushovd pakt hem ook meteen vast na de finish, beetje overtrokken allemaal
Hij zocht Hushovd wel op in de sprint, maar wel een beetje een overtrokken reactie...
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:32:01 #277
3878 Vork
Manisch creatief
pi_52701377
quote:
En die sprint zelf ook lang niet altijd in een ideale kaasrechte lijn. Weylandt sneed overigens wel Goss af, maar die had anders toch niet genoeg kracht om er ook maar in de buurt te komen. Weylandt was gewoon de sterkste in deze sprint, maarja, netjes is wel anders en Kopp moet gewoon z'n kop dicht houden.
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:32:10 #278
127004 maril
Smeetsfan
pi_52701381
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:25 schreef Remzz het volgende:

[..]

die Liquigas renner heeft echt geluk gehad met die lantaarnpaal.
Ik dacht hetzelfde.voor hetzelfde knalt hij er tegenaan.
Ik vond het trouwens een overdreven reactie van die 3 renners.
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:32:19 #279
67640 SaintOfKillers
pi_52701388
Stel dramaqueens bij elkaar daar.
pi_52701390
quote:

[..]

Hushovd werd wel een klein beetje gehinderd, maar dat was pas nadat Weylandt hem al voorbij was, en nog iets van 20 meter voor de streep.

Verder wel mooi om te zien hoe iedereen liep te schelden op Weylandt, maar dat is denk ik meer vanwege zijn reputatie dan dat hij daadwerkelijk vandaag mensen echt hinderde... naja, op die CSC gast na dan...
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:37:54 #281
67640 SaintOfKillers
pi_52701533
Voor zover ik weet heeft Weylandt geen reputatie of hij zou enkel op basis van eergisteren al een reputatie moeten hebben.
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:39:16 #282
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52701574
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor zover ik weet heeft Weylandt geen reputatie of hij zou enkel op basis van eergisteren al een reputatie moeten hebben.
Weylandt had bij de jeugd al een repuatie met z'n lompe gedrag.
LastFM
pi_52701579
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als je 1 keer wordt gediskwalificeerd gaan de andere renners beter op je letten natuurlijk.
pi_52702091
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Stel dramaqueens bij elkaar daar.
Njah, dat Hushovd uit frustatie en natuurlijk opportunisme klaagt, kan ik me nog wel voorstellen.

Maar dat zo''n Kopp begint te zeiken....
pi_52702136
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Njah, dat Hushovd uit frustatie en natuurlijk opportunisme klaagt, kan ik me nog wel voorstellen.

Maar dat zo''n Kopp begint te zeiken....
Kopp lag echt op plaats 20/30 ofzo.... beetje klagen om het klagen leek het wel.
pi_52702163
Kopp is ook echt nowhere near Weylandt geweest ...
pi_52702191
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:00 schreef Remzz het volgende:

[..]

Kopp lag echt op plaats 20/30 ofzo.... beetje klagen om het klagen leek het wel.
Precies, hij zat veel te ver weg om er sowieso ook maar hinder van te hebben kunnen ondervinden. Daarom zat hij ook niet in de positie om er wat over te zeggen.

Maar Kopp is volgens mij sowieso een zeikerd.
pi_52702995
Dat Rabo-treintje .
pi_52703802
Ambulance kwam langs het peleton, dat was spektakel
  zondag 26 augustus 2007 @ 18:17:55 #290
67640 SaintOfKillers
pi_52703816
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Alleen die Goss kon misschien klagen, maar daar kwam Weylandt net voorbij op het moment dat hij zelf wilde aanzetten, dus dat was ook eerder pech.
  zondag 26 augustus 2007 @ 18:22:42 #291
165624 Jodelaar
pi_52703905
Waar was van Hummel? Ging die fout bij die rare rotonde? later zag je geen skil shimano renner meer voor.

Weylandt moet wel is leren sprinten zonder van zn lijn af te wijken.
Ski, Schnee & Schnaps!
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:17:36 #292
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_52705196
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:22 schreef Jodelaar het volgende:
Waar was van Hummel? Ging die fout bij die rare rotonde? later zag je geen skil shimano renner meer voor.

Weylandt moet wel is leren sprinten zonder van zn lijn af te wijken.
De Skil trein nam de 'verkeerde' kant van de rotonde, daardoor was het bijna onmogelijk om nog echt vooraan te komen.
pi_52706870
Weylandt hinderde, maar wat had die gerolsteiner te schleden op hem?? die reed veel verder achteraan
pi_52707266
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:17 schreef Postlezer het volgende:

[..]

De Skil trein nam de 'verkeerde' kant van de rotonde, daardoor was het bijna onmogelijk om nog echt vooraan te komen.
Wat een amateurs ...
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:34:51 #295
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_52720858
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 21:14 schreef 4-elements het volgende:
Belangstelling is er wel, ik volg zoveel mogelijk de ProTour wedstrijden (nou ja, alles was fietst eigenlijk). Maar ja, wat valt er over een etappe als deze te zeggen? Mooie zege voor McEwen, maar voor de rest weinig opzienbarende dingen. Of het moet zijn dat de eerste groep niet mocht wegrijden vandaag. Maar waarom niet? Nuyens wist het ook niet... Wat weet hij eigenlijk wel?
Ik kijk ook bijna alles wel, maar bij de Eneco tour is het meer laatste kwartiertje even kijken. Die 1ste etappe was wel erg leuk, maar voor de rest
I hate it here
pi_52721470
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:34 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Ik kijk ook bijna alles wel, maar bij de Eneco tour is het meer laatste kwartiertje even kijken. Die 1ste etappe was wel erg leuk, maar voor de rest
Inderdaad, ik kijk bij de Eneco ook meestal het laatste stukje nog ff, morgen ga ik wel een groter gedeelte van de etappe kijken
pi_52721628
Ik hoop dat ze vandaag Mart Smeets weer thuislaten, anders ga ik nu voor het eerst serieus echt afstemmen op de Belg. Wat een matig commentaar zeg. Nou weet ik wel dat het lastiger is om het commentaar in je eentje te doen... maar om gewoon tijdens de laatste 500 meter van de etappe je mond te houden gaat mij wel iets te ver. Ik heb de sprint van gister ook pas in de herhaling goed gezien, de eerste keer had ik gewoon niet door dat ze er al waren...
pi_52721975
Zo valt er altijd wat te zeggen natuurlijk. wat een gezeur ook weer over dat hele belgië nederland gezever wie de beste regie ebn beeld heeft.
Ik vermoed dat Ducrot er weer bij zit en ik hoop toch Mart weer en zet Herbert maar op de motor.
pi_52721991
edit vergeet de juiste knopje
pi_52721998
edit
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:32:29 #301
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_52722042
Verslag: Herbert Dijkstra,
Maarten Ducrot en Mart Smeets.

Volgens de NOS. Maar goed, dat zegt vrij weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')