Verlaagd plafond zat er al in. Er zaten alleen van die lelijke decor platen in (niet negatief bedoeld voor de mensen die ze wel mooi vinden. Ik vind ze alleen super lelijk). Het raggelwerk kunnen we zonder problemen gebruiken voor gipsplaten (60 cm breed).quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:47 schreef Hydrogeny het volgende:
Waarom het plafond verlagen? Had je niet beter wat hoekprofielen over die buizen kunnen zetten? Veel mooier/sneller/makkelijker/goedkoper.....
vind ik ookquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:47 schreef Hydrogeny het volgende:
Waarom het plafond verlagen? Had je niet beter wat hoekprofielen over die buizen kunnen zetten? Veel mooier/sneller/makkelijker/goedkoper.....
Let dan wel op met het kopen van de gipsplaten. Ik heb ze laatst gekocht en die waren 59.7 cm. Na de 4de plaat kom je dus al 1,5 cm tekort om in het midden van het regelwerk uit te komen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:52 schreef WaSTeiL het volgende:
Het raggelwerk kunnen we zonder problemen gebruiken voor gipsplaten (60 cm breed).
Ow...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Let dan wel op met het kopen van de gipsplaten. Ik heb ze laatst gekocht en die waren 59.7 cm. Na de 4de plaat kom je dus al 1,5 cm tekort om in het midden van het regelwerk uit te komen.
Als je het weet kan je natuurlijk een paar mm tussen elke gipsplaat laten zitten, dat maakt voor het afsmeren weinig uit, je zult het hooguit een keer extra moeten doen als het flink gewerkt heeft. Of natuurlijk van dat debiele band gebruiken (dat heeft idd niet mijn voorkeurquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Let dan wel op met het kopen van de gipsplaten. Ik heb ze laatst gekocht en die waren 59.7 cm. Na de 4de plaat kom je dus al 1,5 cm tekort om in het midden van het regelwerk uit te komen.
Dan moet je het alleen wel weten (en er rekening mee houden). Ik wist dat het bestond, alleen ik ging ook uit van de maat in de bouwmarkt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:06 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je het weet kan je natuurlijk een paar mm tussen elke gipsplaat laten zitten, dat maakt voor het afsmeren weinig uit, je zult het hooguit een keer extra moeten doen als het flink gewerkt heeft. Of natuurlijk van dat debiele band gebruiken (dat heeft idd niet mijn voorkeur)
Je had gelijk. 59,4 bij de platen van de Hornbach. Nu bleek het raggelwerk toch niet helemaal goed te zitten dus dat is meteen opgelost. Wel waardeloos dat het niet klopt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan moet je het alleen wel weten (en er rekening mee houden). Ik wist dat het bestond, alleen ik ging ook uit van de maat in de bouwmarkt.
Heb je ook gekeken wat er op het bordje bijstond? Bij de Gamma zetten ze dus 200 x 60 neer terwijl ze smaller zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:40 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Je had gelijk. 59,4 bij de platen van de Hornbach. Nu bleek het raggelwerk toch niet helemaal goed te zitten dus dat is meteen opgelost. Wel waardeloos dat het niet klopt.
Maar hier komt dus weer regel 1 om de hoek zetten: "meten is weten".![]()
260 * 60 * 0,95 (of 0,94) stond er op het bord en ook nog op de platen zelf. Dan ga ik er als onwetend persoon vanuit dat dit ook klopt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb je ook gekeken wat er op het bordje bijstond? Bij de Gamma zetten ze dus 200 x 60 neer terwijl ze smaller zijn
ach dat heb ik ook wel gezien bij de Praxis en de Gamma, sommige mensen/werknemers nemen het niet zo nauw met die platenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:48 schreef WaSTeiL het volgende:
Overigens ben ik ook bij de Karwei geweest en dat ze daar nog gipsplaten durven te verkopen.
Daar lag een stapel waarvan er bijna geen enkele meer heel was. Stukken er vanaf. Kanten kapot, etc etc.
Volgens mij heeft dat eerder te maken met de vorkheftruck capaciteiten van sommige bouwmarktmedewerkersquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:50 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ach dat heb ik ook wel gezien bij de Praxis en de Gamma, sommige mensen/werknemers nemen het niet zo nauw met die platen![]()
Ik had alleen wel allemaal lange hele platen nodig. Betrekkelijk weinig snijverlies. Of monteer je die slechte platen uiteindelijk dan toch ook in die staat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:46 schreef Marsepein het volgende:
Toch kun je daar een leuke korting mee krijgen. Reken uit hoeveel je nodig hebt, en welke hoeken er toch afmoeten, neem een hele stapel kapotte platen mee en stap naar de filiaalmanager. 50% is haalbaar, 100% lukt voor enkele platen ook nog wel.
Been there done that
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:04 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik had alleen wel allemaal lange hele platen nodig. Betrekkelijk weinig snijverlies. Of monteer je die slechte platen uiteindelijk dan toch ook in die staat?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:51 schreef Marsepein het volgende:
Precies. Ik had bijvoorbeeld bij mijn plafond dat er bij alle platen 50 cm af moest. Dus ik heb zeker 20 platen meegenomen met 50% korting, waarbij inderdaad aan 1 kant van de pallet alle hoeken beschadigd waren.
Dat is lekker meegenomen denk ik dan
hier nog na gekeken of moet ik het tekenen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:13 schreef lesley het volgende:
als je nou hout erin zet, en dan tot aan het hout stuccen, en dan een balk op de dikte van het kozijn maken zodat het lijkt alsof het kozijn gewoon onder het plafond zit?
Als je het zou willen tekenen zou dat erg tof zijn, want ik snap niet helemaal wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:22 schreef lesley het volgende:
[..]
hier nog na gekeken of moet ik het tekenen?
ik snap het wel ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:02 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Als je het zou willen tekenen zou dat erg tof zijn, want ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
Das mooi , want dat idee van Lesley wou ik ook net ff opperenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:50 schreef Mipsie het volgende:
[..]
ik snap het wel ...
met dat idee kwam m'n pa ook al, dus we hadden eigenlijk al een soort van besloten om dat te doen, alleen wist jij dat nog niet
Met klussen horen we helaas wel bij elkaar. In het normale leven ook, maar met klussen komt het helaas om de hoek kijken.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:15 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Das mooi , want dat idee van Lesley wou ik ook net ff opperenLijkt me het mooiste en de slimste manier. maar zo ver was je dus al
maar dan moeten de Ts en mipsie wel bij elkaar horen oid![]()
Is wel van een metaal. Of het aluminium is weet ik niet. Denk eerder een ander metaal, maar zeker geen hout in ieder geval.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:17 schreef richie29 het volgende:
Ik snap het iig (ook) wel, maar ik heb het idee dat TS aluminium deurposten heeft?
Alleen dat stukje hebben we idd wat minder schroeven. Daar zouden er mogelijk nog wel wat meer inmogen nu je het zegt. De hangende platen hebben veel meer schroeven. Zie deze foto...quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:37 schreef veldmuis het volgende:
Ben je met de schroeven op het gedeelde dat hangt wel wat minder zuinig geweest met de schroeven?
ehh..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:02 schreef sanger het volgende:
[..]
En daar kom je nu mee?quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:39 schreef veldmuis het volgende:
Als die platen 60 breed zijn zal je in het midden eigenlijk ook nog best wat mogen schroeven, anders kan ik je bijna een golfplafond garanderen!
Op de doosjes van de gipsplaatschroeven staat helemaal niets behalve de maat.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:49 schreef veldmuis het volgende:
Kijk eens op de verpakking van de snelbouwschroeven, als je die gebruikt hebt dan. Denk dat het daar ook wel op staat
Ik draai er vanavond in het verticale stuk nog wel een aantal bij. De hangende delen zijn wel allemaal goed gedaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:01 schreef Marsepein het volgende:
Plafondplaten echt om de 30 cm schroeven, anders ligt je stucwerk volgend jaar weer op de grond..... Die gaan echt doorhangen, en al je naden krijgen krimpscheuren.
Ik heb het echter over gipsplaten, en niet over stucplaten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:57 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ehh..
volgens mij niet. wanneer je stucplaten gebruikt moet je altijd een opening van +/- 0,5 cm tussen de platen laten, zodat het stucwerk houvast heeft. wellicht is dat de reden dat de platen iets korter zijn.
Aan je foto te zien zijn die echt niet goed gedaan, maar zelf weten!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:48 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik draai er vanavond in het verticale stuk nog wel een aantal bij. De hangende delen zijn wel allemaal goed gedaan.
Wat zou er dan niet goed aan gedaan zijn volgens jou?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:48 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Aan je foto te zien zijn die echt niet goed gedaan, maar zelf weten!
boeit niet, dit geld voor alle platen waar je later van onder tegenaan gaat stucen. of dat nu specifiek gips of stucplaten (stucplaten zijn ook gewoon gips, alleen meestal 40 cm breed en met een iets andere couting die beter tegen water kan).quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb het echter over gipsplaten, en niet over stucplaten.
Boeit wel als je de gipsplaten niet laat afstuukenquote:
Stucplaten hebben een poreuze laag waardoor je zonder voorbewerken kan stuccen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:57 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
boeit niet, dit geld voor alle platen waar je later van onder tegenaan gaat stucen. of dat nu specifiek gips of stucplaten (stucplaten zijn ook gewoon gips, alleen meestal 40 cm breed en met een iets andere couting die beter tegen water kan).
daarnaast wel echt max om de 40 cm schroeven, 60 gaat doorhangen met een beetje stevige laag stuc erop.
Nee.. vanavond komt de stukadoor langs. Die leggen we ook even de situatie voor.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:49 schreef Sjummie het volgende:
Zijn er eigenlijk nog nieuwe ontwikkelingen WaSTeil ?
He buurman!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:40 schreef r0b1n het volgende:
o
Schijnt hetzelfde te zijn als met de schoonmaakbranche. Die hebben allemaal werk in overvloed. Klantje meer of minder boeit niet aangezien ze toch wel aan de juiste hoeveelheid werk komen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:54 schreef richie29 het volgende:
Wat is dat toch altijd met tegelzetters, stucadoors en loodgieters en afspraken![]()
Breek me de bek niet open zou ik zeggen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |