Precies! Maar als je dan toch moet kiezen dan is wat je eet toch een stuk belangrijker dan hoe het is klaargemaakt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:57 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
Daarom dus Patates Frites: Gefrituurde aardappelen
Agreequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies! Maar als je dan toch moet kiezen dan is wat je eet toch een stuk belangrijker dan hoe het is klaargemaakt?.
Patat, voor eens en altijd, klaar!
is wel makkelijk anders voor de casual talk:quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies! Maar als je dan toch moet kiezen dan is wat je eet toch een stuk belangrijker dan hoe het is klaargemaakt?.
Patat, voor eens en altijd, klaar!
Nee, omdat WIJ met valide argumenten komen en jullie alleen maar met "wij hebben gelijk"quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zie hier nog wel eens een oorlog om uitbreken. Die koppige noordnederlanders willen gewoon niet toegeven.
Genoeg duidelijke argumenten voor ons gelijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, omdat WIJ met valide argumenten komen en jullie alleen maar met "wij hebben gelijk"
Gek he dat we niet toegeven aan onzin?
Dus alle Vlamingen zijn gay ofzo?quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Genoeg duidelijke argumenten voor ons gelijk.
De gesneden reepjes (om maar een neutrale term te gebruiken) stop je in de frietpan, ook wel frituurpan. Als je het ergens gaat halen, haal je het bij een frituur of friettent.
Die woorden maken toch duidelijk hoe het gerecht zelf nou heet. Friet dus.
Wel lastig met bestellen als je een 'frietje met' wilquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Dus de fikadellen, krokketten, berehappen etc heet OOK Friet? Dat zeg je hier namelijk..
Het hoofdgerecht ontleent zo zijn naam. En de frietpan en frituur weer aan het gerecht zelf. 't is net een cirkel. Volkmaakt, geen begin en geen eind.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
.
Dus de fikadellen, krokketten, berehappen etc heet OOK Friet? Dat zeg je hier namelijk..
fri·tu·ren (ov.ww., ook abs.)quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Genoeg duidelijke argumenten voor ons gelijk.
De gesneden reepjes (om maar een neutrale term te gebruiken) stop je in de frietpan, ook wel frituurpan. Als je het ergens gaat halen, haal je het bij een frituur of friettent.
Die woorden maken toch duidelijk hoe het gerecht zelf nou heet. Friet dus.
Ja aapie, das geen Nederlandse friet héquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:55 schreef HeatWave het volgende:
Leuk detail trouwens voor de chauvinistische "belgen" onder ons. De beste Vlaamse Patat wordt al sinds jaar en dag gebakken in...
Amsterdam.....
Dus zelfs wat jullie zelf verzinnen kunnen wij beter.
Wat een totale dwaasheidquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het hoofdgerecht ontleent zo zijn naam. En de frietpan en frituur weer aan het gerecht zelf. 't is net een cirkel. Volkmaakt, geen begin en geen eind.
De bijgerechten zoals de snacks hebben gewoon eigen namen.
Je koppigheid en het wringen in rare bochten is verbijsterend.
''Ik ga zo even aardappel eten''quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:20 schreef HeatWave het volgende:
Het is angstvallig stil uit de zuidelijke hoek opeens.
Hoe heet het ook alweer: PWND? Uitgeluld?
Ik ga zo even een gebrouwen drinken op het terras denk ik, portie friet erbij (lees: bittergarnituur, warm).
En? Wat is daar raar aan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:53 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
''Ik ga zo even aardappel eten''
![]()
Friet eet je niet echt in een restaurant. We hebben het hier duidelijk over thuis friet eten. Daarbij is de friet het hoofdgerecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat een totale dwaasheid.
Hoofdgerecht? Patat een hoofdgerecht? Dus jij gaat naar een restaurant en dan vragen ze "wilt U biefstuk of varkenshaas bij Uw patat?"
Wat een slap gelul.... niet normaal, nou is het ONZ, maar dit zou in BAG nog een slotje krijgen als apart topic zo.
Dat je dan niet denkt aan gefrituurde aardappelen.quote:
Wat heb jij gesnoven? "We" hebben het gewoon over het gerecht Patat, waar je het eet maakt geen fuck uit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Friet eet je niet echt in een restaurant. We hebben het hier duidelijk over thuis friet eten. Daarbij is de friet het hoofdgerecht natuurlijk.
Die laatste zin klopt, maar als je er in Nederland toch voor kiest het af te korten oid dan is Patat de enige logische keuzequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat je dan niet denkt aan gefrituurde aardappelen.
Technisch gezien is het enige juiste ''Patates Frites'' maar jullie zeggen patat en wij friet, lekker boeiend
Zie niet aan wat patat de meeste logische afkorting maakt. Volgens mij zijn ze allebei even onlogischquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die laatste zin klopt, maar als je er in Nederland toch voor kiest het af te korten oid dan is Patat de enige logische keuze.
Boeiend, ach het is op dit moment boeiender dan mijn Exchange store migratie.
Dat heb ik net tot in den treure uitgelegd in dit topicquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zie niet aan wat patat de meeste logische afkorting maakt. Volgens mij zijn ze allebei even onlogisch![]()
Maar die friet op de Dam is wel Belse friet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |