quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 10:35 schreef Kreator het volgende:...en hoeveel mensen die in de omgeving vd kuipersdijk wonen nemen de moeite om 4x per dag een kwartier te lopen voordat ze bij een park zijn? Ik vind dat niet echt vlakbij...
En natuurlijk heeft het wel met de stad te maken. In een dorpje van 400 inwoners ben je in notime aan de rand vh dorp (alles is de rand vh dorp) waar je dus alle ruimte hebt om je honden uit te laten en ze het gevoel te geven dat ze vrijuit kunnen rondlopen.
Ik deed dat altijd wel (ik woonde bij jou in de buurt vroeger
![]()
). Maar ja, ik had ook van die pooperscooper zakjes. Naar het park deed ik niet vanwege de poep, maar zodat de hond met andere honden contact had, dat is goed voor hem. Anders wordt het een asociale blaffende riemhanger. Ik liep 3x groot *rondje* dus naar het park, door het park, weer terug, en voor het slapen gaan nog een kleintje. Een kleintje is een kwartier, een groot rondje een half uur tot drie kwartier.
Toen hondje ouder werd fietste ik trouwens met m naar het park (hondje achterop). Dus dan liep ie maar een kwartiertje en dan was ie helemaal moe, maar had ie toch park
![]()
maar goed daar gaat je topic niet over.
Anyway, net zoals met auto's en kinderen heb je sociale en asociale hondenbezitters. Maar ook in de stad is het heel goed mogelijk om een hond te hebben op zo'n manier dat mensen er geen last van hebben.