abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52095090
Gister bij een vriend geweest in Utrecht, eerst met de trein (een uur vertraging, maar goed) en dan 3 strippen met de bus. Ik heb week-OV, maar het is vakantie, dus dokken, prima.
Alles goed en wel, maar ik moest ook nog terug.

Ik had helaas nog maar 2 strippen over op mijn roze strippenkaart, maar nog wel een blauwe kaart met nog 1 strip erop. Dan betaal ik dus iets te veel, maar dat is op zich niet heel erg.
Ik stap die bus in, en die mierenneukende lul van een buschauffeur weigert die strippen af te stempelen! Ik mag de strippenkaarten niet combineren.
"Staat in het regelement".
Mijn pleidooi dat ik meer betaal en waarom ik de busmaatschappij niet mag sponsoren krijgt een antwoord:
"Mij sponsor je niet, ik krijg toch wel mijn salaris"
Na nog een paar keer tevergeefs een beroep te doen op zijn menselijkheid begonnen de mensen achter mij toch ongeduldig te worden, dus ik keek nog even naar het busnummer en koop een kaartje.
Maar je raadt het al, je kan geen kortingskaartjes kopen in de bus, dus ik moest 2 strippen à ¤ 1,60 betalen omdat die lul mijn strippenkaart niet wou afstempelen.
Gelukkig moest die vriend van mij ook naar het station, want ik had zelf niet genoeg kleingeld bij me om dat te betalen ( )

Waarschijnlijk heeft het geen zin een klacht in te dienen tegen de chauffeur omdat ie vast wel gelijk heeft volgens de regelementen, maar het is wel de grootste lul van een chauffeur die ik ooit ben tegengekomen.

Samenvatting:
Klacht: mensen die bij elk topic om een samenvatting schreeuwen
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_52095118
Tokkies die denken dat ze heel wat waard zijn maar ondertussen een kutbaan hebben en mierenneuken.. wat een teringlijer!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:22:04 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52095155
inkoppertje +4
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:28:46 #4
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_52095278
Komt door het neerslachtige busstation van Utrecht bij het CS, daar komen die buschauffeurs tig keer per dag en daar worden ze uiteindelijk van zoals jij hebt ervaren.

In een andere stad met een licht en zonnig busstation was dit niet gebeurd.
Stop the world, I want to get out.
pi_52095286
Klinkt als een vrij achterlijke regel als je ze wel apart beide mag gebruiken maar niet in combinatie.
pi_52095303
Was die buschauffeur Calvobbes ofzo?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_52095318
Ik wist niet dat je ze niet mag combineren Ze hebben ook nog nooit tegen me gezegd dat het niet mag
pi_52095361
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:31 schreef ach het volgende:
Ik wist niet dat je ze niet mag combineren Ze hebben ook nog nooit tegen me gezegd dat het niet mag
In België mag je ook geen 10beurtenkaarten combineren; wel afstempelen en de rest cash bijbetalen. Best logisch, anders komt er ooit wel eens een persoontje die zich grappig vindt met 3 kaarten aan om overal 1 stripje van te gebruiken.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52095519
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

In België mag je ook geen 10beurtenkaarten combineren; wel afstempelen en de rest cash bijbetalen. Best logisch, anders komt er ooit wel eens een persoontje die zich grappig vindt met 3 kaarten aan om overal 1 stripje van te gebruiken.
Ja maar als je dezelfde soort kaart hebt mag het wel. Ook al kom je aan met 8 kaarten met elk 1 strip. En logisch ook, je hebt er gewoon voor betaald.
Ik wist ook niet dat het niet mocht, en waarschijnlijk doet 95% van de buschauffeurs er niet moeilijk over, maar ik moest weer precies die ene tegenkomen.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:45:34 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_52095551
Officiele klacht sturen naar de leiding van het busbedrijf, klagen over klantonvriendelijkheid enzo... en wellicht ook een brief naar een krant hierover insturen, zodat er wat media-aandacht komt ana dat belachelijke systeem dat je niet 2 soorten strippenkaarten mag combineren op de manier zoals jij beschrijft...

En dan hopen dat er een antwoord op komt...

Een goed bedrijf zou dan excuses maken en je een gratis strippenkaart opsturen... maar we weten allemaal dat de OV bedrijven in nederland alles behalve goed zijn...
pi_52095552
Op de achterkant van de roze strippenkaart staat niks over dat je ze niet mag combineren. dus.
  PR/Manusje van alles zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:45:46 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52095557
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Het klinkt best logisch, dat je niet mag combineren
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_52095582
eurokaartjes zijn tof, 1 euro voor heen en weer terug (mits op dezelfde dag)
pi_52095589
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja maar als je dezelfde soort kaart hebt mag het wel. Ook al kom je aan met 8 kaarten met elk 1 strip. En logisch ook, je hebt er gewoon voor betaald.
Als het met dezelfde kaarten wel mag is het inderdaad niet logisch, maar goed. Hier mag je niet eens 2 kaarten combineren . Cash bijbetalen of aan de ticketverkooppunten geld terugvragen.

(met 10beurtenkaart gekocht in een verkooppunt is het 80c, met 10beurtenkaart verkocht op de tram/bus is het 1¤, met een enkel kaartje in voorverkoop is het 1¤, en met een enkel kaartje op de tram/bus is het 1¤50. Véél te duur dus)

(waarom zijn er in godsnaam 2 type's kaarten?)
pi_52095612
Ja, inderdaad, wat een zeikerd.
Gelukkig zijn er ook wel hele sympathieke buschauffeurs. Ik had een keer 9 strippen nog op m'n kaart staan en de chauffeur moest er eigenlijk 5 afstempelen, maar stempelde er ongevraagd 4 af, zodat ik er dan nog 5 overhield voor de volgende keer. Is niet volgens de reglementen, maar wel erg sociaal.
pi_52095639
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:49 schreef Joris85 het volgende:
Gelukkig zijn er ook wel hele sympathieke buschauffeurs. Ik had een keer 9 strippen nog op m'n kaart staan en de chauffeur moest er eigenlijk 5 afstempelen, maar stempelde er ongevraagd 4 af, zodat ik er dan nog 5 overhield voor de volgende keer. Is niet volgens de reglementen, maar wel erg sociaal.
en als ze er achter komen is ie z'n baan kwijt
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:52:19 #17
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_52095667
quote:
Krijg je controle ben je daarentegen wel de lul .
Krekker is de bom!
pi_52095686
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Krijg je controle ben je daarentegen wel de lul .
welke controle ?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:53:45 #19
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52095687
Wat een zeikerd die chauffeur
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52095713
klacht schrijven naar de busmaatschappij idd. en ik zou die buschauffeur ook gevraagd hebben hoe het toch komt dat sommige van zijn collega's AL in elkaar geslagen zijn.
pi_52095749
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:55 schreef Empedocles het volgende:
klacht schrijven naar de busmaatschappij idd. en ik zou die buschauffeur ook gevraagd hebben hoe het toch komt dat sommige van zijn collega's AL in elkaar geslagen zijn.
als die mens zijn job doet, waarom zou hij dan in godsnaam ineengeslagen moeten worden? Omdat hij geen uitzonderingen op het reglement toelaat? Als je wil klagen moet je bij het bedrijf zijn, niet bij hem. Betaal dan gewoon die ene keer cash, en als je geen 2¤ enkelgeld op zak bent zegt dat al even veel over jou dan over die chauffeur.

Die chauffeur zal gelijk krijgen van de maatschappij, en maar logisch ook. Als je de kaarten niet mag combineren moet je daar niet mee afkomen omdat het je beter uitkomt; gewoon nieuwe kaart kopen.
pi_52095763
quote:
Er zijn zeker ook hele sympathieke buschauffeurs. Ik moest ook een keer een reis van 3 roze strippen maken en ik had er maar 2, wou dus bijbetalen (twee strippen, want ik weet dat dat het minimum is) maar de chauffeur stempelde er 2 af en zei dat ik maar moest doorlopen.
pi_52095771
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:57 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als die mens zijn job doet, waarom zou hij dan in godsnaam ineengeslagen moeten worden? Omdat hij geen uitzonderingen op het reglement toelaat? Als je wil klagen moet je bij het bedrijf zijn, niet bij hem. Betaal dan gewoon die ene keer cash, en als je geen 2¤ enkelgeld op zak bent zegt dat al even veel over jou dan over die chauffeur.

Die chauffeur zal gelijk krijgen van de maatschappij, en maar logisch ook. Als je de kaarten niet mag combineren moet je daar niet mee afkomen omdat het je beter uitkomt; gewoon nieuwe kaart kopen.
Ik ben heel erg benieuwd, wat zegt dat over mij?

Kan je me ook vertellen waarom ik ze niet mag combineren? Het is namelijk in mijn nadeel en in hun voordeel om het te doen. Ja 2 strippen in de bus bij moeten kopen is nog meer in hun voordeel

De achterkant van de strippenkaart verwijst je naar www.ov-info.nl, maar daar staat maar een half regelement, en niets wat van toepassing is op deze situatie. Ik heb ze via hun website een e-mailtje gestuurd met mijn scenario, ik ben benieuwd wat hun reactie is. Ik heb ze gevraagd in hun antwoord te verwijzen naar een artikel in het regelement.

[ Bericht 27% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 04-08-2007 13:04:45 ]
pi_52095796
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:57 schreef Athmozz het volgende:

[..]

befehl ist befehl enzo? er is niemand die er minder van wordt, en het is niet klantvriendelijk. in een normale winkel zou je naar de manager gaan in zulke gevallen, en dan valt er meestal wel iets te regelen. in dit geval is de buschauffeur het enige aanspreekpunt, en dient hij derhalve flexibel doch rechtvaardig te zijn. in dit geval was hij geen van beiden.
pi_52095797
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, wat zegt dat over mij?
Best zielig, komaan. Als je al geen 2¤ op zak hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: