abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52042130
Gisteren kwam 1 of andere ongelovige langs: Die wat wou vertellen over de 'evolutie'

Ik: Sorry, ik ben Evangelisch, geen intresse
Hij: Haha, dus je gelooft in god?
Ik: Ja, dat is bewezen
Hij: De bijbel zegt: God heeft Eva gemaakt door een rib uit Adem te halen, dat is toch belachelijk??
Ik: Dat argument tegen god, kan ik ook gebruiken als argument tegen evolutie: Waar kwam de oersoep ineens vandaan?
Hij: De wetenschap zegt: een dwaas zegt in zijn hart: "Evolutie bestaat niet"

Toen maar de deur dichtgegooid want met een wetenschapper is niet normaal mee te discussïeren.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:34:57 #2
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_52042146
pi_52042162
Banaanvraag
pi_52042182
God bestaat ook niet.
Hij had gelijk dus
pi_52042210
kutlemming
................reken er maar niet op.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:37:11 #6
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_52042218
Hahaha.. lemming
pi_52042220
"God is a concept by which we can measure our pain"
feest
pi_52042224
Ja klopt, het is veel aannemelijker om aan te nemen dat mensen uit ribbenkasten groeien . Ik vraag me af waar die gelaarsde kat van mij uithangt...
Pistols at Dawn!
pi_52042231
Lemming
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:37:51 #10
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52042232
quote:
pi_52042254
pff... slehte lemming
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_52042255
Gezien het feit dat jij over god praat ipv God denk ik dat jij gewoon zit te geilen op wat aandacht
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:45:22 #13
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52042431
ik vind het wel een goeie
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:45:46 #14
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_52042446
"Geloof is opium voor het volk"
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_52042463
Die oersoep kan er toch altijd zijn geweest?

Zelfde als met God, wie/wat heeft God dan gemaakt? en wie/wat heeft dat weer gemaakt etc etc etc...
Kan je over blijven discussieren dus om dat als argument tegen de evolutietheorie te gebruiken is nogal dom.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52042498
Zijn punt is duidelijk; beide partijen zullen niet met elkaar overweg kunnen.
pi_52042501
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:38 schreef HostiMeister het volgende:
pff... slehte lemming
Inderdaad, zonder het orginele topic gelezen te hebben blijkt dit toch wel een kuttopic inderdaad.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:49:04 #18
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52042548
Vervelende evolutiegetuigen..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:51:41 #20
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_52042608
Loof De Heer.

Mij mag je er voor wakker maken.
pi_52042758
quote:
pi_52042817
Adam en Eva kregen twee zoons:

Kaïn en Abel.

Bij een altaar kregen ze ruzie. De één sloeg de ander dood uit jaloezie. Waar ging het om? Om een vrouw.

Nu de vraag: waar komt deze vrouw vandaan?

Jaja, de wonderen zijn de bijbel nog niet uit....
pi_52042964
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:48 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Inderdaad, zonder het orginele topic gelezen te hebben blijkt dit toch wel een kuttopic inderdaad.
Originele topic? Dit is het orginele topic, het andere is een lemming
pi_52043090
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:58 schreef Devlinsect het volgende:

Kaïn en Abel.

Bij een altaar kregen ze ruzie. De één sloeg de ander dood uit jaloezie. Waar ging het om? Om een vrouw.

Die kwam uit een grasspriet duidelijk dat je het geloof nog neit helemaal door hebt
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:09:25 #25
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52043143
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:07 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Die kwam uit een grasspriet duidelijk dat je het geloof nog neit helemaal dood hebt
was het maar dood
pi_52043162
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:09 schreef RickoKun het volgende:

[..]

was het maar dood
Ik bedoel door
pi_52043179
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:34 schreef Keiichi het volgende:
Hij: De bijbel zegt: God heeft Eva gemaakt door een rib uit Adem te halen, dat is toch belachelijk??
klopt, vrouwen zijn altijd al een rib uit ons lijf geweest
Gewoon, omdat het kan.
pi_52043216
Het is gewoon een feit dat er veel meer bewijsvoering is voor de evolutie theorie dan voor het bestaan van God. Als je een openstaande discussie wilt voeren met een gelovige komt deze altijd uit op de bijbel. Sommige zeggen zelfs wat daarin staat is waar. Onthoudt dat dit is gemaakt door de mens. Ik denk dat veel gelovigen dogmatiseren, dit voornamelijk door de opvoeding. Ik sta open voor suggesties en ik ben dan ook geen gelovige (zowel niet in de evolutie theorie als in God, alhoewel voor mij gevoel de evolutie theorie betere achtergrondinformatie heeft dan het verschijnsel "God". Ik moet zien voordat ik geloof en daar bedoel ik geen mirakels mee). Ik ben eerder een licht-atheïst omdat voor mijn gevoel het geloof (voornamelijk door het verkeerd interpreteren van de bijbel en andere geloofsgeschriften) vaak een slechte invloed heeft op de mensheid. Ze willen tot agressief toe mensen overtuigen om in "de club" te komen (zie kruistochten, vele oorlogen, etc.).

Ik denk dat sociologisch gezien veel mensen iets nodig hebben om naar te luisteren en op te volgen. In dit oogpunt is een geloof een mooie optie of een dictator. Ik heb altijd al een autoriteiten probleem gehad dus vandaar uit is mijn "geloof" wel te verklaren (niet dat ik baldadig was, eerder dat ik soms leraren de bloed onder de nagels uit haalde wanneer ik het ergens niet mee eens was).

p.s. sorry voor de interpunctie en grammatica fouten.
pi_52043317
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:07 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Die kwam uit een grasspriet duidelijk dat je het geloof nog neit helemaal door hebt
Duidelijk dat jij het ook niet weet (of kwam die vrouw ook uit een rib ). Dat staat nergens beschreven.

donderdag 2 augustus 2007 @ 13:15:03 #30
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52043347
voor evolutie zijn bewijzen
dat god zou bestaan is niet 1 enkel bewijs voor

en de bijbel is ook geen bewijs dat zijn maar een stelletje bijelkaar geraapte verhalen waarvan sommige mensen hebben bepaald dat die in het geloof en dus in de bijbel van die betreffende geloofsstroom past

in mijn ogen is de bijbel een grappig geschiedenisboek over het joodse volk maar meer ook niet
pi_52043360
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:14 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Duidelijk dat jij het ook niet weet (of kwam die vrouw ook uit een rib ). Dat staat nergens beschreven.

Rib, grasspriet het is in iedergeval zeker dat god vrouwen anders maakt dat wij doen en dat terwijl wij nog op hem zouden moeten lijken
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:25:10 #33
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_52043629
Als jeje eens wat verder zou verdiepen in de huidige evolutietheorie dan zal je merken dat er genoeg 'feiten' voor waarheid worden aangenomen die helemaal niet zo waar zijn.

Geloven in evolutie is ook geloven. Lees de kritieken op de evolutietheorie maar eens, en zeg dan nog eens dat het gestoeld is op vaststaande feiten.

/OT
Zo iemand die komt interessant doen bij de deur is geen haar beter dan een opdringerige christen, moslim of jehova getuige. Geloof wat je wil maar val er anderen niet mee lastig, en ga anderen al helemaal niet bagatelliseren, dan ben je pas echt een kortzichtige meeloper
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_52043630
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:16 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Rib, grasspriet het is in iedergeval zeker dat god vrouwen anders maakt dat wij doen en dat terwijl wij nog op hem zouden moeten lijken
Maken wij vrouwen dan? Zouden wij op hem moeten lijken?
pi_52043659
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:25 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Maken wij vrouwen dan? Zouden wij op hem moeten lijken?
Ja, wanneer je je piemel in een vrouw stopt en dan gaat plassen heb je kans dat er nog een vrouw uitkomt
pi_52043857
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:25 schreef VaLkyRie het volgende:
Als jeje eens wat verder zou verdiepen in de huidige evolutietheorie dan zal je merken dat er genoeg 'feiten' voor waarheid worden aangenomen die helemaal niet zo waar zijn.

Geloven in evolutie is ook geloven. Lees de kritieken op de evolutietheorie maar eens, en zeg dan nog eens dat het gestoeld is op vaststaande feiten.

/OT
Zo iemand die komt interessant doen bij de deur is geen haar beter dan een opdringerige christen, moslim of jehova getuige. Geloof wat je wil maar val er anderen niet mee lastig, en ga anderen al helemaal niet bagatelliseren, dan ben je pas echt een kortzichtige meeloper
Was dit naar mij bedoeld? Zo ja, ik heb volgens mij duidelijk aangegeven nergens in te geloven. Wat maakt het eigenlijk ook uit? Het is een principiële kwestie. Er zijn zeker nog punten waarop de evolutie theorie fouten heeft (gehad). Maar let wel op dat de evolutie theorie een wetenschappelijke verklaring is die gewijzigd kan worden en daardoor een stuk liberaler is dan bv. het geloven in God.

Ik wil hier trouwens niet mensen een wil opleggen dat iedereen het zelfde als mij zou moeten doen. Het enige wat ik graag zou willen is dat mensen wat begripvoller en open minder waren zodat er veel minder gezeik zou zijn omtrend onderwerpen zoals dit.

Overtuigen is slecht, inleiden is ok. Dat is wat veel mensen niet doen, ze leggen de keuze niet bij mensen. Ze maken die alvast voor die mensen.

p.s. ik vind het vervelender een discussie of conversatie aan te gaan over geloof/evolutie theorie etc. met een gelovige (vanwege de dogmatisering) dan met een niet gelovige.

[ Bericht 0% gewijzigd door RebornVampie op 02-08-2007 13:38:19 ]
pi_52043864
Hoe kan je god nou eigenlijk belachelijk maken als die niet bestaat?
Pompompiedompiedompomperdompiedompompom
pi_52043905
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:33 schreef JJK het volgende:
Simpel

god SUKKEL

BHAHAHAHAH pwnd!
pi_52043983
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:58 schreef Devlinsect het volgende:

Kaïn en Abel.

Niet alle mensen zijn gods zonen
pi_52043989
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:33 schreef JJK het volgende:
Hoe kan je daarvanuit gaan? Heb jij het grote tegenbewijs om dit te concluderen? Laat mensen geloven wat ze willen en trek ze daar niet in twijfel. Empathie!
pi_52044025
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:37 schreef RebornVampie het volgende:

[..]

Hoe kan je daarvanuit gaan? Heb jij het grote tegenbewijs om dit te concluderen? Laat mensen geloven wat ze willen en trek ze daar niet in twijfel. Empathie!
Ga een boomknuffelen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:40:01 #42
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_52044049
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:34 schreef Keiichi het volgende:
Gisteren kwam 1 of andere ongelovige langs: Die wat wou vertellen over de 'evolutie'

Ik: Sorry, ik ben Evangelisch, geen intresse
Hij: Haha, dus je gelooft in god?
Hij: De bijbel zegt: God heeft Eva gemaakt door een rib uit Adem Adam te halen, dat is toch belachelijk??
Ik: Dat argument tegen god, kan ik ook gebruiken als argument tegen evolutie: Waar kwam de oersoep ineens vandaan?
Hij: De wetenschap zegt: een dwaas zegt in zijn hart: "Evolutie bestaat niet"

Toen maar de deur dichtgegooid want met een wetenschapper is niet normaal mee te discussïeren.
Echt goed thuis in de stof ben je dus niet voor een gelovige
Enne Mensen die "God" belachelijk maken zijn de mensen die erin geloven, ik bedoel, alleen al dat verhaal over eva.. bedenk eens iets geloofwaardigs in plaats van die verzinsel van een slechte trip.. Evolutie theorie is tenmisnte nog te verklaren
pi_52044090
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:38 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Ga een boomknuffelen
pi_52044100
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:37 schreef RebornVampie het volgende:

[..]

Tis een FEIT!

Er lopen geen joins of contexten naar dit tabel.
Derhalve is het FAKE
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:41:53 #45
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_52044107
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:33 schreef RebornVampie het volgende:

[..]

Was dit naar mij bedoeld? Zo ja, ik heb volgens mij duidelijk aangegeven nergens in te geloven. Wat maakt het eigenlijk ook uit? Het is een principiële kwestie. Er zijn zeker nog punten waarop de evolutie theorie fouten heeft (gehad). Maar let wel op dat de evolutie theorie een wetenschappelijke verklaring is die gewijzigd kan worden en daardoor een stuk liberaler is dan bv. het geloven in god.

Ik wil hier trouwens niet mensen een wil opleggen dat iedereen het zelfde als mij zou moeten doen. Het enige wat ik graag zou willen is dat mensen wat begripvoller en open minder waren zodat er veel minder gezeik zou zijn omtrend onderwerpen zoals dit.

Overtuigen is slecht, inleiden is ok. Dat is wat veel mensen niet doen, ze leggen de keuze niet bij mensen. Ze maken die alvast voor die mensen.

p.s. ik vind het vervelender een discussie of conversatie aan te gaan over geloof/evolutie theorie etc. met een gelovige (vanwege de dogmatisering) dan met een niet gelovige.
Niet per se naar jou bedoelt nee, maar ik lees hier teveel mensen die dan verkondigen dat de evolutietheorie wetenschappelijk verklaard is, wat dus niet zo is.
Uiteraard is de insteek een stuk wetenschappelijker waardoor het lijkt alsof het betrouwbaar is. Hier geldt ook dat een mens eerst voor zichzelf een mening moet vormen voordat hij 'wetenschappelijk'' verklaringen voor waarheid aanneemt.

Ik ben niet gelovig overigens omdat ik gewoon niet durf te zeggen wat wel en wat niet waar is..
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_52044194
Ik denk ook dat dit het verkeerde forum is voor een gelovige zijn standpunt te houden.

Trouwens: Dino's staan niet in de bijbel, wel bewezen. En nu?
pi_52044392
Ik denk dat veel mensen niet eens proberen (heel gemakkelijk) om te begrijpen waarom andere mensen doen zoals ze doen. Als niemand iets wilt doen... dan gebeurd er ook niets.

Erg kinderachtig trouwens Pakspul. Het proberen te begrijpen hoe je kunt samenleven zonder gezeik is misschien te hoog gegrepen voor je.
pi_52044452
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:37 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Niet alle mensen zijn gods zonen
Adam en Eva waren de eerste volgens het scheppingverhaal. Daarna Kain en Abel met het jaloezie verhaal.

Er wordt niet gerept over geen godenzonen etc. Lees jij Genesis nog maar is ff door
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:54:57 #49
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52044457
oh noes, een vampier!
pi_52044508
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:54 schreef RickoKun het volgende:
oh noes, een vampier!
OFF T: Oude naam, kon het niet wijzigen. =)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')