'Kwijtraken' is één woord.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 04:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval is Nederland aan jou geen talent kwijt geraakt.
Opleidingsniveau is in NL zowieso over-rated. Ik ken ook iemand die een HBO-drop out was en nu $5000,- dollar NETTO per maand vangt in de US. En ohja, hij is 28.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:22 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ken 1 persoon die niet eens zijn studie afgemaakt heeft maar wel in de US is gaan wonen om daar in de spelletjesindustrie te gaan werken.
Nederland is voor meerdere zaken eigenlijk te klein. En NL is eigenlijk een handelsland en geen kennisland. En dan vind ik het niet gek dat de meeste verkassen. Wel jammer, want het kost bakken met geld om de mensen op te leiden, en anderen pluikken daar de vruchten van.
ik snap eigenlijk ook niet echt waarom er bij voorbaat al een maximum ziet in de groei van een hbo'er. Uberhaupt van een werknemer. Je betaalt naar prestaties. Is iemand een ton per jaar waard, betaal je hem een ton, is hij 2 ton waard, betaal je 2 ton. Makkelijk toch?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 04:05 schreef StefanP het volgende:
Belachelijk inderdaad. Volkomen nietszeggend, dat onderscheid. Ach ja. Nederland.
tja, promoveren wordt hier ook niet aangemoedigd. Ook al vind je verdienen niet belangrijk, het moet wel een beetje redelijk zijn. Als je gaat werken en bij het starten al meer verdiend dan dat je in het 4e jaar van je promoveren doet. Ja, dan lok je ook geen mensen die geld wel belangrijk vinden en ook niet de mensen die het een beetje belangrijk vinden.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:22 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ken 1 persoon die niet eens zijn studie afgemaakt heeft maar wel in de US is gaan wonen om daar in de spelletjesindustrie te gaan werken.
Nederland is voor meerdere zaken eigenlijk te klein. En NL is eigenlijk een handelsland en geen kennisland. En dan vind ik het niet gek dat de meeste verkassen. Wel jammer, want het kost bakken met geld om de mensen op te leiden, en anderen pluikken daar de vruchten van.
Sowieso. En ik ken iemand die kan 300 kg deadliften. Oh ja, ik ken ook iemand die al z'n hele leven een pakje per dag rookt en nog steeds gezond is op z'n 90e. Argumenten die beginnen met "ik ken ook iemand" zijn ronduit waar-de-loos.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:06 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Opleidingsniveau is in NL zowieso over-rated. Ik ken ook iemand die een HBO-drop out was en nu $5000,- dollar NETTO per maand vangt in de US. En ohja, hij is 28.
Misschien verlaten heel wat Nederlanders ons land vanwege dit soort elitaire gezeik.quote:Politiek en samenleving hebben zich de laatste jaren weinig aangetrokken van hoger opgeleiden in het algemeen (zie de opkomst van typische VMBO-partijen als de SP en de PVV) en tegenover hoger opgeleide allochtonen wordt de laatste jaren zelfs een regelrecht vijandig beleid gevoerd. Dus dit kan in alle eerlijkheid niemand verrassen.
Wat jammer nou, de groeten héquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet is ook NL ontvlucht.
bye bye, zwaai zwaai
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:28 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Sowieso. En ik ken iemand die kan 300 kg deadliften. Oh ja, ik ken ook iemand die al z'n hele leven een pakje per dag rookt en nog steeds gezond is op z'n 90e. Argumenten die beginnen met "ik ken ook iemand" zijn ronduit waar-de-loos.
Mijn enige kwaliteit is dat ik alles aanpak en hard wil werken en snel dingen oppik. Van mijn diploma's moet ik het niet hebbenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:01 schreef Fides het volgende:
Als je kwaliteiten hebt kan je overal naartoe.
Het is al zichtbaar...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:44 schreef F04 het volgende:
Vervolg van Hoogopgeleid talent ontvlucht Nederland. Consequenties?
Uit de kranten van Brabant Pers vandaag:
[..]
Politiek en samenleving hebben zich de laatste jaren weinig aangetrokken van hoger opgeleiden in het algemeen (zie de opkomst van typische VMBO-partijen als de SP en de PVV) en tegenover hoger opgeleide allochtonen wordt de laatste jaren zelfs een regelrecht vijandig beleid gevoerd. Dus dit kan in alle eerlijkheid niemand verrassen.
De vraag is echter wat de economisch consequenties zijn. Hoger opgeleiden zijn veelal ook de hoger betaalden en daarmee ook degenen die veel belasting, AOW-premie, etc. in het laadje brengen. Wie gaat er straks nog de kosten voor al die bejaarden betalen?
eens is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:44 schreef F04 het volgende:
Vervolg van Hoogopgeleid talent ontvlucht Nederland. Consequenties?
Uit de kranten van Brabant Pers vandaag:
[..]
Politiek en samenleving hebben zich de laatste jaren weinig aangetrokken van hoger opgeleiden in het algemeen (
Je kan nu wel zeiken, maar wie heeft je opleiding betaald?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:46 schreef Napalm het volgende:
[..]
eens is.
je krijgt gezeik en torenhoge belastingen in een overvol land dat richting de multi-cul afgrond raast...
En mocht je er wat van zeggen dan is het "wij hebben je opleiding betaald..".
Bleh.
Maar ja, wat doe je eraan; een emigratiebelasting van het terugbetalen van je daadwerkelijke scholings-, studie- en kinderbijslagkosten?
tjsa, wie betaalde de uitkering van je buurman, jouw huursubsidie, de gevangenis voor dat straatschoffie, de weg onder je wagen en dat huis voor die asielzoeker?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan nu wel zeiken, maar wie heeft je opleiding betaald?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |