Opmerkelijk is dat na de overgang naar RTL[5] het aantal kijkers naar de herhaling enorm is gestegen. Dat aantal schommelt nu tussen 175.000 en 200.000. En dat was 2 maanden geleden 50.000 - 80.000.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:54 schreef Mika25 het volgende:
......
Je ziet toch een daling in vergelijking tot 2 maanden terug, het weekgemiddelde zat toen nog ver boven de 450.000
Daar kan je geen conclusies over trekken. Als ik bijvoorbeeld maandag avond na LOST naar bed ga, ga ik eerst even douchen, maar de tv laat ik gewoon aanstaan. Dus als ik zo`n kijkcijfer-kastje zou hebben zou het net lijken alsof ik naar "Alias" gekeken heb terwijl dat niet zo is. En aangezien DGK vlak na Jensen uitgezonden wordt is het dus heel goed mogelijk dat vele Jensen-kijkers hun tv nog 10 minuutjes aan laten staan voordat ze naar bed gaan. En die 10 minuten tellen dan wel mee bij de kijkcijfers. Dit verklaard meteen waarom de herhaling bij RTL5 hoger scoort van op TIEN, daar had je voor de DGK-herhaling geen goedlopend programma. Dus over die herhaling valt gewoon niets te zeggen...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 02:09 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Opmerkelijk is dat na de overgang naar RTL[5] het aantal kijkers naar de herhaling enorm is gestegen. Dat aantal schommelt nu tussen 175.000 en 200.000. En dat was 2 maanden geleden 50.000 - 80.000.
Globaal dus een verschuiving van 120.000 kijkers van de reguliere uitzending naar de herhaling.
Hier kun je redelijk goed het verloop van kijkers van regulier naar herhaling zien.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:32 schreef Mika25 het volgende:
Donderdag 25 oktober: 392.000
Vrijdag 26 oktober: 336.000
weekgemiddelde: 382.400
Het is al weer een tijdje geleden dat het gemiddelde onder de 400.000 kwam. En ook al is er een verschuiving naar de herhaling om 23:00, het is toch de reguliere uitzending die voor de reclame-inkomsten zorgt. Dus denk dat het onvermijdelijk is dat DGK eind december van de buis gaat zoals ome Fons voorspeld heeft, want bij TIEN had DGK hogere kijkcijfers...
Misschien dat dat de reden is dat de herhaling om 23:00 het redelijk goed doet voor dat tijdstip, vele kijkers die een gedeelte van de 19:00 uitzending gemist hebben, kijken ook naar de herhaling om die 10 gemiste minuten alsnog te zienquote:Op zondag 28 oktober 2007 02:51 schreef Dlocks het volgende:
Ach, zoals ik al eerder schreef ze beginnen de uitzendingen de laatste tijd steeds vajer 5 a 10 minuten eerder dan iniedergeval aangegeven wordt in de vara gids, rtl teletekst en de digitale gids van digitenne.
Persoonlijk vind ik het dan niet zo raar dat steeds meer kijkers afhaken. Als je 'halverwege' in het programma komt omdat ze maar weer eens 5 tot 10 minuten eerder beginnen dan aangegeven dan zap je al snel door naar een ander programma waar je niet 20% tot 30% van hoeft te missen.
quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:51 schreef itsme het volgende:
kijkcijfers zullen wel weer dalen.
Gert ik heb geen kastje, sorry voor de late reactie.
Ik doe mee aan het kijkcijferonderzoek al jaren van Nipo.
Dan moet je elke dag zeggen waar je naar kijkt en het programma waarderen.
DGK van gisteren kreeg een 1.![]()
Maar mag je gewoon de kijkcijfers van de herhaling optellen bij de reguliere kijkcijfers?quote:Op woensdag 19 december 2007 04:58 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Zo JA, dan mag je aannemen dat ze volgens de Groene Lijn in de Totaal-Cijfers-Grafiek op zoek zijn naar het 750.000 Kijkers-Niveau.
Gezien het structureel aantal kijkers naar herhalingen, denk ik dat het mag. Verder valt me een bepaalde wisselwerking op. Dagen met minder kijkers naar de regulieren hebben vaak hogere cijfers voor herhalingen. (En dat niet alleen op voetbalavonden en koopavonden)quote:Op woensdag 19 december 2007 14:07 schreef Mika25 het volgende:
Maar mag je gewoon de kijkcijfers van de herhaling optellen bij de reguliere kijkcijfers?![]()
Dat getal 1 miljoen geloof ik niet, waar heb je dat vandaan ?. Zoveel internetkijkers zijn er niet (kijkend naar de streams). Huub en Japio slingerden wel eens getallen van 60.000 tot 80.000 in de lucht.quote:..... betekenen dat er bijna 1 miljoen mensen per dag naar DGK zou kijken (internet kijkcijfers daar ook bij opgeteld). En dat is niet echt geloofwaardig, want dat gaat rechtstreeks in tegen andere data.
Het aantal kijkers naar de herhalingen is markant gestegen bij de overgang van Tien naar RTL, en stijgt nog steeds. Ja, daar zitten hele echte fans tussen die beide uitzendingen zien (Netty, Kenneth .....). En vast zal ook wel eens iemand z'n tanden poetsen. Maar opvallend dat ze vroeger tanden gingen poetsen bij Tien en nu bij RTL.quote:Dus ikzelf vind het geloofwaardiger om aan te nemen dat er ongeveer 500.000 mensen kijken naar DGK en dat die 200.000 van de herhaling OF mensen zijn die gewoon naar beide uitzendingen kijken, OF mensen die gewoon hun tv aan laten staan tijdens het tandenpoetsen
Ja nu kijk ik ook niet meer en krijgen ze iig geen "waardering" meer van me. Ook al was het een 1.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:15 schreef Gert het volgende:
Mooie post, BSOL.
Er zit wel iéts in de analogie m.i. "Kijken" is ook een "waardering van een product".
Het levert in ieder geval een hoop mooie grafiekjes op.
Gedegen onderzoek door de volkskrantquote:Op dinsdag 25 december 2007 19:23 schreef Peter6000 het volgende:
Wel raar dat DGK via internet zo goed zou worden bekeken, het is sinds de overgang naar RTL namelijk niet meer mogelijk een programma te gaan herbekijken.
Het kan nog zijn dat DGK massaal op video en DVD wordt opgenomen, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk omdat het programma ook al wordt herhaald, en het een programma is die je best een dagje kan missen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:36 schreef Mika25 het volgende:
Dus best wel vreemd dat de volkskrant het brengt alsof het voor DGK gunstig zal gaan zijn
Effe 2 weken wachten met conclusies trekkenquote:Op woensdag 26 december 2007 22:09 schreef Marieke_B het volgende:
Ik lees op VOL dit:
Maandag 24 december:
449.000 7,1%
135.000 3,2%
Dinsdag 25 december:
270.000 6,1%
241.000 8,3%
Zijn dit nou de langverwacht oliebollenrecordcijfers?
(Vorig jaar 2006)quote:Op donderdag 27 december 2007 13:05 schreef Mika25 het volgende:
Woensdag 26 december: 275.000 (madl: 5.2%)
Net als gisteren scoorden de programmas VOOR en NA
de gouden kooi wel goed, dus rond 20:00
zie je duidelijk dat mensen effe gaan zappen.
Als je de cijfers van de herhaling bij de reguliere optelt dan vallen de cijfers van de herhaling weg, en dan heb je dus kijkcijfers van 0.0, dus ook geen reclame-inkomsten en dat wilt geen enkele tv zenderquote:Op zaterdag 29 december 2007 19:47 schreef happyme28 het volgende:
Wel raar trouwens dat als je dus na 1/1 naar de herhaling kijkt wordt hij niet opgeteld bij de cijfers van half 8, maar als je 'm opneemt en later die avond kijkt, telt het wel mee(een herhaling kijken is eigenlijk ook uitgesteld kijken).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |