Mijn post was niet bepaald serieus bedoeldquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:55 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Deze vind ik juist minder. Binnen de bebouwde kom rijd ik ongeveer de maximumsnelheid (voor zover ik eens een bord niet zien staan heb misschien, maar dat zal echt sporadisch zijn). Op gewestbanen (90) en snelwegen (120) ga ik er bijna systematisch boven, juist omdat het daar veiliger is om wat te snel te rijden dan in de bebouwde kom.
150 op de snelweg is bijna altijd perfect te doen (dat is nl ongeveer de gemiddelde snelheid vh linkervak), en op een baan waar je 90 mag iets van een 110 / 120, en je zit aan nog goed aanvaardbare waarden vind ik. In ieder geval beter dan 80 gaan rijden waar je 50 mag, terwijl daar wel kinderen kunnen rondlopen, terwijl op die grote gewestbanen er niet ineens een kind zal opduiken.
Ik rijd géén getunede bak (toch uiterlijk niet, ophanging & reminrichting is wel vervangen door beter gerief)quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:56 schreef duckes het volgende:
Als alle golf 2 rijders met petje nou hun mond eens houden, dan wordt dit topic nog wat.
Als je daar 150 zou rijden ben je inderdaad slecht bezig, maar 110 is daar niet gevaarlijker dan 80/u. Er zijn geen kinderen in de omgeving te vinden, en je moet al echt héél lomp zijn om op het linkervak frontaal op iemand te knallen. Als je dan afstand houdt (en dat heeft hij altijd gedaan) dan ben je geen groter risicoquote:Regels zijn regels, en een max. snelheid van bv 80 staat er niet voor niets. De agent zei toch "dit is een gevaarlijke weg"Dus geen weg om 150 op te rijden.
Dat doen er wel meer, en als het een beladen vrachtwagen is doe ik het ook, juist om de situatie veiliger te houden. Het is namelijk veiliger om op zo'n manier die vrachtwagen in te halen (die vrachtwagenchauffeur mag doen wat hij wil, met je gewone auto sta je al aan de overkant van het kruispunt gegen dat hij halverwege is) dan om van achter een vrachtwagen in te schatten of er tegenliggers aankomen, en zo ja over welke afstand. Daarvoor moet je even naar links gaan tot aan de rand van de streep zonder iets voor je te kunnen zien, wat best gevaarlijk is.quote:Tuurlijk iedereen maakt fouten in het verkeer, maar wat deze persoon voor rare capriolen uithaald slaat toch nergens op? Neem nou het links voorsorteren om rechtdoor te gaan. Jammer dat daar geen camera staat.
Helemaal mee eens, alleen je laatste zin puzzel ik nog overquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik kan hier een hele discussie van maken maar ik bespaar die tijd, het komt er gewoon op neer dat deze persoon de regels totaal aan z'n laars lapt en meerdere overtredingen maakt en dus vind ik rijbewijs invorderen de terecht goede straf. Soms is gewoon de maat vol als je meerdere onnodige en domme dingen doet in het verkeer. Het hoeft maar 1x mis te gaan en dan is het al raak.
Niet terugkrabbelen, je was duidelijk bloedserieus.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Mijn post was niet bepaald serieus bedoeld
110 Is op een provinciale weg in JOUW ogen misschien niet gevaarlijk, maar denk niet alleen aan JEZELF, denk ook aan het overige verkeer en in dit geval VOORAL om diegene die in tegenovergestelde richting iemand in probeerd te halen en de snelheid verkeerd inschat van jouw voertuig. Hij denkt dat jij 80 rijd maar in werkelijkheid rijd jij meer dan 30% harderquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:02 schreef Athmozz het volgende:
Als je daar 150 zou rijden ben je inderdaad slecht bezig, maar 110 is daar niet gevaarlijker dan 80/u. Er zijn geen kinderen in de omgeving te vinden, en je moet al echt héél lomp zijn om op het linkervak frontaal op iemand te knallen. Als je dan afstand houdt (en dat heeft hij altijd gedaan) dan ben je geen groter risico
[..]
Houd die instelling maar, je komt de verkeerde (lees automobilist die niet oplet) nog wel een keer tegen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:02 schreef Athmozz het volgende:
....Hoop geblaat...
Ik hoop eerder op een boom in dat geval...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Houd die instelling maar, je komt de verkeerde (lees automobilist die niet oplet) nog wel een keer tegen.
Zonde idd van de boom, maar ja een mensenleven of een boom, die keuze is makkelijk gemaaktquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:15 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik hoop eerder op een boom in dat geval...
Zodat niemand anders er last van heeft enzo...
Wel kut voor de boom
Dan trek je hem toch volledig open en dan ben je ervoor. Geen enkele normaal denkende mens gaat een inhaalmaneuver doen als je inschatting is dat je hem de volle 100% gaat moeten open trekken om er voor te raken; meestal ga je bij een inhaalmaneuver er niet meer voorgaan als je weet dat je harder dan 4000rpm gaat moeten doortrekken. Als je ziet dat het mis gaat wegens een inschattingsfout trek je hem gewoon even tot het einde open en ben je er wel voor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:08 schreef duckes het volgende:
110 Is op een provinciale weg in JOUW ogen misschien niet gevaarlijk, maar denk niet alleen aan JEZELF, denk ook aan het overige verkeer en in dit geval VOORAL om diegene die in tegenovergestelde richting iemand in probeerd te halen en de snelheid verkeerd inschat van jouw voertuig. Hij denkt dat jij 80 rijd maar in werkelijkheid rijd jij bijna 30% harder
Stel je nou eens voor dat jij zo'n inhaalgeintje uithaalt en op de tegemoetkomende baan zit er ook een persoon met een chromosoompje teveel die hetzelfde doet... Die gedachte wel eens bij je opgekomen ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dan trek je hem toch volledig open en dan ben je ervoor. Geen enkele normaal denkende mens gaat een inhaalmaneuver doen als je inschatting is dat je hem de volle 100% gaat moeten open trekken om er voor te raken; meestal ga je bij een inhaalmaneuver er niet meer voorgaan als je weet dat je harder dan 4000rpm gaat moeten doortrekken. Als je ziet dat het mis gaat wegens een inschattingsfout trek je hem gewoon even tot het einde open en ben je er wel voor.
Ik heb in ieder geval nog nooit gehad dat ik iemand op mij zag afkomen waarvan ik dacht dat die een inschattingfout gemaakt had, of dat ik zelf dacht er voorbij te kunnen en dat het niet gelukt is. Wel dat ik dacht er snel voorbij te zijn en dat de chauffeur naast mij ineens plankgas geeft om mij toch maar niet te laten voorbijsteken.
En met rijdvermogens van de gemiddelde Nederlandse bestuurder is het al niet zo feestelijk gesteld, aangezien gebruik maken van de spiegels al niet een handeling is de ze eigen zijn, moet je al helemaal niet verwachten dat ze d.m.v. de spiegel kunnen inschatten hoe hard je op de linkerbaan aan komt rijden. Vandaar dat je ook vaak wordt getrakteerd door iemand die plots, na 15 minuten op een volledige lege snelweg achter een vrachtwagen te hebben gereden, z'n auto naar linker gooit op het moment dat jij aankomt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:08 schreef duckes het volgende:
[..]
diegene die in tegenovergestelde richting iemand in probeerd te halen en de snelheid verkeerd inschat van jouw voertuig. Hij denkt dat jij 80 rijd maar
Dan krijg je een ChAosquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:21 schreef ChOas het volgende:
[..]
Stel je nou eens voor dat jij zo'n inhaalgeintje uithaalt en op de tegemoetkomende baan zit er ook een persoon met een chromosoompje teveel die hetzelfde doet... Die gedachte wel eens bij je opgekomen ?
*geblaat over 110/80 = 1,375 dus 37,5%*quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:08 schreef duckes het volgende:
[..]
110 Is op een provinciale weg in JOUW ogen misschien niet gevaarlijk, maar denk niet alleen aan JEZELF, denk ook aan het overige verkeer en in dit geval VOORAL om diegene die in tegenovergestelde richting iemand in probeerd te halen en de snelheid verkeerd inschat van jouw voertuig. Hij denkt dat jij 80 rijd maar in werkelijkheid rijd jij meer dan 30% harder
Dan zie je dat toch wel? Als je met z'n 2'n vol op de gas gaat, dan zie je dat direct, en dan rem je gewoon. Verder moet je gewoon kijken bij welke kruispunten je een dergelijk inhaalmaneuver kan uithalen, en dat zijn er best weinig. De meeste hebben geen middenberm die breed genoeg is om er met een auto op te staan & waar de andere kant staat te wachten; die vallen dus al af.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:21 schreef ChOas het volgende:
Stel je nou eens voor dat jij zo'n inhaalgeintje uithaalt en op de tegemoetkomende baan zit er ook een persoon met een chromosoompje teveel die hetzelfde doet... Die gedachte wel eens bij je opgekomen ?
Niet bij een heuvel. Enig idee wat de remweg van je auto is ?quote:
Ja. 47m vanaf 100km/u zonder reactietijd, dus met reactietijd (0.5s) erbij zo'n 61m. Kijken over een heuvel van de auto voor je is zeer moeilijk in te schatten, het kan dus perfect zijn dat die persoon al 150m verder kon kijken. Dan is het best verantwoord, indien hij inderdaad amper zicht had ben je een kalf als je zoiets doet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:27 schreef ChOas het volgende:
Niet bij een heuvel. Enig idee wat de remweg van je auto is ?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
.
samenvatting: mensen die denken te kunnen rijden maar het gaat eigenlijk alleen maar goed omdat de rest van de mensen goed uitkijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |