Zijn dat geen vette bands dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:55 schreef Aresdreams het volgende:
maar dean, luister je ook nog naar echt vette bands?
Johnny Cash is anders best ruig.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:16 schreef Aresdreams het volgende:
mwa, matig lijstje
allemaal relatief rustige muziek
Zal wel een vermogen dan kosten ook hequote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
De Mesa Boogie V-twin:
[afbeelding]
Niet goedkoop, beetje kwetsbaar omdat er een buisje inzit, maar een-geluid. Een Mesa amp in een klein kastje.
Wat wil je eigenlijk bereiken wat voor geluid? kan je niet beter daar een los pedaal voor kopenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:11 schreef punkjunk het volgende:
is me tvp nou alweer verwijderdwat een lul men ga wat beters doen met je tijd.
ik ga een treble booster proberen om me clean over te laten sturen omdat me dat op gitaarnet aanbevolen is.
zo goed? ja? verdomme
Je kunt ook een powersoak nemen en je amp over z'n nek jagen, dat is nog het allermooiste.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:19 schreef punkjunk het volgende:
Ik zal je eerst vertellen wat ik niet wil.
Een overdrive pedaaltje, dit omdat ik niet een overdrive geluid wil, ik wil dat mijn pre-amp gaat oversturen.
Een distortion pedaaleje, dit omdat ik niet een geluid wil dat gedistortioneerd is en een beetje clean gemaakt wordt.
Ik wil dus een cleane basis die korrelig wordt. Een heel helder clean geluid dat zeg maar "boven op" de klank ranzig wordt. Clean met een hele dikke rand. Licht overstuurde buizen dus.
Een TS-9 duwt je buizen ook niet over de kop, het is gewoon een pedaaltje met een eigen karakter.
Een willekeurig OD pedaal doet eigelijk ook het zelfde.
Op gitaarnet vertelde iemand me dat ik het beste een TB kan nemen om me clean kanaal te laten oversturen dus dat is ook wat ik ga doen. Vanavond bestel ik een pakketje bij NewTone en dan kan ik volgende week of blij zijn met een super geluid of opzoek gaan naar een ander middel (eventueel andere elementen).
Met me preamp helemaal vol krijg ik em ook niet over ze nek, dus een soack is geen oplossing.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je kunt ook een powersoak nemen en je amp over z'n nek jagen, dat is nog het allermooiste.
Of een compressor waarmee je je gain boost.
Dan moet je dat proberen ik heb geen ideequote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:19 schreef punkjunk het volgende:
Ik zal je eerst vertellen wat ik niet wil.
Een overdrive pedaaltje, dit omdat ik niet een overdrive geluid wil, ik wil dat mijn pre-amp gaat oversturen.
Een distortion pedaaleje, dit omdat ik niet een geluid wil dat gedistortioneerd is en een beetje clean gemaakt wordt.
Ik wil dus een cleane basis die korrelig wordt. Een heel helder clean geluid dat zeg maar "boven op" de klank ranzig wordt. Clean met een hele dikke rand. Licht overstuurde buizen dus.
Een TS-9 duwt je buizen ook niet over de kop, het is gewoon een pedaaltje met een eigen karakter.
Een willekeurig OD pedaal doet eigelijk ook het zelfde.
Op gitaarnet vertelde iemand me dat ik het beste een TB kan nemen om me clean kanaal te laten oversturen dus dat is ook wat ik ga doen. Vanavond bestel ik een pakketje bij NewTone en dan kan ik volgende week of blij zijn met een super geluid of opzoek gaan naar een ander middel (eventueel andere elementen).
JTM30quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan moet je dat proberen ik heb geen idee
Wat voor amp heb je nou ?
Kan je niet gewoon op je overstuurde kanaal spelen hem niet te zwaar instellen en je volume knop dichtdraaien. Als ik m'n overstuurde kanaal aan heb staan en volume terugdraai heb ik ook kraakhelder cleanquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:11 schreef punkjunk het volgende:
[..]
JTM30Super clean, echt het beste dat ik ooit gehoord heb bij dit soort amps en een lekkere diode clipping distortion. Maar geen overdrive er uit te krijgen met die slappe tele elementjes. Nou moet ik zeggen dat me tele op het clean kanaal ook al super super super lekker klinkt, maar wel echt clean.
Soort gitaar met het syndroom van downquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:12 schreef Obscurus het volgende:
[afbeelding]
Net op deze LTD Viper 400 gespeeld, speelde erg lekker soepel (heb onversterkt gespeeld, dus over geluid kan ik niks zeggen)
Maar ik wil graag nog wat meer LTD's proberen, weet iemand een winkel die het een een ander aan LTD heeft staan? (EC Series, Viper serie, MH Series, M series, H Series bij voorkeur)
Ja maar jou drive kanaal heeft geen clipping diode.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon op je overstuurde kanaal spelen hem niet te zwaar instellen en je volume knop dichtdraaien. Als ik m'n overstuurde kanaal aan heb staan en volume terugdraai heb ik ook kraakhelder clean
LTD heerscht, idd.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:12 schreef Obscurus het volgende:
[afbeelding]
Net op deze LTD Viper 400 gespeeld, speelde erg lekker soepel (heb onversterkt gespeeld, dus over geluid kan ik niks zeggen)
Maar ik wil graag nog wat meer LTD's proberen, weet iemand een winkel die het een een ander aan LTD heeft staan? (EC Series, Viper serie, MH Series, M series, H Series bij voorkeur)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |