abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:31:06 #31
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52241799
Scheringa wil stadion op korte termijn uitbreiden

Dirk Scheringa hoopt de capaciteit van het DSB-stadion binnen drie jaar op veertigduizend te brengen. De preses van AZ sprak die wens vandaag uit op een fandag van de Alkmaarders.

"We zijn nu druk met de tekeningen bezig om het stadion uit te breiden naar 40.000 plaatsen. Het is de bedoeling dat dat over drie jaar gerealiseerd kan gaan worden", zo legt Scheringa uit.

Sinds afgelopen zomer speelt AZ in een stadion dat plaats biedt aan 17.000 supporters. Om ook in de toekomst te kunnen blijven groeien is een groter stadion van belang, zo vindt Scheringa. "Het is nu zaak om stapje voor stapje beter te worden zodat we de komende jaren structureel kunnen meedoen om de prijzen."
pi_52241851
40.000?

Poeh, beter maken ze eerst een tussenstap. 28.000/30.000 ofzo.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52241911
Dit vind ik nou een leuk topic
pi_52241983
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:31 schreef Ippon het volgende:
Scheringa wil stadion op korte termijn uitbreiden

knip
Niks ten nadele van AZ hoor, maar van die 17000 die er nu zijn is al de helft successupporter. Wil je dan echt meer dan een verdubbeling met als gevolg een stadion vol bioscooppubliek dat wegblijft als het wat minder gaat?
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_52242209
Rustig aan Dirk, eerst maar eens 30.000 .
pi_52242277
Kan Ajax de Arena wel verkleinen naar 25.000 ofzo, wordt het daar misschien ook nog eens gezellig.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:57:00 #37
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52248390
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:45 schreef MaxPower het volgende:
Kan Ajax de Arena wel verkleinen naar 25.000 ofzo, wordt het daar misschien ook nog eens gezellig.
Ze zijn van plan om een 3e ring te bouwen op dat stiltepaleis.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:01:46 #38
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52248414
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 07:57 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ze zijn van plan om een 3e ring te bouwen op dat stiltepaleis.
Alsof in Alkmaar veel sfeer is. Nee, in A'dam is het beter dan in Alkmaar.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:19:46 #39
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52252045
Ik merk dat het angstzweet de 020-ertjes is uitgebroken. AZ heeft binnen een paar jaar 020 overvleugeld.
pi_52252612
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:19 schreef Ippon het volgende:
Ik merk dat het angstzweet de 020-ertjes is uitgebroken. AZ heeft binnen een paar jaar 020 overvleugeld.
Humor heb je wel
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_52366608
Volgens VI.nl wil PSV een WK-waardig stadion neerzetten. Ik kan het fimpje nu even niet openen, dus ik heb verder geen info of het over een uitbreiding of een nieuw stadion gaat.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:12:59 #42
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52366839
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:05 schreef Blight het volgende:
Volgens VI.nl wil PSV een WK-waardig stadion neerzetten. Ik kan het fimpje nu even niet openen, dus ik heb verder geen info of het over een uitbreiding of een nieuw stadion gaat.
Ik zie PSV niet de komende jaren uit eigen zak een WK-waardig stadion uit de grond stampen?
Bovendien zouden ze wel gek zijn.
Je kan denk ik beter afwachten of het WK2018 idd in de Benelux plaats gaat vinden, zoja dan komt er de komende jaren ineens een hele sloot geld vrij voor dit soort megaprojecten.
Dan lijkt me een nieuw stadion voor PSV ineens een heel stuk realistischer en interessanter voor de club.
pi_52367276
Een nieuw stadion is nu denk ik ook wel interessant, ze geven nu jaarlijks verschrikkelijk veel aan het stadion uit. Ik geloof iets van 11 miljoen ofzo.
pi_52367722
quote:
Uitbreiden is volgens mij niet echt meer mogelijk.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_52369257
quote:
PSV moet ook wel. Anders worden ze qua capaciteit nog voorbei gestreefd door Twente, AZ en misschien Heerenveen of Groningen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_52379657
Nieuw stadion van Zwolle, bah weer zo'n prefab stadion. Overigens met kunstgras, geen dak bovenop die ene tribune die er staat. Verder hoge muren om het veld. Hier een verslag van een oefenwedstrijd met foto's. http://www.fczwolle.org/content/view/361/184/.

As vrijdag moeten ze zo voetballen tegen Eindhoven en 27/08 tegen RKC. Zal dan wel lekker gaan daar.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 02:42:55 #47
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52379750
Ze mogen wel wat aan die muren doen.. graffiti ofzo.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:05:01 #48
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52443789
Niemand zet Groningen onder druk
quote:
Volkskrant van 17 augustus 2007

Met een gegarandeerde afname van alle 20.000 plaatsen is het stadion bij elk thuisduel uitverkocht. ‘We zijn met de directie van de Euroborg en de architect in overleg over uitbreiding van het stadion naar 40.000 plaatsen, we moeten wel. Kan-niet, vind ik geen argument. We kunnen naar de maan, dan moeten we het stadion ook een keer zo groot kunnen maken.’
http://www.volkskrant.nl/(...)Groningen_onder_druk
pi_52444513

Ado Den Haag heeft een manier gevonden om geen doelpunten meer tegen te krijgen. Jammer alleen dat ze ook niet kunnen scoren
pi_52444638
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:05 schreef Ippon het volgende:
vind ik geen argument. We kunnen naar de maan, dan moeten we het stadion ook een keer zo groot kunnen maken.’
Ik geloof ook niet dat ze op de maan zijn geweest, dat is in scène gezet.

Maargoed, ik kan de houding van Nijland wel waarderen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52444648
Groningen 40.000. Die kut ufo zit nu al bijna nooit vol.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_52444684
Jeeehhhh we hebben al twee Ufo stadions in Nederland
pi_52444789
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:49 schreef Sjakie01 het volgende:
Altijd uitverkocht toch?
pi_52445039
quote:
die bunker een ufo noemen en hij is altijd uitverkocht.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:21:46 #55
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52457075
quote:
Is altijd uitverkocht oen.
pi_52458670
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:50 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Jeeehhhh we hebben al twee Ufo stadions in Nederland
Beter dan dat bouwval van pak em beet Stormvogels Telstar of Haarlem.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:58:10 #57
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52473474
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:24 schreef Sensation89 het volgende:

[..]

Beter dan dat bouwval van pak em beet Stormvogels Telstar of Haarlem.
Ook Telstar/Stormvogels en Haarlem doen mee in de vaart der volkeren.
quote:
Telstar-Stormvogeld
Westtribune dit najaar tegen de vlakte

De houten westtribune van StormvogelsTelstar gaat in oktober tegen de vlakte. Het bouwwerk uit 1963 maakt plaats voor een multifunctionele hoofdtribune. De supporters worden tijdelijk ondergebracht op de oosttribune, die plaats biedt aan 2000 mensen.
Voor de sponsors, spelers en gasten wordt op de noordzijde een mobiele tribune neergezet met 639 plaatsen. Na 1 oktober, als het terrein rond de oude hoofdtribune hermetisch wordt afgesloten in verband met de sloop, wordt een tijdelijke businessclub in gebruik genomen op de plek van de fietsenstalling. Het is nog niet bekend waar de kleedruimten van de spelers komen. Het secretariaat en Paviljoen Schoonenberg blijven gewoon open, omdat deze gebouwen buiten het plangebied staan. Op de oosttribune komt een geïmproviseerde perstribune. De televisiecamera’s moeten het een seizoen lang doen met een plek op het dak van ‘oost’.
,,Het wordt even inschuiven, want de capaciteit van Sportpark Schoonenberg bedroeg 3200 mensen’’, aldus manager algemene zaken Nico van Roden. Hij adviseert supporters om een seizoenkaart aan te schaffen. ,,Alleen dan heb je de garantie dat je naar binnen komt.’’ Met een capaciteit van 2000 bezoekers is de kans op een uitverkocht huis namelijk veel groter dan vorig seizoen. Een seizoenkaart kost 115 euro. 65-Plussers en kinderen tot 15 jaar betalen 60 euro. Losse wedstrijdkaarten kosten 10 euro (volwassenen) of 6,50 euro (65-plussers en kinderen tot 15 jaar).
De multifunctionele hoofdtribune wordt gebouwd door Midreth, dat eerder de bouw van Stadion Galgenwaard (FC Utrecht) en het DSB Stadion (AZ Alkmaar) voor zijn rekening nam. De Velsense club gaat de accommodatie van het Utrechtste bouwbedrijf huren. De oplevering staat gepland voor 1 juli 2008.
De nieuwe tribune biedt plaats aan 1450 supporters en sponsors. In het gebouw komen onder andere kleedkamers, kantoorruimten en faciliteiten voor sponsors. De hoofdingang van het stadion komt aan de zijde van de Minister van Houtenlaan. De houten tribune werd eerder dit jaar door de gemeente Velsen afgekeurd.
quote:
Haarlem
Raad akkoord met ontwerp voetbalstadion

De gemeenteraad heeft donderdag met ruime meerderheid van stemmen het definitief ontwerp voor het nieuwe stadion aangenomen. Op de website van PvdA Haarlem schrijft Jeroen Fritz: ,,Hiermee is de belangrijkste horde op weg naar de bouw van het nieuwe voetbalstadion genomen.'' Lees hier zijn verslag.

De gemeenteraad is donderdag 5 juli akkoord gegaan met het definitief ontwerp voor het nieuwe stadion van voetbalclub HFC Haarlem in Haarlem-Oost. Een ruime meerderheid van PvdA, SP, VVD en CDA steunde het definitief ontwerp. Hiermee is de belangrijkste horde op weg naar de bouw van het nieuwe voetbalstadion genomen.

De PvdA is altijd voorstander geweest van dit nieuwe stadion. PvdA-raadslid Jeroen Fritz: “Daar hebben wij drie redenen voor. Allereerst is het goed dat HFC Haarlem een modern en beter stadion krijgt, waardoor de club door kan groeien. Ten tweede is de komst van het stadion een versterking van de oostelijke entree van de stad. Tenslotte kan op het gebied dat vrij komt in Haarlem-Noord woningbouw plaatsvinden”.

Bij de behandeling van het voorlopig ontwerp vorig jaar heeft de PvdA nog een aantal verbeteringen gevraagd, met name om de overlast voor de buurt zo veel mogelijk te beperken. Zo vroeg de PvdA het College minder licht te gebruiken, meer groen te laten bestaan en een veiligere ontsluiting van de parkeergarage te realiseren. Fritz: “Al deze wensen zijn in het definitief ontwerp overgenomen. Bovendien zegde de wethouder ook de door ons gewenste fysieke afscheiding naar de woningen aan het Liewegje en meer stallingruimte voor fietsen toe. De PvdA kon dan ook van harte akkoord gaan met het definitief ontwerp. Hetzelfde deden ook SP, VVD en CDA, waardoor het stadion kon rekenen op een ruime meerderheid in de Raad”.

Bij het voorlopig ontwerp heeft de PvdA vorig jaar al aangegeven dat zij vindt dat de naastgelegen buurt (Parkwijk-Zuiderpolder) niet alleen lasten, maar ook lusten van het nieuwe stadion moet ondervinden. Daarom is het belangrijk dat in het stadiongebied ook functies voor de buurt komen, zoals een huisartsenpost of een apotheek. Bovendien heeft de PvdA voorgesteld dat voetbalclub HFC Haarlem de buurt ondersteunt met onder meer stageplekken en projecten op het gebied van lichaamsbeweging, leefbaarheid en een gezonde levensstijl. De wethouder en de voetbalclub hebben dit idee inmiddels overgenomen.
pi_52473501
Als er één schaap over de dam is...................
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52476479
AGOVV plannen, zoals de OP meld, zijn juist niet afgeschoten maar in juni opgestart! gemeente is akkoord gegaan met de lokatie en gaat nu bekijken of het haalbaar is. Verder moet AGOVV in oktober een uitgewerkte businesscase aanbieden
Hooray for boobies!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:49:34 #60
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52476546
quote:
Daar ging je geloofwaardigheid...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')