Zooo ik heb weer even wat klachten, dat bespaart jullie 20 baggertopics en zo lezen jullie al mijn bagger in 1 keer, goed he
![]()
Klacht 1: Ik was dus 21 juli vertrokken naar het zonnige zuiden, Salou wel te verstaan, om daar te genieten van 2 weken zon, zee, strand, drank en uitgaan.. toen wij op Schiphol aankwamen waren alleen nog maar stoelen beschikbaar her en der verspreid door het vliegtuig, dus kon ik niet naast mn matties zitten..dat terzijde (is niet echt een klacht toch?) toen wij aankwamen op vliegveld Barcelona werden we opgewacht door de reisleidster en gingen we naar de bus. In deze bus zat een gozer die dacht leuk te zijn en heel de reis lastig begon te doen.. hij begon met schreeuwen van: " We gaan allemaal naar de klotuhh, we gaan kapot, allemaal naar de klotuhhh!!!!" dit voor zo'n 15 minuten lang, aan 1 stuk door.. toen hij door had dat hij niet echt stoer werd gevonden begon hij te roken in de bus (
![]()
).. de buschauffeur kon dit niet echt waarderen, zette de bus aan de kant en zei dat hij de politie ging bellen. Ipv de politie ging hij zelf een peukje roken buiten op de vangrail.. toen reden we verder, begon de gozer aan de pure bacardi, liet zn fles een keer vallen, heel het gangpad onder de bacardi, en na 20 minuten was meneer zo lam dat hij lijkbleek, zwetend in zn stoel onderuit hing.. na 5 minuten kwam er gegil vanuit zijn richting en jahoor.. meneer had gekotst.. heel de bus stonk naar de zure lucht van zijn maaginhoud.. goed, na 20 minuten zat de busreis erop.. fijn begin van de vakantie..een busreis die 1 uur en 15 minuten hoorde te duren, liep uit tot 2 uur en 15 minuten.. tot zover klacht 1..
Klacht 2: We kwamen aan op de camping.. we hadden een tentje voor 3 personen gehuurd die daar het hele jaar staan, en toen we aankwamen dacht ik dat we een tent voor 2 personen hadden gekregen. We hadden een slaapgedeelte, een voortent en 1 kastje. Op dit kastje stond een 2-pits-kookstelletje, een zak met borden/pannen/messen/bekers die niet waren afgewassen, heel de tent lag vol zand, er was niet eens geveegd of schoongemaakt. De bedden, nja, er lagen 3 dunne smalle matrasjes die als bed door het leven moesten gaan, waren ook niet om over naar huis te schrijven. Om nog maar niet te spreken over het ontbreken van de lakens, overtrekken en kussens. Ik vind niet dat je als reisleiding kan verwachten dat mensen hun hele bed meenemen met het vliegtuig..daarnaast waren alle tenten zo dicht op elkaar gezet, dat als je voor je tent zat met je tafel en 3 stoelen, de tafels van jou en je buren elkaar raakte.. leuk als het niet klikt tussen jou en je buurtjes
![]()
Ook stond onze tent de hele dag in de volle zon tot een uurtje of 5, 6... lekker zweten!
![]()
Oja, we hadden ook geen koelkast.. die kon je huren, voor 30 euro per week.. uiteraard waren deze allemaal al verhuurd toen wij er waren.. wat er wel stond? Een koelbox!!
![]()
Mevrouw.. heeft u ook koel-elementen voor ons? "Ehm nee, maar je kan ze even van de reisleiding lenen, als je ze maar teruglegt.."... grmbl
![]()
terugleggen, riight.. 12 elementen gepakt, zo, wij hadden een koelkastje..de 90 euro borg kwam morgen wel zei ze.. ok, whatever
Klacht 3: Eerste 3 dagen waren leuk, lekker op het strand gelegen, lekker uit eten geweest..boodschappen gedaan, kennis gemaakt met de buren, het werd gezellig! Elke avond stappen, naar chuckie geweest, mensen van thuis leren kennen die toevallig ook hier zaten en toen.. 4e avond, kroegentochtje, gratis shotjes, het was laat, ik was lam, en dan moet je niet gaan jumpen
![]()
Mja ik deed het wel, en ik breek mn voet.. jeuh leuk, naar Spanje in het ziekenhuis..om half 5 's nachts stapte we binnen, nja ik werd binnen gereden op een rolstoel (pure luxe, jeweets
![]()
).. even wachten tot ik aan de beurt was en we gingen naar een mevrouw toe die schijnbaar ervoor had geleerd om mensen te kunnen behandelen.. ik had een flinke ei op mn enkel en de zijkant van mn voet en na een momentje duwen en trekken aan mn voet, werd er besloten dat er foto's gemaakt werden.. ik naar een kamertje toe voor die rontgenfoto's, die snol daar flink duwen op mijn enkel om hem goed op het plankje te krijgen.. foto gemaakt, terug naar vrouwtje 1.. in gebrekkig engels, behulp van een woordenboek op internet, en de tekenkunsten van mevrouw 1 had ze me uitgelegd dat mijn enkelbanden lichtjes verrekt waren.. ze pakte een drukverband en wil die om mijn voet/enkel heenschuiven.. tijdens deze handeling drukt ze met haar hand op mijn bult die aan de zijkant van mn voet zat, ik verbijt de pijn en ze zegt: "You only wear this during day, not night" .. ik kijk naar buiten, het is donker en zeg: "It is night now, half past 4 in the morning" .. ze kijkt ook naar buiten, begint te lachen en rukt het verband weer van mn voet af.. "Your right".. godverdomme kut! Dat doet pijn!
Ik vraag of ze ook een foto van mn voet kan maken.. haar reactie: "I dont think its neccesary, but if you want" ... ik wil het toch wel voor de zekerheid en ik ga weer terug naar mevrouwtje 2 in het foto hok.. hier mag ze weer flink aan mijn voet sjorren en weer een foto...terug naar mevrouw 1... hoi daar was ik weer!
![]()
.. anyway, ze zegt gelijk al dat het niet gebroken is.. ik vraag of ik de foto mag zien en ze zegt: "its all ok.." ik zag een vreemd plekje op de foto en wees het aan.. haar reactie: "ohh..uhm it is broken.." .. wtf
![]()
Moet ik mijn eigen breuken aan gaan wijzen?
Er komt een collega van dr binnen en ze doet verband om mn voet, met een spalk erbij.. geen gips? whatever, ik wil naar bed!.. medicijnen gekregen, en om half 6 stond ik buiten.. in Tarragona, hoe krijg je hier een taxi? Na 5 minuten was er nog geen kip voorbij gereden, wij terug het ziekenhuis in en hun een taxi laten bellen.. pfft, 6 uur lag ik in mn bed..om vervolgens om half 10 er weer uit te zweten..
Klacht 4: Goed, poot gebroken, aan de medicijnen, gevolg: Geen alcohol, niet zwemmen, niet stappen, moeilijk douchen, aankleden, alles.. besluit genomen om naar huis te gaan, want al de dingen die ik niet kon doen, waren juist de dingen waar ik voor op vakantie ging..via de reisleidster was er een vlucht geregeld en zaterdags zou ik met haar naar huis vliegen, want zij ging ook die dag weg.. Krijg ik een dag later een telefoontje van SOS International, dat ik niet met die vlucht mee mocht, omdat ik niet als zittende passagier mocht reizen, mijn been moest en zou omhoog moeten blijven tijdens de vlucht.. enfin, zij een nieuwe vlucht regelen.. ik zou de maandag daarop met KLM naar huis vliegen.. nog 3 dagen langer blijven.. gelukkig had ik wel 3 stoelen voor mn eigen alleen
![]()
Klacht 5: Takkeweer in Nederland.. ik kleed me 's ochtends aan in 30 graden hitte, kom je 's avonds aan in 13 graden met een koude kutwind.. Welkom in Nederland
![]()
Maar goed, dat is al jaren zo, is niet klacht nummer 5.. De klacht is echter, dat de vriendin van mn broertje schijnbaar in huis is komen wonen, als weddenschap, voor 6 maanden lang
![]()
terwijl ze gewoon op zichzelf woont.. jeuh
Klacht 6: Volgende dag in Nederland naar het ziekenhuis.. met het versleten bandage om mn voet vanuit Spanje, om in NL toch even te laten checken wat er nou precies is.. moest ik eerst nog een aparte afspraak maken (een uur later
![]()
).. goed, uurtje later terug gekomen, foto's gemaakt.. toch gebroken en vermoedelijk enkelbanden gescheurd.. resultaat: 4 weken lang in loopgips.. hierdoor kan ik dus geen geld verdienen, en mag ik hele dagen Fok gaan vervelen met dit soort topics..
Klacht 7: IK VERVEEL ME!!!! Ik ben niet verslaafd genoeg om de hele dag te gaan WoW-en.. ik heb dat na een uurtje ook wel weer gezien.. ik heb Lost seizoen 1 en 2 bijna afgekeken, en ik heb nog 3 weken en 3 dagen te gaan
![]()
!!
Zooo, mocht je het allemaal gelezen hebben,
![]()
, zoniet, i don't care