Het ligt niet aan mijn frituurvet. Echt nietquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:25 schreef Martijn85 het volgende:
Je moet je vet vaker vernieuwen
Of je kan gewoon niet frituren
Oude frituurpan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:26 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Het ligt niet aan mijn frituurvet. Echt niet
Twee keer?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:26 schreef FJD het volgende:
Gewenning...heb je je frietjes wel 2x gebakken trouwens?
Ow bij zelfgebakken dacht ik aan zelfgemaaktequote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:27 schreef Oldbie het volgende:
Twee keer?
Dat doen ze in de snackbar ook niet.....en als je voorgebakken bedoelt....ja, ik heb voorgebakken patatjes
Ik ben geen belg. Patat dus.quote:
quote:friet (de ~, ~en)
1 patat
Zo, einde discussie over patat of friet.quote:pa·tat (de ~)
1 in reepjes gesneden en vervolgens in gesmolten vet of olie gebakken aardappels => friet, frieten, patates frites
2 (~ten) [Belg., inf.] aardappel
3 [Belg., inf.] klap, slag
ja maar niet goedquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:34 schreef Oldbie het volgende:
[..]
[..]
En begin niet over 2x bakken: het is voorgebakken.
Het is ook van de Nederlandse taal.....niet van die achterlijke Belgen (en hun leen provincies)quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:36 schreef __Saviour__ het volgende:
de van dale is een nederlands complot.
Heb ikquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:37 schreef loveli het volgende:
Volgende keer die van McCain kopen.
hahaha. daarom ben ik blij dat ik tussen de grote rivieren woon! mag je alles zeggen! mag je zelf bepalen of je gaat carnavallen. etc....quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:36 schreef vanderaalst het volgende:
Friet is voor zuid Nederland wat patat is boven de grote riolen
Jij kan gewoon geen patat bakken, prutser. Zelfgemaakte patat is altijd lekkerder dan die van de snackbar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:25 schreef Oldbie het volgende:
Ik had net aardig honger dus ik gooide een flinke handvol patat in mijn opgewarmde frituurpan.
Na een aantal minuten haalde ik het er weer uit, deed er wat zout overheen en gooide het op een bord. Met een flinke scheut mayo verorberde ik mijn zojuist gebakken patatjes.
Toch moest ik vaststellen dat patat uit de snackbar altijd lekkerder is dan als je het zelf bakt.
WAAROM?????
Waar ligt dat aan? Ik wil zelf snackbar lekker patat bakken. Wat doe ik fout?
En dat is niet zo gekquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:02 schreef tijjani85 het volgende:
je kan het nooit hetzelfe maken als in de snackbar dat vind ik niet alleen met patat maar met alles.
alles proeft anders van de snackbar,
Ik weet niet welke snackbar jij heengaat maar als er IETS is dat ingevroren patat heeft, dan is het de snackbar wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:05 schreef Jim-E het volgende:
Vraag aan de lokale snackbar of je een beetje ongebakken patat mag kopen en bak het zelf af.
De patat van de snackbar is als het goed is nog nooit ingevroren geweest. Een beetje vers dus. Verder hebben ze meestal goede pannen waardoor de olie niet te snel in temperatuur daalt.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:38 schreef -moppie- het volgende:
Vanavond ook lekker frietjes eten. Van de snackbar want die zijn inderdaad ALTIJD lekkerder.
Ook de mayo in de snackbar... ik heb bijna alles geprobeerd maar die kan ik niet vinden, en hij is zo lekker![]()
Noob, die kan je tegenwoordig ook in de AH kopenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:10 schreef Jarno het volgende:
Wat ook lekker is, is die echt ouderwetse mayo, die een beetje friszurig is. Hebben ze in Belgie nog wel eens. Vol, romig maar dan zuur. Iemand een idee waar je deze nog kunt halen? In Nederland kunnen we slecht tegen smaak dus komen we niet verder dan laffe Calve meuk lijkt het.
Tip: Neem mayonaise (Dus *geen* 'frietsaus'!) en voeg een heel klein beetje citroensap toe. Goed roeren en je hebt de fris-zurige Belgische mayo.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:10 schreef Jarno het volgende:
Wat ook lekker is, is die echt ouderwetse mayo, die een beetje friszurig is. Hebben ze in Belgie nog wel eens. Vol, romig maar dan zuur. Iemand een idee waar je deze nog kunt halen? In Nederland kunnen we slecht tegen smaak dus komen we niet verder dan laffe Calve meuk lijkt het.
Zorg voor goed vet en een goede capaciteit van jouw frituurpan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:25 schreef Oldbie het volgende:
Ik had net aardig honger dus ik gooide een flinke handvol patat in mijn opgewarmde frituurpan.
Na een aantal minuten haalde ik het er weer uit, deed er wat zout overheen en gooide het op een bord. Met een flinke scheut mayo verorberde ik mijn zojuist gebakken patatjes.
Toch moest ik vaststellen dat patat uit de snackbar altijd lekkerder is dan als je het zelf bakt.
WAAROM?????
Goeie tip!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Tip: Neem mayonaise (Dus *geen* 'frietsaus'!) en voeg een heel klein beetje citroensap toe. Goed roeren en je hebt de fris-zurige Belgische mayo.
Eindelijk een helpende hand......dit zal ik de volgende keer proberen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:13 schreef M42 het volgende:
[..]
Zorg voor goed vet en een goede capaciteit van jouw frituurpan.
Frituur moet heet genoeg worden (ik zet hem zelf toch altijd op 190C), gebruik een open frituur anders wordt het een vieze slappe hap, dit geldt ook wanneer het vet te koud is.
Dompel een portie (niet teveel in 1x!) eerst in het al hete vet en wacht tot het lampje weer aanschiet. Haal het nu er weer uit en wacht tot het vet weer 190C is. Doe daarna het mandje weer in het vet en schudt zo nu en dan de patat los van elkaar. Kijk bv na elke minuut hoe krokant de buitenkant is en of de binnenkant al goed is. Gewoon een vork in de frituur doen en een patatje eruit vissen.
Als je denkt dat het goed is, goed uitschudden!!! en niet boven het vet laten hangen. Gooi het in een bak of op je bord op bv wat keukenpapier om de restanten vet erin te laten trekken.
Voila patat zoals in de snackbar
ik denk dat het aan jezelf ligt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:25 schreef Oldbie het volgende:
WAAROM?????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |