abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52187803
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 04:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval is Nederland aan jou geen talent kwijt geraakt.
'Kwijtraken' is één woord.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:22:05 #52
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_52195621
ik ken 1 persoon die niet eens zijn studie afgemaakt heeft maar wel in de US is gaan wonen om daar in de spelletjesindustrie te gaan werken.
Nederland is voor meerdere zaken eigenlijk te klein. En NL is eigenlijk een handelsland en geen kennisland. En dan vind ik het niet gek dat de meeste verkassen. Wel jammer, want het kost bakken met geld om de mensen op te leiden, en anderen pluikken daar de vruchten van.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:38:35 #53
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_52196098
Hmmm. Om even in te gaan op de OP. Ik ben al die asociale idioten in dit land ook wel zat. Vooral die ontzettende bende in de randstad. Ik heb alleen niet de ilusie dat het elders op de aardkloot beter zal zijn. Debielen zitten overal. Geen reden dus om uit de land te vertrekken. Ik verhuis straks gewoon lekker naar een plaatsje buiten de randstad, waar de schade relatief gezien nog meevalt..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:06:19 #54
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_52227417
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:22 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ken 1 persoon die niet eens zijn studie afgemaakt heeft maar wel in de US is gaan wonen om daar in de spelletjesindustrie te gaan werken.
Nederland is voor meerdere zaken eigenlijk te klein. En NL is eigenlijk een handelsland en geen kennisland. En dan vind ik het niet gek dat de meeste verkassen. Wel jammer, want het kost bakken met geld om de mensen op te leiden, en anderen pluikken daar de vruchten van.
Opleidingsniveau is in NL zowieso over-rated. Ik ken ook iemand die een HBO-drop out was en nu $5000,- dollar NETTO per maand vangt in de US. En ohja, hij is 28.
pi_52228002
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 04:05 schreef StefanP het volgende:
Belachelijk inderdaad. Volkomen nietszeggend, dat onderscheid. Ach ja. Nederland.
ik snap eigenlijk ook niet echt waarom er bij voorbaat al een maximum ziet in de groei van een hbo'er. Uberhaupt van een werknemer. Je betaalt naar prestaties. Is iemand een ton per jaar waard, betaal je hem een ton, is hij 2 ton waard, betaal je 2 ton. Makkelijk toch?
maar nee, praktijk: ow, jij hebt hbo gedaan, 5 jaar ervaring, anderen in het bedrijf van wo verdienen dit, dus ij ongeveer dit. Vreemd opzich.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_52228136
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:22 schreef Shark.Bait het volgende:
tja, promoveren wordt hier ook niet aangemoedigd. Ook al vind je verdienen niet belangrijk, het moet wel een beetje redelijk zijn. Als je gaat werken en bij het starten al meer verdiend dan dat je in het 4e jaar van je promoveren doet. Ja, dan lok je ook geen mensen die geld wel belangrijk vinden en ook niet de mensen die het een beetje belangrijk vinden.
Nu hebben een aantal universiteiten er andere constructies op bedacht, maar dat dit nog niet is aangepakt na het oprichten van het kennisplatform is me een raadsel. Gelukkig heeft Plasterk er nu geld voor vrijgemaakt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_52236453
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:06 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Opleidingsniveau is in NL zowieso over-rated. Ik ken ook iemand die een HBO-drop out was en nu $5000,- dollar NETTO per maand vangt in de US. En ohja, hij is 28.
Sowieso. En ik ken iemand die kan 300 kg deadliften. Oh ja, ik ken ook iemand die al z'n hele leven een pakje per dag rookt en nog steeds gezond is op z'n 90e. Argumenten die beginnen met "ik ken ook iemand" zijn ronduit waar-de-loos.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:12:04 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52237709
* Pietverdriet is ook NL ontvlucht.
bye bye, zwaai zwaai
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:13:29 #59
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52243159
quote:
Politiek en samenleving hebben zich de laatste jaren weinig aangetrokken van hoger opgeleiden in het algemeen (zie de opkomst van typische VMBO-partijen als de SP en de PVV) en tegenover hoger opgeleide allochtonen wordt de laatste jaren zelfs een regelrecht vijandig beleid gevoerd. Dus dit kan in alle eerlijkheid niemand verrassen.
Misschien verlaten heel wat Nederlanders ons land vanwege dit soort elitaire gezeik.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:14:05 #60
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52243179
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet is ook NL ontvlucht.
bye bye, zwaai zwaai
Wat jammer nou, de groeten hé
pi_52243750
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:28 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Sowieso. En ik ken iemand die kan 300 kg deadliften. Oh ja, ik ken ook iemand die al z'n hele leven een pakje per dag rookt en nog steeds gezond is op z'n 90e. Argumenten die beginnen met "ik ken ook iemand" zijn ronduit waar-de-loos.
pi_52249885
Enige land waar ik naar zou willen emigreren is Amerika en daar kom je volgens mij tegenwoordig niet meer zo makkelijk in.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_52250130
Als je kwaliteiten hebt kan je overal naartoe.
pi_52250474
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:01 schreef Fides het volgende:
Als je kwaliteiten hebt kan je overal naartoe.
Mijn enige kwaliteit is dat ik alles aanpak en hard wil werken en snel dingen oppik. Van mijn diploma's moet ik het niet hebben
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:20:55 #65
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_52250533
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:44 schreef F04 het volgende:
Vervolg van Hoogopgeleid talent ontvlucht Nederland. Consequenties?
Uit de kranten van Brabant Pers vandaag:
[..]

Politiek en samenleving hebben zich de laatste jaren weinig aangetrokken van hoger opgeleiden in het algemeen (zie de opkomst van typische VMBO-partijen als de SP en de PVV) en tegenover hoger opgeleide allochtonen wordt de laatste jaren zelfs een regelrecht vijandig beleid gevoerd. Dus dit kan in alle eerlijkheid niemand verrassen.

De vraag is echter wat de economisch consequenties zijn. Hoger opgeleiden zijn veelal ook de hoger betaalden en daarmee ook degenen die veel belasting, AOW-premie, etc. in het laadje brengen. Wie gaat er straks nog de kosten voor al die bejaarden betalen?
Het is al zichtbaar...
De toppers trekken volle zalen
SBS trekt veel kijkers
etc.
Accept you're dead and start living
pi_52286077
StefanP heeft gewoon gelijk in dit topic, Nederlanders worden op vreemde manieren betald en excellentie wordt de grond in gestampt (het aloude "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg";"hoofd boven het maaiveld") want je blijft gelijk aan de rest, ook al ben je 2x zo goed.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:46:26 #67
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52295705
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:44 schreef F04 het volgende:
Vervolg van Hoogopgeleid talent ontvlucht Nederland. Consequenties?
Uit de kranten van Brabant Pers vandaag:
[..]

Politiek en samenleving hebben zich de laatste jaren weinig aangetrokken van hoger opgeleiden in het algemeen (
eens is.

je krijgt gezeik en torenhoge belastingen in een overvol land dat richting de multi-cul afgrond raast...
En mocht je er wat van zeggen dan is het "wij hebben je opleiding betaald..".

Bleh.

Maar ja, wat doe je eraan; een emigratiebelasting van het terugbetalen van je daadwerkelijke scholings-, studie- en kinderbijslagkosten?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:50:35 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52295798
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:46 schreef Napalm het volgende:

[..]

eens is.

je krijgt gezeik en torenhoge belastingen in een overvol land dat richting de multi-cul afgrond raast...
En mocht je er wat van zeggen dan is het "wij hebben je opleiding betaald..".

Bleh.

Maar ja, wat doe je eraan; een emigratiebelasting van het terugbetalen van je daadwerkelijke scholings-, studie- en kinderbijslagkosten?
Je kan nu wel zeiken, maar wie heeft je opleiding betaald?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 12 augustus 2007 @ 00:01:08 #69
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52296101
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan nu wel zeiken, maar wie heeft je opleiding betaald?
tjsa, wie betaalde de uitkering van je buurman, jouw huursubsidie, de gevangenis voor dat straatschoffie, de weg onder je wagen en dat huis voor die asielzoeker?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')