In het bijgevoegde filmpje op die site zie je zijn afscheid, kippenvel gegarandeerdquote:Het leek zich niet eens zo ernstig aanzien, de spelers van Ajax stuurde een kaart naar het ziekenhuis met daarop de tekst: we wisten niet dat je hersens had, maar na een mislukte laserbehandeling in Zweden was duidelijk dat Robbie de Wit nooit meer zou kunnen voetballen.
Erg zonde inderdaad. Abe had naar het buitenland kunnen gaan, Robbie kreeg niet eens de kans.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:01 schreef BobbyHill het volgende:
Robbie de Wit vertrok in 1985 als 21-jarige jongen van Utrecht naar Ajax. In dat zelfde jaar debuteerde hij voor het Nederlands Elftal. Een zeer veelbelovende linksbuiten en erg geliefd bij het publiek. Een jaar later werd hij getroffen door een hersenbloeding en was zijn carriere voorbij.
Uit de eregallerij van Holland Sport (http://www.vpro.nl/progra(...)1895/items/17539837/) quote ik:
[..]
In het bijgevoegde filmpje op die site zie je zijn afscheid, kippenvel gegarandeerd
daar ben ik t niet mee eens. Hij heeft wel alles uit zijn mogelijkheden gehaald. Maar die mogelijkheden zijn bij hem zeker niet beperkt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:12 schreef Beschouw het volgende:
Dirk Kuyt
Vind jij. Ik niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:30 schreef toma het volgende:
[..]
daar ben ik t niet mee eens. Hij heeft wel alles uit zijn mogelijkheden gehaald. Maar die mogelijkheden zijn bij hem zeker niet beperkt.
Ik ook niet. Kuyt werkt wel hard, scoort af en toe, maar hij zal nooit eens fraai 3 man omspelen, of scoren met een indraaiende bal vanaf de achterlijn.quote:
Veel te vroeg naar het buitenland vertrokken. Hopen dat Drenthe dit leestquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:07 schreef Solstice het volgende:
Zenden vind ik nou net een speler die er veel te weinig uit gehaald heeft. In z'n beginperiode bij PSV was het echt een speler die met gemak een of meer mannetjes voorbijging en dan ook nog een goede eindactie had. Hoe langer hij in het buitenland speelde hoe slechter hij het eigenlijk is gaan doen.
Ja jammer. Heb ik op zijn manier een Ajax voetballer gevonden. Technisch, redelijk snel goeie kopper. Tweebenig. Maar het blijkt dus dat je in de top ook een bepaalde mentaliteit moet hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:51 schreef Solstice het volgende:
Arnold Bruggink.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:54 schreef sjimz het volgende:
Arno Splinter, Rene Klomp, Matthew Le Tissier, David Ginola.
Dat was pas nog een quizvraagquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:31 schreef tong80 het volgende:
Jan van Beveren. De beste keeper van Nederland ooit. Had een vader die Nederlandskampioen 100 meter sprint was. Had dus alle atletische genen om te schitteren. Dat deed ie ook. Alleen in het buitenland kennen ze hem niet. Wel Jan Jongbloed. Door een ruzie met Cruijff nooit gepresteerd in Oranje. 2 WK's gemist. Menig voetballierhebber beweert nog steeds dat we met van Beveren in het doel minimaal één keer wereldkampioen waren geworden.
Martijn Reuser, vergelijkbare carriere.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:34 schreef BobbyHill het volgende:
Richard Knopper. Was toch wel veelbelovend en belangrijk voor Ajax, staat na lang niet zo succesvolle uitstapjes in Griekenland, Heerenveen en Arnhem nu onder contract bij Ado![]()
Cedric van der Gun, vergelijkbare carrierequote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef toma het volgende:
[..]
Martijn Reuser, vergelijkbare carriere.
Knopper liep een seizoen 1 op 2, da's toch niet verkeerd. 15 goals in 33 wedstrijden en dat voor een middenvelder. Hij was daarmee clubtopscorer. Zonder talent lijkt me dat verrekte knap.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:59 schreef Prik0 het volgende:
Vd Gun en Knopper hebben in mijn ogen nooit het talent gehad.
Vinden ze daar ook niet erg.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:41 schreef methodmich het volgende:
Zo zijn er nog heel veel meer natuurlijk.
Arno Splinter ook een mooi voorbeeld, debuteerde bij Ajax en deed het toen in een slecht laatste seizoen onder Van Gaal wel goed. Olsen gaf hem geen kansen meer en via clubs als De Graafschap en Haarlem gleed hij af. Speelt nu al jaren bij Bennekom.
Mwah, zoveel winnen ze niet dankzij Arno hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:59 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Vinden ze daar ook niet erg.
Op het jeugd WK scoorde hij toch een keer superveel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Verder zou je hier ook nog een heel rijtje toppers van jeugdtoernooien kunnen noemen, zoals de Braziliaanse spits Adaķlton, die in Italiė en Frankrijk nimmer wist te slagen.
Dat was nog is een mooi talent toen ja, veruit de jongste op het jeugdtoernooi dat ik hem zag spelen, maar hij speelde d'r iedereen af. D'r speelde toen nog zo'n Colombiaan aardig goed, Moreno heette ie geloof ik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Of Johnnier Montańo, een zeer spectaculaire Colombiaan die nog een tijdje bij Parma onder contract stond, maar nimmer doorbrak.
Nou zeg. 7 keer een bal hoogjoudenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:26 schreef mcwops het volgende:
Richard Witschge (legendarisch: langs de lijn hooghouden tegen Feyenoord)
en de rest van al zijn blind paard pingelsquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nou zeg. 7 keer een bal hoogjouden
10 keer.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nou zeg. 7 keer een bal hoogjouden
http://www.youtube.com/watch?v=zYCPKe7ztC4quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:30 schreef Solstice het volgende:
Witschge vond ik nou ook niet echt een dribbelaar. Maradona, Cruijf, Best. Inkoppertjes.
Ja, dat bedoel ik. Maar misschien kan ik later vertellen dat ik Van Persie nog live heb zien voetballen, als hij inmiddels recordhouder is als het gaat om Wereldvoetballer van het Jaar, Nederland 3 WK finales heeft laten spelen (waaronder 1 gewonnen), het doelpunt van de eeuw heeft gemaakt en het veld voorgoed verlaten na een blikseminslag. Die mythe ken ik dan over 50 jaar wel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:55 schreef tong80 het volgende:
Of bedoel je : 'Jammer dat ik hem nooit live heb zien spelen"' ?
Zaten beelden tussen van Beerschot tegen Santos. Wat nou die pele. Hij passeerde 7 man op een vierkante meter in die wedsrijd. Heb de beelden ooit gezien. Dat tegen Brazilianen. Alsof Henk de Vries Ronaldinho laat zien wat pingelen isquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:39 schreef Beschouw het volgende:
Toch beelden gevonden van Rik.![]()
http://www.degrootstebelg(...)/index.shtml?video_1
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:39 schreef Beschouw het volgende:
Toch beelden gevonden van Rik.![]()
http://www.degrootstebelg(...)/index.shtml?video_1
quote:Coppens was een anarchist. Op het veld, maar ook ernaast. Hij had het niet hoog op met scheidsrechters. En nog minder met politici. Ooit zag hij de toenmalige premier Van den Boeynants in de eretribune zitten. Die werd er op dat moment van verdacht overheidsgeld door te sluizen naar zijn vleesfabriek. Coppens vond er niets beter op dan de bal snoeihard in zijn richting te schieten. 'Om Van den Boeynants het verschil te tonen tussen een voetbal en een gehaktbal.'
Rik Coppensquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:15 schreef RayMania het volgende:
Een elftal met spelers die al een hele tijd bij hun club spelen.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |