Oh oh, wat heb ik
nu weer gedaan.
Het begon afgelopen woensdag op m'n werk toen ik net even na werktijd met een collega voor de grap en creativiteit filmpjes aan het het maken was.
Het nieuws van de Efteling's Python die ineens besloot zijn rit te vervolgen terwijl de mensen uit de karretjes gehaald werden nadat deze waren vastgelopen en mensen zodoende de rit moesten vervolgen zonder de beugels stabiel dicht te hebben, was woensdag zoals je misschien wel weet bijzonder actueel.
Dus ja, dan heb je even zin om daar een grapje over te maken. Om 't gewoon allemaal wat te relativeren. Ik belde met de Efteling om te zeggen dat ik een na afloop weggerend slachtoffer was die een trauma had overgehouden aan de 'dodemansrit' .
Ik plaatste het resultaat op Youtube.nl en de volgende dag zag ik dat het filmpje meer dan 4.000
![]()
keer bekeken was. Iedereen zocht zich natuurlijk suf op 'Python, Efteling en kapotgevallen slachtoffers' en vonden zodoende het betreffende filmpje, wat natuurlijk ook stiekem wel een beetje de bedoeling was.
Met bizar genoeg als statistische gevolgen nogal wat
'honors'.
Inmiddels, na anderhalve dag is ie zo'n 15.000 keer bekeken en verscheen op heel wat
externe sites, wat wel cool is ook eigenlijk. Maar de bágger en scheldkannonades die je als gevolg van dit actuele en blijkbaar gevoelige onderwerp over je heen krijgt als een dergelijk grapje iets populairder wordt dan gebruikelijk is ook niet te misstaan.
Zo verdien ik een trap onder m'n reet, poept men op me, ben ik een mislukte Jort Kelder, een mega kanker mongool, nog minder dan een pisvlek, verlangt men naar de dag dat ik zelf verongeluk in de Python en (deze laatste vond ik overigens nog wel geestig
![]()
) is men ter plekke voorstander geworden van abortus door dit soort levende nageboortes.
Natuurlijk had je dat ook wel kunnen verwachten. Je leest dit soort ongenuanceerd commentaar zo'n beetje overal op 't internet. Maar als het dan eenmaal jezelf betreft, lees je 't toch weer net iets anders.
Gelukkig kon het grote merendeel er de lol er zeker van inzien en zijn er ook bijzonder veel positieve reacties. Zeker nadat ik verkondigde dat ik mijn excuses had aangeboden aan de medewerkster in kwestie, die in mijn ogen prijzenswaardig professioneel en me oprecht zeer meelevend te woord stond.
En het blijft toch zeker leuk om zo'n spontaan, zelfgemaakt filmpje prominent bovenin de ranglijsten te zien staan.
Hier het filmpje uiteraard.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ceriel op 04-08-2007 00:21:09 ]