ik weet tniet hoor maar hier zat er wel een zegelsticker op de doos en er zat gewoon een Nederlandse handleiding bij!quote:Op woensdag 12 september 2007 23:17 schreef ebeaydojraes het volgende:
Canon Nederland producten hebben helemaal geen verzegeling.
en een handleiding hoort erbij te zitten. Geen Nederlandse (meestal alleen Japans en Engens), maar hij hoort er wel bij te zitten.
Goed om te weten! Bij mij zat er echter een gewoon wit zegel op.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
Als er een Canon Quality verzegeling op zit (wit met een blauwe stip..) dan is het een B-stock model en komt ie van de reparatie afdeling/demo verversing.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:05 schreef ebeaydojraes het volgende:
Na een uitvoerige test kom ik tot de volgende conclusie:
EOS 40D...
Als 2de camera is het wel een goede niet te dure optie,
Even uit de lurkstand nav de discussie in FB:quote:Op zondag 23 september 2007 02:19 schreef tim2308 het volgende:
Interessant.. Maar waarschijnlijk wordt het toch de 400D of de 30D. Twijfel of ik niet beter die 300 euro in de zak kan houden en daar lenzen enzo kan van gaan kopen. De 40D wordt me so wie so te duur...
De 400D-kit kost hier (omgeving Parijs) trouwens 750 euro; die prijs zie je overal terugkomen (net als voor de D40x-kit), dus iets duurder dan bijv. bij Digitalstreet. In een Canon-only winkel in Parijs (Canon-Prony) kostte hij 1000 euro, incl. 4 jaar garantie en een uur uitleg. Ik ben hard weggerend
En kan ik de goedkoopste externe flitser van Canon ook omhoog laten flitsen?
ongeveer 200 euro goedkoper... (daar kwam ik later pas achter, ik had er op dat moment helemaal niet bij stillgestaan dat het in NL wel eens goedkoper zou kunnen zijn. De meeste luxegoederen zijn hier goedkoper dan in NL. ) Mijn 100mm Macro is hier ook rond de 700 euro. In NL heb ik er 475 voor betaald deze zomer.quote:Op zondag 23 september 2007 12:13 schreef tim2308 het volgende:
Maar goed, hoe duur was die 300D destijds in NL?
Nee eigenlijk zeg ik dat mijn 1D gewoon beter is en dat een 40D of 30D ofzo leuk is als back-up, maar dat ik primair zal schieten met een 1D serie.quote:Op zondag 23 september 2007 08:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik twijfel even: hoor ik nu een verkoper praten of een patser?
Niemand koopt een nieuwe camera als 2e camera. Zelfs een prof zal desgewenst zijn eerste camera upgraden en de oude houden als 2e camera.
Eigenlijk zeg je dus op een hele vriendelijke manier dat de D40 te duur is voor de amateur en niet goed genoeg als 1e camera voor de prof (of amateur met geld te veel).
Dat is bijna altijd de beste keuze; goed glas is forever en een camera is na drie jaar hopeloos ouderwets.quote:Op zondag 23 september 2007 02:19 schreef tim2308 het volgende:
Twijfel of ik niet beter die 300 euro in de zak kan houden en daar lenzen enzo kan van gaan kopen.
Canon heeft wel degelijk folders. Ik heb folder materiaal van 400D gezien.quote:Op maandag 24 september 2007 03:02 schreef tim2308 het volgende:
Is het trouwens zo dat Canon helemaal geen foldermateriaal heeft? In die Canon-winkel zeiden ze dat ze niets hadden. Van Nikon daarintegen heb ik de mooiste folders en magazines
Ik zou voor een goeie lens kiezen. Een canon is grof gesproken zo snel en trefzeker als de lens die je erop schroeft. Een andere cam met het ouwe glas is weer net zo rap als het ouwe glas.quote:Op maandag 24 september 2007 12:16 schreef Degro het volgende:
Hoi,
Momenteel heb ik een canon eos 300d. Nou vind ik het scherpstellen niet altijd denderend in wat moeilijker licht omstandigheden. Ik heb een canon zoomlens 18-55 mm ums. Dus niet het beste van het beste.
Ik heb 850 euro te besteden. Wat kan ik daar het beste mee doen?
1) nieuwe zoomlens kopen die op het hele gebied F2,8 heeft?
2) Tweedehands een Eos 20/30d kopen?
Om die ook nog maar even in te koppen: Koop een tweecijferige EOS never of nooit gebruikt tenzij je weet van wie het ding is en hoeveel en hoe ie gebruikt is. In de meeste gevallen is een 20 of 30 tot op het geraamte opgefotografeerd.quote:In geval van optie 2 kan ik dan beter een 30d kopen of is een 20d ook prima en kan ik de rest van het geld beter gebruiken om te sparen voor een goede lens?
Groet,
Degro
Ik heb hier een vingerdik boekwerk van canon met alle objectieven en camera's (sans de 2 nieuwste modellen camera's) Erg informatief spul.quote:Op maandag 24 september 2007 03:02 schreef tim2308 het volgende:
Is het trouwens zo dat Canon helemaal geen foldermateriaal heeft? In die Canon-winkel zeiden ze dat ze niets hadden. Van Nikon daarintegen heb ik de mooiste folders en magazines
Vergeet optie 2 nog even. Je hebt kennelijk nog nauwelijks ervaring met goed glas. Met een paar goed lenzen voelt je 300D weer als nieuw. En dan hoef je echt niet meteen voor L-glas te gaan. Een (niet zaligmakend) voorbeeld van wat je voor 850E kan doen (prijzen Konijn):quote:Op maandag 24 september 2007 12:16 schreef Degro het volgende:
Hoi,
Momenteel heb ik een canon eos 300d. Nou vind ik het scherpstellen niet altijd denderend in wat moeilijker licht omstandigheden. Ik heb een canon zoomlens 18-55 mm ums. Dus niet het beste van het beste.
Ik heb 850 euro te besteden. Wat kan ik daar het beste mee doen?
1) nieuwe zoomlens kopen die op het hele gebied F2,8 heeft?
2) Tweedehands een Eos 20/30d kopen?
In geval van optie 2 kan ik dan beter een 30d kopen of is een 20d ook prima en kan ik de rest van het geld beter gebruiken om te sparen voor een goede lens?
Groet,
Degro
Glas over body, wat mij betreft. Tenzij je echt het gevoel hebt tegen de limiet van je huidige body aan te zitten.quote:Op maandag 24 september 2007 14:28 schreef Degro het volgende:
De 50 mm heb ik al. Zat me alleen af te vragen of het verstandiger is eerst een andere lens te kopen of meteen een andere body. Heb al wel door dat bij autoshows (zoals in frankfurt waar ik afgelopen zaterdag geweest ben) of bij optredens de standaard zoomlens naar mijn smaak wat te kort schiet.(wellicht geholpen door het feit dat ik in RAW fotorafeer)
Maar ik begrijp dus dat eerst een andere lens te prefereren is boven een andere body? Enne wat is een L-lens?
Er is ook een Canon Jaarcatalogus maar die heb ik tot nog toe enkel in "echte" fotozaken kunnen krijgen. Gezien de snelheid waarmee nieuwe producten komen kan ik goed begrijpen dat ze de moeite van het utibrengen niet meer nemen..quote:Op maandag 24 september 2007 03:02 schreef tim2308 het volgende:
Die kan je ook via Canon.nl bestellen. Binnen een paar dagen heb je 'm thuisquote:Op maandag 24 september 2007 19:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
Er is ook een Canon Jaarcatalogus maar die heb ik tot nog toe enkel in "echte" fotozaken kunnen krijgen. Gezien de snelheid waarmee nieuwe producten komen kan ik goed begrijpen dat ze de moeite van het utibrengen niet meer nemen..
Wat dacht je van de sigma 17-70mm f2.8-4.5 is wat ik er over gehoord heb ook een hele goede lens!quote:Op maandag 24 september 2007 13:00 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Vergeet optie 2 nog even. Je hebt kennelijk nog nauwelijks ervaring met goed glas. Met een paar goed lenzen voelt je 300D weer als nieuw. En dan hoef je echt niet meteen voor L-glas te gaan. Een (niet zaligmakend) voorbeeld van wat je voor 850E kan doen (prijzen Konijn):
Canon 50/1.8 (E 93)
Canon 28-105 3.5-4.5 USM II (E 259)
Tamron 90/2.8 (E 369)
Tot (E 721)
Hou je nog geld over voor een paar mooie filters en heb je veel betere foto's dan met een 20 of 30d met je 18-55.
Ander opties zijn de macro niet te nemen en er wat meer tele voor in de plaats te doen of alledrie skippen en een 2e hands L-zoomlens kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |